Sotkamo?

Länsirannikolla kasvanut

Sain töitä Sotkamosta! Millaista siellä on asua? Tiedän Vuokatin ja että Sotkamo on joskus valittu Suomen parhaaksi kunnaksi, mutta mitä muuta siellä on?

36

9804

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perehdy siihen

Sotkamolaisten päähän ei nimittäin muuta mahdu, kaupatkin on nimetty sen pelin mukaan. Sen takia sotkamolaisia ei muut siedäkään...Ja en ole kuhmolainen!

• eipäs yleistetä

ei se rättipallo läheskään kaikkia täällä kiinnosta ........
        samanlaista täällä on asua kuin muuallakin pienellä paikkakunnalla. No harrastusmahdollisuuksia on ehkä vähän normaalia enemmän =)

• ei pidä paikkaansa

ei se nyt noinkaan mene ettei mahdu muuta kuin pesä polloa kun itse en ole käyny pesä polloa katsomassa viimeksi88-89 viimeksi ja ikäni asunu sotkamossa. niin ei se kaikkia kiinnosta vaikka on täältä.

• ovat..

tavallaan oma rotunsa. He tuntevat suurta ylemmyyttä toisia, varsinkin kuhmolaisia kohtaan. He pitävät omina saavutuksinaan, että Vuokatin vaara on heillä, samoin malmirikkaudet.

Jalkapallon pelaajat joutuvat piileksimään jossain syrjäkentillä, sillä pesäpalloilijat eivät ymmärrä, eivätkä hyväksy mitään muita lajeja. Oululaiset ovat myöskin epäsuosittuja, koska Kari Kaalio oli Olulun Lipon lukkari ja hän "juilasi" Jymyn pesäpalloilijoita. Vihansa saavat kaikki, jotka tunnustautuvat oululaisiksi.

Näistä epäkohdista kun pysyy erillään, niin voi hyvinkin nauttia kauniista luonnosta ja asua suhteellisen rauhaisaa elämää.

• Länsirannikolla kasvanut

Kiitos varoituksesta. Pitääpä sitten jättää siellä mainitsematta että missä tuli opiskeltua :)

• onkohan noin

en kyllä usko tohon väitteeseen ja kyllä täällä saa sano mistä on tullu ei se tee siitä sen kummempaa ihmistä kuin me sotkamolaiset ollaan et empä ole kyllä kysieseen asiaan itse törmänny.

• ulkomailla

Pidä passi voimassa, että voit kulkea Sotkamosta muualle.

• Kaenuulainen

Täällä kainuussa on nimittäin sanonta että "mennään ulkomaille" kun mennään Sotkamoon.

• se on
        Kaenuulainen kirjoitti:

Täällä kainuussa on nimittäin sanonta että "mennään ulkomaille" kun mennään Sotkamoon.

Jotkut säästää jopa vuosia päästäkseen käymään ulkomailla, näkemään ja kokemaan elämyksiä. Että tervetuloa "ulkomaille"
        Sitä passia ei enään välttämättä tarvii kun ollaan EU-ssa, mutta rahaa olis hyvä olla ja PALJON !!!!!

• Ohiajava

Vajaan 11.000 asukkaan kunnassa on turisteille neljättä tuhatta paikkaa mihin päänsä kallistaa. Määrä on melkoinen ja villit ovat visiot kasvustakin:

»Kunnassa on arvioitu Vuokatinvaaran yleiskaavan valmistuttua vuodepaikkojen kasvavan 10-15 vuoden aikavälillä 3500:sta jopa 10 000:een, mikä lisäisi myös puhdistamolle tulevaa jätevesimäärää.»
        http://www.sotkamo.fi/siirtokuvat/uutiset/Kehittamissuunnitelmaversio.doc

• Työtön2

Mitä töitä sait?

• kainuulainen kateus

taas nostaa päätään. Tätä juuri saa pikkupaikkakunnalla varoa. Paskaa puhutaan kun ulkopaikkakuntalainen vie työt!

• ????
        kainuulainen kateus kirjoitti:

taas nostaa päätään. Tätä juuri saa pikkupaikkakunnalla varoa. Paskaa puhutaan kun ulkopaikkakuntalainen vie työt!

onko se kateutta jos kysyy mitä töitä toinen saanut?

???? kirjoitti:

onko se kateutta jos kysyy mitä töitä toinen saanut?

Oli se minusta ihan asiallinen kysymys, ja minäkin kysyisin, jos olisin itse töitä etsimässä. Voin luvata että en vienyt kenekään työpaikkaa, tulen yliopiston projektihommiin :)

Toivon vilpittömästi että kysyjäkin löytää pian töitä.

• ????
        Länsirannikolla kasvanut kirjoitti:

Oli se minusta ihan asiallinen kysymys, ja minäkin kysyisin, jos olisin itse töitä etsimässä. Voin luvata että en vienyt kenekään työpaikkaa, tulen yliopiston projektihommiin :)

Toivon vilpittömästi että kysyjäkin löytää pian töitä.

Hei,toi "rumasti" otsikoitu viesti oli minun kirjoittamani, ei työpaikan kyselijän.Ihmettelin itsekin tuota kommenttia kateudesta.Ei siitä sen enempää.

Itse olen nuorempana viettänyt paljonkin aikaa Sotkamossa ja nykyisinkin kerran pari vuodessa siellä tulee käytyä, kaksi siskoani asustelee siellä. Asunut en siellä itse ole mutta kivalta paikaltahan se vaikuttaa. Turistit tuovat mukavasti väriä katukuvaan niin kesällä kuin talvellakin, kiitos kuulunee Vuokatille!

Jos musiikista ja tanssista tykkäät niin sitten suunnistat viikonloppuna Naapurinvaaran huvikeskukseen(onkohan sen virallinen nimi nyt noin?)tai Katinkullan kylpylään virkistäytymään. Nämä kaksi ovat ainakin meidän vakituiset vierailukohteet aina kun kotiseudullani täältä länsirannikolta ;) lomailemme,eli seuraavan kerran pääsiäisen aikaan.

Ai mitäkö teen länsirannikolla? Miehen perässä joskus reilu 10 vuotta sitten tuli lähdettyä..

• Irti oon

...puolet ihmisiä ja puolet korhosia...
      Kannattaa harkita mihin piireihin sattuu...
      Ne korhoset tuntee siitä että ne on kuhmolaisille kateellisia koska niillä on parempi itänaapuri...

• Toiskuntalainen

Jos Sotkamon kaikki Korhoset pantaisiin seisomaan Sapsojärven jäälle metrin päähän toisistaan, niin ... hyvä olisi!

• oli vissiinkin
        Toiskuntalainen kirjoitti:

Jos Sotkamon kaikki Korhoset pantaisiin seisomaan Sapsojärven jäälle metrin päähän toisistaan, niin ... hyvä olisi!

"kymmenen Heikkistä ja Pulkkiset päissä".

• Korhonen
        Toiskuntalainen kirjoitti:

on muuallakin kuin Sotkamossa ja tehkää hyvät ihmiset yksi palvelus: Älkää aina ensimmäisenä kysykö olenko Sotkamosta! En ole ikinä asunut Sotkamossa, minulla ei ole siellä sukulaisia enkä edes käy siellä kuin aseella uhattuna. Kaiken lisäksi sukuni on aivan toisesta maakunnasta lähtöisin!

• Kuin myös
        Korhonen kirjoitti:

on muuallakin kuin Sotkamossa ja tehkää hyvät ihmiset yksi palvelus: Älkää aina ensimmäisenä kysykö olenko Sotkamosta! En ole ikinä asunut Sotkamossa, minulla ei ole siellä sukulaisia enkä edes käy siellä kuin aseella uhattuna. Kaiken lisäksi sukuni on aivan toisesta maakunnasta lähtöisin!

23.710 Korhosta muutama päivä sitten (6.3.2006). On siinä Sotkamon väkiluku tuplaten ja vähän ylikin.

Suomen väkiluku saman Väestörekisterikeskuksen tiedon mukaan 5.259.697 henkeä.

Muistan nuoruudestani, että Korhonen olisi ollut Suomen neljänneksi yleisin sukunimi. Nyt se on jo toiseksi yleisin. Olemme me sen verran sikiävämpää porukkaa kuin muut!

• paltamolainen

Älä ota huomioon noita kateellisten kommentteja Sotkamosta sillä Kainuussa on aina iät ja ajat kadehdittu Sotkamoa ja sotkamolaisia.
      Kainuulainen kateus on maan kuulua..täällä ei suvaita menestyjiä ellei itse menesty. Mieluummin parjataan ja vääristellään tosiasioita.
      Tosiasiassa paras paikkakunta koko Kainuussa.
      Luonto on osa menestystarinaa ja sen ansiosta matkailu on noussut tärkeäksi elinkeinoksi. Hullunrohkealta tuntuneet ideat ovat poikineet menestystä ja tuoneet tunnettavuutta ympäri maailman.
      Onnittelen sinua työpaikan johdosta..luultavasti
      Snowpoliksessa joka sekin kuulosti alkuun hullunrohkealta idealta mutta tuntuu kehittyvän menestyksen siivillä.
      Ilman kateutta voin suositella Sotkamoa asuin- ja työpaikkakuntana.

• Entinen mies

Kun näin Snowpoliksen toimitusjohtajan ensimmäistä kertaa, veteli hän unia lastenvaunuissa kansakouluni pihalla.

Hiihtomiehiä. Niin oli/on isänsäkin, opettajani. Oli 2-opettajainen pieni kansakoulu, jonka rakennus on purettu jo toistakymmentä vuotta sitten. Kun jumppatunneilla hiihdettiin, luokkien 3-7 pojat yhdessä, niin veren maku suussa sai kolmasluokkalainen meikämies siellä letkan hännillä pinnistellä, jotta kyydissä pysyi!

Kovin on Sotkamo muuttunut ja kehittynyt niiden 36 vuoden aikana, jotka olen muualla asunut!

• ka se

"Kainuussa kateus voitaa kiimankin".

• sotkamo

Sotkamossa ei ole kuin hiljaisuutta, urheilua (=muutakin kuin sitä jymypalloilua!!) ja sitten taas entistä syvempää hiljaisuutta. Yhden talven Sotkamossa aikanaan itsekin asuin ja parin parin pesäpallo-ottelun lisäksi juuri mitään jäänyt mieleen. Sotkamoa en jäänyt kyllä kaipaamaan!!!!!!

• Antsu 79

Neljän viiden vuoden jälkeenkään en ole oppinut ymmärtämään Sotkamolaista ja kainuulaista mentaliteettiä..onneksi ei tarvitse enää käydä sieläpäin..nuo seudut etelän ihmisen kannattaa jättää rauhaan..

Sotkamon luonto ja hiljaisuus kuulostavat aivan ihanalta, taidan olla luonteeltani enemmän maalainen kuin suurkaupungin eläjä. Jos muutama hyvä ystävä löytyy lisäksi, niin muutapa en sitten tarvitsekaan. Tuskin jaksan odottaa muuttoa :)

• entinen savolainen nykyisin...
        Antsu 79 kirjoitti:

Neljän viiden vuoden jälkeenkään en ole oppinut ymmärtämään Sotkamolaista ja kainuulaista mentaliteettiä..onneksi ei tarvitse enää käydä sieläpäin..nuo seudut etelän ihmisen kannattaa jättää rauhaan..

Onkohan kukaan tutkinut paljonko Sotkamossa on paljasjalkaisia ? Turha puhua jostakin luonteen erityispiirteistä pääasiassa ovat muualta joskus muuttaneita. KAteutta esiintyy täällä Vantaallakin ja samalla tavalla arvostellaan toisia.

• hyvä että
        Antsu 79 kirjoitti:

sinunlaisesi kateellinen läskiperse ja pinnallinen paska on siellä, ja pysy. Täällä ei kaltaisias sontiaisia tarvita ollenkaan.

• täällä toinen Sotkamoon muu...
        Länsirannikolla kasvanut kirjoitti:

Sotkamon luonto ja hiljaisuus kuulostavat aivan ihanalta, taidan olla luonteeltani enemmän maalainen kuin suurkaupungin eläjä. Jos muutama hyvä ystävä löytyy lisäksi, niin muutapa en sitten tarvitsekaan. Tuskin jaksan odottaa muuttoa :)

tuumailee, mitä tuleman pitää.. Länsirannikolta minäkin. Yhden kerran olen paikkakunnalla vieraillut, niin että hääppöistä ei minunkaan Kainuu-tietämykseni ole näin etukäteen. Sotkamo-lehden tosin tilasin tuossa alkuvuodesta ihan mielenkiinnon vuoksi, että edes jotain käsitystä paikasta saisin. Positiivista ja avointa asennetta pyrin pitämään yllä. Kehukaas nyt Kainuulaiset / Sotkamolaiset oikein luvan kanssa itseänne! Mikä teissä on parasta?

täällä toinen Sotkamoon muu... kirjoitti:

tuumailee, mitä tuleman pitää.. Länsirannikolta minäkin. Yhden kerran olen paikkakunnalla vieraillut, niin että hääppöistä ei minunkaan Kainuu-tietämykseni ole näin etukäteen. Sotkamo-lehden tosin tilasin tuossa alkuvuodesta ihan mielenkiinnon vuoksi, että edes jotain käsitystä paikasta saisin. Positiivista ja avointa asennetta pyrin pitämään yllä. Kehukaas nyt Kainuulaiset / Sotkamolaiset oikein luvan kanssa itseänne! Mikä teissä on parasta?

Kivaa, perustetaan vaikka länsirannikko-kerho jos tulee koti-ikävä :) Uskallatko kertoa mistä päin länsirannikkoa olet? Minä olen Oulussa opiskellut suomenkielinen ruotsinkieliseltä Pohjanmaalta. Odotan kesällä tapahtuvaa muuttoa vieläkin ihan innoissani, ja olen myöskin katsellut Sotkamo-lehteä netissä :) Kerrohan lisää, kun olet muuttanut! Millasia mahtavat ihmiset olla länsirannikkolaisiin verrattuna? Kieltäydyn uskomasta noita kateusjuttuja :)

• **tkamolainen

"Alussa Jumala loi maan ja sitten Loimaan."

Huovis-Veikon luomiskertomus meni vähän eri tapaan. Jos yhtään muistan, niin sen mukaan Jumala seitsemäntenä päivänä – koville ottaneen luomisurakan jälkeen, saunassa käytyään – otti kunnon hömpsyt, vetäisi hyvät savut piipustaan, polkaisi keinustuolin vauhtiin ja tuumi: "Onpahan niin mainio olo, että taidanpa luoda vielä Sotkamon!"

• sa maailma

Mistäs se maailma kalevalan mukaan luotiikkaan? Taisi olla Sotkan munasta..

• Sotkamolainen

Sotkamo on tosi kiva paikka. Itse yritin asua yhdessä kaupungissa viime syksunä, mutta kyllä se Sotkamo enemmän puoleensa veti loppujen lopuksi ja taas olen kotona :) Enkä ole katunut päätöstä tullessani takaisin.Vaikkei tämä hirveän iso paikka ole, mutta kyllä tämä tuntuu kotoisalta paikalta. Tuttu ja turvallinen. Mukavia ihmisiä ;)

Kertokaapa Sotkamolaiset vielä mitä harrastatte siellä? Tiedän tietysti jo nämä jutut luettuani pesäpallon ja Vuokatin ja Snowpoliksen sun muut, mutta entä mitä ihan tavallinen Sotkamolainen hommaa iltaisin ja viikonloppuisin? Vai ainako olette siellä turistien kanssa huvittelemassa?

• tatti

Tervetuloa vain Kainuuseen :) Positiivisesti huomasin, että et halua uskoa näitä kateusjuttuja, ja en minäkään aikoinani halunnut uskoa. Lähdin Kainuusta sen verran nuorena jo, että en ollut varsinaisesti tähän aikuisten kateuteen tutustunut. Työssäni sitten jouduin/sain keskustella laajasti erilaisten yritysjohtajien ja päättäjien kanssa ja kun he puheestani kuulivat, etten ole Helsingin tyttöjä vaan kainuusta, ryhdyttiin monesti keskustelemaan Kainuusta ja kainuulaisista. Ei vain yksi yrittäjä kertoi, että heidän parhaat työntekijänsä ovat olleet kainuusta, mutta kun niitä ei saa pysymään täällä etelässä kuin sen talvisyömmen, sitten ne taas häipyy sinne rakkaaseen Kainuuseensa. Ehdottelin yhdelle jos toiselle, että tuo ne yrityksesi tänne Kainuuseen, onhan täällä työntekijöitä ja silloin yleensä tuli esille tämä Kainuulainen kateus.... yrittäjät tuntuvat kautta Suomen tietävän, että Kainuun yrittäjät ovat kateellista väkeä keskenään ja sitten vielä muitakin kohtaan. Eikä kuntapäättäjien aktiivisuuttakaan kukaan koskaan kehunut, päivastoin, eräskin yrittäjä oli oikein tyrkyttänyt toimintaansa tänne, mutta ei ollut saanut minkäänlaista vastaantuloa, joten rakensi sitten tehtaansa Tuusulaan, jossa tälläkin hetkellä toistasataa työntekijää, ja tavaraa menee Venäjälle. Silloin yritin suu vaahdossa kertoa, että ei ole Kainuulaiset kateellisia, yhteen hiileen puhaltajia ovat ja ymmärtävät ettei markkinoilla pärjää yksiin, varmaan ovat yhteistyökykyisiä ja aktiivisia ja hyviä ihmisiä Kainuu täynnä, usko pois.... Itse vielä silloin uskoin. Nyt kun olen Kainuuseen palannut, asunut nyt 2003 vuodesta täällä, niin heti alkumetreillä se kyllä tuli esille, että tottahan se on, kateus on täällä itseisarvo ja siihen kaatuu monia hyviä asioita niin yrityspuolella kuin muutenkin, suurin vaikutus kuitenkin hyvinvoinnin kannalta on tuo yritysten ja julkisen sektorin henkilöiden henkilökohtainen kateus ihan ketä vain menestynyttä kohtaan. Ei tule työpaikkoja lisää kun ei pystytä yhteistyöhön eikä haluata/saada lisää yrityksiä muualta tänne. Ihme hommaa.
        Itse olen yrittänyt ja onnistunutkin itseni ja pari muutakin työllistämään omilla ansioillani ainakin toistaiseksi, saa nähdä kuinka jatkossa. Onnea kuitenkin päätöksellesi ja kyllä sinä varmaan täällä sen pari kuherruskuukausi vuotta ainakin viihdyt, sitten alkaa tulla puukkoa, joten kerää ympärillesi hyvä ystävä/kaveriverkko, ja vältä kaikenlaista ylimääräistä aktiivisuutta esim. luottamustehtäviä, niistä ei hyvä seuraa. Ja älä tee itsestäsi muutenkaan numeroa, täällä pätee tämä vaatimattomuus kaunistaa....
        Luonto ja sen suomat mahdollisuudet ovat kyllä ihan huippua, vaeltele ja retkeile ja tutustu myös Kainuun muihinkin kuntiin, täällä on monta kaunista paikkaa. Sotkamo sinänsä on huonosti suunniteltu, paikoin jopa ruma paikka, mutta paljon kaunista siellä kuitenkin.
        Eipä muuta kuin tervetuloa !

• sotkamossa asunut
        tatti kirjoitti:

Tervetuloa vain Kainuuseen :) Positiivisesti huomasin, että et halua uskoa näitä kateusjuttuja, ja en minäkään aikoinani halunnut uskoa. Lähdin Kainuusta sen verran nuorena jo, että en ollut varsinaisesti tähän aikuisten kateuteen tutustunut. Työssäni sitten jouduin/sain keskustella laajasti erilaisten yritysjohtajien ja päättäjien kanssa ja kun he puheestani kuulivat, etten ole Helsingin tyttöjä vaan kainuusta, ryhdyttiin monesti keskustelemaan Kainuusta ja kainuulaisista. Ei vain yksi yrittäjä kertoi, että heidän parhaat työntekijänsä ovat olleet kainuusta, mutta kun niitä ei saa pysymään täällä etelässä kuin sen talvisyömmen, sitten ne taas häipyy sinne rakkaaseen Kainuuseensa. Ehdottelin yhdelle jos toiselle, että tuo ne yrityksesi tänne Kainuuseen, onhan täällä työntekijöitä ja silloin yleensä tuli esille tämä Kainuulainen kateus.... yrittäjät tuntuvat kautta Suomen tietävän, että Kainuun yrittäjät ovat kateellista väkeä keskenään ja sitten vielä muitakin kohtaan. Eikä kuntapäättäjien aktiivisuuttakaan kukaan koskaan kehunut, päivastoin, eräskin yrittäjä oli oikein tyrkyttänyt toimintaansa tänne, mutta ei ollut saanut minkäänlaista vastaantuloa, joten rakensi sitten tehtaansa Tuusulaan, jossa tälläkin hetkellä toistasataa työntekijää, ja tavaraa menee Venäjälle. Silloin yritin suu vaahdossa kertoa, että ei ole Kainuulaiset kateellisia, yhteen hiileen puhaltajia ovat ja ymmärtävät ettei markkinoilla pärjää yksiin, varmaan ovat yhteistyökykyisiä ja aktiivisia ja hyviä ihmisiä Kainuu täynnä, usko pois.... Itse vielä silloin uskoin. Nyt kun olen Kainuuseen palannut, asunut nyt 2003 vuodesta täällä, niin heti alkumetreillä se kyllä tuli esille, että tottahan se on, kateus on täällä itseisarvo ja siihen kaatuu monia hyviä asioita niin yrityspuolella kuin muutenkin, suurin vaikutus kuitenkin hyvinvoinnin kannalta on tuo yritysten ja julkisen sektorin henkilöiden henkilökohtainen kateus ihan ketä vain menestynyttä kohtaan. Ei tule työpaikkoja lisää kun ei pystytä yhteistyöhön eikä haluata/saada lisää yrityksiä muualta tänne. Ihme hommaa.
        Itse olen yrittänyt ja onnistunutkin itseni ja pari muutakin työllistämään omilla ansioillani ainakin toistaiseksi, saa nähdä kuinka jatkossa. Onnea kuitenkin päätöksellesi ja kyllä sinä varmaan täällä sen pari kuherruskuukausi vuotta ainakin viihdyt, sitten alkaa tulla puukkoa, joten kerää ympärillesi hyvä ystävä/kaveriverkko, ja vältä kaikenlaista ylimääräistä aktiivisuutta esim. luottamustehtäviä, niistä ei hyvä seuraa. Ja älä tee itsestäsi muutenkaan numeroa, täällä pätee tämä vaatimattomuus kaunistaa....
        Luonto ja sen suomat mahdollisuudet ovat kyllä ihan huippua, vaeltele ja retkeile ja tutustu myös Kainuun muihinkin kuntiin, täällä on monta kaunista paikkaa. Sotkamo sinänsä on huonosti suunniteltu, paikoin jopa ruma paikka, mutta paljon kaunista siellä kuitenkin.
        Eipä muuta kuin tervetuloa !

On aika ihmeellistä se kateus siellä kainuussa. Päällisin puolin ihan mukavaa väkeä tulee vastaan. Mutta alla kytee se pirullisuus. En ihmettele että nuori koulutettu väki ei halua sotkamossa asua. Minäkin siellä asuin, mutta enää en halua tulla edes käymään. Kaikki nuoret haluaa pois sotkamosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe