ei näin unta missä olin kauniissa puutarhassa... tai joku puiston oloinen se oli. siiis maalla, kauempana vasemmalla oli kivi vuoria ja kaukana kaukana oikealla oli kuusimetsää. lähellä oli kaksi tai kolme koivua. takanamme oli (muka) oma kotitalomme valkea suuri kaunis ja vanha talo. leikimme ja olimme iloisia... alkoi olla lämmin ja huomasin että kuu, (vuorilla päin), oli erittäin suuri... (näkyi sirppinä) katsoin taakseni ja huomasin myös auringon olevan erittäin lähellä, se alkoi ahdistaa ja juoksin kahden lapseni kanssa sisälle (oikeasti minulla on kolme lasta...) olimme koko ajan oven tuntumassa, ja kaikilla oli paniikki siitä että maapallo oli menossa kohti aurinkoa... yhtä äkkiä kaikki meni ihan sekaisin, kukaan ei tiennyt mitä tehdä kaikki nauroi ja itki yhtä aikaa, ryömi ja konttasi pitkin lattioita, mies lähti käymään jossakin pitemmällä reissulla, ja oli tarkoitus että palaisi, varmaan hankkimaan vettä jostain, sellainen tunne minulla oli unessa. uni loppui siihen kun aukasin oven ja vaikka olimmekin menossa kohti aurinkoa ja sisällä yms kuumuus oli kauheaaa, oven aukaisu toi viilennyksen taloon. samalla sekunnilla uni loppui. osaisiko joku tulkita tätä. olen nähnyt pari unta jotka ovat tapahtuneet juuri niinkuin unessa ja tämän unen jälkeen olo oli samanlainen kuin enne unien jälkeen, mutta tuskin nyt olemme menossa kohti aurinkoa? en osaa tulkita tätä unta, mitä tämä meinaa. unen jälkeen olin kauhuissani ja hiestä märkä. tärisin pelosta. osaisiko joku auttaa. löysin netistä pätkän mustaa raamattua ja luin sitä. en tiedä onko tällä osuutta asiaan millään tapaa, mutta kerroinpa kuitenkin.
unessani näin...
6
501
Vastaukset
- Ei huolta
Uni vaikuttaa samankaltaiselta, jonka näin itse joitain vuosia sitten. En sitä tarkemmin muista, mutta sen muistan että se oli vaikuttava ja tunnepitoinen enkä sitä silloin ymmärtänyt.
Aurinko symbolina kuvaa ihmisen omaa tietoisuutta, kuu taas intuitiota ja tunnepuolta. Auringon lähestyminen voi siis tarkoittaa tietoisuuden kasvamista tai muuttumista. Kun kuukin on isompi, se voi merkitä myös tunne-elämän voimistumista. Tällainen tilanne voi olla hyvin ahdistava ihmiselle, joka on tottunut rutiineihin ja rauhalliseen elämän menoon. Ahdistus voi ilmetä tuossa unessa myös kuumuutena ja kenties jopa kevyenä "hulluutena" (eli kaikki menivät sekaisin :)
Ovi taas viittaa siirtymisestä uuteen elämän vaiheeseen ja sen avaaminen kertoo sisäisestä hyväksymisestä muutokselle (jota siis aurinko ja kuu ilmaisevat). Voi olla myös, että uni vihjaa, että muutos tulee hyväksyä, jos tahtoo vähentää ahdistustaan, kuten unessa kävi: yrititte paeta sitä tuttuun ja turvalliseen ympäristöön (arki ja tutut hommat=oma koti), mutta se ei auttanut vaan kaikki alkoivat silti sekoilla. Kuumuus helpotti kun oven avasi, ja otti vastaan voimistuneen tietoisuuden ja tunteiden tuomat asiat.
En tiedä tarkalleen, minkälaista muutosta ja siihen liittyvää sisäistä ahdistusta uni tarkalleen kuvastaa. Varmasti muut yksityiskohdat voivat kertoa sen. Liittyisikö se mieheesi tai ympäristöön, jossa talonne oli? Yksi mahdollisuus tosin voi olla, että mustan raamatun lukeminen on aikaansaattanut sisäisen tietoisuutesi laajenemisen, joka itsessään ei ole ollenkaan huono juttu, kunhan et rupea fanaattisesti tavaamaan kyseistä opusta tai usko sellaisenaan kaikkea mitä siellä lukee ;)
En huolestuisi tuosta unesta, se kumminkin kertoo miten ahdistumisesta pääsee eroon ja voit yrittää itse pohtia, oliko unen yksityiskohdissa mitään sellaista, josta saisit vihjettä minkälaiseen tietoisuuden ja tunne-elämän muutokseen se tarkalleen viittaa. - Anonyymi00002
Minä yleensä herään kusihätään tuota vastaavissa unissa. Joka aamu..!
- Anonyymi00003
Jeesus Krtistus on aurinko ja Hänen läheisydessään on viileää ja hyvä olla.
- Anonyymi00004
Olipa jännä uni. Kannattaa ennemminkin varmaan Jeesukseen turvautua kuin mustaan raamattuun. Olet nähnyt unen jo vuosia sitten. Toivottavasti asiat ovat hyvin.
Siinä unessa enemmänkin tuotiin esille pelkojasi, kaipuutasi, turvallisuuden hakemista elämääsi, sekasortoa, jota ehkä elämässäsi olet voinut kokea jne. Aurinko on kaikin puoli hyvä synboli. Sen luomisen jälkeen luotiin maailma ja biologisfyysinen maailma pystyy sen varassa jatkamaan elämäänsä aina siihen asti kuin aikaan annetaan. Fyysikot ovat jopa laskeneet, kuinka kauan auringossa polttoainetta riittää. Kyllä varmaan aika kauan vielä.
Olet varmaan epäillyt vähän kumppaniasikin luotettavuutta. Ei hän tämän unen perusteella ainakaan ollenkaan paha ole, päin vastoin myös hyvin vastuuntuntoinen. Kun aukaisit oven, pääsi viilentävä raikas tuuli sisään. Se oli merkki siitä, että sinusta ja lähimmistä pidetään huolta. Sinun ei tarvitse kuin avata sydämesi ovi Jeesukselle, niin Hän on valmis auttamaan. Ei tarvitse edes surra loputtomiin, jos läheinen vaikka lähtee täältä ennen sinua, koska Jeesus auttaa ja antaa ikuisen elämän ja kaikki täällä menetetyt läheiset ovat odottamassa meitä ikuisessa Jumalan valtakunnassa.
Kaikkea hyvää!- Anonyymi00005
Teknisesti se ei pidä paikkaansa, koska jos läheinen tai kaikki läheiset ovat ateisteja niin silloin kristillisen narratiivin mukaan ne eivät ole odottelemassa sinua.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Teknisesti se ei pidä paikkaansa, koska jos läheinen tai kaikki läheiset ovat ateisteja niin silloin kristillisen narratiivin mukaan ne eivät ole odottelemassa sinua.
Kiitos. No, siinä tapauksessa varmaan uskova läheinen valmistetaan myös tähän mahdollisuuteen. Olin toki tietoinen, mutta annoin selityksen juuri tämän tietyn ihmisen uneen, sen itse asiassa, minkä Pyhä Henki hänelle tahtoi antaa. Kaikkea hyvää Sinulle myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550