Perhe menossa Roomaan.Mikähän mahtaisi olla sopiva
aika jossa ehtisi katsella tärkeimmät?
Hyvät Rooman kävijät myös vinkit hotelleista
olisivat kullan arvoisia,netistä toki löytyy
loppumattomasti hotelleja mutta käyttäjien
kommentit olisivat se tärkein elementti valinnassa.KIITOS !
Montako päivää Roomassa
9
3899
Vastaukset
- Pika-juoksija
Tultiin aamulla Rooman Pariisin junalla. Iltajuna lähti Brindisiin seuraavana päivänä. Siinä ajassa ehdittiin käydä Vatikaani Sikstuksen kappeli, Colosseum, Panthenon, Epsanjalaiset portaat tai mikä vattu se nyt olikaan. Eihän siellä muuta ollutkaan, paitsi vatusti käryttäviä pikku-Fiateja. Tämä 80-luvun puolivälissä. Tuskin sinne on tullut lisää nähtävää... ;-D. Pariisin nähtävyydet (Eiffeli, Notre Dame, jokiristeily ja Louvre) tsekattiin päivässä. Sittemmin olen joutunut käymään työmatkoilla Pariisissa, tuossa saatanallisen tympeässä kaupungissa ja käynyt ajan kanssa Louvressa. Meni koko päivä.
- Italian ja Pariisin kävijä
Hei! Paikkasi taitaa olla kotisohvalla? Kyllä sekä Pariisi että Rooma on täynnä kaikkea mielenkiintoista nähtävää... Parhaita paikkoja Pariisissa mm. Musee D'Orsay.
- tarvi matkustaa
pika-juoksijan kanssa, kun päivässä
pitää kaikki nähdä...
Ihan tässä lukijakin stressaantu, saattikka
matkaaja, jos oli noin "vatun" rankkaa!
Suosittelen myös koti sohvaa! : )
- Ani
Ja ah sinne taisi sydän jäädä... Eli me lähdimme miehen kanssa ihan kahdestaan, lapset saivat jäädä mummon ja vaarin hellään hoitoon ja viikon verran reissussa viivyimme. Siinä välissä vietimme kaksi kokonaista päivää Venetsiassa. Olisipa vaan tullut jäätyä Roomaan koko ajaksi. Ei siis tykätty. Mutta Rooma, aivan ihana kaupunki. Kauniit ihmiset, upea katukuva, joka kulman takana odottaa varmasti jotain silmää miellyttävää, historia niin ihanasti läsnä. Mukavat ilmatkin sattui, näkyipä siellä muutama turisti jo shortseissakin viilettävän... :)
Hotellin valinnasta sen verran että ei kannata luottaa annettuhin tietoihin ainakaan halvemman hintaluokan hotelleista. Eli meillä oli 3 tähden hotelli Terminin "huonomaineisella" alueella (itse kyllä siis viihdyttiin) Hotelli Parker nimeltään. Ilmoituksessa sanottiin, että HILJAISET huoneet mutta voi kääk mikä möykkä!! Kyllähän siihenkin tottui mutta ekat yöt meni valvoessa. Molemmilta puolilta meni raitiovaunuja minuutin välein ja ikkunat olivat ääneneristävyydeltään kuin ei niitä olisi ollutkaan. Mutta siihen siis tottui.
Kyllä Roomaan vielä mieli halajaa. Ja tuo vajaa viikko ei siis riittänyt mihinkään. Pakolliset tuli juostua läpi ja jalkoja pakotti niin perkuleesti mutta silti jäi niin paljon näkemättä ja Rooman tunnelmaa kokematta... Ihana ihana Rooma! - sitten
käytiin Roomassa. Oltiin siellä vain kaksi päivää ja juostiin hulluina ympäriinsä koska kaikki piti nähdä. Paljon jäi näkemättä ja uudelleen pitää päästä. Eli varatkaa vähintään viikko aikaa ja kunnon kengät. =O)
Paikalliset tosin sanoi meille ettei Roomaan kannata tulla pariksi päiväksi, edes viikossa ei näe kaikkea. Vuoden kun asuu niin on jo nähnyt Roomasta muutakin kun turisti kohteet. Kun vain pääsisikin asumaan sinne.
Oltiin se yksi yö Hotel Taorminassa melko lähellä Roma Terminiä. Oli siisti ja viihtyisä. Liikenne ei kuulunut sisälle. Maksoi 84 e yö/2hh ja aamiainen kuului hintaan(huoneissa omat suihkut). - Americano
Jos keskeiselle paikalle haluaa, niin Anglo Americano on loistovalinta, Piazza Barberinilla. Metroasema vieressä ja jaksaa kävelläkin vaikka Vatikaaniin asti. Kaupungissa viikko suhahtaa mukavasti.
- Syyskuussa Roomaan
Hei
Suosittelit Roomassa hotelli Anglo Americanoa. Olen itse lähdössä syyskuussa Roomaan, lennot on ostettu, hotelli puuttuu!
Varasitko huoneen suoraan hotellista vai matkatoimiston kautta. Mitä hotelli yö maksoi per huone?
Etukäteen tiedoista kiittäen
Maarit - majlis
Syyskuussa Roomaan kirjoitti:
Hei
Suosittelit Roomassa hotelli Anglo Americanoa. Olen itse lähdössä syyskuussa Roomaan, lennot on ostettu, hotelli puuttuu!
Varasitko huoneen suoraan hotellista vai matkatoimiston kautta. Mitä hotelli yö maksoi per huone?
Etukäteen tiedoista kiittäen
MaaritOlen varannut huoneen Anglo Americanosta, kun menen ensi kertaa Roomaan keväällä. Sieltä on kai lyhyt matka "joka paikkaan". Kertoisitko kokemuksiasi, mikäli olit samassa hotellissa.
- oltiin,
Terminin lähellä muutama viikko sitten. Hotelli oli hiukan nukkavieru ja huone oli pieni mutta hiljainen ja siisti, respahenkilökunta mukavaa ja avuliasta. Buffet-aamiainen runsas vaikka kurkkua,tomaattia tms. ei ollut mutta muuta leikkelettä monia laatuja, ja monensortin viineriä yms. 2-hengen huone maksoi 350e/5yötä.
Aika oli meillä liian lyhyt, "pakolliset" ehdittiin nähdä mutta itse kaipaisin myös sitä päämäärätöntä hengailua, ja ehkä myös siestaa nähtävyyksien välillä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796