Koira nuolee!

Nuolijainen

Miksi ihmeessä koira nuolee käsiäni, kasvoja, joskus jopa vaatteita?
Mitä koira tällä viestittää ja onko oikein esim kieltää koiraa nuolemasta, sillä tapa on ärsyttävä.

48

17485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pusuja/ko

      Ettei vain koirasi jakelisi sinulle pusuja. Menepä lattialle makaamaan ja kutsu koiraa tai odota kun se tulee luoksesi. Odottele kaikessa rauhassa ja voi tapahtua "kohtaaminen": koira nuolee naamaasi, mikä on kaikkein suurin luottamuksen ja kiintymyksen osoitus. Niin koirat tekevät toisilleenkin. Tai ehkä vaatteillesi ja käsillesi on kaaatunut ketsuppia, mehua, jäätelöä ... ja koira maistelee sitä.

      • ...ihmisen iholla maistuu koiran mielestä todella hyvälle,eräs koira tahtoo väen väkisin nuolla kädet,naaman ja jalat puhtaiksi ennen nukkumaan menoa. Ai niin korvat pitää myös pestä huolella(en pahemmin perusta siitä että joku tunkee kieltä korvaan...) ;)


      • Nuolijainen
        WildOne-81 kirjoitti:

        ...ihmisen iholla maistuu koiran mielestä todella hyvälle,eräs koira tahtoo väen väkisin nuolla kädet,naaman ja jalat puhtaiksi ennen nukkumaan menoa. Ai niin korvat pitää myös pestä huolella(en pahemmin perusta siitä että joku tunkee kieltä korvaan...) ;)

        Kun koitin tuota lattialla makuuta niin koira kyllä tuli nuolemaan naamaa. :)

        Jos se tosiaan on luottamuksen osoitus, niin ei varmaan ole turvallista kieltää sitä siltä?

        Nii ja hikinen mä en usko olevani :))


      • pöhkö
        Nuolijainen kirjoitti:

        Kun koitin tuota lattialla makuuta niin koira kyllä tuli nuolemaan naamaa. :)

        Jos se tosiaan on luottamuksen osoitus, niin ei varmaan ole turvallista kieltää sitä siltä?

        Nii ja hikinen mä en usko olevani :))

        nuolemin perustuu luottamukseen,sun ja koiran väliseen kanssa käymiseen.maalais järki kuitenkin mukaan,, liika on aina liikaa.koiran esim,ollessa sylissä ja yrittää nuolla kasvoja anna sen nuolla jonnin verran, entäkä kohottaisit leuan kattoa kohti ja komentaisit EI.


    • Joodå

      Meillä koira myös mielellään nuolee naamaa. Tosin lopettaa heti kehut saatuaan. Tajuaa kai, että nuoli niin hyvin, ettei enemmästä väliä:-)

      • Joodå

        Taikka sitten on sillä niin verissä, että kehut tulee suorituksen lopussa, ja sen takia lopettaa sen, mitä on tekemässä, heti kehut saatuaan. Näin kuitenkin meillä toimii. Olen joskus kokeillut kieltoa, mutta siitä on vain yltynyt, vaikuttaa kuin luulisi, että kielto tarkoittaa, että pitää nuolla paremmin ja tosiaan kieltäessä saattaa ruveta nuolemaan kauhealla vimmalla.


      • Koiratonparhaita

        Koirat ovat kivoja


      • Dogetonparhaita
        Joodå kirjoitti:

        Taikka sitten on sillä niin verissä, että kehut tulee suorituksen lopussa, ja sen takia lopettaa sen, mitä on tekemässä, heti kehut saatuaan. Näin kuitenkin meillä toimii. Olen joskus kokeillut kieltoa, mutta siitä on vain yltynyt, vaikuttaa kuin luulisi, että kielto tarkoittaa, että pitää nuolla paremmin ja tosiaan kieltäessä saattaa ruveta nuolemaan kauhealla vimmalla.

        Meilläkin koira nuolee kauheesti sillonku ärähtää siitä että se on ottanut sukan tms...pyytää kai anteeksi


    • ainakin haluan uskoa niin

      mun mitteli hypäää rinnan päälle, laittaa tassut molemmin puolin kaulaa ja aloittaa pussaamisen josta ei sitten tule loppua ennen kuin lopetan sen. Kokeilin kerran että jaksoi 45 minuuttia nuolla korvia ja kasvojani.
      Nams, taidan maistua hyvälle. :)

      • Tuitui

        oi tosi söpöö!!! :3♡
        mäki haluun koiran...


      • Jospa tietäisit(te)
        Tuitui kirjoitti:

        oi tosi söpöö!!! :3♡
        mäki haluun koiran...

        mitä rekku teki hetkeä ennen kuin tuli nuolemaan naamaanne(nuoli persettä, söi pashaa tai lipitti pisuja) ulkona, niin tuskin haluaisit koiraa...

        Käsi suun eteen estää ainakin isoimmat basillinvahetukset.


      • Sotta&pytty
        Jospa tietäisit(te) kirjoitti:

        mitä rekku teki hetkeä ennen kuin tuli nuolemaan naamaanne(nuoli persettä, söi pashaa tai lipitti pisuja) ulkona, niin tuskin haluaisit koiraa...

        Käsi suun eteen estää ainakin isoimmat basillinvahetukset.

        Voitko uskoa, että moni tietää, mutta ei välitä. Kaikki eivät ole bakteerikammoisia.


      • Jospa tietäisit(te)
        Sotta&pytty kirjoitti:

        Voitko uskoa, että moni tietää, mutta ei välitä. Kaikki eivät ole bakteerikammoisia.

        Kyllä uskon. Siksi neuvoinkin heitä. Turha kuormittaa terveydenhuoltoa jos sen voi välttää.


      • Sotta&pytty
        Jospa tietäisit(te) kirjoitti:

        Kyllä uskon. Siksi neuvoinkin heitä. Turha kuormittaa terveydenhuoltoa jos sen voi välttää.

        Minkä taudin siitä voi daada?


      • Sotta&pytty
        Sotta&pytty kirjoitti:

        Minkä taudin siitä voi daada?

        Siis saada.


      • wuddafug
        Jospa tietäisit(te) kirjoitti:

        mitä rekku teki hetkeä ennen kuin tuli nuolemaan naamaanne(nuoli persettä, söi pashaa tai lipitti pisuja) ulkona, niin tuskin haluaisit koiraa...

        Käsi suun eteen estää ainakin isoimmat basillinvahetukset.

        Juu no siis ethän sä nyt suu ammolla anna koiran nuolla koskaan.


      • puhtaaksinuotua
        Jospa tietäisit(te) kirjoitti:

        Kyllä uskon. Siksi neuvoinkin heitä. Turha kuormittaa terveydenhuoltoa jos sen voi välttää.

        eipä noista koirista vielä 40 vuoden nuoleskelun jälkeenkään mitään tautia ole tullut.


      • Kuolapallo
        Jospa tietäisit(te) kirjoitti:

        mitä rekku teki hetkeä ennen kuin tuli nuolemaan naamaanne(nuoli persettä, söi pashaa tai lipitti pisuja) ulkona, niin tuskin haluaisit koiraa...

        Käsi suun eteen estää ainakin isoimmat basillinvahetukset.

        Voi juma. Jostain syystä kub olen itse lapsesta asti pyöriny samoilla lattioilla kun nää "rekut" niin en juuri koskaan ole kipeä... vastustus kykyä parantaa olla varomatta joka hiton ikistä bakteeria.


      • Justjoopistenet
        Kuolapallo kirjoitti:

        Voi juma. Jostain syystä kub olen itse lapsesta asti pyöriny samoilla lattioilla kun nää "rekut" niin en juuri koskaan ole kipeä... vastustus kykyä parantaa olla varomatta joka hiton ikistä bakteeria.

        Ääh, kyllä äitees nyt varmaan hiukan perääsi katto tieämmä? Siksi et saanut mitään ihan kualemantautibasiliskoo niilt rekuilt


    • Näin on

      Voi herranjumala sentään.. siihen koiranomistajan on vaan totuttava, että koirat nuolee :D

    • Täälläkin nuollaan!

      Huoh näitä vastauksia! Ihan oikeasti ongelma voi olla todellinen. Meilläkin nuollaan naama, kädet, vaatteet, päiväpeitto, matto, omat tyynyt jne. On noita koiria ollut ennenkin, eikä pienestä pusuttelusta ole haittaa, mutta tämän kanssa tuntuu, että kyse on jostain pakkomielteestä, joten asiallisia ideoita odottelen...

    • Lipoja kotona..

      Meillä koira nuolee joskus jopa pakonomaisesti naamaa, käsiä jne. Annan hetken nuolla ja sen jälkeen totean jämäkästi kiitos ja taputan samalla päätä/kylkeä tms. Siihen loppuu. Toimii meillä hyvin. Koira on sen verran pehmeä, että hirveästi en ole komentanut asian tiimoilta.

    • No jos et tykkää

      niin kiellä. Ei koiran tarvitse saada tehdä kaikkea mitä sen mieleen juolahtaa.

    • MajLisa

      Jostain oudosta syystä meidän koira nuolee vain minua, mutta puolisoni hipiään ei koske. Annan koiran nuolla käsiä jonkin aikaa, mutta kasvoihin ei saa koskea. Joudun usein kileltämään todella tehokkaasti jotta tämä lipittäminen loppuu, muuten se jatkuisi ja jatkuisi. Välillä tulee mieleen että onkohan tämä ihan normaalia koiran käytöstä, mutta sitten ajattelen että tämä niin sanottu ihanuus kuuluu varmaan tavanomaiseen koiranomistajan arkeen. Hmmmm... luulen kyllä myös suolaisen ihon herkullisuuteen enenmpi kuin hellyyden osoituksiin :)

      • .....Ja pakko-oireiseen käytökseen.


      • MinäQ

        Meilläkin uros nuolee vain vaimoa. Kaipase siitä jonkin nartun ymmärtää. Tosin ei se haittaa kutittaa vain.


    • trikkimv

      Meidän koira ainakin osoittaa hellyyttä antamalla suukkoja.

      • Sekoboltsi

        Unohditko ottaa lääkkeesi?


    • koiranomistaja aina

      Koirat on koiria ja koirat tykkää ihmisen eritteistä olkoon se mitä tahansa. Ihmisen ihossa on niin paljon suolaa, hikeä ja muutakin likaa ja koirat tahtoo pestä/maistella ne pois. :)

    • Saulin omistaja

      Meiän koira nuolee sormia,jalkoja vaatteita ja yhtä sohvaa...hieman ärsyttävää mutta ei se kovin vaarallista kyllä ole...Emmä ainakaa mitää kuoleman tautii oo saanu naamaan pusuttelustaxDNo voit työntää koiran kuonon pois ja sanoa EI.Koira saattaa nuolla esim vaatteita jos niissä on likaa tjs...

      • Saulin omistaja

        lisään vie et luottamuksesta...kerran meiän koira nuoli kun oli haava kädessä nii se voi siitäki johtuu


    • ei nuolle minun
      • koirannuoleminenhaha

        Kaksi kuoli ja kuinkahan monta koiraa nuolaisi ihmistä viimevuonna?
        Autoilla ajetaan vaikka huomattavan moni ihminen kuolee liikenteessä vuosittain. Porkkanaa syödään vaikka siihen voi tukehtua. Ulkona kävely on kyllä riskeistä suurin, koska mitä tahansa voi tapahtua. Joku voi ajaa päälle, joku voi tappaa, ampiainen voi pistää ja siitä saattaa seurata allergiselle kuolema, saatat astua lasinsirun päälle ja saada siitä HIV:n, kissa voi tulla raapaisemaan ja saatat kuolla. Elämä on pelkkää riskien ottamista, jos sille linjalle lähdetään. En sanoisi että koiran nuoleminen on riskeistä se kaikkein suurin.
        Takas asiaan. Se voi olla joillekin koirille pakkomielteistä, ja silloin se voi olla oikea ongelma. Meillä koira nuolee aina kun se on mahdollista, Siis käsiä ja naamaa. Kun se tulee tervehtimään, se nuolaisee. Huomiota halutessaan se nuolaisee. Kun sitä silittää, se nuolee. Sylissä ei voi olla nuolematta. Kiellosta seuraa se, että koira lähtee kokonaan pois. Eli ei ole vaihtoehtona olla nuolematta esim sylissä. Kai sitä pitää levittää käsille kynneliä. :D


      • potaskaa
        koirannuoleminenhaha kirjoitti:

        Kaksi kuoli ja kuinkahan monta koiraa nuolaisi ihmistä viimevuonna?
        Autoilla ajetaan vaikka huomattavan moni ihminen kuolee liikenteessä vuosittain. Porkkanaa syödään vaikka siihen voi tukehtua. Ulkona kävely on kyllä riskeistä suurin, koska mitä tahansa voi tapahtua. Joku voi ajaa päälle, joku voi tappaa, ampiainen voi pistää ja siitä saattaa seurata allergiselle kuolema, saatat astua lasinsirun päälle ja saada siitä HIV:n, kissa voi tulla raapaisemaan ja saatat kuolla. Elämä on pelkkää riskien ottamista, jos sille linjalle lähdetään. En sanoisi että koiran nuoleminen on riskeistä se kaikkein suurin.
        Takas asiaan. Se voi olla joillekin koirille pakkomielteistä, ja silloin se voi olla oikea ongelma. Meillä koira nuolee aina kun se on mahdollista, Siis käsiä ja naamaa. Kun se tulee tervehtimään, se nuolaisee. Huomiota halutessaan se nuolaisee. Kun sitä silittää, se nuolee. Sylissä ei voi olla nuolematta. Kiellosta seuraa se, että koira lähtee kokonaan pois. Eli ei ole vaihtoehtona olla nuolematta esim sylissä. Kai sitä pitää levittää käsille kynneliä. :D

        Niin, ja ihmiset tappoi bakteeri, ei lemmikin nuoleminen. Siinä vaan tarkoitushakuisesti peloteltiin. Bakteerin kun voi saada muualtakin...


    • rusettirinta

      Koiran nuoleminen on eri asia, kuin koiran puraisulla aiheuttama haava. Haavasta pääsee bakteerit verenkiertoon. Bakteerit koiran suussa ovat yleensä hampaista lähtöisin.

    • qwrty

      Koira nuolee meilläkin ja kaikkia, aika usein meijän koira saattaa purra, mutta ei satu ku se on vast 2v ja aika pieni.

      • Eisepure

        Ei se pure! Kunhan näykkää leikkisästi. Pentuna ne koirat muuta teekkää ku näykkii toisia ka muuta. Jos koirasi olisi purrut sua niin siinä ois verinen jälki!PS. Minkä rotune koira on kyseessä?paitsi no eihän asia miulle kuulu. Pyyjän anteeksi utelijaisuutani.


      • Dgjkiytd

        2v koiralla yleensä kyllä menny se pentunäykkiminen jo ohi..

        Vanha viesti ja blaablaa, mutta en sentään nostanu ketjua aikojen takaa


    • Nuollaiesaa

      Koira nuolee enimmäkseen sen vuoksi, että objekti on käyttänyt naamarasvaa tms. tavaraa iholleen. Kannattaa korvata ne rasvat hyttysöljyllä, tärpätillä, tms. niin johan loppuu turha lutkutus.

    • Jussinussipuutanussi

      Ku me lähetää jonnekki niinni meidän koira on hajottanu papereita ja kaikkea ku se on yksi täälä

    • psori

      Mulla on psoriasis ja jostakin syystä kaikki koirat haluaa "hoitaa" käsiäni nuolemalla. En pidä asiaa pahana. Eikä ainakaan ole pahentanut sairauttani.

      • Anonyymi

        Kaikilla on psoriasis, osalla korvassa osalla naamassa. :) Sinulla onneksi vain käsissä.


    • Samatäällä

      Meillä koira nuolee tosi usein mun naamaa. Muita se ei nuole, koska he kieltävät naaman nuolemisen heti. Ite en pidä sitä mitenkään pahana, todennäköisesti vain osoittaa hellyyttä.

      • Kolibakteeri

        Eikö se ole mielestäsi ällöttävää? Koirahan mm puhdistaa peräreikänsä nuolemalla. Pusutteletko koirasi kanssa myös?


    • Vietnam.vet

      Koira nuolee ap:n vaatteita, koska niissä on paskaa.

    • Yleistetään

      Kaikki koiranomistajat ovat pelkkää paskaa.

    • Anonyymi

      Koirari maistelee sinua että kohta syödään ihmis lihaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe