kanarian torakat

torakka

Minkä verran torakoita on las palmasin hotelleissa,saako yönsä nukkua rauhassa.
Onko jotain karkotteita olemassa.

36

17341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamupalaksi

      joka paikka täynnä ja myrkyttävät kyllä mutta eipä paljon auta. On tapauksia että ovat purreet turisteja henkihieveriin ja jopa 5 ihmistä on jouduttu lopettamaan kovien tuskien takia.

      ps. torokoita on joka paikassa jossa lämpötila menee yli 30 C siis joka paikassa , Kanarialla myös.

      • torakka

        jopa oot virkee yksilö,asiallisia siis


      • ei onnistu
        torakka kirjoitti:

        jopa oot virkee yksilö,asiallisia siis

        tyhmään kysymykseen voi muuten vastata. entä jo sinulta joku jenkki kysyy onko suomessa kesällä itikoita ? mitä vastaat ? lämpimissä maissa on aina vähintään torakoita, ne tarvitsee lämpöä että voivat elää...ja TURISTEJA


      • verenimijä...ei

        Voihan itku,mikä juttu.Tottakai torakoita on,menetpä minne tahansa,vaikka suomessa.Ne vaan ei ole ihmisille vaarallisia,eikä käy ihmisten kimppuun.Lutikat ym,ovat paljon ikävämpiä.Jotenka sinne vaan ja funtsikaa jotain muuta kun torakoita,niin tulee lomasta paljon mukavampi.


    • lomalla

      Olimme viikon PR:ssa ja emme nähneet yhtään torakkaa.

      • minä olen nähnyt

        jopa uimarannallakin ja jos istut rantakahviloissa niin katseles jalkoihisi.

        Kyllä niitä vaan on kaikkialla. Tai s tten olet ollut niin kännissä ettet ole nähnyt.

        Miljoonia torakoita iltaisin niillä portailla mitkä laskeutuu laaksossa olevaan ostoskeskukseen.

        Ei ollut mihin jalkansa laittais, niin paljon niitä oli. Kiva olis siinä tallata niitä. Kuului vaan rutina kun torakat jäi kengän alle. Isoja ne ovat kans.

        Yöt meni mukavasti valvoessa, ja aamulla olin niin väsynyt torakkajahdista että meni koko aamupäivä nukkuessa. Siivojat tulivat ja herättivät joten olin lopenuupunut kahden lomaviikon jälkeen.


      • suomi armas synnyinmaa
        minä olen nähnyt kirjoitti:

        jopa uimarannallakin ja jos istut rantakahviloissa niin katseles jalkoihisi.

        Kyllä niitä vaan on kaikkialla. Tai s tten olet ollut niin kännissä ettet ole nähnyt.

        Miljoonia torakoita iltaisin niillä portailla mitkä laskeutuu laaksossa olevaan ostoskeskukseen.

        Ei ollut mihin jalkansa laittais, niin paljon niitä oli. Kiva olis siinä tallata niitä. Kuului vaan rutina kun torakat jäi kengän alle. Isoja ne ovat kans.

        Yöt meni mukavasti valvoessa, ja aamulla olin niin väsynyt torakkajahdista että meni koko aamupäivä nukkuessa. Siivojat tulivat ja herättivät joten olin lopenuupunut kahden lomaviikon jälkeen.

        Olipa hieno loma, josta jouduit jopa maksamaan! Suosittelen pidättäytymästä matkustamaan Suomen ulkopuolelle... Kaikkeen kauheaan voikin sitten ulkomailla törmätä torakoista lähtien.
        Voi että teita härmäläisiä tunareita!!!


      • siitä huolimatta
        suomi armas synnyinmaa kirjoitti:

        Olipa hieno loma, josta jouduit jopa maksamaan! Suosittelen pidättäytymästä matkustamaan Suomen ulkopuolelle... Kaikkeen kauheaan voikin sitten ulkomailla törmätä torakoista lähtien.
        Voi että teita härmäläisiä tunareita!!!

        että torakat ovat vieneet uneni niin matkustin monena vuotena peräjälkeen Kanarialle.

        Äitinä ja ainoana aikuisena oli minun pakko olla rohkea. Tyttö pelkäs torkaoita niin kamalasti, ja hän jopa heräsi kun kuun kuuli rahinaa latialla. Ne kivilattiat ilman mattoja ja muutenkin kaikuvat huoneistot korosti entistä enmmänkin torakoitten ääniä ja naisten ja tyttöjen kirkumista.

        Naapuri bungaloveissa naiset huusivat ja kirkuivat, ei siinä nukuttu kukaan. Miehet läiskivät torakoita kuoliaiksi yöt pitkät.

        Nyt en enää matkusta mosieen paikkaan. Sen jälkeen en ole nähnyt torakoita missään kuin lakkasin matksutamasta Kanarialle.


      • tädille tiedoksi
        siitä huolimatta kirjoitti:

        että torakat ovat vieneet uneni niin matkustin monena vuotena peräjälkeen Kanarialle.

        Äitinä ja ainoana aikuisena oli minun pakko olla rohkea. Tyttö pelkäs torkaoita niin kamalasti, ja hän jopa heräsi kun kuun kuuli rahinaa latialla. Ne kivilattiat ilman mattoja ja muutenkin kaikuvat huoneistot korosti entistä enmmänkin torakoitten ääniä ja naisten ja tyttöjen kirkumista.

        Naapuri bungaloveissa naiset huusivat ja kirkuivat, ei siinä nukuttu kukaan. Miehet läiskivät torakoita kuoliaiksi yöt pitkät.

        Nyt en enää matkusta mosieen paikkaan. Sen jälkeen en ole nähnyt torakoita missään kuin lakkasin matksutamasta Kanarialle.

        kun ei ole muualla ollut ? outoa sillä torakoita on kuule joka paikassa missä on lämmin, ja vielä paljon enemmän kuin Kanarialla. Torakka ei tapa mutta esim. skorpiono tappaa ja on hvyin yleinen monessakin paikassa, niitä ei ole Kanarialla.


      • suomi armas...
        siitä huolimatta kirjoitti:

        että torakat ovat vieneet uneni niin matkustin monena vuotena peräjälkeen Kanarialle.

        Äitinä ja ainoana aikuisena oli minun pakko olla rohkea. Tyttö pelkäs torkaoita niin kamalasti, ja hän jopa heräsi kun kuun kuuli rahinaa latialla. Ne kivilattiat ilman mattoja ja muutenkin kaikuvat huoneistot korosti entistä enmmänkin torakoitten ääniä ja naisten ja tyttöjen kirkumista.

        Naapuri bungaloveissa naiset huusivat ja kirkuivat, ei siinä nukuttu kukaan. Miehet läiskivät torakoita kuoliaiksi yöt pitkät.

        Nyt en enää matkusta mosieen paikkaan. Sen jälkeen en ole nähnyt torakoita missään kuin lakkasin matksutamasta Kanarialle.

        "olen nainen" ja niin olen minäkin, mutta eipä ole tarvinnut kirkua. Joka tapauksessa lapset ottavat mallia vanhemmistaan, joten en ihmettele tyttäresi kauhua.

        Tiedätkö muuten, että ekat torakkani näin Pariisissa, mutta olen kaikesta huolimatta jatkanut matkustelua Ranskaan.
        Hyvä puoli kertomuksessasi on kuitenkin se, ettet enää häiritse niin naisellisella(?) kirkumisellasi muiden lomaa Kanarialla.
        P.S. Toivottavasti olet jo löytänyt miehisen torakan tappajan rinnallesi, sillä kyllä niita torakoita löytyy täältä etelästä vaikkapa Välimeren alueelta. Kun ja jos uskallaudut lomalle... kirkumaan.


      • Paniikkiin
        siitä huolimatta kirjoitti:

        että torakat ovat vieneet uneni niin matkustin monena vuotena peräjälkeen Kanarialle.

        Äitinä ja ainoana aikuisena oli minun pakko olla rohkea. Tyttö pelkäs torkaoita niin kamalasti, ja hän jopa heräsi kun kuun kuuli rahinaa latialla. Ne kivilattiat ilman mattoja ja muutenkin kaikuvat huoneistot korosti entistä enmmänkin torakoitten ääniä ja naisten ja tyttöjen kirkumista.

        Naapuri bungaloveissa naiset huusivat ja kirkuivat, ei siinä nukuttu kukaan. Miehet läiskivät torakoita kuoliaiksi yöt pitkät.

        Nyt en enää matkusta mosieen paikkaan. Sen jälkeen en ole nähnyt torakoita missään kuin lakkasin matksutamasta Kanarialle.

        Onkohan jäänyt sininen pilleri ottamatta? Jos äiti on noin hysteerinen, niin lasta ei mielestäni tarvitse tartuttaa samaan tautiin! "...kuuli rahinaa lattialla... ja "...torakoitten ääniä"...! Hei haloo!!! Taitaa rahina kuulua korviesi välistä? Naapurihuoneistojen naisten kirkumiset ja miesten läiskimiset saattoivat olla sitä itseään, eli ehkä ei tapettukkaan torakoita vaan lisättiin ihmisiä?? Tulitko sokeaksi vai oletko jatkossa pysynyt kotona/lääkityksessäsi, kun et enää ole nähnyt torakoita?


      • sama täti
        tädille tiedoksi kirjoitti:

        kun ei ole muualla ollut ? outoa sillä torakoita on kuule joka paikassa missä on lämmin, ja vielä paljon enemmän kuin Kanarialla. Torakka ei tapa mutta esim. skorpiono tappaa ja on hvyin yleinen monessakin paikassa, niitä ei ole Kanarialla.

        astua skorpionin päälle Sri Lankassa.

        Kiersin ensin viikon ympäri Sri Lnkaaa ja sitten oleskelin viikon rantahotelissa.
        Mutta uskokaa tai ei niin siellä ei ollut torakan torakkaa, mutta kylläkin inhottavia muita ryömijöitä sitäkin enempi. Tapoin jopa noin puolimetrisen liskon huoneessani kamerastativin avulla ja heitin sen ikkunasta haukkojen syötäväksi.
        Inhottavia olivat ne läpinäkyvät liskot mitkä iltaisin tulivat lamppujen ympärille kuhisemaan.

        Niin älä tule samnomaan ettenkö ole käynyt muuallakin kuin vaan Kanarialla. Olen käynyt Marokossakin enkä nähnyt torakoita.

        Mutta nyt tämä täti on kyllästynyt niin torakoihin kuin muihinkin ötököihin ja haluaa viettää lomaa ilman 'seuralaisia' ja nukkua yöni hyvin.


      • Kanarialla
        sama täti kirjoitti:

        astua skorpionin päälle Sri Lankassa.

        Kiersin ensin viikon ympäri Sri Lnkaaa ja sitten oleskelin viikon rantahotelissa.
        Mutta uskokaa tai ei niin siellä ei ollut torakan torakkaa, mutta kylläkin inhottavia muita ryömijöitä sitäkin enempi. Tapoin jopa noin puolimetrisen liskon huoneessani kamerastativin avulla ja heitin sen ikkunasta haukkojen syötäväksi.
        Inhottavia olivat ne läpinäkyvät liskot mitkä iltaisin tulivat lamppujen ympärille kuhisemaan.

        Niin älä tule samnomaan ettenkö ole käynyt muuallakin kuin vaan Kanarialla. Olen käynyt Marokossakin enkä nähnyt torakoita.

        Mutta nyt tämä täti on kyllästynyt niin torakoihin kuin muihinkin ötököihin ja haluaa viettää lomaa ilman 'seuralaisia' ja nukkua yöni hyvin.

        Meidän viime syksyn matka suuntautui Maspalomasiin ja huoneistohotelli Grimanesaan. Olemme asustelleet Grimanesassa useina vuosina, mutta myös muissa hotelleissa Inglesissä, Maspalomasissa, Melonerasissa, Sonnenlandissa. Torakoihin olemme ikävä kyllä aina silloin tällöin törmänneet. PAITSI Grimanesassa emme kertaakaan! Mutta viime matkalla vaimo (50v.) teki yhtenä aamuna voltin taaksepäin kerien, vaikeusasteella....!!! Keittiönurkkauksen seinää pitkin livahti (ja se tosiaan meni sataa taajama-alueella!) kotigekko, joka taatusti pitää torakat loitolla (uskoakseni!). Vaimon pulssin pudottua alle kolmensadan ehdotin kotieläinvalintaa: Yksi kiva gekko vai muutama harmiton torakka! Mitä luulet, kumpi voitti? ... vai kampi??


      • Maroc
        sama täti kirjoitti:

        astua skorpionin päälle Sri Lankassa.

        Kiersin ensin viikon ympäri Sri Lnkaaa ja sitten oleskelin viikon rantahotelissa.
        Mutta uskokaa tai ei niin siellä ei ollut torakan torakkaa, mutta kylläkin inhottavia muita ryömijöitä sitäkin enempi. Tapoin jopa noin puolimetrisen liskon huoneessani kamerastativin avulla ja heitin sen ikkunasta haukkojen syötäväksi.
        Inhottavia olivat ne läpinäkyvät liskot mitkä iltaisin tulivat lamppujen ympärille kuhisemaan.

        Niin älä tule samnomaan ettenkö ole käynyt muuallakin kuin vaan Kanarialla. Olen käynyt Marokossakin enkä nähnyt torakoita.

        Mutta nyt tämä täti on kyllästynyt niin torakoihin kuin muihinkin ötököihin ja haluaa viettää lomaa ilman 'seuralaisia' ja nukkua yöni hyvin.

        No eipä voi vaatia paljon siltä, joka ei ole paljoa saanut.
        Voi hyvä tavaton naisen juttuja!


      • vaan olla
        Maroc kirjoitti:

        No eipä voi vaatia paljon siltä, joka ei ole paljoa saanut.
        Voi hyvä tavaton naisen juttuja!

        hiljaa. Olet tottunu kaikenlaisiin ötököihin, meikäläinen ei ole kärpästäkään juuri tavannut muuta kuin ulkomailla.

        Kai sitä tottuis elämään torakoittenkin kanssa jos olis syntynyt torakkamaahan tai ainakin elellyt tarpeeksi kauan siellä.

        Mutta en tiedä... ei mun leipääni kyllä tarvii torakoiden syödä ja sitten vielä kutitella jalkapohjista.


      • Maroc
        vaan olla kirjoitti:

        hiljaa. Olet tottunu kaikenlaisiin ötököihin, meikäläinen ei ole kärpästäkään juuri tavannut muuta kuin ulkomailla.

        Kai sitä tottuis elämään torakoittenkin kanssa jos olis syntynyt torakkamaahan tai ainakin elellyt tarpeeksi kauan siellä.

        Mutta en tiedä... ei mun leipääni kyllä tarvii torakoiden syödä ja sitten vielä kutitella jalkapohjista.

        senkun nousee ja tekstisi paranevat, jopa me torakkaiset pystymme parempaan.
        Vai ettei edes kärpäsiä... hah hah haa.


      • Nimetön
        siitä huolimatta kirjoitti:

        että torakat ovat vieneet uneni niin matkustin monena vuotena peräjälkeen Kanarialle.

        Äitinä ja ainoana aikuisena oli minun pakko olla rohkea. Tyttö pelkäs torkaoita niin kamalasti, ja hän jopa heräsi kun kuun kuuli rahinaa latialla. Ne kivilattiat ilman mattoja ja muutenkin kaikuvat huoneistot korosti entistä enmmänkin torakoitten ääniä ja naisten ja tyttöjen kirkumista.

        Naapuri bungaloveissa naiset huusivat ja kirkuivat, ei siinä nukuttu kukaan. Miehet läiskivät torakoita kuoliaiksi yöt pitkät.

        Nyt en enää matkusta mosieen paikkaan. Sen jälkeen en ole nähnyt torakoita missään kuin lakkasin matksutamasta Kanarialle.

        Kuusi vuotta käynt Kanarainsaarilla EI YHTÄÄN TORAKKAA Ole tullut vastaan


      • kanarianmatkaaja
        Nimetön kirjoitti:

        Kuusi vuotta käynt Kanarainsaarilla EI YHTÄÄN TORAKKAA Ole tullut vastaan

        ja aina ollut torakoita.

        En ole käynyt Bahia Felixsessä mutta tutut jotka olivat siellä yhtenä kesänä samaan aikaan kun minä olin Palya del Inglesissä niin he kertoivat että olihan paljon torakoita.


      • Zandra

        Viikon olen ollut Inglesissa ja kaksi viikkoa Puerto de la Cruzissa enka kummallakaan kerralla ole nahnyt ainoatakaan torakkaa. Saati sitten etta rutisisivat jalkojen alla.


      • Anonyymi
        tädille tiedoksi kirjoitti:

        kun ei ole muualla ollut ? outoa sillä torakoita on kuule joka paikassa missä on lämmin, ja vielä paljon enemmän kuin Kanarialla. Torakka ei tapa mutta esim. skorpiono tappaa ja on hvyin yleinen monessakin paikassa, niitä ei ole Kanarialla.

        No ei todellakaan ole joka paikassa missä lämmintä.


    • Nimetön

      Viimeksi en nähnyt yhtään, enkä toissakerrallakaan. Ei kannata tappaa hotellihuoneessa vaan vaikka siirtää se purkkiin. Kuollut torakka houkuttelee niitä lisää paikalle.

      • hiukapalaa

        vaan suoraan suuhun, ovat hyvää suolapalaa, suosittelen.


      • ovat niin

        jumalattoman vikkeliä jaloistaan. Salamannopeita.

        En ikinä yrittäin edes ottaa käteeni moista elukkaa, ei perkules en. Ei niitä meinaa ehtiä saada kengänkään alle, niin kova on niillä vauhti.


    • Matkaaja83

      Olen ollut parisen kertaa Kanarialla ja monen monta kertaa Kreikassa. Yhden kerran olen torakoita nähnyt (Playa Del Inglesissä). Öisin pidin valot vessassa, koska nämä otuksethan tunnetusti pitävät pimeästä ja kosteasta. Ei kannata liiskata lattiaan, tulevat muutkin torakan sukulaiset hautajaisiin. Itse koppasin sanomalehdellä ja heitin wc-pönttöön. Suosittelen muutenkin ettet säilytä laukkuja huoneiston lattialla vaan esim. tuolilla. Ja kun pääset kotiin, purat laukun ulkona ja annat sen tuulettua peset kaikki mukanasi olleet vaatteet (myös ne, joita et käyttänyt). Voi hyvinkin olla että et näe seuraavalla matkallasi yhtään torakkaa, tai sitten näet.

      • valot vessassa

        Tuo on hyvä neuvo. Itse olen sitä soveltanut monilla matkoilla ympäri maailmaa ja usein melko vaatimattomissakin majoituksissa. Hotellista voi aina myös (ainakin Kanarialla) pyytää myrkkyä jos huoneessa on torakoita. Omat torakka kokemukseni kolmelta Kanarian reissulta on kolme kuollutta torakkaa, kaikki ulkona... Ei paniikkia! Monen mielestä tuntuu olevan hyvää huvia pelotella täällä hurjilla jutuilla. Mutta kannattaisi muistaa, että joku voi ne vahingossa ottaa ihan todesta.


      • Kanarialta

        Itsekin pidän yöllä aina valot vessassa, mutta torakoiden lisäksi syynä on sekin, että lasten herättyä yöllä vessahätään, löytyy vessa helpommin kun oven raosta näkyy valo.

        Nuo hautajaisjutut on kyllä hieman liioiteltua. Itse liiskasin torakan kengällä ja pyyhkäisin läiskän kostealla paperilla pois. Enhän kotonakaan jätä kärpäsen jämiä ikkunaan, jos sen siihen lehdellä liiskaan.

        Eli maalaisjärjellä pärjää ulkomaillakin.


    • rotat=torakat

      Siis torakan olemassaolo ei missään tapauksessa ole hyväksyttävää, vaikka aina vedotaan siihen että se "kuuluu kulttuuriin" esim. välimerellä ja niistä valittaminen on törkeää.

      Ja paskan marjat, torakka on täysin rinnastettavissa rottaan. Asuu maan alla/viemäreissä yms. syöden mitä sattuu kuljettaen mukaanaan kaikki maailman bakteerit ja virukset, levittäen ne sitten kulkiessaan asuintiloihin, ruokiin. jne.

      Mikäli olet sitä mieltä että on normaalia että rotat kulkee asuinhuoneistossasi, silloin myös torakat ovat tervetulleita.

    • mummeli

      Lemmikiksi kelpaa eksoottisempikin eliö. Näin tuumaavat ainakin thaimaalaiset, jotka ovat alkaneet ottaa lemmikeiksi afrikkalaisia jättiläistorakoita.

      Thaimaan hallinnon hyönteisasiantuntija kuitenkin varoittaa, että maahan salakuljetetut jättiläistorakat voivat aiheuttaa riskin. Peräti kymmensenttisiksi kasvavat ötökät voivat vahingoittaa satoa ja haitata vientikauppaa, painottaa Sirinee Poonchaisri.

      -Torakat ovat eräs harvoista hyönteislajeista, joita thaimaalaiset eivät syö, Poonchaisri muistuttaa.

      Englanniksi nimellä sihisevä jättiläistorakka tunnettu suurmönkijä on kotoisin Madagaskarin saarelta. Hyönteisen salakuljetus Thaimaahan kannattaa, sillä niistä maksetaan mustassa pörssissä jopa 1,19 dollaria (noin 1,2 euroa) kappaleelta.

    • Kanarialta

      Inglesissä torakoihin ei voi olla törmäämättä, koska kaupunkin oli vuosia sittenkin todella likainen.

      Playa De Las Americaksessa torakoita vähemmän, mutta siellä törmäsin niihin jopa hotellihuoneessa.

      Puerto De La Cruzissa näin ainoastaan yhden torakan ja sekin oli paikallisessa mäkkärissä.

      Eli noissa turistirysissä törmäät varmemmin, mutta paikoissa, joissa asuu myös paikallista väkeä harvemmin.

      Jotkut sanovat, että valot päällä nukkuminen karkottaisi, mutta tiedä sitten. Nukuhan rauhassa ja jos torakoita hotellissa tuntuu olevan, niin yhteyttä respaan tai matkatoimistoon, niin yöunesi varmasti pyritään hoitamaan kuntoon.

      Se tietenkin kannattaa muistaa, ettei sotke ruoalla hotellihuoneessa, eli sama pätee suomessa sokerimuurahaisiin.

      • Playa del Ingelsissä

        tässä bungalowi hotellissa:

        http://www.getaresort.com/es/tajaraste/main.htm

        Se sijaistee toiseksi viimeisenä bungaloveista ennen hiekkadyyneja, Avenida Finlandialla.

        Ja ehkä juuri siksi että nää ovat bingaloveja ja paljon kasvillisuutta ynpärillä niin torakoita oli paljon. Asuntoon oli kaksi sisäänpääsyä ja varsinkin se takapihan sisäänkäynti toi torakoita sisään. Oven alla oli noin sentin rako ja lämpöiset lämminvesiputket aivan maanpinnalla. Kaiken liäksi puskia ja pensaita siinä kadunlaidassa.

        Kävin myrkyttämässä sen takapihan oven edustan. Myrkytin myös toisen siäänkäynnin, sillä sekin näytti olevan hatara. Sen jälkeen löytyikin torakoita roskakaapista ja jääkaapin ja keittiöpenkin välistä.

        Me poltettiin valoja öisin niin keittiössä kuin vessassakin. Meillä oli monta ikkunaa joka huoneessa ja kylppärissäkin, mutta ei niitä uskaltanut pitää auki muuta kuin keksipäivällä.
        Iltaisin tuli parvittain isoja yöperhosia sisään jostain. Sekään ei ollut kivaa.

        Olen asunut kolme kertaa (ja joakisella kerralla kaksi viikkoa) Puerto Ricossa hotelli J.B:ssä. Se on se hotelli mikä roikkuu uimarannan yläpuolella siinä jyrkimmässä kohdassa ja missä on suuret asunnon kokoiset omat terassit jokaisessa asunnossa. Siellä ei tavattu torakoita vaikka eräät väittivät niitä nähneensä.

        Eniten oli torakoita ostariin laskeutuvilla rappusilla siinä ennen puolta yötä. Siinä oli aika pimeää ja torakoita oli todella kokonainen armeija, ei ollut juuri mihin jalkansa pistäisi.

        Uimarannallakin tapasin joitakin ja Playa del Inglesin ranta-MC Donaldsin lattialla. Jos vaan viitsii vilkasta hieman jakosihinsa...

        Meni ruokahalut, samoin en söisi niissä rantaravintoissakaan.


    • kylmät väreet

      Varmaan pitää käyttää aika paljon, koska siellä niitä torakoita on.
      Ennen (vaiko vieläkin) torakoita eli russakoita oli Suomessakin esim. vielä 60-70-luvulla tietoni (tuttu leipuri kertoi) mukaan leipomoissa. Välillä käy mielessä, kun ostan sieltä leipää!! Samoin hiiriä ja rottia.
      Olen nähnyt usealla matkalla Kanarialla ja Costa del Solilla sekä Kreikassa torakoita ulkona kadulla illalla ja
      myös huoneessamme pari kertaa. Vikkeliä ovat jos niitä alkaa jaakaamaan.
      Kerran oikein iso ja vikkelä yritti mennä sohvan alle piiloon, mutta oli niin lihava ettei mahtunut sokkelin alta vaan jäi jumiin niin, että jalat jäi heilumaan reunalle. Näky ei kai häivy mielestäni koskaan. Muistan sen aina, kun tulee puhe niistä.

      Ei menty enään siihen hotelliin, koska siinä oli juuri huoneemme alla ravintola(intialainen), joka tietenkin houkuttelee torakoita.

      • Tebokas...........

        Kun jättää vessan vetämättä, eikä vedä sitä koko aikana kertaakan, niin torakat häippäsee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe