TULEVAT KESÄ-ÄIDIT!!!

Kesä-äiti 06

Hei!
Selaillut olen tätä palstaa jo paljonkin. Täällä paljon hyödyllistä tietoa ja hyvä paikka jakaa kokemuksia. Itse ensisynnyttäjänä olen kokenut tämän mukavaksi paikaksi ja olenkin moneen mieltä askarruttavaan kysymykseen löytänyt vastauksia.

Ajattelinkin tässä että olisi mukava löytää mukava "mammaporukka" jossa kirjoitella kuinka raskausaika ´sujuu, ja jakaa kokemuksia. Itsellä laskettu aika 3.7 ja millään en jaksaisi odotella vauvan syntymää, tälläkin hetkellä vaavi iloisesti potkiskelee tuolla masussa... varmaan tietää että äiti on etsimässä mukavia vauvakamuja :) Kirjoitelkaa jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia. :)

15

1422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angel06

moikka!mä olen kans ensimmäistä odottava ja kesäkuun 30. päivä on laskettu aika..olis kyllä kiva vaihtaa kuulumisia samoihin aikoihin synnyttävien kanssa..

• Krista-Mari

la 5,7 ,esikoinen on silloin 2v4kk ,joten sopiva väli tulee sisaruksille .Hyvin täällä on jaksettu.Tosin päivällä vaatii jonkun mittaiset unet ja illalla ajoissa nukkummaan viimeistään klo 22,00 .

• Kesämami06 x3

Kesämamma! =)
      Kolmatta odotellaan..
      La 4.7 ja poika tuloillan.
      Aikaisemmat lapset silloin 7v ja 6v eli ikäeroa tulee kivasti! Ihan kuin esikoista tässä odottelis!=) Kaikki niin uutta, kun edellisistä niin pitkä aika..

Otetään toi "Kesämammat" vaik meijän "logoks" ni löydetään aina toisemme??

"Tapaamisiin" Taas!

• katja

Moi kaikille ja lämpimät terveiset!

Eilen tuli mulle postissa äitiyspakkaus! Onneksi. Pidän enemmän tästä viime vuoden mallista, kuin uudesta pakkauksesta! Vaatteet vain ovat kovin isoja. On kai ihan pakko lähteä ostamaan uusia pienempiä vaatteita jahka vauva syntyy ;) Itse en ole tehnyt vauvalle vielä mitään hankintoja, sillä odotan ihan loppuun asti. (ainakin yritän ;) )

Anopin kanssa on otettu yhteen moneen otteeseen, mutta onneksi tuokin asuu kaukana! Anoppi kun tuntuu tietävän kaikesta kaiken ja minä en mistään mitään, esikoista kun odotan.

Palataan asiaan ja kirjoitellaan!

• pirpana

odotellaan täälläkin syntyväksi 10.7. Samoin ei malttais enää odottaa että saisi jo vauvan syliin, mutta toisaalta tämä odotusaika on kertakaikkisen mukavaa aikaa. Kaikki kun on ainakin toistaiseksi mennyt ihan loistavasti ja vauvan potkuja on kuunneltu jo viikolta 17 alkaen. Vähän kyllä hirvittää jos tulee kovin helteinen kesä-heinäkuu... mukavaa odotusta kaikille!

• Nina

Ja laskettu aika olis sitten 7.7. Olis tosi kiva vaihdella muiden kanssa kuulumisia,koska yksikään kavereistani tai muista tutuistani ei odota/ole synnyttänyt vuosiin vauvaa..joten olen tosi yksin odotukseni kanssa kaikesta tuesta (vanhemmilta & avomieheltä) huolimatta..

• kesäkuunmami

hyvin on odotus sujunut.välillä lueskelen tällä palstalla.ensiodottaja.tosiaankin la on kesäk.alussa.jännää.iloinen olin -05 pakkauksesta.maha on jo metrin ympärykseltään!kuinkahan isoksi kasvaakaan.vaivoja ei pahemmin.närästys alkanut-jota kyllä on ollut ennen raskauttakin.lueskelen ja nautin liikunnasta.mitään en ole ommellut tai väsäillyt itse.kumpihan sieltä tulee.alkaakohan synnytys jännittämään..sulaisipa lumet nopeesti.ihanaa kun on kevät!

• Sarak

Hei!
      Täällä myöskin yksi ensimmäistä odottava. Vointi ollut viime aikoina hyvä, varsinkin kun järkyttävä ja pitkään kestänyt pahoinvointi näyttäisi vihdoin väistyneen. Pahoinvoinnin seurauksena olin pitkään aika väsynyt ja heikossa kunnossa, kun painokin vaan laski. Mutta kyllä tämä tästä...nyt jo näyttää ja tuntuu paljon paremmalta. Tänään viikkoja täynnä 21 ja iltapäivällä meno rakenneultraan. Odotan jo sinne menoa innolla ja toivon tietenkin että kaikki on hyvin. Iloista odotusta kaikille!

• Rania

Kesävaavia ja esikoista malttamattomana ootellaan ;) Meillä aika menny muuten loistavasti, mut nyt kivuttomien supistusten rinnalle on tullu myös sellasii kivuliaitaki supistuksia.. Lääkärinla parin vkon päästä ja sinne meinasin ainaki kattella, mitä nuo on. En usko että syytä huoleen, ei ne niin paljoo satu :/ Ei oo mitään vti-oireita tms, ni ei kait se auta ku levätä :) Onko muilla supistellu "ihan oikeesti"?

Kk:n päästä myös synnytystapa-arvioon, ku todennäk. tehään keisarileikkaus.. Suunnitellut keisarileikkaukset tehään kuulemma 7pv ennen laskettua aikaa, ni ei tarvis ihan loppuun asti ootella ;D Ei sentään aleta hoppuileen mut kuiteski :D :D

Ihanaa odotusaikaa, ollaan kuulosella :)

Rania ja "Perttu" rv 25 4

• Miia-79

La 3.7 ja talvi tuntuu niin pitkältä...toivoin jo viime viikolla, että pakkaset vihdoin hellittäisivät ja kevät koittaisi, mutta tänään mittari näytti -25...Ei millään jaksaisi odottaa että pääsee mammalomalle!

Painoa on tullut 5kg lisää (nyt 178cm / 70kg), ja huomasin viikonloppuna että vähän alkaa selkää painamaan. Se kun ei ikinä ole ollut vahvin puoleni. Onneksi jaksoin eilen raahautua salille; pitää vain jatkaa samaan malliin. Vähän kuitenkin pelottaa, kuinka selkäsärkyinen minusta tuleekaan.

• Täällä ollaan rv 21 5, eli la on 13.7 Hyvin on muuten mennyt mitä nyt tällä hetkellä saikulla oon, mutta vauvalla kaikki ok, potkii kovasti. Ekat liikkeet tunsin rv 15 0 ja nyt jotain pari viikkoa on näkynyt jotkut potkut ulospäinkin!

Kovasti vauva viihtyy oikealla puolella, on tosi ihanan näköistä kun maha on oikein pullea ja kova oikealta puolelta! Ootteko muut huomanneet että vauvoillanne olisi lempipuoli missä köllötellä?

Ei jaksaisi odotella että pääsisi jo ostelemaan pinnasänkyjä sun muita, vaatteita on jo vähän osteltu kaupasta ja kirpparilta. Ajateltiin että tän kuun lopussa tai ens kuun alussa lähdetään ostaa noita huonekaluja ja muita isompia ostoksia.

On kyllä mielettömän ihanaa aikaa! Kaikille mukavaa odotuksen jatkoa!

• Ansku

Moikka!
        Mulla on tosiaan myös laskettu aika 13.7. Viime viikolla ostettiin jo vaunut. Muuta ei olla vielä hankittu ja jotenkin hirvittää hankkia jo näin "ajoissa". Hassua, miten nopeesti tää raskaus oikestaan meneekään. Aattelen koko ajan olevani vielä ihan alussa, mutta niin se vain masu kasvaa kovaa tahtia! Toisaalta aika tuntuu matelevan. Ois ees jo kevät ja lämmin, ni ei tarvis yrittää ahtautua talvitakkiin. Alkaa kaikki takit olemaa räjähtämispisteessä, jos nyt saa enää kiinni!

Oon myös huomannu saman, että vauva viihtyy toisella puolella. Potkut tuntuu lähes aina vasemmalla puolella. Onkos teillä muilla välillä vähän hiljaisempia päiviä potkujen suhteen ja välillä sitten taas oikein rymistelypäiviä? Meijän vaavi on joskus tosi hiljanen ja oikein täytyy herätellä, että onko siellä kaikki hyvin. Nyt on taas ollu vilkasta tänään! :)

• Ansku kirjoitti:

Moikka!
        Mulla on tosiaan myös laskettu aika 13.7. Viime viikolla ostettiin jo vaunut. Muuta ei olla vielä hankittu ja jotenkin hirvittää hankkia jo näin "ajoissa". Hassua, miten nopeesti tää raskaus oikestaan meneekään. Aattelen koko ajan olevani vielä ihan alussa, mutta niin se vain masu kasvaa kovaa tahtia! Toisaalta aika tuntuu matelevan. Ois ees jo kevät ja lämmin, ni ei tarvis yrittää ahtautua talvitakkiin. Alkaa kaikki takit olemaa räjähtämispisteessä, jos nyt saa enää kiinni!

Oon myös huomannu saman, että vauva viihtyy toisella puolella. Potkut tuntuu lähes aina vasemmalla puolella. Onkos teillä muilla välillä vähän hiljaisempia päiviä potkujen suhteen ja välillä sitten taas oikein rymistelypäiviä? Meijän vaavi on joskus tosi hiljanen ja oikein täytyy herätellä, että onko siellä kaikki hyvin. Nyt on taas ollu vilkasta tänään! :)

tosiaan voisi jo lämpimämpi tulla! Ei enää jaksais pakkasia ja lunta. Oon aina ollut sitä mieltä että heti uuden vuoden aaton jälkeen sais kaikki lumet sulaa ja tulla lämmin :)

Välillä on kyllä noita hiljaisia päiviä ja toisinaan tuntuu että möyrii monta tuntia putkeen ja sit rauhottuu. Yleensähän se illalla tai sohvalla levätessä aloittaa potkimisen. Nyt on kyllä tässä koneella ollessa kokoajan potkinut. Tosi ihana fiilis on kun liikettä tuntuu! Ja yleensä tietenkin lopettaa liikkumisen kun rupean katsomaan jos taas näkyisi ulospäin tai kun mies laittaa käden päälle tai katsoo :)

• Täällä kaikki kolme voi erinomaisesti! elikkäs joo, ensimmäisiä odotellaan ja heti tulee kaksinkappalein:) La on 8.7 ja tänään käytiin neuvolassa, sekä äiti että pikkuiset voivat erinomaisesti. Sydänäänien kuuntelusta ei meinanu tulla mitään kun siellä pidetiin kamalaa jytää :)
      Pikkuhiljaa pitää vissiin alkaa katselemaan vauvojentarvikkeita ja vaatteita, niitä tulee tarvitsemaan paljon kun kaksinkappalein saa ostella. Olisi kiva saada juttuseuraa toisista odottajista tai ainakin lueskella täällä miten toiset voivat!
      Odottamisen jatkoja kaikille ja kuulemisiin :)

• kesäkuunmami

mie en osaa sanoo missä vauva on millonkin.siis tuntuu liikkuvan vaikka miten.puksauttelee vaikka minne suuntaan ja joka päivä taitaa yhtä paljon liikkua.kova liikehdintä ei kuitenkaan haittaa millään tavalla.ehkä eri juttu sitten kun tila käy vauvalla ahtaaksi.ihanaa oli eka kerta nähdä muksautukset vatsan pinnalta!ja liikkeitä kuunnella muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe