Puukuorman hinta?

saunapuut

Sain tarjouksen tukki-auton nuppikuorma tuoretta koivu ropsia 800e, paljonko jää klapi motille hintaa?

29

34671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnan..

      alle taida saada. Jos arvioidaan, että siinä kuormassa on 3 metristä pölliä kahdet peräkkäin niin voisiko siinä olla noin 20 kiintoa?

      Tästä näkee kiintohinnan hankintana, mutta jos se vielä kuljetetaan samaan hintaan, niin eikö se ole halpaa?

      http://www2.mhy.fi/mhy/puumarkkinat/index.php#

      • .......?

        minä katsoin koivutukin hinnan tosta listasta..
        Koivukuitu oli jotain 24€ kiinto, ehkä se on sittenkin kannattamaton ostos?


    • Harrastelija metsuri

      Kuulostaa aika kalliilta. Itse möin sekarankaa vapaasti varastolta 10 euroa/kuutio

    • mitä maksaa

      motti lapeina, nyt jo hyvän hintaista ellei ylihintaista ja on vielä työvaiheita edessä ennenkuin on lapeina. Henk. koht. en suosittele.

      • tuossa hinnassa

        jo alvi mukana... muuten aika kova pyyntö...
        tai no,pyytää voi mitä vaan ........


      • Anonyymi

        Halpaahan tuo on, jos pystyy tekeen klapeikis.
        Pääkaupunkiseudulla ei taida alle 50€ saada koivuklapikuutiota kotiin tuotuna,


    • mhyn alueneuvoja

      koivukuidusta saa tienvarressa 27,50 € kiinto. Nuppikuormaan mahtuu 18 kiintoa. Riippu tietysti kuljetusmatkasta onko hinta järkevä. esim. jos kuljetus maksaa 7 € / kiinto tulee kuutiohinnaksi 34,50 € x 18 = 621 € alv 22%, niin tulee loppuhinnaksi 758 €. Nuppikuormasta saa klapimotteja noin 45 m3. ps monesti metsästä jää puut keräämättä ja on mahdollista kerätä niitä ilman maksua, tosin keräämisessä menee oma aikansa

      • arveluja

        neuvojalla paljonko haapakiinto maksaa tien varressa.


      • arvellen
        arveluja kirjoitti:

        neuvojalla paljonko haapakiinto maksaa tien varressa.

        tien varressa 16 €


      • metsien mies
        arvellen kirjoitti:

        tien varressa 16 €

        20€ olisi kohdallaan 10€ teko ja ajo 10€ pitäisi kyllä jäädä puulle?Terve hiomo haapa oli arvossaan muutama vuosi sitten en tiedä tänä päivänä täältä päin ei korjata.


      • metsuri
        arvellen kirjoitti:

        tien varressa 16 €

        Haavan polttoarvo n. 80% koivusta.Hinta sen mukaan.Ei puuta "ilmaiseksi" saa.


    • kuorma..

      käteisellä, ilman kuittia sille myyjälle niin ei tarvitse sitä "alvaria" maksaa!

      Mitä helvettiä sinä sillä kuitilla tekisit?

      • pihassa

        Kiitoksia kommenteista! Siis tuo ed. hinta oli kuorma pihassani, kuitilla. Koitan saada 500 ilman kuittia...;)


      • verottaja
        pihassa kirjoitti:

        Kiitoksia kommenteista! Siis tuo ed. hinta oli kuorma pihassani, kuitilla. Koitan saada 500 ilman kuittia...;)

        pimeesti ostettaessa syyllistyt avunantoon veropetokseen, jos vielä itse ehdotat pimeetä kauppaa. Puut voi lisäksi olla varastettuja,tai pudoteltu kuorman päältä ja saat lisäksi syytteen varastettuun tavaraan ryhtymisestä. Nettiosoitteesi pajastuu poliisitutkinnassa.


      • poliisitutkinnassa
        verottaja kirjoitti:

        pimeesti ostettaessa syyllistyt avunantoon veropetokseen, jos vielä itse ehdotat pimeetä kauppaa. Puut voi lisäksi olla varastettuja,tai pudoteltu kuorman päältä ja saat lisäksi syytteen varastettuun tavaraan ryhtymisestä. Nettiosoitteesi pajastuu poliisitutkinnassa.

        tälläinen autoilija,joka myy koivupropsia kuititta,puut isänniltä varastettuja.


      • autoyrittäjä
        poliisitutkinnassa kirjoitti:

        tälläinen autoilija,joka myy koivupropsia kuititta,puut isänniltä varastettuja.

        ei tee tollasta.Takuuvarmasti.


      • kunnasta
        autoyrittäjä kirjoitti:

        ei tee tollasta.Takuuvarmasti.

        rekkamies varasti täyden kuorman 3v sitten eikä jäänyt kiinni ,kun kävi kuten varkaat yöllä.


      • ihan
        kunnasta kirjoitti:

        rekkamies varasti täyden kuorman 3v sitten eikä jäänyt kiinni ,kun kävi kuten varkaat yöllä.

        varmasti sellainen automies,jonka leipä tulee autoilusta? Vaikea on uskoa.


    • laskija

      Ilmiselvästi puu on tulossa helposti haluamaasi paikkaan niin älä tuijota kiintokuutiohintoihin, koska jollakin toisella ostotavalla joutuisit todennäköisesti näkemään merkittävästi enemmän vaivaa.

      Arvioi kuorman arvo siitä saadun energian mukaan.

      Jos kyseessä on täysi kourma niin 3-akselisessa autossa tonneja voisi olla esim 14 tonnia ja 4- akselisessa 20 t puuta.

      Kun 1000 kg puuta vastaa n. 250 l öljyä niin näin laskien 1000 puukilon arvo olisi n. 162 e. Jos autossa on tonneja 14 t niin kuorman arvo on 14 x 162 = 2268 e ja jos tonneja on 20 t niin kuorman arvo on 20 x 162 = 3240 e.

      • Ei öljyä

        Joku sentään osaa laskea puun käytön hinnan ja sen edullisuuden.Tätä kautta tulee puunkäytön järkevyys esiin.


      • homma
        Ei öljyä kirjoitti:

        Joku sentään osaa laskea puun käytön hinnan ja sen edullisuuden.Tätä kautta tulee puunkäytön järkevyys esiin.

        ku osaa pyöritellä numeroita.Kuorman hinnan kanssa tuolla laskelmalla vaa ei ollu mitää tekemistä.


    • polttopuu

      sehän on tukin hinnoissa.

      • Aito Vieri

        Ei polttopuu kallista ole - vaan tukki on halpaa!


      • Anonyymi
        Aito Vieri kirjoitti:

        Ei polttopuu kallista ole - vaan tukki on halpaa!

        Polttopuuna kiinto maksaa 250-350Euroa ja virmat maksaa tukki puusta kiinto 35-60Euroa.... Kaikki metät vaan haloiksi tai itselle puutavaraks omalla sahalla ja antaa herrojen nuolla virmoissa näppejään🤣


    • Anonyymi

      Eli märkää puuta ja pitää sahata plus pilkkoa, niin joku tienaa..

    • Anonyymi

      Mistä niin halvalla saat?

      • Anonyymi

        Mistä herra tampio keksi nostaa 20 vuotta vanhan ketjun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä herra tampio keksi nostaa 20 vuotta vanhan ketjun?

        Olethan sinäki täällä kyselemässä hölmöjä😀


      • Anonyymi

        Tuskinpa tänä päivänä saat koivuropsia tuohon hintaan, on hinnat nousseet 40-50€ kuutio koivuklapia kotiin tuotuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      608
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe