Kuntoutustuen jatkaminen

Ei kuntoutunut

Onko teillä omakohtaista kokemusta kuntoutustuen jatkon myöntämisestä? Onko kovin yleistä, että jatkoon tuleekin kielteinen päätös, vaikka lääkäri on todennut sairauden jatkuvan entisellään? Omalla kohdallani eteen tulee kuntoutustuen jatkon anominen,sillä parannusta ei ole ainakaan parempaan suuntaan tapahtunut.

16

5674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan

      ollut mitään ongelmia jatkohakemusten kanssa, jatkopäätös tuli joka kerta vielä todella nopeaan, vajaassa parissa viikossa.

    • Toktor Phil

      Voi tulla hylky, jos kyseessä piposairaus tai selkä.

      Selvästi mittauksilla todettavat taudit menee heittämällä läpi.

      • myönteinen

        päätös tulee kaikkein helpoiten.


    • kelalainen

      ja n. 2-3 vk:n sisällä päätös.

    • b-todistuksesta

      Mikäli kyse on todennettavasta vaivasta, saa helposti jatkoa.
      Jos taas on kyse kivusta ja särystä tai päävaivasta, niin b-todistuksella on erittäin paljon merkitystä. Yleensä näihinkin saa jatkoa puoli vuotta kerrallaan, mutta vuoden parin päästä voi tulla kieltävä päätös. Jos siellä b-todistuksessa on pienikin viittaus parempaan, esimerkiksi sanoilla: potilas osoittaa lievää....
      niin hylky voi tulla.

      • enoodepis

        ..viemässä omatoimisesti roskapussin ulos, niin on merkki paremmasta ja hylsy tulee, ainakin Eläke-Tapiolasta. Ja sekös piristää kummasti.


      • Itsekin potilas
        enoodepis kirjoitti:

        ..viemässä omatoimisesti roskapussin ulos, niin on merkki paremmasta ja hylsy tulee, ainakin Eläke-Tapiolasta. Ja sekös piristää kummasti.

        Aika hauska tuo edellisen "...hylsy tulee" :)

        Sitä hylsyä jään odottamaan, jospa siitä olisi apua.


    • selkämys

      ..kerrallaan on lääkäri kirjoittanut s-lomaa ja b-lausunnon eläkelaitokselle. Ainakin kolme kertaa on mennyt läpi, jatkosta en tiedä. Joskus mietinkin, että jospa tuleekin hylkäys, miten sitten pärjäisin, koska työkykyinen en ole. Sanovat, että päätös riippuu lääkärin b-lausunnosta, onkohan joku saanut takapakkia, vaikka lausunto olisi miten asiallinen?

      • Päätös

        Olisin kiinnostunut siitä, onko teiltä kielletty kuntoutustuen jatkaminen, vaikka lääkäri toteaa lausunnossaan yksiselitteisesti, että potilas ei ole kuntoutunut, vaan tilanne on kääntynyt huonompaan suuntaan..ja missä vaiheessa mietitään sitten jo työkyvyttömyyseläkettä?


      • odotan...
        Päätös kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut siitä, onko teiltä kielletty kuntoutustuen jatkaminen, vaikka lääkäri toteaa lausunnossaan yksiselitteisesti, että potilas ei ole kuntoutunut, vaan tilanne on kääntynyt huonompaan suuntaan..ja missä vaiheessa mietitään sitten jo työkyvyttömyyseläkettä?

        kuntoutustukea haen jatkoa siis.periaatteessa sitä ei oikein voi hylätäkään koska sairaus vaatii esim:sairaalahoitoja säännöllisesti yhä.
        mutta kuka kertoisi kun jatko lausunto tulee ni lähetänkö sen vain eläke varmaan?jos olen oikein ymmärtänyt niin ei tarvitsisi tehdä kelan/ynm anomus papereita uusiksi?
        -käsittely ajoista?kauvankohan kestää jatkon käsittely?
        viimeksi kesti ensimmäinen hakemus neljä kuukautta!


      • kelalainen
        odotan... kirjoitti:

        kuntoutustukea haen jatkoa siis.periaatteessa sitä ei oikein voi hylätäkään koska sairaus vaatii esim:sairaalahoitoja säännöllisesti yhä.
        mutta kuka kertoisi kun jatko lausunto tulee ni lähetänkö sen vain eläke varmaan?jos olen oikein ymmärtänyt niin ei tarvitsisi tehdä kelan/ynm anomus papereita uusiksi?
        -käsittely ajoista?kauvankohan kestää jatkon käsittely?
        viimeksi kesti ensimmäinen hakemus neljä kuukautta!

        minulla riitti vain B-lausunto lääkäriltäni
        ja sen toimitin kelaan.
        He siellä lääkäreiden kanssa käyvät
        paperit läpi ja antavat päätökset.
        Uusia papereita ei tarvitse onneksi
        täyttää ja uudet päätökset tulevat
        alle kuukauden sisällä.
        Ainakin näin minulla.


      • lääkäri kirjoitti
        odotan... kirjoitti:

        kuntoutustukea haen jatkoa siis.periaatteessa sitä ei oikein voi hylätäkään koska sairaus vaatii esim:sairaalahoitoja säännöllisesti yhä.
        mutta kuka kertoisi kun jatko lausunto tulee ni lähetänkö sen vain eläke varmaan?jos olen oikein ymmärtänyt niin ei tarvitsisi tehdä kelan/ynm anomus papereita uusiksi?
        -käsittely ajoista?kauvankohan kestää jatkon käsittely?
        viimeksi kesti ensimmäinen hakemus neljä kuukautta!

        B-lausunnon ja se toimitettiin suoraan kelaan ja kela taas toimitti sen eläkeyhtiölle.
        Jatkohakemuksien käsittelyt kesti minulla joka kerta noin pari viikkoa ja mitään uutta hakemuspaperia ei tarvitse täyttää kun on jatkohakemuksesta kysymys.


      • odotan...
        lääkäri kirjoitti kirjoitti:

        B-lausunnon ja se toimitettiin suoraan kelaan ja kela taas toimitti sen eläkeyhtiölle.
        Jatkohakemuksien käsittelyt kesti minulla joka kerta noin pari viikkoa ja mitään uutta hakemuspaperia ei tarvitse täyttää kun on jatkohakemuksesta kysymys.

        kiitos vastauksista!
        toivottavasti minunkin kohdalla toimii samalla tavalla ja nopeasti.
        (eli vain b-lausunto kelaan ei kelan papereita,mutta ei suoraan eläke varmaan kuitenkaan?


      • kuntoutustuella
        odotan... kirjoitti:

        kiitos vastauksista!
        toivottavasti minunkin kohdalla toimii samalla tavalla ja nopeasti.
        (eli vain b-lausunto kelaan ei kelan papereita,mutta ei suoraan eläke varmaan kuitenkaan?

        vuoden, jouduin sen vuoden aikana hommaamaan neljä B-lausuntoa, sillä kuntoutustuki myönnettiin aina kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan, koska lekuri kirjoitti aina määräaikaisen lausunnon. Lopulta lääkäri kirjoitti toistaiseksi lausunnon ja suositteli pysyvää työkyttömyyseläkettä, samoin hain työkkäristä lausunnon siihen liitteeksi, missä tuli esille ettei minua voida työvoimapoliittisin keinoin mitenkään auttaa. Se lausunto meni kelassa/eläkevakuutuslaitoksella läpi ja minulle myönnettiin työkyvyttömyyseläke.


      • .....
        odotan... kirjoitti:

        kiitos vastauksista!
        toivottavasti minunkin kohdalla toimii samalla tavalla ja nopeasti.
        (eli vain b-lausunto kelaan ei kelan papereita,mutta ei suoraan eläke varmaan kuitenkaan?

        toki lähettää lausunnon myös itse eläkevakuutuslaitoksellesi eli Eläke-Varmaan, jos haluat, mutta menee (toivottavasti) myös Kelan kautta. Ainakin Kuntien eläkevakuutus korvaa myös jatkolausunnoista aiheutuneet kohtuulliset kustannukset eli itse hain yhden jatkolausunnon yksityiseltä lääkäriltä ja lähetin kuitin lääkärin laskusta sinne, niin ne korvasivat myös sen.


      • lausunnon
        ..... kirjoitti:

        toki lähettää lausunnon myös itse eläkevakuutuslaitoksellesi eli Eläke-Varmaan, jos haluat, mutta menee (toivottavasti) myös Kelan kautta. Ainakin Kuntien eläkevakuutus korvaa myös jatkolausunnoista aiheutuneet kohtuulliset kustannukset eli itse hain yhden jatkolausunnon yksityiseltä lääkäriltä ja lähetin kuitin lääkärin laskusta sinne, niin ne korvasivat myös sen.

        voi tosiaan itsekkin sinne eläkelaitokselle suoraan lähettää, ja minäkin sain jokaisesta B-lausunnosta tulleet kulut eläkelaitokselta takaisin, toimitin sinne vain alkuperäisen laskun ja maksukuitin, oli muutaman päivän kuluttua rahat tilillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe