Paljonko TES:n palkka baarimestarille?

Miettii...

Eli paljonko on TES:n palkka baarimestrain tutkinnon suorittaneelle, joka vastaa itsenäisesti ja yksin ravintolan toiminnasta vuoronsa aikana? Eli toimii anniskeluvastaavana jne.

11

23990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PAM

      Normaali tarjoilijan palkka on myös baarimestarin palkka. Mutta sitten kun oot vastaavana/varavastaavana saat siltä ajalta lisäksi tarjoilijan ja hovimestarin välisen palkan erotuksen. Katso mara-alan tes:sta tarkemmin.

      • Baarimaisteri

        Baarimestarin palkka löytyy MaRa alan ESIMIESTEN TES:istä!


      • Miettii...

        Onko baarimestrain tutkinnosta sitten mitään hyötyä? Arvostavatko työnantajat sitä?


      • Miettii...
        Baarimaisteri kirjoitti:

        Baarimestarin palkka löytyy MaRa alan ESIMIESTEN TES:istä!

        Mihin ryhmään se sitten kuuluu, kun erikseen siellä ei ole baarimestaria?


      • PAM
        Miettii... kirjoitti:

        Onko baarimestrain tutkinnosta sitten mitään hyötyä? Arvostavatko työnantajat sitä?

        Tottakai siitä on hyötyä! Luulenpa, että työnantajat sitä arvostaa. Itse ainakin arvostaisin. Eihän sitä pääse suorittamaankaan, jos ei ole aiempaa työkokemusta/koulutusta ravintolan anniskelusta. Eikös se baarimestarin tutkinto suoriteta näytöillä? Tietääkseni normaalia tarjoilijan tutkintoa ei. Näyttötutkintoa arvostetaan enemmän, koska siinä osaamisen joutuu näyttämään ja näyttö joko menee läpi tai ei. Eli siinä ei arvosanoilla (1-5) ole mitään tekemistä, niinkuin esim. "tarjoilijan tutkinnossa".


      • PAM
        Baarimaisteri kirjoitti:

        Baarimestarin palkka löytyy MaRa alan ESIMIESTEN TES:istä!

        Et tainnut ymmärtää...
        Hovimestarin palkkahan on esimiesten ja vastaavien hoitajien tes:ssä ja palkat löytyy myös normaalista mara-alan tes:tä. Silti esim. varavastaavan palkan voi laskea sieltä...
        Jos työnantaja ei palkkaa esimieheksi, on tuskin mitään merkitystä (siis palkan osalta) oletko käynyt baarimestarin tutkinnon vai et. Samanlainen tarjoilija oot silti ja saat samaa palkkaa kuin muutkin.

        Tässä vähän tes:stä mitä tarkoitin:

        23 § Palkkaa korottavat tekijät
        1. Varavastaavan lisä
        Työnantajan määräämälle vastaavan hoitajan sijaiselle (varavastaava)maksetaan:
        vähintään hovimestarin taulukkopalkan mukainen tuntipalkka
        työvuorokohtaisesti niiltä tunneilta, joille nimeäminen
        varavastaavaksi on tapahtunut tai
        kiinteää erillistä korvausta ottamalla huomioon vastuuvuorojen
        suhteellinen osuus
        Lisäksi edellytyksenä on, että työntekijä toimii työnantajan
        nimeämänä anniskelusta vastaavana henkilönä.
        Vastuuvuorot pyritään etukäteen merkitsemään työvuorolistalle.
        Kun nimeäminen tapahtuu työvuorolistan voimassaoloaikana,
        merkitään vastuuvuoro listalle näkyviin.


        Esimerkki 1.
        Yli 5 vuotta työsuhteessa olleelle tarjoilijalle maksetaan vastuuvuoron
        tunneilta varavastaavan lisä seuraavasti:
        Hovimestari 1.3.2005 I pkl yli 5 v. 11,03 €
        Tarjoilija 1.3.2005 I pkl yli 5 v. – 9,51 €
        Varavastaavan lisä esimerkkitapauksessa 1,52 €
        Esimerkki 2.
        Vastuuvuoroja arvioidaan olevan 30 % työvuoroista, jolloin varavastaavanlisä
        maksetaan seuraavasti:
        Hovimestari 1.3.2005 I pkl yli 5 v. 1754 €
        Tarjoilija 1.3.2005 I pkl yli 5 v. – 1512 €
        242 €
        × 30 % = 72,60 €
        1512,00 €
        72,60 €
        Tarjoilijan palkka yhteensä vähintään 1584,60 €


      • snav
        PAM kirjoitti:

        Tottakai siitä on hyötyä! Luulenpa, että työnantajat sitä arvostaa. Itse ainakin arvostaisin. Eihän sitä pääse suorittamaankaan, jos ei ole aiempaa työkokemusta/koulutusta ravintolan anniskelusta. Eikös se baarimestarin tutkinto suoriteta näytöillä? Tietääkseni normaalia tarjoilijan tutkintoa ei. Näyttötutkintoa arvostetaan enemmän, koska siinä osaamisen joutuu näyttämään ja näyttö joko menee läpi tai ei. Eli siinä ei arvosanoilla (1-5) ole mitään tekemistä, niinkuin esim. "tarjoilijan tutkinnossa".

        Tarjoilijan tutkinnon opinnäytetyössä on kirjallinen osuus sekä näyttö osuus. Sekä näyttöjä on lisätty viime vuoden aikana paljon opintosuunnitelmaan.


    • kiinnostunut........

      haluaisin tietää missä opiskelit baarimestariksi ja kauanko kesti??

    • liian

      vähän...

      • vssasetsas

        Palkka on sama kuin tarjoilijalla. Vuorovastaavan tunneista saa jotain 1.5e lisää / tunti.
        Ja jos oot ollu 10v töissä ni palkka isompi jne. Kyl tiät ;)

        Vuoropäällikön palkka on nyt 2000e /kk lisät. Tähän ei tule enää vuorovastaavan lisiä, vaan ne kuuluu palkkaan. Alimman palkkaluokan tarjoilija saa n. 1600e /kk lisät.
        Vuoropäällikkö on joka vuorossaan aina vastaavana.


    • SAMMMMM

      Minä olen baarimestari, olen yli 5 vuotta ollu alalla ja olen ollu töissä muutama maissa, olen myös koulutettu, esim. HOK:lla saatte minimi palkka TES mukaan, Eli minulle ois 13,15 muistakseni, mut ei kaikki työpaikkat palkkaa vaan TES:n mukaan... eli riippu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe