kellotus

jaakkosss

Eli pitäis konetta kellotella. Tarkoitus ei ole mitään ennätystä tehdä, vaan saada edes hieman enemmän koneestani irti. Joka osan jäähdytys on kunnossa, eli se ei ole ongelma. Koneeni hw on seuraavanlainen:

AMD Athlon XP 2800
1gt muistia
MSI K7N2G
PNY 6600gt

Eli ongelma on se, että vakio asetukset prossulla on 166x12,5 muistaakseni, mutta kun jompaa kumpaa vähänkin muuttaa, niin boottauksessa kone jää piippaamaan ja näyttö jää pimeeksi.

Olen ymmärtänyt, että prossun, muistin ja emon voltti-määrää pitäisi kasvattaa. Olenko oikeassa?
Olen yrittänyt muuttaa jokaista jathardwaren ohjeiden mukaan, mutta ei tunnu auttavan.

Mikä avuksi? Kiito.

4

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      valmistajan sivulla,tukee maximissaan FSB 166MHz.
      kun tuo ylikellotus yleensä tapahtuu tuota väylää(FSB) nostamalla niin lähtökohdat ei ole parhaat mahdolliset.
      toisaalta CPU SUPPORT kohdassa onkin sitten tuki Athlon XP 3000 ,3200 prosessoreille joissa FSB on200MHz.
      vaatiiko kenties uudemman BIOS version?alunperin emo ei siis tue kuin FSB166MHz.
      kokeilisin tuota BIOS päivitystä.


      onko muisti DDR333mhZ .
      BIOS asetuksista löytyy FSB/DRAM ratio jolla voit säätää FSB/muistin suhdetta.

      Voltteja ei ehkä ensimmäisenä kannata lähteä säätelemään.jos ei se muutenkaan paljoa kellotu niin tuskin sitten Volttien nosto auttaa paljonkaan.

      kokeile laittaa BIOS asetuksissa kohta CPU INTERFACE asentoon HIGH PERFORMANCE.

      • jaakkosss

        Asetukset on High Perfomancella. Ja muisti on 400MHz, vaikka kylläkin toimii 333MHz.
        BIOS:sista saa kyllä sen FSB:n säätää 166-200MHz. Luulisi sen sitä tukevan.

        Kuinkas tuo BIOS:sin päivitys? Mistä hankitaan ja miten kopioidaan? Olen kuullut, että sen pitää asentaa jotenkin ihmeellisesti.


      • jaakkosss

        Mihkä asentoon tuota muistien suhdetta tulisi laittaa?


      • pjot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe