syntymäpäiväpaketti amerikasta

tulliapelkäävä

onko jollain kokemuksia, hyviä tai huonoja, yksityisen lähettämästä postipaketista amerikasta suomeen. Paketti joka pitäisi saada suomeen painaa alle 2kg.

6

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AirMail

      ..siella kylla neuvovat.
      Postissa punnitsevat paketin ja painon (myos koko ratkaisee) mukaan tulee hinta, joudut tayttamaan pienen kaavakkeen (tullia varten) ja maksat tiskille, ei se sen kummempaa ole.
      Paketoi huolellisesti, lajittelijat ovat hieman kovakouraisia, jos on haurasta tavaraa, kayta kuplamuovia eristeeksi.
      Pikkupaketti kestaa yleensa 7-10 pv, joskus saattaa menna nopeemminkin.

      • tulliapelkäävä

        pitäisikö ilmoittaa hinta alle 50 dollaria, olen kuullut jotain sellaista.


      • käyttää
        tulliapelkäävä kirjoitti:

        pitäisikö ilmoittaa hinta alle 50 dollaria, olen kuullut jotain sellaista.

        omaa harkintaa, jos tavaran oikea ja ilmoitettu arvo eivät täsmää.


      • Tassu
        tulliapelkäävä kirjoitti:

        pitäisikö ilmoittaa hinta alle 50 dollaria, olen kuullut jotain sellaista.

        Alle satasen arvoisiksi (esim. $99) merkityt jutut ainakin menee ilman tullimaksua. Tosin kallista pakettia ei sitten voi vakuuttaakaan isommasta arvosta kuin tullilomakkseen on merkinnyt, eli jos se katoaa matkalla, joudut kärsimään vahingon itse.

        Minulla on kokemuksen perusteella sellainen käsitys, että pienestäkin summasta vakuuutetut paketit saavat tarkemman kohtelun kuin vakuuttamattomat. Lähetin isälle jouluksi $400 arvoisen lahjan, merkitsin paketin arvoksi $99, vakuutin tuosta summasta, ja perille meni.


    • sivuilla

      löytyy ohjeita.

    • kiskureita

      Pari pakettia on jaanyt sinne joita ei ole kannattanut lunastaa, koska olisi maksanut liikaa. Yksi pieni paketti oli lapselle tarkoitettu varikynia, hauskoja sukkia ja suklaata sisaltava lahja. Se oli tullin mielesta epailyttavan nakoinen pakkaus (oli pehmustetussa kirjekuoressa).
      Toinen lahetys oli lahja mieheltani joka oli lahetetty suoraan taalta amerikkalaisesta postimyyntiluettelosta. Postimaksujen kanssa lahetys oli mennyt vahan yli sallitun maaran. Minun olisi pitanyt maksaa huolintamaksuja tms. aika paljon. Ajattelin lahjan saajana taman olevan epaoikeudenmukaista ja jatin < $30 fleece -pusakan tulliin.
      Kolmas kokemus koskee omaa, vanhaa (yli 20v) sahko -ompelukonetta joka tuli hankittua joskus Saksasta. Lahetimme sen Suomeen omaan kayttoon taalta Usasta ja jouduin maksamaan lahes $100 tullia. Arvatkaa suututtiko! Mieheni taisi tehda virheen siina, etta lahetti koneen firmastaan jossa se myos paketoitiin. Tullissa taisivat olettaa (firman nimesta paatellen) paketin sisalloksi uuden tietokoneen tms. En saanut asiaa selvitettya tullin kanssa, vaikka kuinka yritin.

      Nyt sitten en laheta enaa mitaan. Saahan sita tavaraa rahalla Suomestakin. Synttarilahjoiksi ym. laitan shekin postiin.

      Parempaa onnea teille muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe