N-Clean?

uppe

Kokemuksia N-Cleanista? Kannattaako mennä töihin, kyseessä kerroshoitajan työ.

224

43279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-siivooja

      Sen perusteella mitä olen kuullut, firma ei ole huonoin mahdollinen alalla (vrt. esim. SOL). Sitten huonot puolet: alussa sovittiin että 2:n viikon koeajan jälkeen palkka nousee 7:stä eurosta 8,4.n euroon. Ei noussut, lupailtiin että sitten nousee kun pärjäätte yksin. Vitsi oli siinä että pärjäsimme yksin jo siinä vaiheessa ja olimme pärjänneet pitkään. Kiire oli tolkuton kuten kai alalla nykyisin kaikkialla. Pesuaineita oli rittävästi.

      Kaikki haukuttiin kollektiivisesti joka aamu, riippumatta siitä kuinka hyvin (tai huonosti) työnsä teki. Jos puuttui epäkohtiin, ensin vitsailtiin, jos jatkoi niin haukuttiin, sitten tulikin jo monoa. Sain lopulta kenkää kun ehdotin että sovittaisiin edes jokin määräaika jossa päätetään että pärjäänkö jo yksin (ja saan sovitun palkan) vai enkö sovellu alalle. Pomo sanoi että ikävä luopua hyvästä työntekijästä mutta asenne siivousalalle on väärä : ) Siinä hän oli kyllä oikeassa, mun mielestä sopimuksista on pidettävä kiinni mutta taidan olla ainoa siivooja ( tosin entinen) joka on sitä mieltä, kaikki muut kyllä valitti kahvihuoneessa mutta pomon persettä nuoltiin niin että pahaa teki.

      • todella

        raukkamaiselta. Onneksi tämän yrityksen tiedot löytyvät ytj:n sivulta, jos on suomen yrityslain mukaan normaali yritys.


      • työssä oleva

        N-clean on nyt sitten tullu meillekin päin. ISS ym. isot firmat on täällä käyny tekemässä tarjouksia ja jopa vähän aikaa tehneetki jotain. Lähteneet pois suurimmaksi osaksi ja tämä uus firma tullu tilalle. Nyt itse n-cleanilla töissä. Seuraan mielenkiinnolla miten käy. Alku ei ole kovin lupaava. Vaikea saada työntekijöitä, aikataulut tiukkoja, tuntuu oudolta, sopimuksissa ja lupauksissa ei pysytä. Ongelmille työntekijä puolelta viitataan kintaalla. Palkan maksu järjestely on outo 7 pankkipäivää, eli jos tilikatko sattuu perjantaille niin rahat tulee tilille 11 päivän päästä. ei vakinaista tilipäivää siis. Vaikka meillähän on edelleenkin oikeus vaatia tili vaikka käteen.


      • hyvältä
        työssä oleva kirjoitti:

        N-clean on nyt sitten tullu meillekin päin. ISS ym. isot firmat on täällä käyny tekemässä tarjouksia ja jopa vähän aikaa tehneetki jotain. Lähteneet pois suurimmaksi osaksi ja tämä uus firma tullu tilalle. Nyt itse n-cleanilla töissä. Seuraan mielenkiinnolla miten käy. Alku ei ole kovin lupaava. Vaikea saada työntekijöitä, aikataulut tiukkoja, tuntuu oudolta, sopimuksissa ja lupauksissa ei pysytä. Ongelmille työntekijä puolelta viitataan kintaalla. Palkan maksu järjestely on outo 7 pankkipäivää, eli jos tilikatko sattuu perjantaille niin rahat tulee tilille 11 päivän päästä. ei vakinaista tilipäivää siis. Vaikka meillähän on edelleenkin oikeus vaatia tili vaikka käteen.

        Ei tuo tosiaan kuulosta hyvältä. Samoja ongelmiahan monessa paikassa tuntuu olevan, mutta jos niitä kertyy yhteen firmaan, ei ole kovin houkutteleva työnantaja. Tuo palkanmaksusysteemikin tuntuu oudolta. Minulla palkka tulee aina ajallaan, joko vähän etuajassa tai sitten päivälleen kahden vikon välein, riippuu pankkipäivistä. Ja jos työntekijää ei edes kuunnella, se on sellainen asia, että ainakin itse nostan nykyisin kytkintä nopeasti, koska parempiakin vaihtoehtoja on, kaikesta huolimatta.


      • n-cleanilla edelleen

        pakko udella, missä olit töissä?


      • on entinen
        n-cleanilla edelleen kirjoitti:

        pakko udella, missä olit töissä?

        Turun aluesiivous.
        Tj R.Nurmi---siitä tuo N. (ei ollenkaan itsekästä, vai?)


      • Ei siivoja-ainesta

        Olin myös N-Cleanilla siivoamassa eräässä kaupassa n.1,5kk ja peruspalkka ensinnäkin oli jo niin alhainen verrattuna työn määrään ja aikaan, että melkein jo yksin sen takia irtisanouduin. Alussa "pomo" oli ystävällinen, erittäin mukava, mutta sitten, kun aloin kyselemään palkkauksen perään, niin alkoi vittumaisuuskin. Palkkapäivät eivät säännöllisiä, palkkaus vähän milloin sattui. Esim. yleispuhdistuskoneen ollessa rikki, ei soitettu korjaajaa paikan päälle vaan jätettiin siivoojat taistelemaan koneen kanssa, joka saattaa räjähtää käsiin minä hetkenä hyvänsä. (asiasta kaksi kertaa jo ehdittiin tuona aikana soittamaan työnantajalle.) Eroamispäivänä, kun uusia työntekijöitä alettiin paikalle hommaanaan, niin työnantaja käyttäytyi todella epäammattimaisesti ja vuosi vielä työssä olevan siivojaan numeron tuntemattomalle uudelle työntekijälle eikä edes saanut heitä paikan päälle ajoissa, kun heitä oli määrä kouluttaa työhönsä. Ja todella vittuuntuneita oltiin, kun asiasta soitin, ja itse siivottavan kaupan työntekijätkin ihmettelivät N Cleanin käytöstä.


      • Yrittäjä 666
        Ei siivoja-ainesta kirjoitti:

        Olin myös N-Cleanilla siivoamassa eräässä kaupassa n.1,5kk ja peruspalkka ensinnäkin oli jo niin alhainen verrattuna työn määrään ja aikaan, että melkein jo yksin sen takia irtisanouduin. Alussa "pomo" oli ystävällinen, erittäin mukava, mutta sitten, kun aloin kyselemään palkkauksen perään, niin alkoi vittumaisuuskin. Palkkapäivät eivät säännöllisiä, palkkaus vähän milloin sattui. Esim. yleispuhdistuskoneen ollessa rikki, ei soitettu korjaajaa paikan päälle vaan jätettiin siivoojat taistelemaan koneen kanssa, joka saattaa räjähtää käsiin minä hetkenä hyvänsä. (asiasta kaksi kertaa jo ehdittiin tuona aikana soittamaan työnantajalle.) Eroamispäivänä, kun uusia työntekijöitä alettiin paikalle hommaanaan, niin työnantaja käyttäytyi todella epäammattimaisesti ja vuosi vielä työssä olevan siivojaan numeron tuntemattomalle uudelle työntekijälle eikä edes saanut heitä paikan päälle ajoissa, kun heitä oli määrä kouluttaa työhönsä. Ja todella vittuuntuneita oltiin, kun asiasta soitin, ja itse siivottavan kaupan työntekijätkin ihmettelivät N Cleanin käytöstä.

        Tollaset pomot nurkan taa ja la la laa...
        Täytyyhän niittenkin joskus oppia tavoille.
        Ja tän "yrityksen" palkanmaksutavat ovatkin sitten tosi erikoiset.7 pankkipäivää nykyaikana saatika 11 on aika erikoista.Vaihtakaa siis ajoissa työpaikkaa niin loppuu tämänkin "yrittäjän" rimpuilu.Tällaisia työnantajia tosiaankaan tarvita!!!!
        Mahtaakohan hoitaa työnantaja maksut? Jos firman nimi vaihtuu kerran vuodessa,niin tuskinpa!


      • emonen
        Yrittäjä 666 kirjoitti:

        Tollaset pomot nurkan taa ja la la laa...
        Täytyyhän niittenkin joskus oppia tavoille.
        Ja tän "yrityksen" palkanmaksutavat ovatkin sitten tosi erikoiset.7 pankkipäivää nykyaikana saatika 11 on aika erikoista.Vaihtakaa siis ajoissa työpaikkaa niin loppuu tämänkin "yrittäjän" rimpuilu.Tällaisia työnantajia tosiaankaan tarvita!!!!
        Mahtaakohan hoitaa työnantaja maksut? Jos firman nimi vaihtuu kerran vuodessa,niin tuskinpa!

        Tuo 7 päivää jakson päättyessä johtuu TES'in osa-aikasen työntekijän säädöksestä,joka määrää ettei osa-aikaisen palkka saa olla kuin 7 päivää maksussa.N-Clean siis toteuttaa työehtosopimusta pilkulleen.


      • ei huonoin

        Palkkakin ihan hyvä kokemuksen mukaan, 9,23 e kerroshoitajalla. Mut se ihmetyttää, tauot vähennetään työajasta vaikka työpäivä ois 8 tuntiakin?? Onko muilla näin?


      • oikeutta siivojille

        Kuulostaapa pelottavan samanlaiselta kuin minunkin kokemukset. Kertoo aika paljon firmasta ja sen tyylistä hoitaa asioita. No, uskon siihen että tulevaisuudessa siivoojista entistä suurempi pula ja työntekijät osaavat vaatia näin ollen etujaan ja valitsevat parhaat työpaikat päältä. Näin ollen surkeat firmat kuihtuu pois. :) Toivon roppakaupalla myös itseluottamusta ja oman ammattitaidon arvostamista kaikille siivoojiksi opiskeleville ja jo työssä oleville!


      • palkkauksesta
        ei huonoin kirjoitti:

        Palkkakin ihan hyvä kokemuksen mukaan, 9,23 e kerroshoitajalla. Mut se ihmetyttää, tauot vähennetään työajasta vaikka työpäivä ois 8 tuntiakin?? Onko muilla näin?

        Yli 6.tunnin tyopaivaa tekevalle on annettava vahintaan puoli tuntia lepoaikaa (ruokatauko), joka ei ole palkallista vaan ns tyontekijan omaa aikaa. Lepoaikaa ei voi sijoittaa tyopaivan alkuun tai loppuun. Lisaksi kahvitauko.

        Siis jos tyontekoon varattu tuntimaarasi on 7 tuntia niin silloin tyoaikasi voi olla esim 8.00 - 15.30 (eli 7,5 tuntia). Se puoli tuntia on omaa lepoaikaasi ja saat vaikka sen ajan seista pellon kulmalla kenenkaan hairitsematta, palkkaakaan kun ei makseta.


      • N-C:läinen
        ei huonoin kirjoitti:

        Palkkakin ihan hyvä kokemuksen mukaan, 9,23 e kerroshoitajalla. Mut se ihmetyttää, tauot vähennetään työajasta vaikka työpäivä ois 8 tuntiakin?? Onko muilla näin?

        Majoitus- ja ravitsemusalan TES määrittää työpäivän tauotuksen. N-Cleanissa tätäkin noudatetaan pilkulleen. yli 6 tunnin työpäivästä vähennetään 0,5h tauko, koska ruokatauko on lakisääteinen ja se on työntekijän omaa aikaa, siis ei palkallista. Jos joku välttämättä haluaa tehdä töitä myös taukonsa ajan ilmaiseksi, se toki sallitaan, mutta sitä ei suositella.

        Tässä on myös sellainen pointti, että tauko tulee pidettyä, kun se joka tapauksessa vähennetään. Aikataulut ovat tiukkoja ja tahti on kova, joten hetken hengähdys työpäivän aikana on ihan paikallaan.


      • N-C:läinen
        Yrittäjä 666 kirjoitti:

        Tollaset pomot nurkan taa ja la la laa...
        Täytyyhän niittenkin joskus oppia tavoille.
        Ja tän "yrityksen" palkanmaksutavat ovatkin sitten tosi erikoiset.7 pankkipäivää nykyaikana saatika 11 on aika erikoista.Vaihtakaa siis ajoissa työpaikkaa niin loppuu tämänkin "yrittäjän" rimpuilu.Tällaisia työnantajia tosiaankaan tarvita!!!!
        Mahtaakohan hoitaa työnantaja maksut? Jos firman nimi vaihtuu kerran vuodessa,niin tuskinpa!

        Kyllä hoitaa. Ja palkanmaksuaikataulu annetaan vuodeksi kerrallaan, jotta työntekijät tietäisivät palkkapäivänsä tarkalleen.


      • ex-ex

        niinpä


      • dipa
        N-C:läinen kirjoitti:

        Majoitus- ja ravitsemusalan TES määrittää työpäivän tauotuksen. N-Cleanissa tätäkin noudatetaan pilkulleen. yli 6 tunnin työpäivästä vähennetään 0,5h tauko, koska ruokatauko on lakisääteinen ja se on työntekijän omaa aikaa, siis ei palkallista. Jos joku välttämättä haluaa tehdä töitä myös taukonsa ajan ilmaiseksi, se toki sallitaan, mutta sitä ei suositella.

        Tässä on myös sellainen pointti, että tauko tulee pidettyä, kun se joka tapauksessa vähennetään. Aikataulut ovat tiukkoja ja tahti on kova, joten hetken hengähdys työpäivän aikana on ihan paikallaan.

        N-clean käyttää kiinteistöalan tessiä.


      • Ihmettyttää
        työssä oleva kirjoitti:

        N-clean on nyt sitten tullu meillekin päin. ISS ym. isot firmat on täällä käyny tekemässä tarjouksia ja jopa vähän aikaa tehneetki jotain. Lähteneet pois suurimmaksi osaksi ja tämä uus firma tullu tilalle. Nyt itse n-cleanilla töissä. Seuraan mielenkiinnolla miten käy. Alku ei ole kovin lupaava. Vaikea saada työntekijöitä, aikataulut tiukkoja, tuntuu oudolta, sopimuksissa ja lupauksissa ei pysytä. Ongelmille työntekijä puolelta viitataan kintaalla. Palkan maksu järjestely on outo 7 pankkipäivää, eli jos tilikatko sattuu perjantaille niin rahat tulee tilille 11 päivän päästä. ei vakinaista tilipäivää siis. Vaikka meillähän on edelleenkin oikeus vaatia tili vaikka käteen.

        Odottelen tässä palkkaani n-cleanilta, joka pitäisi olla tänään mutta ei tilille tullut,laitanut yhteydenotto pyynnön esimiehelleni mutta ei ole vastausta tullut.Olisi kyse ensimmäisestä palkastani ,näinkö tämä hoituu,muissa kohteissa huomannut että toimii .Tuleekohan se sit myöhemmin iltapäivällä.


      • Anonyymi
        emonen kirjoitti:

        Tuo 7 päivää jakson päättyessä johtuu TES'in osa-aikasen työntekijän säädöksestä,joka määrää ettei osa-aikaisen palkka saa olla kuin 7 päivää maksussa.N-Clean siis toteuttaa työehtosopimusta pilkulleen.

        Kannatta tappaja itse pois minä hirttä itse tänään se töissä kuin kuollut n clean


      • Anonyymi
        todella kirjoitti:

        raukkamaiselta. Onneksi tämän yrityksen tiedot löytyvät ytj:n sivulta, jos on suomen yrityslain mukaan normaali yritys.

        Minä ilma koko firmassa se minä paska työtekijä


      • Anonyymi
        ei huonoin kirjoitti:

        Palkkakin ihan hyvä kokemuksen mukaan, 9,23 e kerroshoitajalla. Mut se ihmetyttää, tauot vähennetään työajasta vaikka työpäivä ois 8 tuntiakin?? Onko muilla näin?

        Pori pomo lähden pois koko nyt työtekijä tekevä.miten työ miten sattu


      • Anonyymi
        oikeutta siivojille kirjoitti:

        Kuulostaapa pelottavan samanlaiselta kuin minunkin kokemukset. Kertoo aika paljon firmasta ja sen tyylistä hoitaa asioita. No, uskon siihen että tulevaisuudessa siivoojista entistä suurempi pula ja työntekijät osaavat vaatia näin ollen etujaan ja valitsevat parhaat työpaikat päältä. Näin ollen surkeat firmat kuihtuu pois. :) Toivon roppakaupalla myös itseluottamusta ja oman ammattitaidon arvostamista kaikille siivoojiksi opiskeleville ja jo työssä oleville!

        Potku töissä porissa iesti nyt te minä työ


      • Anonyymi
        palkkauksesta kirjoitti:

        Yli 6.tunnin tyopaivaa tekevalle on annettava vahintaan puoli tuntia lepoaikaa (ruokatauko), joka ei ole palkallista vaan ns tyontekijan omaa aikaa. Lepoaikaa ei voi sijoittaa tyopaivan alkuun tai loppuun. Lisaksi kahvitauko.

        Siis jos tyontekoon varattu tuntimaarasi on 7 tuntia niin silloin tyoaikasi voi olla esim 8.00 - 15.30 (eli 7,5 tuntia). Se puoli tuntia on omaa lepoaikaasi ja saat vaikka sen ajan seista pellon kulmalla kenenkaan hairitsematta, palkkaakaan kun ei makseta.

        Minä me Venäjällä olen Venäjällä ihminen


      • Anonyymi
        on entinen kirjoitti:

        Turun aluesiivous.
        Tj R.Nurmi---siitä tuo N. (ei ollenkaan itsekästä, vai?)

        Onko sinulla mitään särkylääkettä


      • Anonyymi

        Kai nyt opit edes sen, että kaikki sovitut asiat paperille ja vähän vielä päällekkin. Myös ne huonot asiat eli, jos oikeasti ei osaa/opi niin kenkää vaan jne.
        Kaikki paperille. Älä koskaan luota missään firmassa suusanallisiin sopimuksiin. Siinä on aina sana sanaa vastaan ja erittäin harvoin työntekijä voittaa.


      • Anonyymi
        hyvältä kirjoitti:

        Ei tuo tosiaan kuulosta hyvältä. Samoja ongelmiahan monessa paikassa tuntuu olevan, mutta jos niitä kertyy yhteen firmaan, ei ole kovin houkutteleva työnantaja. Tuo palkanmaksusysteemikin tuntuu oudolta. Minulla palkka tulee aina ajallaan, joko vähän etuajassa tai sitten päivälleen kahden vikon välein, riippuu pankkipäivistä. Ja jos työntekijää ei edes kuunnella, se on sellainen asia, että ainakin itse nostan nykyisin kytkintä nopeasti, koska parempiakin vaihtoehtoja on, kaikesta huolimatta.

        Ulvilan uimahalli puukko ampua ase ampua puukko pää irti. 8. <50. Äänestä. Kommentoi Jaa. Vastaukset. Vanhimmat. Uusimmat;


      • Anonyymi
        todella kirjoitti:

        raukkamaiselta. Onneksi tämän yrityksen tiedot löytyvät ytj:n sivulta, jos on suomen yrityslain mukaan normaali yritys.

        Vauva
        https://www.vauva.fi › keskustelu
        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä ...


      • Anonyymi
        N-C:läinen kirjoitti:

        Kyllä hoitaa. Ja palkanmaksuaikataulu annetaan vuodeksi kerrallaan, jotta työntekijät tietäisivät palkkapäivänsä tarkalleen.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        Yrittäjä 666 kirjoitti:

        Tollaset pomot nurkan taa ja la la laa...
        Täytyyhän niittenkin joskus oppia tavoille.
        Ja tän "yrityksen" palkanmaksutavat ovatkin sitten tosi erikoiset.7 pankkipäivää nykyaikana saatika 11 on aika erikoista.Vaihtakaa siis ajoissa työpaikkaa niin loppuu tämänkin "yrittäjän" rimpuilu.Tällaisia työnantajia tosiaankaan tarvita!!!!
        Mahtaakohan hoitaa työnantaja maksut? Jos firman nimi vaihtuu kerran vuodessa,niin tuskinpa!

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        Ihmettyttää kirjoitti:

        Odottelen tässä palkkaani n-cleanilta, joka pitäisi olla tänään mutta ei tilille tullut,laitanut yhteydenotto pyynnön esimiehelleni mutta ei ole vastausta tullut.Olisi kyse ensimmäisestä palkastani ,näinkö tämä hoituu,muissa kohteissa huomannut että toimii .Tuleekohan se sit myöhemmin iltapäivällä.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ilma koko firmassa se minä paska työtekijä

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        palkkauksesta kirjoitti:

        Yli 6.tunnin tyopaivaa tekevalle on annettava vahintaan puoli tuntia lepoaikaa (ruokatauko), joka ei ole palkallista vaan ns tyontekijan omaa aikaa. Lepoaikaa ei voi sijoittaa tyopaivan alkuun tai loppuun. Lisaksi kahvitauko.

        Siis jos tyontekoon varattu tuntimaarasi on 7 tuntia niin silloin tyoaikasi voi olla esim 8.00 - 15.30 (eli 7,5 tuntia). Se puoli tuntia on omaa lepoaikaasi ja saat vaikka sen ajan seista pellon kulmalla kenenkaan hairitsematta, palkkaakaan kun ei makseta.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai nyt opit edes sen, että kaikki sovitut asiat paperille ja vähän vielä päällekkin. Myös ne huonot asiat eli, jos oikeasti ei osaa/opi niin kenkää vaan jne.
        Kaikki paperille. Älä koskaan luota missään firmassa suusanallisiin sopimuksiin. Siinä on aina sana sanaa vastaan ja erittäin harvoin työntekijä voittaa.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        N-C:läinen kirjoitti:

        Majoitus- ja ravitsemusalan TES määrittää työpäivän tauotuksen. N-Cleanissa tätäkin noudatetaan pilkulleen. yli 6 tunnin työpäivästä vähennetään 0,5h tauko, koska ruokatauko on lakisääteinen ja se on työntekijän omaa aikaa, siis ei palkallista. Jos joku välttämättä haluaa tehdä töitä myös taukonsa ajan ilmaiseksi, se toki sallitaan, mutta sitä ei suositella.

        Tässä on myös sellainen pointti, että tauko tulee pidettyä, kun se joka tapauksessa vähennetään. Aikataulut ovat tiukkoja ja tahti on kova, joten hetken hengähdys työpäivän aikana on ihan paikallaan.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        työssä oleva kirjoitti:

        N-clean on nyt sitten tullu meillekin päin. ISS ym. isot firmat on täällä käyny tekemässä tarjouksia ja jopa vähän aikaa tehneetki jotain. Lähteneet pois suurimmaksi osaksi ja tämä uus firma tullu tilalle. Nyt itse n-cleanilla töissä. Seuraan mielenkiinnolla miten käy. Alku ei ole kovin lupaava. Vaikea saada työntekijöitä, aikataulut tiukkoja, tuntuu oudolta, sopimuksissa ja lupauksissa ei pysytä. Ongelmille työntekijä puolelta viitataan kintaalla. Palkan maksu järjestely on outo 7 pankkipäivää, eli jos tilikatko sattuu perjantaille niin rahat tulee tilille 11 päivän päästä. ei vakinaista tilipäivää siis. Vaikka meillähän on edelleenkin oikeus vaatia tili vaikka käteen.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


    • kokemusta on x 2

      ihan näin PIENENÄ vinkkinä, ei ainakaan ideaparkin suunnalle kannata mennä. ihan hirveetä työporukkaa. potkut tulee kaupan päälle viimeistään kuukauden sisällä, mikäli et ole tehnyt NITOOOOpesua kunnolla!

      • ideaparkin suunnalla ittekkin

        joo,"mielenkiintoista" väkeä on todellakin töissä idiksessä,koskee myös työnjohtoa.auta armias jos kerrankin mokaat,kyllä haukutaan ja "palaute" annetaan mielellään mahdollisimman suuren yleisön edessä,eli kaikkien työkavereiden kuullen...ja potkut tulee jos erehdyt kertomaan liikaa omia mieleipiteitäsi,esim,että aikataulut on liian kireitä...


      • justjookiitti

        Eikai millään alalla pidetä työntekijää töissä, jos se ei osaa hommiansa?


    • Hollebar

      Menitkö töihin N-cleanille näitä luettuasi?

    • Ei kiitos

      Olen ollut ko.firman palveluksessa 4 kk.Pomoni Johanna ilmoitti vasta edellisenä päivänä mikä työvuoro tulee olemaan huomenna.Kerran hän pyysi(?)
      tulemaan klo 4 aamulla ja vastaukseeni ettei mulla
      ole rahaa päästäkseen töihin taxilla hän ylimielisenä vastasi : miten niin eikö sulla ole
      edes sen verran tilillä? Vastahan sulla oli tili-
      päivä?
      Siivoojia kohdellaan kuin orjia, en suosittele ke-
      nelläkään ko.firmaa.

      • 3 viikkoa etukateen

        tiedossasi, paitsi jos olet tarvittaessa toihin kutsuttava. Vakkarin pitaa voida suunnitella elamaansa ja siksi tyoehtosopimus maaraa antamaan tyovuorot 3 viikkoa etukateen.

        N-cleanilla oli ainakin ennen luottamusmies niin etta liity liittoon ja ota haneen yhteys.

        Jos tyopaikalla ei paase julkisilla liikennevalineilla niin pyyda taksiseteli tyonantajaltasi. Heidan on pitanyt tietaa tama ongelma tarjouksen tekovaiheessa ja osata varautua maksamaan taksi tuollaiseen aikaan.


      • nclean kerroshoitaja

        Ncleanilla työnjohtajat kohtelee työntekijää kohdellaan kuin orjaa..laittavat liikaa huoneita per tunti ja siihen vielä lisätöitä. haukutaan päin naamaa niin että hotellin vieraatkin soittelevat respaan ja valittavat motkotusta!..teet niin tai näin niin aina on huonosti tehty tai toimittu...työnjohatjan pakko pätee esimiehilleen duunareiden kustannuksella haluuvat kai parempiin hommiin tai tehä jonkun vaikutuksen esimiehileen??? jos oot sairaana nii oot heti huono työntekijä, saikun maksusitoumus lääkärille pitää hakee pomolta joka siis ensin haluaa nähdä sut ja ite arvioda ootko kipee, sitten vasta saat lapun jonka viet lääkäri asemalle mennessäsi ettet ite joudu maksaan.eivät siis luota lääkäreihin..ala-arvoista muutenkin juoksuttaa duunaria ja olla joku ensi arvioija lääkäri WTF!.
        sopimustunneista ei pidetä kiinni..sulla on vaikka 5 h töitä niin patistavat kotiin aikaisemmin kun ei muka ole siivottavaa kun joku toinen siivoaa huoneitasi vasten tahtoasi että saisi itse lisätunteja..haloo työnjohdolla täysin lapaset hukassa ja koulun päästötodistus joku 4-6? jos työnjohto olisi edes hiukan hommistansa selvillä ja ymmärtäisi yhtään mikä on työnjohdon tehtävä sekä olla puolueeton ja hoitaisi itse omat hommansa niin monilta ongelmilta vältyttäisiin.
        terveiset vaan ncleanin johdolle että kouluttakaa niitä työnjohtajianne kohtelemaan työntekijöitä oikein ja ihmisarvoisesti eikä kostaen ja lapaset hukassa.!.


      • Anonyymi
        nclean kerroshoitaja kirjoitti:

        Ncleanilla työnjohtajat kohtelee työntekijää kohdellaan kuin orjaa..laittavat liikaa huoneita per tunti ja siihen vielä lisätöitä. haukutaan päin naamaa niin että hotellin vieraatkin soittelevat respaan ja valittavat motkotusta!..teet niin tai näin niin aina on huonosti tehty tai toimittu...työnjohatjan pakko pätee esimiehilleen duunareiden kustannuksella haluuvat kai parempiin hommiin tai tehä jonkun vaikutuksen esimiehileen??? jos oot sairaana nii oot heti huono työntekijä, saikun maksusitoumus lääkärille pitää hakee pomolta joka siis ensin haluaa nähdä sut ja ite arvioda ootko kipee, sitten vasta saat lapun jonka viet lääkäri asemalle mennessäsi ettet ite joudu maksaan.eivät siis luota lääkäreihin..ala-arvoista muutenkin juoksuttaa duunaria ja olla joku ensi arvioija lääkäri WTF!.
        sopimustunneista ei pidetä kiinni..sulla on vaikka 5 h töitä niin patistavat kotiin aikaisemmin kun ei muka ole siivottavaa kun joku toinen siivoaa huoneitasi vasten tahtoasi että saisi itse lisätunteja..haloo työnjohdolla täysin lapaset hukassa ja koulun päästötodistus joku 4-6? jos työnjohto olisi edes hiukan hommistansa selvillä ja ymmärtäisi yhtään mikä on työnjohdon tehtävä sekä olla puolueeton ja hoitaisi itse omat hommansa niin monilta ongelmilta vältyttäisiin.
        terveiset vaan ncleanin johdolle että kouluttakaa niitä työnjohtajianne kohtelemaan työntekijöitä oikein ja ihmisarvoisesti eikä kostaen ja lapaset hukassa.!.

        Kohde-esihenkilö, N-Clean Oy, Pori
        Sijainti:
        Pori, Satakunta, Suomi
        Yritys:
        N-Clean Oy
        Hakuaika päättyy:
        17.5.2024 23.59
        Julkaistu 3.5.2024 12.52 (Päivitetty 3.5.2024 12.52)
        Lähde: TE-palveluiden asiakastietojärjestelmä
        Oletko kokenut esihenkilö, jolla mahdollisesti on jo kokemusta siivouspalvelualasta?

        Haemme kohde-esihenkilöä Porin alueelle!

        Kohde-esihenkilönä vastaat asiakaskohteemme operatiivisesta toiminnasta ja henkilöstöjohtamisesta. Vastaat yksikkösi tulokse...

        Työn kuvaus
        Oletko kokenut esihenkilö, jolla mahdollisesti on jo kokemusta siivouspalvelualasta?

        Haemme kohde-esihenkilöä Porin alueelle!

        Kohde-esihenkilönä vastaat asiakaskohteemme operatiivisesta toiminnasta ja


    • entinen cleanilainen

      Ei todellakaan kannata mennä kyseiselle firmalle töihin! Aluepäällikkö tuli hotelliin jossa olin töissä, arvostelemaan siivottua ja nimeltä haukkui pystyyn henkilön joka oli siivonnut hänen huoneensa jossa oli yönsä nukkunut. Hommia sai painaa ainakin ETelä-Karjalassa, sokos hotellissa ihan selkä limassa ja siltikin oltiin nuhtelemassa joka asiasta. Missään muussa työpaikassa ei ole tullut toruja työtahdista kun täällä, muualla on käynyt nimenomaan päinvastoin! Esimies ei osannut töitään ko. paikassa ja sekin vaikutti erittäin negatiivisesti työilmapiiriin..

    • operah

      olen kyllä tykäny olla sellasena satunnaisena työntekijänä kyseisellä firmalla. olen kerroshoitajana ja saan normipalkkaa muutaman kuun harjotteluajan jäljiltä.
      vakituiseksi en ole jäämässä, en tajua kuka jaksaa tuota hommaa vuodesta toiseen, ei ole ihan helppoa.

      mutta suosittelen kyllä kokeileen!

      osaako kukaan sanoa ylityötunneilta saatavasta palkasta, että miten menee? pitää kysellä työnjohtajalta ku seuraavan kerran satutaan samaan vukiin.

      • ex-kerroshoitaja

        Mä olin lukion jälkeen kolme vuotta n-cleanilla kokopäiväisenä töissä Tampereella ja nyt opiskelun ohessa Jyväskylässä. Yhtään ei ole valitetavaa. Tampereella olin monissa kohteissa (Omena, Scandic City & Rosendahl, Sokos Hotel Ilves & Grand hotel Tammer). Monen monituista pomoa näin eikä kestään ole pahaa sanottavaa, tottakai ihmisiä on erilaisia mut kaikkien kanssa tuli varsin helposti toimeen. Työ oli fyysisesti raskasta mut mielellään sitä teki. Näin yleistäen tyypit jotka eivät "selvinneet" firmassa saivat syyttää omaa asennettaan. Näin monia tyttöjä jotka tuli töihin asenteella "tää nyt on vaan siivousta" ja se karisi aika nopeesti. Kaikki eivät kestäneet kiirettä ja aikataulutusta, eli tietty aika yhtä huonetta kohti, itse sain aina hommat tehtyä ajallaan ilman verta ja kyyneliä.


      • Kyllä se siitä

        Jos olet tarvittaessa töihin kutsuttava, sinulle ei ole määritelty max tai min tuntimääriä, joten ylitöitä ei ole. Saat toki palkan tehdyistä työtunneista.


      • Nclean siivooja
        ex-kerroshoitaja kirjoitti:

        Mä olin lukion jälkeen kolme vuotta n-cleanilla kokopäiväisenä töissä Tampereella ja nyt opiskelun ohessa Jyväskylässä. Yhtään ei ole valitetavaa. Tampereella olin monissa kohteissa (Omena, Scandic City & Rosendahl, Sokos Hotel Ilves & Grand hotel Tammer). Monen monituista pomoa näin eikä kestään ole pahaa sanottavaa, tottakai ihmisiä on erilaisia mut kaikkien kanssa tuli varsin helposti toimeen. Työ oli fyysisesti raskasta mut mielellään sitä teki. Näin yleistäen tyypit jotka eivät "selvinneet" firmassa saivat syyttää omaa asennettaan. Näin monia tyttöjä jotka tuli töihin asenteella "tää nyt on vaan siivousta" ja se karisi aika nopeesti. Kaikki eivät kestäneet kiirettä ja aikataulutusta, eli tietty aika yhtä huonetta kohti, itse sain aina hommat tehtyä ajallaan ilman verta ja kyyneliä.

        Hyvä paikka mustakin. Toisilla asenne ei ole kohdallaan tähän hommaan!!


      • kerroshoitaja1
        Nclean siivooja kirjoitti:

        Hyvä paikka mustakin. Toisilla asenne ei ole kohdallaan tähän hommaan!!

        jaa. niin tosiaan asenne ei varmaan ole oikea jos sinulle määrätään joka päivä enemmän huoneita samassa ajassa siivottavaksi kuin muille koska olet tehokas, ja kun sanot siitä niin asenteesi on yhtäkkiä tosi huono, jos olisit rehellinen etkä killottaisi omaa kilpeäsi niin voit tarkistaa työvuorolistalta vaikka heti montako huonetta sinulle määrätään tuntia kohti ja onko kaikilla sama määrä huoneita per työtunteja. jos sinulla olisi ollut enemmän huoneita samassa ajassa joka päivä et varmaankaan hehkuttaisi täällä tyytyväisyyttäsi.


      • Anonyymi
        Nclean siivooja kirjoitti:

        Hyvä paikka mustakin. Toisilla asenne ei ole kohdallaan tähän hommaan!!

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


    • jos en jo ois

      ollut. oikeudessa tosin olin voittaja, joten on helppo hymyillä.

      • ferawin

        LUUSERI!!!


      • Anonyymi
        ferawin kirjoitti:

        LUUSERI!!!

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


    • työ?

      Miten monella nimellä tämä firma on ennen toiminut?

      • Valeria

        Ei ymmärrä noita kommentteja... Oon ollut n. 1,5 vuotta N-Cleanillä töissä ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Töitä saan niin paljon kuin haluan, lomaa saan jos haluan, palkan kanssa ei mitään ongelmia, pomo on tosi kiva...

        Tänä ainaka kun oon ollu töissä oon tehnyt välillä töitä 20h/viikko ja välillä 40h/viikko, ihan sen mukaan miten se on mun elämäntilanteeseen sopinut. Olen myös itse saanut päättää mistä päin töitä haluan ja haluanko esim. siivota rappukäytäviä vai hotellia. Olen pitänyt lukulomaa 3kk päälle vielä 1kk kesäloma. Joululomaa olen pitänyt sen mukaan kuin olen halunnut, syksyllä pidin pitkän viikonloput kun olin matkoilla (olin vapaalla pe, ma ja ti). Todella joustavaa siis kaikin puolin!

        Hotellilla on aina kiire, riippumatta siitä mikä firma hoitaa siivouksen, olen ollut kyllä muillakin firmoilla töissä.

        Jos hoitaa hommansa kunnolla niin pomot kyllä huomaa sen, ja joustaa mielellään. Kunhan muistaa pyytää lomaa yms. ajoissa eikä esim. viikkoa ennen ilmoita että nyt haluan kuukauden loman.


      • Maire66
        Valeria kirjoitti:

        Ei ymmärrä noita kommentteja... Oon ollut n. 1,5 vuotta N-Cleanillä töissä ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Töitä saan niin paljon kuin haluan, lomaa saan jos haluan, palkan kanssa ei mitään ongelmia, pomo on tosi kiva...

        Tänä ainaka kun oon ollu töissä oon tehnyt välillä töitä 20h/viikko ja välillä 40h/viikko, ihan sen mukaan miten se on mun elämäntilanteeseen sopinut. Olen myös itse saanut päättää mistä päin töitä haluan ja haluanko esim. siivota rappukäytäviä vai hotellia. Olen pitänyt lukulomaa 3kk päälle vielä 1kk kesäloma. Joululomaa olen pitänyt sen mukaan kuin olen halunnut, syksyllä pidin pitkän viikonloput kun olin matkoilla (olin vapaalla pe, ma ja ti). Todella joustavaa siis kaikin puolin!

        Hotellilla on aina kiire, riippumatta siitä mikä firma hoitaa siivouksen, olen ollut kyllä muillakin firmoilla töissä.

        Jos hoitaa hommansa kunnolla niin pomot kyllä huomaa sen, ja joustaa mielellään. Kunhan muistaa pyytää lomaa yms. ajoissa eikä esim. viikkoa ennen ilmoita että nyt haluan kuukauden loman.

        Heips kaikille!

        Miten tuolla N:llä valvotaan työhön kulutettuja tunteja ("lakut", kellokortit, tuntilista seinällä jne.) vai riittääkö, että hoitaa itselleen määrätyn alueen? Ja jos riittää, saako itse osallistua edes kommenteillaan alueen suuruuden arviointiin? Onko muualta kokemksia?

        Joskus minulla oli isoksi arvioitu alue, josta selvisin nopeammin ja siten tuntipalkkani oli mielestäni ihan hyvä. Tuli mieleen, että miten tällä hetkellä toimitaan...


      • ll
        Maire66 kirjoitti:

        Heips kaikille!

        Miten tuolla N:llä valvotaan työhön kulutettuja tunteja ("lakut", kellokortit, tuntilista seinällä jne.) vai riittääkö, että hoitaa itselleen määrätyn alueen? Ja jos riittää, saako itse osallistua edes kommenteillaan alueen suuruuden arviointiin? Onko muualta kokemksia?

        Joskus minulla oli isoksi arvioitu alue, josta selvisin nopeammin ja siten tuntipalkkani oli mielestäni ihan hyvä. Tuli mieleen, että miten tällä hetkellä toimitaan...

        Ei kirjallisia työsopimuksia, palkkaa ei näy, mitään asioita ei saada hoidettua, syytetään ihmeellisistä asioista ilman mitään perusteita. Siinä jotain kokemuksia alkuun.


      • ei enää
        Maire66 kirjoitti:

        Heips kaikille!

        Miten tuolla N:llä valvotaan työhön kulutettuja tunteja ("lakut", kellokortit, tuntilista seinällä jne.) vai riittääkö, että hoitaa itselleen määrätyn alueen? Ja jos riittää, saako itse osallistua edes kommenteillaan alueen suuruuden arviointiin? Onko muualta kokemksia?

        Joskus minulla oli isoksi arvioitu alue, josta selvisin nopeammin ja siten tuntipalkkani oli mielestäni ihan hyvä. Tuli mieleen, että miten tällä hetkellä toimitaan...

        itse olin ko. firmassa niin ihan vanhanaikainen tuntilappu oli käytössä. Missään kohteissa joissa itse kävin, niitä oli monta, ei ollut mitään seurantaan liittyvää. Toki hälytys järjestelmästä näkee koska hälytys on otettu pois päältä, mutta ei siis mitään nc:n omaa seurantaa. Oma-aloitteisuudesta ei tässä firmassa pidetä, nc:n arvostelu on se pahin teko mitä saatat tehdä. Kaikki mikä liittyy työhyvinvointiin tai työntekijän työn helpottamiseen on verrattavissa yrityksen arvosteluun. Mitään muutosta olosuhteisiin ei tule, apua ei tarjota ja uhkailemalla sinut painostetaan pois. Siinäpä nc:n henkilöstöpolitiikka lyhyesti.


      • marysue
        ei enää kirjoitti:

        itse olin ko. firmassa niin ihan vanhanaikainen tuntilappu oli käytössä. Missään kohteissa joissa itse kävin, niitä oli monta, ei ollut mitään seurantaan liittyvää. Toki hälytys järjestelmästä näkee koska hälytys on otettu pois päältä, mutta ei siis mitään nc:n omaa seurantaa. Oma-aloitteisuudesta ei tässä firmassa pidetä, nc:n arvostelu on se pahin teko mitä saatat tehdä. Kaikki mikä liittyy työhyvinvointiin tai työntekijän työn helpottamiseen on verrattavissa yrityksen arvosteluun. Mitään muutosta olosuhteisiin ei tule, apua ei tarjota ja uhkailemalla sinut painostetaan pois. Siinäpä nc:n henkilöstöpolitiikka lyhyesti.

        Olen nyt neljättä vuotta N-Cleanilla töissä eikä suuremmin ole valitettavaa. Ensimmäisen vuoden tein kokopäiväisesti töitä (Tampere, Rosendahl) ja kun pääsin opiskelemaan, jatkoin kesätyttönä/viikonloppuapuna ja nyt opiskeluiden päätyttyä jatkan taas vakituisena ainakin siihen asti kunnes saan töitä omalta alalta. Ensimmäisen vuoden jälkeen siirryin seuraavaksi kesäksi Rosendahlista Omeanahotelliin omasta toivomuksestani, sillä Rosendahlissa oli todella huono työilmapiiri. Vanhemmat työntekijät olivat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta todella happamia, epäkohteliaita ja muutenkin vain v-mäisiä, elämäänsä kyllästyneitä eukkoja. Omenahotellissa kaikki oli toisin. Siellä pomo oli todella mukava, reilu ja muutenkin asiallinen. Työkaverit myös. Palkka tuli ajallaan ja oikein, töitä oli riittävästi ja apua sai jos tarvitsi. Työhän on siis todella rankkaa, ei siellä kaikki pärjää. Tiedän kokemuksesta millaista on siivota kesällä kovalla kiireellä erittäin likaisia huoneita (esim. Tammerfestin jäljiltä) n. 30 asteessa. Hyviäkin puolia on: työ on melko yksinkertaista joten rutiinin oppii nopeasti ja sen opittuaan pärjää ihan loistavasti. Ei todellakaan ole kevyttä työtä, mutta olen silti viihtynyt nyt neljä vuotta samalla firmalla. Olen ollut useammassa kohteessa (Rosendahl, Scandic City, Ilves) näiden vuosien aikana, enimmäkseen tosin Omenassa ja täytyy sanoa, että työporukalla on todella suuri vaikutus siihen kuinka työssä viihtyy. Omenassa tullaan kaikki todella hyvin toimeen ja pomot ovat reiluja. Vapaapäivätoiveet otettaan huomioon ja palkka tulee ajallaan. En voi valittaa.


      • Tulos tai ulos
        ei enää kirjoitti:

        itse olin ko. firmassa niin ihan vanhanaikainen tuntilappu oli käytössä. Missään kohteissa joissa itse kävin, niitä oli monta, ei ollut mitään seurantaan liittyvää. Toki hälytys järjestelmästä näkee koska hälytys on otettu pois päältä, mutta ei siis mitään nc:n omaa seurantaa. Oma-aloitteisuudesta ei tässä firmassa pidetä, nc:n arvostelu on se pahin teko mitä saatat tehdä. Kaikki mikä liittyy työhyvinvointiin tai työntekijän työn helpottamiseen on verrattavissa yrityksen arvosteluun. Mitään muutosta olosuhteisiin ei tule, apua ei tarjota ja uhkailemalla sinut painostetaan pois. Siinäpä nc:n henkilöstöpolitiikka lyhyesti.

        2010 henkilöstöä vähennettiin rajusti ja tässä tulos: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100901/12855968002070

        Jos haluat tehdä töitä niin, että sinulta vaaditaan täydellistä jälkeä alle 15min huoneajalla, mene ihmeessä. Nopeus on valttia ja jokainen TESsin palkankorotus näkyy vastaavasti huoneajan vähentämisenä.


      • sääliksi käy
        Tulos tai ulos kirjoitti:

        2010 henkilöstöä vähennettiin rajusti ja tässä tulos: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100901/12855968002070

        Jos haluat tehdä töitä niin, että sinulta vaaditaan täydellistä jälkeä alle 15min huoneajalla, mene ihmeessä. Nopeus on valttia ja jokainen TESsin palkankorotus näkyy vastaavasti huoneajan vähentämisenä.

        Aiempaa kokemusta omaan solilta (n.2 vuotta) ja sitten viime vuonna siirryin kyseisen erittäin tulosvoittoisen yhtiön leipiin. Alku oli jees, sopimus allekirjotettiin ajallaan, palkka tuli ajallaan. Mutta näin miten kesätyöntekijöitä kohdeltiin: kaikki, joilla vähäisintä kykyä käyttää käsiään oli, otettiin töihin, mutta koe-ajan lopulla annettiin suurimmalle osalle potkut, erinäisin syin. Esimies vielä oli todella tyytyväinen alkukesän =irtisanomisaika (jo silloin) positiiviseen taloustulokseen. Vähän jäi omaa mieltä korventaan käytös kesätyöntekijöitä kohtaan, joilta työt loppuivat. Joukossa nimittäin oli ihmisiä, jotka pärjäsivät 15 min. säännöllä ja tekivät "ruokatauon" töitä. Varoitukseksi siis kesä/kausityötä harkitseville, tehkää suunnitelma B, jolla voitte nopeasti hakea myös toista työtä esim. kesän aikana.


      • pomoille lisää rahaa
        Tulos tai ulos kirjoitti:

        2010 henkilöstöä vähennettiin rajusti ja tässä tulos: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100901/12855968002070

        Jos haluat tehdä töitä niin, että sinulta vaaditaan täydellistä jälkeä alle 15min huoneajalla, mene ihmeessä. Nopeus on valttia ja jokainen TESsin palkankorotus näkyy vastaavasti huoneajan vähentämisenä.

        juuri noin. tosta voi tyhmempikin päätellä mitä jää kateen työntekijälle= häikäilettömästi kohtelevat työntekijöitään tahdilla jota ei kenenkään terveys kauaa kestä, pääasia että tulosta syntyy ja isot pomot saa kasvattaa läskivarastojansa ja mersun takapihalle. onneksi asiasta on jo tehty tv dokumenttejakin kuinka siivousfirmat riistävät työntekijöiltään inhimilliset työolosuhteet ja pelolla ohjaavat työntekijöitään.


    • yrittäjänä

      N-clean on sen verran iso yritys, että palkkojen on pakko tulla ajallaan yms. Mutta missään muussa siivousfirmassa en ole törmännyt niin alhaisiin palkkoihin. Siivoustyöhän on arvokasta ja tärkeää! On käsittämätöntä, että työntekijää riistetään laittamalla hänet tekemään liian lyhyessä ajassa liikaa töitä ja kiitokseksi saa epäkelvollisen korvauksen ja tämän ketjun perusteella vielä haukut. Parempia työnantajia löytyy pilvin pimein.
      Itse en ainakaan kyseisen firman palveluita ostaisi, minulle on tärkeää, että työ tulee hyvin tehtyä ja ihminen joka työn tekee viihtyy työssään. Mutta meitä on niin monenlaisia ja eihän tuomita ketään :)

    • Ei ikinä enää

      Heh, rupes oikein naurattamaan toi "2:n viikon koeajan jälkeen palkka nousee 7:stä eurosta 8,4.n euroon. Ei noussut, lupailtiin että sitten nousee kun pärjäätte yksin. Vitsi oli siinä että pärjäsimme yksin jo siinä vaiheessa ja olimme pärjänneet pitkään." Mulla kävi ihan samoin, katsoin itseasiassa hetken että olenko itse kirjoittanut aloituksen ja saanut muistin menetyksen :)

      Mulle ei tosiaan kans maksettu sovittua palkkaa mutta kenkää ei myöskään suostuttu antamaan. Muut kyllä sai kenkää ympäriltä vaikka eivät olisi halunneet. Haukkumiset tuli kaikille tasapuolisesti joka aamu vaikka kaikki olisivat jääneet yöksi nuolemaan vessan lattiat omalla ajalla. Työtahti oli mielipuolinen, sitä ei kukaan usko joka ei ole itse kokenut.

      Lopulta aloin teeskennellä hiukan mielenvikaista niin sain lopulta kenkää eikä tarvinnut ottaa karenssia. Ihmettelen miten kenelläkään voi psyyke ja terveys kestää sitä vittuilua ja työtahtia pidemmän päälle, nostan hattua niille jotka jaksavat.

      • Anonyymi

        Tappa nuora ase


    • Albert Schweitzer

      Joo, itsellä kanssa oli ihan mieletöntä touhua siinä firmassa. Kaksi viikkoa olin ja työtahti tosiaan pitäisi olla se about 26 huonetta alle seitsemässä tunnissa. Varttiin pitäisi pedata kaksi petiä, pestä kylpyamme ja wc sekä vaihtaa pyyhkeet, pestä pölyt, järjestää astiat jne.

      Lasien puhtaudesta ei tarvinnut välittää kunhan näytti siltä, että ne oli puhtaat. Jos ne näytti likaiselta niin piti pestä tiskiharjalla joka lilluu samassa ämpärissä alustattoman vessaharjan kanssa. Itse en sitä tehnyt vaikka niin opastettiin, pesin mielummin käsin, kun kuitenkaan ei käytetty mitään tiskiaineita.

      Ainut tapa miten voit käytännössä kehittyä työssäsi on oppia jättämään asioita tekemättä ilman että siitä jää kiinni. Tämä on toki totta muissakin kiiresiivouspaikoissa, mutta etenkin täällä. Sopimusasioissa venkoiltiin myös tarpeettoman paljon ja palkanmaksussa oli epäselvyyksiä.

      Eli kaiken kaikkiaan oikein hieno firma!

      • näin on.

        Tuo kuulostaa rehellisetä ja kokemuksen ääneltä. mediassa väittävät että siivoojat siivoovat 3 huonetta tunnissa kun toimittajat tivasivat. työvourolistoilta käy Totuus esiin..huoneita on enemmän kuin 3 tunnissa ja yleensä vielä lisätöitä ja lisävuoteita ei lasketa.YMS x 100 !!!!.


      • Anonyymi

        Poliisi käräjäoikeuden n clean


    • ------------

      tämä firma on kova kilpailija sollin kanssa hotellisiivouksissa..niin alas poljetut hinnat tarjoksiin tukitaan, ja vaikka mitä muuta luvataan, että asiakas heti nappaa syötin..jossain päin suomea tasaseen tahtiin sollille siirtyy heidän entiset alueensa kilpailutuksessa...palkat on monesti päin persettä maksettu! :(

      • N-Cleanilainen

        "piti pestä tiskiharjalla joka lilluu samassa ämpärissä vessaharjan kanssa". Tämä on käytössä vieläkin-kuvottavaa. Itse ehdotin muutosta, mutta sitä ei tule. En aio ostaa eri astiaa wc-harjalle vähistä palkkarahoista. N-C:n tulevaisuus ei kanna pitkälle noilla tavoilla vaikka olisi kuinka halpa palvelu. Kukaan työkavereista ei ole aikaisemmin siivonnut ja hygieniatietoisuus 0. Jos asiakkaat tietäisivät, eivät koskisi laseihin sairastumisen pelossa.
        Voiton maksimointitämänkin yrityksen ainut tavoite, mutta keinona töistä ja laadusta fuskaaminen johtaa ennen pitkää asiakkaiden häipymiseen ja konkurssiin. Saletisti! Sitten on yksi siivousfirma vähemmän työllistämässä. Minne sitten mennään hikoilemaan huonesiivoukseen?


      • asiaaa
        N-Cleanilainen kirjoitti:

        "piti pestä tiskiharjalla joka lilluu samassa ämpärissä vessaharjan kanssa". Tämä on käytössä vieläkin-kuvottavaa. Itse ehdotin muutosta, mutta sitä ei tule. En aio ostaa eri astiaa wc-harjalle vähistä palkkarahoista. N-C:n tulevaisuus ei kanna pitkälle noilla tavoilla vaikka olisi kuinka halpa palvelu. Kukaan työkavereista ei ole aikaisemmin siivonnut ja hygieniatietoisuus 0. Jos asiakkaat tietäisivät, eivät koskisi laseihin sairastumisen pelossa.
        Voiton maksimointitämänkin yrityksen ainut tavoite, mutta keinona töistä ja laadusta fuskaaminen johtaa ennen pitkää asiakkaiden häipymiseen ja konkurssiin. Saletisti! Sitten on yksi siivousfirma vähemmän työllistämässä. Minne sitten mennään hikoilemaan huonesiivoukseen?

        Ei asia ole näin! Voit pitää harjat erikseen ja voit myös vaihtaa veden vessan pesun jälkeen (=
        It´s up to you my friend..
        Ei ole firman vika jos työntekijä törttöilee?!


    • \o/

      Ette ole tosissanne? Samassa astiassa säilytetään wc -harjaa ja tiskiharjaa? Hyi.

    • ..........

      joo en tajua tollasta sikailua"! yleensä joka hotelli huoneen vessasta löytyy oma wc harja, sekä lattiakuivain..on fiman nuukailua, jos samalla kusen polttamalla harjalla kaikki kerroksen vessat pitää pestä! sillä tavalla ne pöpöt vasta leviääkin..ei siinä pahemin auta jossain kloritti veessä uinut harja, jos sillä on kaiken laiset ripuli pöntöt pesty moneen kertaan! hyi hemmetti! :P

      • vessasiivooja

        Niinpä niin. Kaikissa hotellien vessoissa ei ole harjoja, (kaipa ne asiakkaat veis mennessään tai rikkos) vaan yhdellä ja samalla mukana kuljetettavalla pestään kaikki vessat!!!! Vähän vaikee ruveta sooloilemaan, kun firma opastaa tekemään niin kuin on sovittu ja pomo valvoo tekemistä. Eikä me mitään kallista kloriittia käytetä. Mukana kuljetettavaa tavaraa yhdessä astiassa on tosi paljon ja miten siinä pitää erillään eri tavaroita? Onneks kohta alkaa kesäloma;=)


    • pimpu....

      ei oo kyllä minkäänlaisia hygienia käytäntö tapoja jos tuolla tavalla tehdään! :(

    • anttikorva

      Ja tuletteko toimeenkin tolla 8.40 euro tunti ??????????????????

      • Marjaatta

        Pakko tulla. Jos elää säästäväisesti ja vaatimattomasti, niin yllättävänkin pienellä rahamäärällä tulee toimeen.


    • ......

      Niin tarkottaen sitä että kaikki ruuat ostat 50% alesta, ja vaatteet puoleen hintaan, ja kirppareilla. Vuokran, ja laskut kun maksaa, ei jää käteen kun muutama kymppi. Kallista on hammaslääkärit ymm pakolliset menot. Aina saa olla laskemassa miten elää, kun laskuja on reikä täynnä. Pakko karsia välttämättömistäkin menoista. Kuitenkin elämä opettaa elämään nuukasti.

    • vanha siivooja

      N-clean sai ensi vuoden alusta paikallisen osuuskaupan isoja kohteita siivoukseen.
      Ihmetellä täytyy mikä onkaan siivoojalle maksettava tuntiliksa,jos noihin aikaisempiin kommentteihin uskoo.
      Siivouksen sopimus,kun on tehty "halvaksi",niin se varmaan näkyy myös siivoojan palkkapussissa.
      Hyvää laatua ei saa halvalla!!!!

      • vanha siivooja

        Nyt se sitten osuuskaupan siivous loppui N-Cleanilta,puoli vuotta sitä kesti.
        Koko aikana siivouksen laatu ei vastannut luvattua,joten vaihto oli tehtävä.
        Saa nähdä,onko uudenkaan toimijan laatu sopimuksen mukaista....
        Mielenkiinolla seuraan miten menee,toivottavasti hyvin!


    • nyppis

      Minun palkkani on ainaki 9,76€/tunti. Vois olla kyl parempi, mut ei oo varaa valittaa

    • eks-hotellihoitsu

      Perehdyttäjän opeilla pk-seudulla kylppäri "siivotaan" näin: Otetaan ja ruiskitaan puhdistusainetta käsienpesualtaaseen ja wc-istuimen istuinosaan. Otetaan siivouspyyhe (samat pyyhkeet joka hotellihuoneessa, ne vain huuhtastaan seuraavan huoneen lavuaarissa) ja pyyhkästään käsienpesuallas ja wc-istuimen istuinosa. Onneksi sentään joka kylppärissä oli oma wc-harja, jolla saatettiin näkyvät ulostetahrat nopeasti pestä. Kiillotetaan metalliosat, jotta "näyttää" puhtaalta. Vaihdetaan pyhkeet. Lattia pyyhkästään. Vettä ei itse siivouksessa pahemmin käytetä. Saattaahan tuon kerran-pari siivota noin, mutta käytännössä siivous oli koko ajan tuota. Tulos: Lika kerrostuu pinnoille.

      Maakunnassa perehdyttäjän opeilla kylppäri siivottiin muuten samoin, mutta käytettiin asiakkaan käytettyjä pyyhkeitä kaikille pinnoille kylppärissä ja huoneen puolella siivouspyyhkeen asemesta. Juomalasit tiskattiin käsin pyörittelemällä, ja kuivaus asiakkaan pyyhkeeseen.
      Uskomatonta lavastusta koko siivous, se riitti, että näytti puhtaalta. Hygieniasta ei tietoakaan. Kun itse menen harvoin ko ketjun hotelleihin asiakkaaksi, ensi töikseni käyn läpi kaikki pinnat desinfioivalla puhdistusaineella. Suosittelen!.
      Maakunnan työpaikassa tehdyistä työtunneista pomo vähenteli tunteja siten, että aika/hotellihuone oli mitoitusten mukainen. Siinä saattoi kiirepäivänä mennä tunnista pariin tuntiin harakoille. Enää en moiseen suostuisi.

      Ne uudet työntekijät, jotka alkoivat nurista milloin mistäkin-ja ihan aiheesta valittivat, -laitettiin auttamatta pihalle. Työntekijöiden vaihtuvuus oli jotain uskomatonta.

    • Senkunvaan

      Karmeeta luettavaa!

      Onko Suomessa asiat tosiaan näin huonosti? Minua pyydettiin työhaastatteluun ko. yritykseen ja nyt kyllä aloin miettimään, että menenkö lainkaan.. Eihän tuossa ole enää mitään järkeä ja jos vaikka "joudun" töihin niin äkkiäkös sitä googlettaa työhistorian CV:n avulla. Eli en tiedä haluanko tätä ansioluettelooni lainkaan, jos on kerta noin huono yritys maineeltaan.

      • ammattitaitoinen

        Olen ollut pitkään töissä useissa n-cleanin kohteissa ja olen ollut yritykseen tyytyväinen kuten lähes kaikki työkaveritkin. Tänne on ilmeisesti kerääntynyt kaikki valittajat jotka eivät pärjää kovassa ja vaativassa työssä!


      • vain ulosoton edessä

        ehkä voit hankkia toisen osa-aikaisen, vaikka keikkahomman tai vapaaehtoistyötä, jonka laitat cv:hen. jonkinlaisella opiskelulla voi myös kätkeä työskentelyn tämäntyyppisesä firmassa. Näihon firmoihin mennään siis vain, jos on ihan pakko. Ota huomioon, että tulet huijatuksi palkoissa. parempi tietysti sekin kuin ei mitään.


      • Anonyymi
        ammattitaitoinen kirjoitti:

        Olen ollut pitkään töissä useissa n-cleanin kohteissa ja olen ollut yritykseen tyytyväinen kuten lähes kaikki työkaveritkin. Tänne on ilmeisesti kerääntynyt kaikki valittajat jotka eivät pärjää kovassa ja vaativassa työssä!

        Minun piti käydä saunassa, ei viitsi ettei loukkaa itseään, iltaa sinulle, pidetään nyt yhteyttä


    • jnfuiadhtiear bv

      ihan just niinkun päiväkummussa, kylpylähotelli ja tänäpäivänä sama homma, mutt halvalla kun saa...

    • tituliini

      ei kannata sinne mennä töihin siellä on paskamaiset naistyöpomot ja vittumaiset oltavat taukojakaan ei saa pitää yhtään.

    • HINKKARIEIKURUNKKARI

      SIIVOOJAT KAYDÄÄN YLEISLAKKOON. PESKÖÖT HERRAT JA NARRIT OMAT PASKANSA SEKÄ PERSEENSÄ....JOKA HOMMAT RUPIAA LUISTAMAA TAI ANTAAVATTE LOPARITA KAIKILLE SIIVOOJILLE...KORVAUKSET KUTSUU KUN PALKKIO ON MELKEEN SAMA KUN MIKÄ SAA SOLLILTA...

      • Anonyymi

        Niin on, selkä kipeänä ja huono olotila, miten sinä olet muuten jaksellut


    • jovain

      Itse olen ollut jonkin aikaa N-Cleanilla töissä ja ei ole mitään valitettavaa. Palkka tulee säännöllisesti ja oikein. Olemme saaneet palkkapäivät tietoomme vuodeksi eteenpäin. Pomot ja työkaverit ovat todella mukavia. Näin meillä Mikkelissä.

    • Hikkee pukkaa

      Mitäs, jos itse tj ottaisi luutun käteensä (kun niin mainostaa siivoustaustaansa joka lkehdessä) ja näyttäisi esimerkkiä miten huoneet siivotaan annetussa ajassa.
      Taitaa vaan olla kunto niin heikko, ettei enää siihen kykene.
      Onpa "poika" ollut ainakin ruoka-aikan aina pöydässä
      DDD

      • ähkäisy

        Siivoojan pitää pystyä kumartumaan....alalla taidetaan tarvita edes jonkinlainen koulutus!


    • Omppuyöpyjä

      Kuka siivoaa Omena-hotelleita Helsingissä? Aivan kuin taso olisi parantunut! Onko mielkuvitusta vai siivooja vaihtunut!

      • tarkastus 2

        ehkä näkö hämärtynyt , olisikohan näin ?


    • Kalimena

      Oulun Edenissä työskennelleenä N-Cleanilta jäi paha maku suuhun pikkupomoista esim. M. Ullakko! Levitteli juoruja työkavereistaan ja sabotoi muiden töitä! Lisäksi taukoja ei saanut pitää tai jos piti joka minuutti piti ottaa pois työtunneistaan. Huhhuh. Työn orjat sorron yöstä nouskaa!

      • kerroshoitoa

        ohjeet isommalta pomolta - sieltä se kaikki lähtee...minuutteja pihdataan työntekijöiltä, mutta tuhlataan ylemmällä tasolla - ei mitään uutta!


    • ..

      Hotellilla olin siivoamassa.. Ensin sanottiin parin vkon perehdytyksen jälkeen että kaksi viikkoa mennään 8-10 huoneen tahtia, mutta jo neljännellä vuorolla sain enemmän. Sinä iltapvänä tultiin puhumaan että ei tää tahti riitä että kokeillaanko lisähuoneita jos maagisesti vikkelöityisin. Sanoin ei kiitos. Kahvitaukoihin ei ollut aikaa. Perehdyttäjä ja pomo teki asiat erilailla ja pomo valitti sitten kun tein kaiken väärin.

    • N clean sucks

      Olin puoli vuotta tampereella n cleanilla. Pomo oli ihan daiju.. Ei osannu sanaakaan enkkuu mut palkkas ulkomaalaisia jotka eivät osaa suomea. Itse lähdin firmasta menee heti kun sain uuden työn. Hirveetä sabotointia eikä tessiä oltu todellakaan luettu. Älkää menkö töihin ko. Firmalle!

    • Matti P

      Eikö siinä yrityksessä osata vieläkään kehittää ja muuttaa? Ihan samaa ollu jo vuosikausia. Sikspä vaihdoin itsekki fiksumpaan yritykseen, jossa huolehditaan henkilökunnasta eikä joka palkasta tarvitse tehdä oikaisuja, kun pimitetään tunteja tuloksen tekemiseksi!

    • NuukaClean

      En suosittele! Hienoja löpinöitä kaikesta, mutta totuus on toinen. Älkää hyvät ihmiset menkö heille töihin... On olemassa paljon parempiakin firmoja!

      • Anonyymi

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


    • kerroshoitaja10

      Kommentit karmivaan TV-ohjelmaan siivoojien arjesta: Uskomatonta,
      26 - 30 huonetta työvuoron aikana!
      Sikamaista! Eikä edes ruokatuntia VOI pitää!
      Aivan käsittämätöntä. En ikinä sallisi tuollaista lähimmäiselle.
      Toivottavasti yrityksen omistaja ei tukehdu voittoihinsa;)
      Ja esimiehet - mistä ihmeestä noita riittää Ncleanilla?

    • Huhhuhhuh

      Dokumentissa eräs joka oli aikaisemmin tehnyt samaa työtä, sanoi, että itse pystyi aikanaan 14 huoneen päivätahtiin, jos halusi siistiä... Ja sitäkin pidettiin kiitettävänä määränä. Mitä järkeä kerta kaikkiaan on tehdä 30 huonetta päivässä, jos tulos niin sotkuinen ja epähygieninen, että asiakkaat valittaa ja nostaa kytkintä? Ei se ole siivoojan vika, jos ei ole taikuri tai mystikko, joka magian voimalla saa huoneet siisteiksi minuutissa...

      Tuollainen työtahti johtaa siihen, että siivooja jättää jotain tekemättä. Kun hän kohtaa poikkeuksellisen siistin huoneen, hän ei tee sille mitään (tai siivoa vähän vasemmalla kädellä näön vuoksi), koska seuraava huone voi olla niin sotkuinen, että vie puoli tuntia saada se siedettävään kuntoon.

      • litorat ny

        Voi sitä esimiestä. Että kehtas naamaansa näyttää ja puhuakki vielä. Hienoo mainosta kyseiselle firmalle. Aika nolo. Häpeä koko ammattikunnalle.


    • siivoojanoita

      Itse olen n-cleanilla hotellissa töissä ja kyllä,pakko on jostain tinkiä jotta ehtii. "Turhaan" ei todellakaan siivota, kunhan näyttää siistiltä niin hyvä.

    • itii23

      Minulla on palkka 11.45 ja täytyy myöntää että työt maistuu hotellilla, "palkan takia" ja muutenkin mukava paikka tehdä töitä ja työnantaja mitä loistavin, suosittelen n-cleania!!!

      • ensuosittele

        En suosittele kenellekkään. Raskas työ hirveä työtahti, huono palkka, huono ilmapiiri.ei kunnollista perehdytystä työhön ja sitten vielä syytellään virheistä ja annetaan perättömiä varotuksia ja herkästi saa kenkää. Tulin monta kertaa itku kurkussa kotiin töistä. Vaikka kuinka hyvin yrittäisi siinä pienessä ajassa siivota ei mitään kiitosta vain haukkuja. Työpäivät voivat venyä yli 10tuntisiksi ja YHDELLÄ tauolla pitää pärjätä. Siivoamis tyyli on epähygieenista. Työvuoroja pomo laittaa jopa 9 päivää putkeen ja välillä viikko ilman töitä. Puhtaita siivousvälineitä ei riitä kaikille joka päivä ja yms!! Älkää menkö N-cleanille töihin!!!!


      • empä usko

        minkävärinen on kielesi oletko tarkastanut lähiaikoina?


      • Anonyymi
        empä usko kirjoitti:

        minkävärinen on kielesi oletko tarkastanut lähiaikoina?

        Minä olen yrittänyt vähän levätä, mitä sinulle on tapahtunut


    • niskalimassa

      iiti23: palkka 11.45 euroako?? Mikä sopimus sinulla oikein on. Hotellisiivoojan tuntipalkka Kipa3-4 nykyisin jotain senttejä päälle 10e, vuodenvaihteessako nyt nousi..

      EN SUOSITTELE N-CLEANIA KENELLEKÄÄN. Työntekijöitä ei kunnioiteta tippaakaan, viilataan linssiin mitä ehditään, epämääräisiä kollektiivisia uhkauksia ja varoituksia.. Etenkin kesällä kiireessä kielletään taukojen pitäminen, mutta vähennetään kuitenkin työtunneista! Huoneita voi olla työvuorossa hyvinkin 30 . Suutaan ei kannata avata tai on pian pihalla..... Älkää menkö.

      • nääntynyt

        Joo samat sanat en suosittele en kenellekkään , ei kunnioitusta minkään vertaa .


      • työsopimuksen mukain

        "iiti23: palkka 11.45 euroako?? Mikä sopimus sinulla oikein on. Hotellisiivoojan tuntipalkka Kipa3-4 nykyisin jotain senttejä päälle 10e, vuodenvaihteessako nyt nousi.."

        Varmaan ihan sellainen palkka minkälainen sopimus on tehty ja mitä työnantaja haluaa maksaa. TES:in taulukot kun eivät tarkoita ettei sitä enempää mitä taulukossa lukee, saisi maksaa.


    • mie vaa

      Mie olen parhaassa työpaikassa, jossa olen koskaan ollut. N-cleanillä nyt toista vuotta.. En ole hotellisiivooja, (sitä ei kestäisi), olen ihan muissa mukavissa kohteissa, kouluissa ja sen sellaisissa. Pomot ovat ihania, reiluja ja hyviä työkavereita. Oppisopimuspaikkakin järjestyi, ja kaikki rullaa jotenkin tosi hyvin. Asiakaspalvelu on kivaa ja näkee erilaisia paikkoja. Tykkään todella paljon! Kaiken tämän paskanjauhannan jälkeen haluaisin sanoa, että N-cleanillä(kin) työskentely on asenteesta ja kohteistasi kiinni, samoin työkavereista ja pomoista. Mutta eniten asenteesta! Palkka tulee minulla ainakin aina oikein, pomo on pedantti ja pitää huolen asioista. Kertoo ja infoaa liikuntaseteleiden ostomahdollisuuksista ja vaikka mistä... lomat saa yleensä kun haluaa. Sairastumisesta ei syyllistetä. Kokouksissakin istumisesta saa palkkaa... joskus sellaisissa käydään läpi yhteisiä asioita ja pulmia/muutoksia yms. Perusjuttuja. Töitä riittää ja rahaa tulee :) Tuntipalkka 9,25, koulutuksen jälkeen nousee vielä.

      • siivoojariepu

        Mie olen huonommassa työpaikassa, jossa olen koskaan ollut, mutta on pakko rahan takia olla jossain ja N cleaniin pääsee jokainen hakija. Palkan saa, kun muistaa tarkistaa ja korjata tunnit ja lisät joka ikinen kerta. Pomoilta tulee viestejä, että työntekijät on tyhmiä ja osaamattomia. Vaikka itsellä oli asenne positiivinen aloittaessani, ei pitkään jaksa ylläpitää positiivlisuutta, kun arvostusta ei saa. TV-ohjelma vei loputkin uskon siitä, että kehitystä tapahtuu, 30 huonetta päivässä ...Onneksi asiakkaat jaksavat kannustaa ja näkevät, millaisesta yrityksestä on kyse. Jos kyseessä ei olisi ketjusopimukset, moni vaihtaisi välttömästi. Töitä riittää sesongin mukaan ja joustoa vaaditaan. Ei missään muualla ole tarvinnut elää kokonaan työnantajan aikataulun ja tarpeen mukaan. Välillä muutama tunti päivässä ja välillä 13 tuntia.


    • jontti88

      ei todellakaan kannata mennä

    • Ei enää n-clean

      Ruokataukoa ei ehdi pitää, mutta silti se vähennetään palkasta. Itse oon kirjoittanut tuntiseurantaan aina puoli tuntia ylimääräistä (jos pomo ei huomaa) juuri siksi, koska muuten en saisi rahaa tehdystä työstä. Respa soittelee kuitenkin perään, eikä huonetta odottava hotelliasiakas sitä ymmärrä että siivooja on nyt puoli tuntia "omalla ajalla". Tietysti toisinaan on hiljaisiakin päiviä, mutta varsinkin kesällä harvemmin, ja päivät venyvät.

      Pomot ihan pihalla hotellin asioista, pomo mainostaa että tehokas siivooja tekee noin 40 huonetta yksin puhtaaksi viidessä tunnissa ja ehtii pitää taukonsakin. Tosiasiassa tämä tehokas siivooja teki huoneet työparin kanssa, eikä tauoista ollut puhettakaan. Siivous on myyty liian halvalla asiakkaalle, jolloin koko ajan pitäisi keksiä ja olla tekemässä lisälaskutustöitä, että tehtäisiin firmalle tulosta, kun pelkkä perussiivous ei ole tarpeeksi.

      Jos on yleisillä ja kerroksilla samana päivänä, ruokatauko vähennetään aina kalliimmista kerrostunneista, vaikka ruokataukoa ei voi (eikä saa) pitää kerroksille mentäessä. Työkaverit ovat toki mukavia, mutta vaikea arvostaa omaa työtä, jos asiakas ja n-clean ei sitä tee.

      Tietysti, jos omat oikeudet ei kiinnosta, on valmis raatamaan niska limassa ilman kiitosta, niin siinähän kituu. Itse en halua tukea tällaisen firman toimintaa omalla työpanoksellani.

      • latelauritsi

        Ei mitään uutta. Ruokataukoa ei kerta kaikkiaan ehdi tehdä tai pitäisi saada käsipari töihin siksi aikaa. Hauskaa, että itse pääsin pois tuosta riistäjäyrityksestä.
        Kaiken lisäksi epäeettisesti muuttivat kerroshoidon KIPAN palkoille! Ei ihme, jos omistajat lihoo!


    • nuuskamuikkunen 5
    • turkulainen1

      Olin hotellissa töissä kesän ja sen jälkeen opiskelujen ohessa. Pomo antoi helposti lähtöpassit suomalaisille työntekijöille, jotka kehtasi valittaa ja otti tilalle ulkomaalaisia, joilla ei ole tietoa paremmasta. Varoituksia tuli helposti ja monet kerrat työntekijät tsempattiin aamulla matkaan haukkujen kera.

      Kuten täällä on jo sanottu, niin vasemmalla kädellä ja sinne päinhän sitä siivousta oli pakko tehdä, jotta kerkesi kun "pakko on keretä!" Pääasia, että näytti siistiltä, hygieniasta ei tietoakaan. Kurjaa tehdä huonoa jälkeä maksavalle asiakkaalle, mutta ei 15 minuutissa ehdi puunata kuin ehkä yhden yön nukkukeen bussinessmatkailijan huoneen, jossa kylppäriä ei ole käytetty.

      Kaksi ihanaa "viikonloppupomoa" auttoi kuitenkin huumorillaan jaksamaan, he myös auttoivat siivoamisesa siinä missä isopomo lähinnä tepasteli käytävillä vahtimassa. Myös ulkomaalaisissa työkavereissa oli paljon tosi mukavia tyyppejä.

    • ei enää ikinä

      perse-messi ja se pääperkele on niin perseestä. ei ikinä työntekijän puolella ei ikinä. tämänkin jouduin asianajajan kanssa toteamaan. siis asianajajaa tarvitsin olisin sopinut herra nkliinin kanssa mutta luuli etten veisi pitemmälle.

    • nimikerkkimerkki

      Olin Tampereella parissa eri kohteessa, ensin kesätöissä ja sitten osapäivätöissä.
      Kesätöihin perehdytettiin suht. kunnolla, mikä on erittäin harvinaista siivousalalla. Työtahti oli kuitenkin todella kiireinen, ja jälki sen mukaista, mutta työntekijöiden syyksi sekin laskettiin ettei huoneita taianomaisesti saanut uskomattoman siistiin kuntoon liian lyhyessä ajassa. Työilmapiiri oli huono.
      Kyllähän noita töitä silti teki, ainut mikä aiheutti vaikeuksia, oli se että luulin työpaikkailmoituksen perusteella pääseväni kokopäivätöihin ja saavani sen mukaisen palkan, mutta töitä olikin jotain 60h/3vk meiningillä. Tämä tuli ilmi vasta työsopimusta allekirjoittaessa, jolloin oli jo liian myöhäistä hakea uusia kesätöitä.

      Sopimus oli varmasti ihan mukava työkavereilleni, joista suurin osa oli vielä vanhempiensa luona asuvia lukiolaisia. Itselläni oli kuitenkin normaalit vuokra- ja muut menot, joten eipä sinä kesänä paljon kulutettu ja mitään ei jäänyt säästöön. Opiskelijana en tietenkään saanut edes asumikstukea. No, se oli sellaista.

      Osapäivätöissä olin pienemmässä hotellissa talvella. Kiirettä oli vähemmän ja työkaverit olivat pääosin mukavia, paitsi silloin kun kävin sijaistamassa isommassa hotellissa. Viroilaisen työkaverin mielestä olin täysin osaamaton ja tyly asenne tuli vastaan heti huomenta ensimmäistä kertaa sanottaessa. Muuten työilmapiiri oli jopa poikkeuksellisen hyvä.

      Valituksia en saanut kait sen enempää kuin muutkaan työkaverit, tosin perehdytys näissä osapäivätöissä oli aivan surkea esimiehen kiireiden vuoksi. Toisinaan tuli valituksia ihme asioista, esim. liasta huoneessa joka oli jonkun toisen siivoama. Tämä on kumminkin tavallista siivousaloilla, jossa tärkeintä on löytää syntipukki (eli se huono ja laiska siivooja) kun asiakkaat valittavat. Kuitenkin pidin tässä työpaikassa olemisesta paljon. Palkka oli se tavallinen siivousalan palkka.

      Ainut mikä korventaa, on se ettei sopimustani jatkettu määräaikaisen työsuhteen loppuessa, kun ei kuulemma ollut hommia. Tämä oli kuitenkin vissiin joku tekosyy, koska N-Clean haki kymmentä uutta kerrossiivooja mol:ssa pari viikkoa lopettamiseni jälkeen. Hain uudelleen tässä haussa mutta en saanut kutsua edes haastatteluun. Olen kovasti miettinyt, että mikähän se sitten mahtoi mättää työsuorituksessani niin pahasti, ettei minua enää palkattu.
      Esimiehen palaute kumminkin oli luokkaa "kiitos, voit sitten hakea kesätöitä" eikä "et sovellu siivousalalle, koska...". Tämä ala ei kuitenkaan sovellu kaikille niinkuin luullaan, ehkä olen sitten tässä huono.

      N-Clean on näiden kokemuksieni mukaan ihan ok työpaikka, siivousalan firmoilta ei voi odottaa ihmeitä.Kyseessä on kumminkin säännönmukaisesti aliarvostettu ja alipalkattu työ. Olen ollut paljon ja paskemmissakin työpaikoissa. Epäkohdat kaikissa firmoissa ovat melkolailla samat. Ainut firma mille haluaisin antaa plussaa on pieni Jyväskyläläinen Cleanstar, jossa asiat hoituivat esimiehen taholta aina hyvin.

    • Blaaahh

      Eipä ollut edes esimiehestä näyttämään esimerkkisuoritusta 14minuutin huonesiivouksesta, aina sivuutti asian kun pyysin näyttämään esimerkkisuorituksen, työntekijöiltä se kyllä oletettiin tapahtuvan (kukaan ei koskaan onnistunut). Taukoja ei saanut pitää ja "parhaimpana" päivinä esimies tuli hakemaan meidät ruokatauoltakin työntekoon ja äkkiä. Edes lääkäriltä tulevaan puheluun ei saanut vastata vaan vastaukseksi tuli "valehtelet, ei sinulle mikään lääkäri ole soittamassa". Työpaikalta ei annettu poistua ennenkuin ihan kaikki huoneet oli aina siivottu, perjantai-iltaisin työntekijät paino duunia kun esimieskatras oli lähteny jo hyvissä ajoin viikonlopun viettoon. Loputon lista erittäin ala-arvoista käyttäytymistä esimieheltä ja esimiehen "oikealta kädeltä". Tuossa firmassa ei pärjää kuin he joilla on kieli ruskeana...

    • korkeakouluopiskelija

      Itse lähdin menemään N-Cleanilta justiinsa, sain uuden paikan kilpailevassa firmassa. Kaikki työsuhde-edut parani, palkka nousi 5% ja työtahti on inhimillinen.

      Jokaisen itseään arvostavan kannattaa lähteä lätkimään mahdollisimman nopeasti. Kyllä pomojen mielestä kaiken ehtii hyvin kun itse istuvat puolet päivästä perseellään lukien lehtiä tai tupakilla :D

    • EiIkinä

      Älä mene sinne töihin ikinä!

      • tympäsee

        Ei koskaan, pois potkitaan kokemus,tieto ja taito...uusia uhreja etsitään?


    • ExCleantyöntelijä

      Kokemuksia. Pitää siivota 23 huonetta päivässä. Jos ei kerkeä 8 tunnissa niin sen yli menevä aika on palkatonta. Työpäiviä on miten sattuu, joskus 1 päivä viikossa joskus 4 päivää. Firma pitää paljon ulkomaalaisia työntekijöitä ja kierrättää niitä, kaikille vain muutama työpäivä viikossa. Näin kiertävät lomarahojen maksun. Thaimaalaisia, Vietnamilaisia, virolaisia, somaleita.. ym Suomalaiset ei tollaseen paskaan suostuisi!

    • exsiivooja

      ei kannata menna. jo haastattelussa sain sellaisen kasityksen, etta ei ole kovinkaan vastuuntuntoinen firma kun unohtavat etta minulla piti olla haastattelu heidan kanssaan. kuitenkin paasin sinne toihin ja erehdyin menemaan sinne. palkkaa ei aina maksettu ja jos maksettiin tuli se joko myohassa tai siita puuttui erilaisia lisia. en jaksanut kovinkaan kauaa ko. firmassa tyoskennella vaan vaihdoin toiseen firmaan, joka on huomattavasti luotettavampi palkanmaksun suhteen.

    • Elefantti67

      Ei kannata!!!!

    • Tutkijatintti

      Jos haluut orjaksi niin mikä ettei. Pienellä palkalla kohtuuton määrä töitä

    • Paska_firma

      Älä helvetissä mene ihan naurettavan huono firma, mistään asioista ei ilmoteta ku vasta puol vuorokautta aikasemmin esim. Työvuoroista. Työ ja työn määrä palkkaan nähden naurettavaa. Palkat tulee miten sattuu eikä ylimääräisistä tunneista maksettu vaikka niin sanottiin.(esim. 6h työpv ja jäät 1h ylimäärästä). Oltuani kyseisen firman orjana noin 2 kuukautta päätin irtisanoutua. Siitä vasta se lopullinen vitutus alkoi, missään ei oltu kerrottu 2 viikon irtisanoutumisajasta (teet 2vk töitä irtisanoutumisen jälkeen tai maksat kyseiselle pellesirkukselle 2vk palkan).

    • mampselli

      N-Clean ei maksa arkipyhä korvauksia täällä mikkelissä

      • Xxxxxooiio

        Ei solkaan.


    • Solissatöissä

      Lähes kaikki siivous firmat surkeita, jos ei mitään muuta surkeaa niin tuntipalkka, siivoustyö kumminkin raskasta/puoli raskasta, miksi tuntipalkka ei ole kohtuullinen, ja suurimmaksi osaksi mitoitettu miten sattuu, joko liian vähän tai liikaa

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä firma tekee laadukkaita siivouksia suosittelen lämpimästi

    • Anonyymi

      En suosittele. Aluksi lirkuttelua ylemmältä taholta, ja jonkin ajan päästä, kun huomaat itse firman epäkohdat- eli järjen köyhyyden työskentelyperiaatteissa ja ongelmat suppeassa perehdytyksessä, sekä jossain ulottuvuudessa eläminen, jossa työntekijöille ei löydy kunnioitusta-, syy on työntekijässä. Firmalle työntekijä on kertakäyttökamaa. Toki voi olla tapauskohtaista- mutta ei googlen haussakaan annetut yhden tähden pisteet oikein valaise ;)

      "Taattu laatu" ei ole tässä tapauksessa eettisten periaatteiden mukaista työntekijöille, tai edes taattua.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin siivoamassa Tokmannia. Lyhyessä ajassa olisi pitänyt siivota paljon ja hyvin. Tavataan Tokmannissa on paljon. Hyllyjä ja rullakoita on joka paikassa. Yhdistelmä koneella ei pääse joka paikkaan. Syy on sitten siivoojan. Itä-Suomen aluejohtaja syytti siivoojaa huonosta työstä ja siitä, ettei siivooja pysty siivoomaan laatutakuun edellyttämällä tavalla. Sitten palkattiin kun jo uusi siivooja. Olin nollatuntisopimuksella. Minua ei irtisanottu ja jäin roikkumaan yrityksen kirjoille, vaikka töitä minulle ei olisi ollutkaan.

        Siivosin Lassila Tikanojan aikana tokmannia, ennen kuin homma loppui, ja samanlaista se oli jo silloin etenkin itä Suomen alueella kun tein. Oli oikein lupa minulla jättää päällikön pöydille lappu, ja kerran paikanpäällä kävin näyttämässä mitkä pitää siirtää, mutta koskaan ei muutoksia tullut. Liikaa roinaa joka paikka täynnä. Hyvä sitten siivoojan syyksi laittaa kaikki.


      • Anonyymi

        Olin siivoamassa Tokmannia. Lyhyessä ajassa olisi pitänyt siivota paljon ja hyvin. Tavataan Tokmannissa on paljon. Hyllyjä ja rullakoita on joka paikassa. Yhdistelmä koneella ei pääse joka paikkaan. Syy on sitten siivoojan. Itä-Suomen aluejohtaja syytti siivoojaa huonosta työstä ja siitä, ettei siivooja pysty siivoomaan laatutakuun edellyttämällä tavalla. Sitten palkattiin kun jo uusi siivooja. Olin nollatuntisopimuksella. Minua ei irtisanottu ja jäin roikkumaan yrityksen kirjoille, vaikka töitä minulle ei olisi ollutkaan.


    • Anonyymi

      Taisit unohtaa lukea sopimuksen....

    • Anonyymi

      Ei kannata

    • Anonyymi

      Voi yrittää muita paikka muuttaa älä mennä torni hotelli koska n clean esimies huono puhui vittu työntekijä kun hän on kiire ja paljon työtä. 😹😹😹😹😹😹

    • Anonyymi

      Mielestäni Ei kannata. Itse olin jonkun aikaa ja sitten Mitään sanomatta laitettiin pois. Ei edes kerrottu,että miksi?? 🤔

    • Anonyymi

      Liian pieni työ tunneja että kannattaa me töihin 2 tuntia työtä

    • Anonyymi

      Älkää menkö N-cleanin töihin jos ette halua huono kohtelua.Niin kauan oon hyvä kun pysyt hiljaa mutta kun haluat puolustaa omia oikeuksia niin alkaa
      se ”työntekijän moppaaminen’.
      Työehtosopimuksiin vedotaan mutta niitä ei noudatetta!

      • Anonyymi

        Täysmätä on koko n-cleani ,ihmettelen miten koko pulju on vielä pystystä kun kusettavat asiakkaita ja työntekijöitä.
        Pamin liitossa heidän kätyreitä niin toiminta jatkuu!


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Paskat esimiehet ja työnohjaajat. Tee 3 huonetta tunnissa etkä sittenkään pääse pois, kun esimies niin sanoo.. ihan perseestä koko touhu


      • Anonyymi

        Juu ei kannata mennä N-cleanille töihin.


    • Anonyymi

      N clean siivoo nykysin tokmannit. Aiemmin oli l&tn hommia. Sama paska eri paketissa.

      • Anonyymi

        Sitä paskaisuutta on Tokmanni tarjonnut aina. Tikanoja tekee vain sekundaa ihan sama mikä kohde. N- clean samoin.


    • Anonyymi

      Onko N-cleanilla eritelisä?

      • Anonyymi

        Sain jo vastauksen. Ei kuulema enää nykyisin makseta. Olipa yllättävää😡


    • Anonyymi

      Ei kannata ainakaan Oulussa

      • Anonyymi

        Juu ei kannata


    • Anonyymi

      Oulussa hotellissa esimies ja työnohjaaja aivan perseestä. Hiillostamista ja sun pitää tehdä 3 huonesiivousta tunnissa etkä voi omaa kerrosta jättää kun työvuoro tulee täyteen.. esimies kieltää ettei saa lähtee ennenkuin kaikki huoneet 34 n siivottu 6 tunnissa?!

    • Anonyymi

      Itä-suomen alueella on ohjaaja nostanut kytkintä, samoin siivoojia on lähtenyt mieluummin koulun penkille, koska nykyinen esimies narttu, joka oli aikoinaan 2 muussa firmassa, pääsi tietysti vmäisen asenteen perusteella heti johtamaan sirkusta. Kukaan ei tunnu enää viihtyvän, koska pikkusieluinen komentaja pilaa kaikkien päivät.

      • Anonyymi

        Missä firmoissa nar..u on työskennellyt aiemmin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä firmoissa nar..u on työskennellyt aiemmin??

        Sol ja Martat


    • Anonyymi

      Kyllä potkut heti tulee kun vähän johtamista kommentoi tai tavaraiden toimitusta. Jos olis aikanaa ollu vara valita nii tän paska firman oisin jättäny kokeilematta. Lähinnä noiden esihenkilöiden takia.

    • Anonyymi

      Ei kannata, ainakaan Kajaaniin!!

    • Anonyymi

      Siellä on kaikki 00 sopimuksen ja kahden tunnin työ tunneja vain nyt ota irti Porilaiset n clean

    • Anonyymi

      https://areena.yle.fi/1-1724073

      Kannattaa katsoa. Aikaa kulunut, mutta meno jatkuu samana. Monessa muussa firmassa saa enemmän aikaa tehdä työt kunnolla ja työntekijöitä arvostetaan.

    • Anonyymi

      Ei taukoja, ei lounastaukoja, aiheetonta haukkumista. Älä koskaan mene..

    • Anonyymi

      Ei mitään muuta raikasta kuin paidan väri. Palkka TES alimpien luokkien mukaan vaikka kuinka olisit ollut pitkään talossa. Ylitöistä ei makseta. Sanotaan että tunnit pitää tasoittaa paremmalla ajalla. Kyllä ei meillä ainakaan kerrossiivouksessa parempia aikoja ole ollut...

    • Anonyymi

      N-cleanin työn jälki on kuin paskatunkiolla asuisi! Rappukäytäviä ei siivota kunnolla moniin viikkoihin! Täyttä paskaa, imevät vain rahat ja se oli sit siinä. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE!!!

    • Anonyymi

      Konkurssin partaalla jos viime vuoden tietoja katsoo. Toimitusjohtajakin lähtenyt pois taas. Joku siellä mättää, mutta mikä?

    • Anonyymi

      Kävin kahdesti. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Työntekijää ei arvosteta lainkaan. Työntekijä saa vain haukut päälleen.

      • Anonyymi

        Sama on Itä-Suomen alueella. Vika on työntekijässä. Itse siivosin Tokmannia. Kolmen kuukauden välein tehdään laatukierroksia, jossa myymälänhoitaja sai itse pisteyttää myymälän siivouksen. Myymälänhoitaja antoi tahallaan huonot pisteet, jotta siivooja saisi korjata jälkiään. Jouduin työpaikkakiusatuksi takia sairaslomalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on Itä-Suomen alueella. Vika on työntekijässä. Itse siivosin Tokmannia. Kolmen kuukauden välein tehdään laatukierroksia, jossa myymälänhoitaja sai itse pisteyttää myymälän siivouksen. Myymälänhoitaja antoi tahallaan huonot pisteet, jotta siivooja saisi korjata jälkiään. Jouduin työpaikkakiusatuksi takia sairaslomalle.

        Aivan sairasta touhua.
        pkokaupat eli s marketit on parhaita, koska siellä ei ole turhaa touhua käytävällä, ja isoja pahvi häkkejä on kaupan puolella, johon on helppo viskata pahvit. Tokmanni on välin pitämätön, koska rikkinäinen jauhosäkki voi olla viikon käytävällä, myyjät eivät sitä itse voi hoitaa, eikä se kuulu siivoojan työhön, koska se pitää ensin hävikkiin merkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on Itä-Suomen alueella. Vika on työntekijässä. Itse siivosin Tokmannia. Kolmen kuukauden välein tehdään laatukierroksia, jossa myymälänhoitaja sai itse pisteyttää myymälän siivouksen. Myymälänhoitaja antoi tahallaan huonot pisteet, jotta siivooja saisi korjata jälkiään. Jouduin työpaikkakiusatuksi takia sairaslomalle.

        Itä-Suomen aluejohtaja syytti minua siitä, etten selvinnyt laatutaso leireistä. Totuutas oli, että minulla oli 2 tuntia aikaa siivota Tokmannin henkilöiden sosiaalitilat, myymälä ja puutarha. Myymälän puolella oli paljon rullakoita ja käytävät olivat täynnä hyllyjä. Lisäksi yhdistelmäkone oli rikki eikä vetänyt likavesiä. Muutenkin siivousvälineet olivat huonoja. Sitten siivoojaa syytettiin huonosta työstä. Sitten siivooja sai haukut itselleen. Jouduin kiusatuksi työpaikalla ja jouduin sen takia sairaslomalle. N-Clean ei puuttunut asiaan vaan myös pomot alkoivat painostaa minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomen aluejohtaja syytti minua siitä, etten selvinnyt laatutaso leireistä. Totuutas oli, että minulla oli 2 tuntia aikaa siivota Tokmannin henkilöiden sosiaalitilat, myymälä ja puutarha. Myymälän puolella oli paljon rullakoita ja käytävät olivat täynnä hyllyjä. Lisäksi yhdistelmäkone oli rikki eikä vetänyt likavesiä. Muutenkin siivousvälineet olivat huonoja. Sitten siivoojaa syytettiin huonosta työstä. Sitten siivooja sai haukut itselleen. Jouduin kiusatuksi työpaikalla ja jouduin sen takia sairaslomalle. N-Clean ei puuttunut asiaan vaan myös pomot alkoivat painostaa minua.

        Ihan sairasta touhua, ja sen tietää kun itä suomen alueella eräs noita on pikku pomona, että armoa ei anneta, ja asiakkaan kanssa ollaan tietysti joka asiasta samaa mieltä, ja firman pussiin pelataan. On palveluohjaaja eräs mieskin aika v.. oloinen, vaikka sama olisi lähteä hyvän päivän aikana.


    • Anonyymi

      Ei kannata mennä. Paska paikka, huono palkka, huonot pomot joilla omat suosikit ja perseen nuolijat. En keksi yhtään hyvää asiaa N-Cleanista. Työpäivät yleensä 10-11 tuntia, pakko tehdä. Kiertäkää kaukaa tuo paska paikka!

      • Anonyymi

        Juu samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Itä Suomen alueella näin kuinka aamuisin eräs nuori nainen siivosi tokua hiki päässä kesällä, ja häntä kävi sääliksi, koska käsi pelin joutuu kaikki tekemään, ja liikaa roinaa joka paikka täynnä, etenkin pienemmät myymälät ihan surkeita. Tiedän mistä puhun, koska itse tein 1kkn l&tn leivissä, ja edes pari tuntia ei riittänyt siihen puljun.

    • Anonyymi

      Lisättäköön että en siinä työ määrässä ehdi edes ostos kärryjen aluksia koskaan puhdistaa, vaikka sieltä roskat näkyy yhtä lailla, mutta jostain on tingittävä jos haluaa selvitä urakasta. Yleensä kyseiset hommat/alueet on muutenkin määritelty kerran viikossa, mutta mahdotonta, jos ei apua anneta.

      Sama pätee vaate myymälä siivous rumbaan. Vaate pöly on niin uusiutuvaa joka hiton päivä, että täysin siistinä ei pysy paikat kovin kauan.

    • Anonyymi

      Joensuuhun N- cleanille haetaan TAAS esimiestä ja ohjaajaa.. ketkä siellä huseeraa pomona/ pomoina??

    • Anonyymi

      Pikku pomot , ja myymälä siivous ym vastaava norppa nokka pitää huolen että kaikki lähtee pois. Sääliksi käy mies palvelu ohjaaja saa raataa hullun lailla.

    • Anonyymi

      Onko Ncleanilla ikinä ollut päteviä esimiehiä missöön?

      • Anonyymi

        EI ole ollut!


    • Anonyymi

      Oho! En ole siis yksin! Samat on kokemukset.

    • Anonyymi

      Tiedostan, että on varmasti olemassa kohteita, joissa asiat sujuvat ja N-Cleanin työntekijöillä on hyvä olla ja työskennellä, mutta tämä minun henkilökohtainen kokemukseni tästä nimenomaisesta kohteesta on vaan surkea, ja kun tätä ketjua tulee, en näy olevan kokemuksineni yksin. Olin itse vieläpä todella asennoitunut tekemään siivoustyötä, ja silloin kun työntekijöitä vielä oli tarpeeksi ja voimat eivät olleet vielä lopussa, sellainen "liukuhihnatyö" oli minusta hauskaakin. Hoidin aina velvollisuuteni, autoin muita parhaani mukaan jne. eli ongelma ei ollut missään näistä asioista.

      Yritin katsella N-Cleanin meininkiä alussa sormien läpi, mutta jossain vaiheessa tulee kenellä tahansa raja vastaan kun joutuu tarpeeksi kestämään. Jossain kohtaa havahduin siihen, että ei sitä vaan kuulu niellä itkua joka ilta kotiin tullessa ja joka aamu yrittää perustella itselleen uudelleen että miksi lähtee töihin eikä irtisanoudu.

      Itselläni lähtemispäätökseen vaikutti myös se, että terveys alkoi rakoilla. Ennen lähtöäni olin ollut yli kuukauden putkeen hirveässä flunssassa ja kuumeessa joka ei vaan mennyt pois vaikka nukuin parhaimmillaan yhdentoista tunnin yöunia ja yritin parhaani mukaan levätä, söin hyvin, otin sairaslomaa (mistä työpaikalla ei tietenkään tykätty yhtään) jne. Kroppa ei vaan enää palautunut, energia ei riittänyt tekemään enää paljon mitään töiden jälkeen. Kamala kokemus.

      Laskeskelin tässä kerran päässäni, että jos viisipäiväistä työviikkoa tekevä kerrossiivooja kiireisen seitsentuntisen työpäivän aikana (tauot poislaskettu) ottaa tunnin aikana jatkuvasti ripeitä kävelyaskeleita viiden kilometrin edestä (normaali tunnin aikana käveltävä matka aikuiselle), hän kävelee yhteensä 175 kilometriä eli yli Turun ja Helsingin välisen matkan. Toista viikko toisensa perään. Vähemmästäkin ihminen väsyy kun ei ole kone. Alkaa olla jo rasittavuudeltaan varmaan verrattavissa jonkin sortin kilpaurheiluun, paitsi että palautumisajat hotellityöstä ovat aika varmasti vielä paskemmat.

      Viimeinen niitti oli, kun hotellin johtaja jäi eläkkeelle ja toinen tuli tilalle. Uusi johtaja tuli moikkaamaan (kyttäämään) työntekijöitä laatukierrokselle. Hän ei herättänyt minussa mitään erikoisempia fiiliksiä, vaikutti ihan kivalta. Myöhemmin kuulin, että hän oli kertonut kaikille minun pyöritelleen röyhkeästi silmiäni hänelle ja muille huoneessa olleille. Tämän jälkeen oman firmani pari esimiestä, joita olin pitänyt oikein mukavina ja jotka eivät olleet edes olleet paikalla, keksivät minun pyöritelleen silmiäni heillekin. Mistään tällaisesta minua ei ollut ikinä aikaisemmin syytetty, enkä ollut todellakaan silmiäni kenellekään pyöritellyt, mutta se ei estänyt heitä syyttämästä minua asiasta.

      Laivapuolesta vielä vähän. Laivoilla oltiin aamuisin ja iltaisin noin tunnin ajan. Työtahti oli vielä kovempi kuin hotellissa, ja hytit ja yleiset tilat pestiin vähintään yhtä huonosti kuin hotellihuoneet, mutta työntekijöitä oli paljon enemmän ja työtä tehtiin vain harvoin yksin, mikä teki siivouksesta hauskaa ja vähemmän raskasta. Laivoilla oli todella hyvä yhteishenki, vaikka idiootteja sieltäkin tietty löytyi. Laivan lähtiessä piti tulla nopeasti uloskäynnin luo pitkään jonoon, muuten jäi laivaan kun se lähti. Itse jäin kerran ja pääsin petaamaan niitä hyttien kapeita sänkyjä yhdessä laivahenkilökunnan kanssa. N-Cleanilta luvattiin etukäteen maksaa siitä ajasta palkkaa, mutta eipä sitä lopulta koskaan kuulunut, ja olin niihin aikoihin liian ujo kyselläkseni niiden perään.

      • Anonyymi

        Lopeta koko firma kuin ajoin huumrita pick pihalla piikijä on siivoja se myytti nyt kaikki työtekijä otta putka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta koko firma kuin ajoin huumrita pick pihalla piikijä on siivoja se myytti nyt kaikki työtekijä otta putka

        Joka firmassa työtekijä jonku pasko toises tekivät töitä yöllä aamu yöllä töitä


    • Anonyymi

      kannattaako mennä kotikadulle toihin,espoo ois konehommia

    • Anonyymi

      Onko kokemusta Joensuun alueesta. Mitä on meininki siellä nyt?

    • Anonyymi

      Ei kannata

    • Anonyymi

      En kannatta mennä kuin vapaa yhtään n clean ja en arvostetta työtekijä

      • Anonyymi

        Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Huumeita ase myydä n clean ja olla poliise ymmärrä n clean toiminta


    • Anonyymi

      Aina vaan v.. esimiehiä katsotaan, alan yleinen ongelma.

    • Anonyymi

      Esimiehen suuttuu koko n clean firmassa ja ne huutavat ja kiukkuilevat koko ajan

    • Anonyymi

      C nlean haukkuu pomo sinua

    • Anonyymi

      Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean

    • Anonyymi

      Hyvää tappa itse hirttämällä en vasta puhelin n clean

    • Anonyymi

      Kannatta tappa itse paska firma vittu roski avaimet

    • Anonyymi

      Ihmeille kuin pori c lean poltettu koko en toimosto vielä toivovasti seppo virtanen poltaa koko porin toimisto heti.

    • Anonyymi

      Minä koko firma 10000000000 pois tänääm uuden pomo

    • Anonyymi

      Lappissa saa 9 tunnia työ päivä vain

    • Anonyymi

      Sinne mennä töihin

      • Anonyymi

        Huumeita ase myydä n clean ja olla poliise ymmärrä n clean toiminta


    • Anonyymi

      Minä olen masennus koko että narkkari ketä lääkeitä koko

    • Anonyymi

      Potku tuli minulle en ymmärrä minun kaveri vika

    • Anonyymi

      Poliise työ työtekijä syytee huumeissa porista nainen alas ulkoina piikejä oli mukaa n clean

    • Anonyymi

      Kaksi työtekijä ottelu kiinni huumeissa n clean työtekijä ne kaksi kuukautta vankilassa

    • Anonyymi

      9 tunni tqmpere rakennus firmassa hyviä

    • Anonyymi

      1000000000 osta firma rakennus

    • Anonyymi

      Nyt saa tehdä mitenkä töitä koko päivä.töissä porissa en pomo minä.olen vielä porisssa lähden vasta 11

    • Anonyymi

      Me taika pori n clean

    • Anonyymi

      Nyt 15 tunnin työ aika joka päivä.ja palkka 10000000000

    • Anonyymi

      Joka päivä yöllä.ajan aamulla töissä tykkää.kuin palkka 1000000000000

    • Anonyymi

      Minun paljo.työtä. te vittu paljon töitä että saada raha minunn10 työpaikka joka paikassa tampere turku tiena 1000000000000 3000000000

    • Anonyymi

      Kävin työ tänään.tapaturma työ ..paikka. kaaduin löy pää.lattialle kuin pää lattialle

    • Anonyymi

      Huomenna en tarvitse mennä töihin mennä kuin tippuu tikka lattialla tänään.tänään kuin siivosiin

    • Anonyymi

      Minulla 5 tunnin työ päivä.enkä.minnenkä.kuin..pesukone kuntoo

    • Anonyymi

      Ihan Samanlaisa Idiootteja kaikki siivousfirmat

    • Anonyymi

      Minulla on todiste teitä vasta Pori n clean

    • Anonyymi

      Jos olet syyllisyydentuntoinen ja tykkäät ettei sinua arvosteta, jos et tykkää saada positiivista huomiota työstäsi tai saada tehdä työsi rauhassa - vaan haluat mieluummin saada yleisiä työntekoosi liittyviä vähätteleviä ja syyllistäviä viestejä niin tämä on sinun työpaikkasi.

      Jos tykkäät että palkat ja lisät on takuulla maksettu oikein, ilman että sinun tarvitsee siihen käyttää aikaasi ja vaivaasi, tämä ei ole sinun paikkasi.

      Ehkä kuitenkin, jos sinulle riittää asiakkailtasi saatu kannustus ja hyvä palaute voi auttaa sinua taiteilemaan ahdingossasi.

    • Anonyymi

      ..Tai jos pidät siitä että laatukierrokselle saapuva esimies kohtelee sinua ja tekemääsi työtä kuin kumppanistasi kateellinen anoppi, jonka erehtymätön sormi löytää pölyä epäolennaisista paikoista, vain osoittaaksesi sinulle sinun kyvyttömyytesi.

      Mutta mkäli kumppanisi (asiakkaasi) sinulle suoma arvostus ja kiittävä palaute kuitenkin riittää sinulle, ehkä voit elää tässä combossa voimatta liian pahoin.

    • Anonyymi

      Itse murhasta ihminen muistaminen surullinen tarina

    • Anonyymi

      kommentti

    • Anonyymi

      Ulvilan uimahalli puukko ampua ase ampua puukko pää irti. 8. <50. Äänestä. Kommentoi Jaa. Vastaukset. Vanhimmat. Uusimmat; se

    • Anonyymi

      Vauva
      https://www.vauva.fi › keskustelu
      itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä ...

    • Anonyymi

      itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



      Suomi24 Keskustelut

      https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

      Nclean palkka?

      n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä

    • Anonyymi

      Kohde-esihenkilö, N-Clean Oy, Pori
      Sijainti:
      Pori, Satakunta, Suomi
      Yritys:
      N-Clean Oy
      Hakuaika päättyy:
      17.5.2024 23.59
      Julkaistu 3.5.2024 12.52 (Päivitetty 3.5.2024 12.52)
      Lähde: TE-palveluiden asiakastietojärjestelmä
      Oletko kokenut esihenkilö, jolla mahdollisesti on jo kokemusta siivouspalvelualasta?

      Haemme kohde-esihenkilöä Porin alueelle!

      Kohde-esihenkilönä vastaat asiakaskohteemme operatiivisesta toiminnasta ja henkilöstöjohtamisesta. Vastaat yksikkösi tulokse...

      Työn kuvaus
      Oletko kokenut esihenkilö, jolla mahdollisesti on jo kokemusta siivouspalvelualasta?

      Haemme kohde-esihenkilöä Porin alueelle!

      Kohde-esihenkilönä vastaat asiakaskohteemme operatiivisesta toiminnasta ja

    • Anonyymi

      itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



      Suomi24 Keskustelut

      https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

      Nclean palkka?

      n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä

    Ketjusta on poistettu 158 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2752
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      248
      2713
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2376
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      203
      1861
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1244
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe