Yllätys!

sukulaiset

eli tilanne on tämä:

6 hengen perheryhmä olsi ostamassa nöffi-pentua eräälle perheen jäsenelle. Hän on juuri muuttanut maalle meren ääreen ja pihalla on oma-tekoinen uima-allas ja peltoa/metsää niin paljon kuin sielu sietää. Tämä olisi ideaalinen ympäristö hauvalle. Ko.henkilö on itse halunnut juuri tätä rotua mutta ei ole tietoinen tulevasta rodusta.

Mutta koska emme tiedä nöffien hintatasosta mitään, olisi hienoa saada vihiä siitä mikä on se kultainen keskilinja? Kuka tahansa kasvattaja saattaa ajatella että lypsää isolta porukalta paljon rahaa, mutta koska koira ei tule meille, meille riittää että koira on terve ja ja myös näyttää siltä. Siis koska ajattelimme myös soittaa ihan lähiläänit läpi ja hakea ihan peruskoiraa, ei näyttelytasoista , niin olisi hienoa saada jonkin ns. ihan perus kotinöffin "hinnasto"?

3

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja

Nöffin hinta on se rotuyhdistyksen suosittelema 1000€,poikkeuksena kives,väri,purenta,häntämutka ym. jolloin normaalihinnasta vähennetään se 30%
      suosittelen että ostatte kuitenkin pentunne rotuyhdistyksen pentuvälitys listalla olevilta kasvattajilta.Pentuvälitykseen kun pääsee vain terveys tutkittujen ja näyttelytuloksen omaavien vanhempien pennut.Rotuyhdistyksen nettisivu on www.newfoundland.fi ja sieltä löytyy linkki pentuvälitys.
      Ja ei muuta kuin soittelemaan kasvattajia läpi ja juttelemaan ja kyselemään rodusta lisää!
      Toivottavasti löydätte kasvattajan joka tuntuu teistä siltä että haluatte pennun juuri häneltä.
      Onnea pennun etsintään!

• nöhveröinen

Juu, harvoinpa noista nöffinpennuista luovutusikäisenä kukaan osaa sanoa, tuleeko niistä kehäkettuja vai ei. Kaikki pennut kun ovat niitä "tavallisia" nöffejä.

Eli kannattaa aina lähteä siitä, että ottaa parhaan pennun minkä saa! Paras taas ei tarkoita parasta näyttelymielessä, vaan sitä että pentu on terveistä ja testatuista vanhemmista, sellaiselta kasvattajalta joka on sitoutunut hyviin kasvatustapoihin yleisesti ja myös rodunomaisesti.

Jos jostain saakin pennun 200-300 euroa halvemmalla, se sama raha holahtaa eläinlääkäreiden yms. taskuun jos/kun hommat ei sitten olekaan hanskassa.

Esim. ruokinnan suhteen ja isokokoisen rodun kasvun suhteen on nk. ei-näyttelykoiran tai "tavallisen nöffin" kanssa oltava aivan yhtä tarkka kuin sen Priima-pennun :)

Onnea pennun etsintään,
        suosittelen aloittamaan osoitteesta www.newfoundland.fi ja siellä pentuvälittäjä.

• ylpee..

mun nöffini maksoi 800€
      ja se on ihan tavallinen.. minä huomasin sen siitä kuinka lepposa ja "laiska" se oli.. käytin sitä kerran sellaisessa leikkimielisessä näyttelyssä ja se pärjäsi hyvin (muutaman kepposen lisäksi). jos näettene pennut niin vertailkaa niitä toisiinsa niin kyllä sieltä sopiva pentu löytyy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe