Siirryin kuukausilinsseistä kertakäyttöisiin (Focus Dailies), enkä erota näistä uusista milloin linssi on oikein ja milloin väärinpäin. Kuukausilinsseistä näki helposti eron, eli väärinpäin olleessaan linssin reunat taipuivat ulospäin. Olen yrittänyt käännellä kertakäyttölinssiä edestakaisin, mutta en huomaa mitään eroa linssin reunassa.
Voinko olettaa, että linssi on aina oikein päin pakkauksessaan? Jos linssi menee väärin päin silmään, huomaako eron esim. näön tarkkuudessa tai silmän ärsytyksenä?
Piilarit oikein päin silmään
3
942
Vastaukset
- piilarimies
Piilarit ovat aina oikein päin pakkauksessa. Yleensä piilari ei edes mene silmään väärin päin tai se kääntyy heti "myttyyn". Itse en normaalisti koskaan katso, onko linssi oikein päin, kyllä sen sitten huomaa, jos ei ole.
- n20
Piilolinssit ovat mitä todennäköisimmin oikein päin pakkauksessa, mutta voi jovkus poikkeuksiakin olla.
Mietin itsekin tuota, että huomaako sen jos linssi on silmässä väärin päin (ja voiko se olla jotenkin vahingollista), sillä itsellänikin on toisinaan vaikeuksia nähdä kummin päin linssi on, ja kysäisin optikoltani. Vastaus oli, että se on hyvin yksilöllistä, huomaako linssin olevan väärin päin vai ei. Mitä enemmän vahvuuksia linsseissä, sitä todennäköisemmin eron huomaa varsinkin näön tarkkuudessa. Linssin väärinpäin silmään laittaminen ei myöskään ole silmälle vahingollista, muuten kuin se saattaa tuntua vähän ikävältä ja juuri näön tarkkuus ei välttämättä ole silloin parhaimmillaan. Linssi saattaa myös "pullahtaa" ulos silmästä itsestään, jos se on väärin päin.
Voisin vielä kertoa yhden oman kokemukseni: Yritin ja yritin laittaa linssiä silmään, eikä se millään suostunut sinne jäämään. ´Kun lopulta onnistuin, linssi tuntui silmässä aivan kauhealta: se painoi eikä pysynyt oikealla paikallaan vaan liukui alaluomea kohti kaiken aikaa ja liikkui silmässä muutenkin. Eli itse kyllä huomasin heti kun piilari oli väärin päin silmässä.:) - PiiLari
Päiväriilarit on oikein päin pakkauksessa.Eli oikea puoli on taivasta kohti :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849