Millaista on perintäkäsittelijäntyö

Kannattaako

Olen menossa haastatteluun Gothiaan ja haluisin tietää, millaista perintäkäsittelijäntyö on? Ja kun luvataan tes:in mukainen palkka, niin mikähän se nyt sitten mahtaa tässä työssä olla?

Kannattaakohan minun vaihtaa tämän hetkinen työni tähän työhön? Mitä hyviä ja huonoja puolia tuossa työssä on?

7

10211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

aika vaikea on puolestasi sanoa kannattaako vaihtaa kun jokaisella on omat kriteerit työn suhteen. yksi arvostaa rahaa, toinen valtaa, kolmas itsenäisyyttä, neljäs vapaa-aikaa.
      ja viestistäsi ei selviä mitä ylipäätään teet

• millaista

perintäkäsittelijän työ on, et ole pätevä koko työhön!

• ...

Hei! Itse olen samoja hommia tehnyt (eri firmassa tosin), ja pitänyt oikein kovasti. Perintäkäsittelijän töihin kuuluu päivittäiset työtehtävät kuten esim. maksujen kirjaus, postin käsittelyt ym. sekä lisäksi asiakaspalvelu. Asiakkaat ovat välillä hankalia, kuten varmaan ymmärrät, mutta itse olen juuri asiakaspalvelusta pitänyt. Tuo ainakin vaihtelua ja haastavuutta työhön. Ja suurin osa asiakkaista on kuitenkin täysin asiallisia.

TES:in mukaisesta palkasta en tiedä. Ei palkka varmaan mitään hyvää ole, itse olen saanut n. 10€/tunti.

• olevani perintäkäsittelijä

tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?

• ...
        olevani perintäkäsittelijä kirjoitti:

tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?

Varmaan olit, mutta itse en ole koskaan kirjoittanut karhukirjeitä tai karhunnut mitään soittamalla, koska noita ei meidän perintätoimistossamme tehty. Ulosottojen hakemista oon kyllä tehnyt, mutta sekin on yksinkertaistunut huomattavasti, kun hakemukset menevät nykyään koneellisesti.

• 543

ja oikkari kandi piti olla? 3-4k e palkka?

• Perintä...

Onko paikalla muita perintäkäsitelijöitä, jotka voisivat kertoa omia kokemuksia työstä? Mielestäni ongelmana on palkkaus, joka on aika huono. Tuskin edes 2000€ kk että en tiedä kannattaako perintäkäsittelijän työ, jos on kovin korkeasti koulutettu. Lisäksi en tiedä, onko etenemismahdollisuudet kovin hyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      161
      8122
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      102
      7333
    3. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7316
    4. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      38
      7235
    5. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      21
      7108
    6. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      85
      6826
    7. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      112
      6562
    8. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      26
      6373
    9. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      84
      5710
    10. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      47
      5488
    Aihe