Millaista on perintäkäsittelijäntyö

Kannattaako

Olen menossa haastatteluun Gothiaan ja haluisin tietää, millaista perintäkäsittelijäntyö on? Ja kun luvataan tes:in mukainen palkka, niin mikähän se nyt sitten mahtaa tässä työssä olla?

Kannattaakohan minun vaihtaa tämän hetkinen työni tähän työhön? Mitä hyviä ja huonoja puolia tuossa työssä on?

7

9519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

      aika vaikea on puolestasi sanoa kannattaako vaihtaa kun jokaisella on omat kriteerit työn suhteen. yksi arvostaa rahaa, toinen valtaa, kolmas itsenäisyyttä, neljäs vapaa-aikaa.
      ja viestistäsi ei selviä mitä ylipäätään teet

    • millaista

      perintäkäsittelijän työ on, et ole pätevä koko työhön!

    • ...

      Hei! Itse olen samoja hommia tehnyt (eri firmassa tosin), ja pitänyt oikein kovasti. Perintäkäsittelijän töihin kuuluu päivittäiset työtehtävät kuten esim. maksujen kirjaus, postin käsittelyt ym. sekä lisäksi asiakaspalvelu. Asiakkaat ovat välillä hankalia, kuten varmaan ymmärrät, mutta itse olen juuri asiakaspalvelusta pitänyt. Tuo ainakin vaihtelua ja haastavuutta työhön. Ja suurin osa asiakkaista on kuitenkin täysin asiallisia.

      TES:in mukaisesta palkasta en tiedä. Ei palkka varmaan mitään hyvää ole, itse olen saanut n. 10€/tunti.

      • olevani perintäkäsittelijä

        tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?


      • ...
        olevani perintäkäsittelijä kirjoitti:

        tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?

        Varmaan olit, mutta itse en ole koskaan kirjoittanut karhukirjeitä tai karhunnut mitään soittamalla, koska noita ei meidän perintätoimistossamme tehty. Ulosottojen hakemista oon kyllä tehnyt, mutta sekin on yksinkertaistunut huomattavasti, kun hakemukset menevät nykyään koneellisesti.


    • 543

      ja oikkari kandi piti olla? 3-4k e palkka?

    • Perintä...

      Onko paikalla muita perintäkäsitelijöitä, jotka voisivat kertoa omia kokemuksia työstä? Mielestäni ongelmana on palkkaus, joka on aika huono. Tuskin edes 2000€ kk että en tiedä kannattaako perintäkäsittelijän työ, jos on kovin korkeasti koulutettu. Lisäksi en tiedä, onko etenemismahdollisuudet kovin hyvät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe