Onko tuolla kandityöllä muuta merkitystä kuin että vaikuttaa pääaineen arvosanaan?
Tuntuu meinaan että jengi tekee sen aika hutaisemalla parissa kolmessa viikossa ja sitten viilaavat kuntoon ohjaajan vinkkien mukaan. Samat sällit sitten vääntävät ja kääntävät gradua puoli vuotta tai vuodenkin.
Kandityöt
7
5590
Vastaukset
- kui ois
Jokainen ottaa työstään sen mitä osaa. Jos sen huitaisee kasaan ohimennen ja tyhmänä korjaa mitä käsketään, niin ei taida saldo kummaksi jäädä. Jos taas tekee sen asiallisesti, niin gradua tehdessä homma on helpompaa. Ja kai se myös laskee kynnystä aloittaa gradun tekeminen kun on vähän kokemusta kirjoittamisesta.
Minä en muuten saanut arvosanaa kandintyöstäni. Pelkästään hyväksytty näkyi rekisterissä. Lienee ainekohtaista? - Kandista
No en tiedä, mitä merkitystä millään tässä elämässä on.. Eiköhän sillä arvosanalla ole yhtä vähän tai paljon merkitystä kuin muidenkin opintojen arvosanalla. Meillä kandintutkielman teko oli sidottu seminaariin, jossa ensin tehtiin pienempi työ, jonka sitten seuraavien kuukausien aikana laajensin kandintutkielmaksi. Kyllä siihen kuukausia kului, mutta en minä sitä mitenkään aktiivisesti tehnytkään. Arvosana paras mahdollinen.
- Fuksi
Itse käsitin, että kandin tutkielma olisi pikku juttu. Eihän siitä saa opintopisteitäkään kuin 6. Vai kuinka paljon te saatte?
- ...
Fuksi kirjoitti:
Itse käsitin, että kandin tutkielma olisi pikku juttu. Eihän siitä saa opintopisteitäkään kuin 6. Vai kuinka paljon te saatte?
Se riippuu paljolti oppiaineesta.
Kandintyön sanamäärä esim. omassa oppiaineessani (englanti) on n. 7000 sanaa, kun gradussa sanamäärä on 25 000 sanaa. Siten sivumäärä kandintyössä on 25 sivun tienoilla, gradussa 80 sivun paikkeilla. - sopassa
Fuksi kirjoitti:
meilläkin siitä saa vaan 6 opintopistettä. Ja kyllä se ollaan aikeissa huitasta kasaan seuraavan kolmen viikon sisällä, esitys kun on huhtikuun alussa...Ei tässä mistään elämää suuremmasta kuitenkaan ole kysymys. Itse jatkan samaa aihetta graduun asti, joten joudun hiertämään väkisinkin tota kandintutkielmaa vielä koko kesän, jotta saan siihen ympättyä kaikki tutkimusasetelmat, hypoteesit yms.
- jipjipjee
Fuksi kirjoitti:
Meilläkin se on nykyään 6 opintopistettä, mutta viime keväänä kun sen itse tein, sai siitä vielä 5 opintoviikkoa. Ja aika pienellä työmäärällä kuitenkin. Mutta tottahan se on, että ei siltä kandintutkielmalta enää niin paljoa vaadita.
- Tuleva KTK
jipjipjee kirjoitti:
Meilläkin se on nykyään 6 opintopistettä, mutta viime keväänä kun sen itse tein, sai siitä vielä 5 opintoviikkoa. Ja aika pienellä työmäärällä kuitenkin. Mutta tottahan se on, että ei siltä kandintutkielmalta enää niin paljoa vaadita.
Meillä kandityöstä saa 10 op, sivuja siinä tulee olla 30-40. Opiskelen siis kauppatieteitä. Hommaa siinä on kylliksi, mutta eipä kai työllä muuta vaikutusta ole kuin arvosanan vaikutus pääaineen arvosanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814492
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1224167Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀454142BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1723323Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome602633- 1792585
Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582577Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352572Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?682459Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432132