koulutuksesta

sellasta

Oletteko huomanneet, että yllättävän moni koiranomistaja joka kouluttaa koiraansa, ei ymmärrä kehua ollenkaan kun koira tekee oikein? Itse olen huomannut tuttavapiirissäni paljon tälläisia kouluttajia, ja pistää vähän kiukuttamaan kun valitetaan että koira ei opi mitään, kun ei itse osata kouluttaa oikein ja määrätietoisesti. Ajattelin vain sanoa sellaisille, jotka ei välttämättä tiedä tätä asiaa. Heti kun koira esim luoksetulossa ottaa yhdenkin askeleen haluttuun suuntaan, täytyy kehua ja kannustaa, ei vasta sitten kun se on luona. Ei-käsky muistetaan, mutta kouluttaessa tärkein on kehu ja nimenomaan oikealla hetkellä. Annetaan koiriemme ymmärtää, kun olemme heihin tyytyväisiä.

2

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomannut

ikävä kyllä tämän omituisen ilmiön!! Ei kehuja mutta naama punaisena huudetaan jos tekee jonkun asian väärin!! Miltä se tuntuisi jos joku huutaisi omaan korvaan koko ajan työssä tai koulussa että "EEEEIII NOOOIN...P****LE KUN ET OPI MITÄÄN...EI EI EI...ISTU ISTU ISTU...".
      Koira oppii parhaiten positiivisella vahvistamisella!!! Me ihmiset hyvin pitkälti myös!

• EiKyllä

Koira oppii molemmilla vahvistamisilla, sekä negatiivisilla että niillä positiivisilla.
        Me,jotka haluamme olla "valveutuneita" haluamme opettaa positiivisilla assosiaatiolla, pois sulkematta sitä,että myös negatiivisilla assosiaatiolla voi olla toivottavaa vaikutusta, kun se vain oikein tehdään.

Menikö jo liian vaikeaksi ?
        Koiraa ei voi koskaan kouluttaa "keskustelupalstoilla",tai "puhelimitse", kuten jotkut tuntuvat kasvattajaltaan vaativan, vaan on aina mentävä koulutuskentälle.
        Jos sen ohjaajan neuvot ei tyydytä/tuota tulosta, etsitään uusi seura/ohjaaja.

Käytännön harjoituksista todellisessa tilanteessa oikean ohjajan kanssa, löytyy aina vastaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3471
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      8
      1524
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1463
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      883
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      848
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe