Onko ultimaten takat huonoja???

mulukku miäheksi

Meillä on mökillä (n. 60 m2) vanha halkeillut leivinuuni, jota emme tarvitse. Ajattelimme purkaa sen ja hankkia tilalle varaavn takan. Takkojen hinnat vain yllättivät, sillä tuntuu maksavan n. 3000 tai enemmän muurauttaminenkin, saati noiden tunnettujen "laatumerkkien" valmistakatkin. Lisäkksi vielä pystytys. Ultimatemarket kauppaa aika edullisia ja ihan hyvän oloisia takkoja, jotka kuulemma voi ohjeiden perusteella koota itsekin. Tiedän kyllä ultimaten/rosendahlin taustat ja omistajat, joten ei niistä sen enempää. Tuntuu vain kuitenkin siltä, että vaikken mökkipakettia huonomaineiselta firmalta välttämättähankkisikaan, niin eikös takkahankinta ole aika vaaraton. Kysynkin nyt, onko niissä ultimaten ( http://workspace4.smilehouse.com/workspace.client_innoros/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=286&OpenGroups=286
) takoissa jotain huonoja ratkaisuja tai onko laatu jollain tavoin huono. Miksi tälläkin palstalla on "haukuttu" ultimatea? Onko jollain huonoja kokemuksia takoista vai onko taustalla vain talopuolelta tuleva huono luotto omistajiin? Olisiko tuollainen alle parin tonnin (aika tyylikkään näköisiä) takka huono vaihtoehto. Mulle tonni on tosi paljon rahaa ja mieluusti sen säästäisin, jos sillä saa suunnilleen saman tason takan kuin tonnin pari kalliimmalla joltain tunnetulta merkiltä.

20

17108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämmittäjä

      Kalliit on muurarit sinulla.Minulle valmistui viimeviikolla muurattu noin 1700 kg painava kulmatakka johon ostin itse aineet ja tarvikkeet normaali rautakauppa hinnoin.Ammatti muurari teki muuraustyön ja loppu saldo kustannusten osalta on 1350 euroa sisältäen työn ja tarvikkeet.

      • Alkupeäinen

        Minne rakensit. Jos on Hauhoa lähelläkään, niin kerro muurarin tiedot niin saa heti toimeksiannon. Minä olen kysellyt parilta vieraalta muurarilta hintoja ja kun olivat mielestäni kalliita, soitin viimein tutulle kaverille ja kysyin mihin hintaan voisi meille kunnon varaavan takan tehdä. Hinta oli tarvikkeineen 3 tonnia ja on sentään vuosien aikainen hyvä perhetuttu.


      • on takkasi
        Alkupeäinen kirjoitti:

        Minne rakensit. Jos on Hauhoa lähelläkään, niin kerro muurarin tiedot niin saa heti toimeksiannon. Minä olen kysellyt parilta vieraalta muurarilta hintoja ja kun olivat mielestäni kalliita, soitin viimein tutulle kaverille ja kysyin mihin hintaan voisi meille kunnon varaavan takan tehdä. Hinta oli tarvikkeineen 3 tonnia ja on sentään vuosien aikainen hyvä perhetuttu.

        Lohjalle tehtiin ja hyvin toimii. Muurarilla satojen takkojen kokemus eli ns.vanhaa koulukuntaa.


      • Alkuperäinen.
        on takkasi kirjoitti:

        Lohjalle tehtiin ja hyvin toimii. Muurarilla satojen takkojen kokemus eli ns.vanhaa koulukuntaa.

        No ei se nyt ainakaan minun syy ole jos kovia hintoja muurarit pyytää. Ihan tavallista, isohkoa varaavaa takkaa tässä ollaan teettämässä ja hinnat tuntuu olevan mitä ovat. Onni sulle että olet halvalla päässyt... kele!


      • Hantti
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        No ei se nyt ainakaan minun syy ole jos kovia hintoja muurarit pyytää. Ihan tavallista, isohkoa varaavaa takkaa tässä ollaan teettämässä ja hinnat tuntuu olevan mitä ovat. Onni sulle että olet halvalla päässyt... kele!

        ...maksoi töineen 1400e. MUURARIN tekemänä.


      • kerro
        on takkasi kirjoitti:

        Lohjalle tehtiin ja hyvin toimii. Muurarilla satojen takkojen kokemus eli ns.vanhaa koulukuntaa.

        tiedotkin - meille teetetään tänä vuonna takka uuteen taloon ja asumme miltei Lohjalla?


    • muurarimestari

      erimallit vähän poikkee laadullaan mutta kestävämpiä ne on kuin uuniseppien kokemuksen perusteella kannattaa katsoa tulipesää.
      jos kunnon uunin haluat etkä koristetta niin teetä kuorellinen tiiliuuni tarvikkeineen töineen se maksaa 2000e.

      • bet-ong

        Ei kannata rasittaa muurareita takkahommilla,senverran helppo juttu.Etsit sopivan takan piirrustukset,ja eikun laasti lentämään.Alottelija joutuu vielä tekemään ylihyvää ja varmistellen,mutta eipä sitten hajoa.Oikeilla muurareillakaan ei ole mitään hokkus-pokkus keinoa millä takka tulee hyvä ja kestävä,työ on vain tehtävä huolellisesti,hosumatta ja oikeilla aineilla ja menetelmillä.


    • ville

      Meillä on mökillä nunnauuni ja kotosalla nyt ultimaten takka. Varauskyvyltään ultimate on tosi hyvä. Nunnauuni on tosin painavampi 2040 kg. Ultimateen ostimme pintakaakelit erikseen. Tosi siistit. Nunnauunissa on se hyvä puoli, että uuniluukku on kaasutiivis. Nyt reilun vuoden ultimatea lämmittäneenä, pidän sitä ihan hyvänä. Uuniseppien kivet ovat ehkä vähän tarkemmat, mutta käytännön kannalta sillä ei liene merkitystä.

    • ultimateman

      Joo, itsellänikin on ultimate takkauuni ja olin täysin tietoinen valinnastani ja kyseisestä firmasta. Asensin itse ultimate takan ja hyvä tuli. Taloa on lämmitetty takalla nyt jo melkein 3 vuotta, asuntoni on 123 neliöinen ja öljylämmitteinen. Öljyn kulutus on takan ansiosta pudonnut paljon,
      kulutus on tarkkojen laskelmien mukaan ollut vuositasolla n. 1000-1200 litraa polttista.
      (riipuen talvesta) Takkaa olen lämmittänyt talvella joka päivä aamulla ja illalla.
      Itselläni ei ollut tilaa massiivisille isoille takoille, joten ostin riskillä Ultimatemarket takan joka oli paljon halvempi kun muut, ja tyytyväinen olen ollut.
      Mutta asennuksesta sen verran, että muutamia seikkoja kannattaa ottaa huomioon jos itse asentaa:
      -luvat tietysti kannattaa etukäteen hoitaa kuntoon
      -kun takkapaketti on pihassa niin varmista että osat on kaikki siinä.
      -asennusohjeet on mielestäni hieman epäselvät
      -sain itse hieman huonoa palvelua ja pompoteltiin paljon kukaan ei tuntunut tietävän mistään mitään.
      -jos loppujen lopuksi alat asentamaan, niin kannattaa putsata kunnolla elementit valujätteistä ensin, sillä huomasin paljon mittaheittoja. (elementit on erikokoisia)
      -itse huomasin että olisi kannattanut paremmin
      suoristaa pinta ennen laattojen asennusta.
      Tässä oli erään amatöörirakentajan mielipide
      asiasta, mutta ammattimiehet on luku sinänsä...
      mutta pystyy sen itsekkin asentamaan ja säästäähän siinä,huolellinen kannattaa kuitenkin olla.

      • tulipesä

        Mulla kans ultimaten takka ja asennus oli samankaltainen, eli hieman hankala.

        Miten on tulipesä kestänyt?? Meillä on haljennut 5 alimmaista kierrosta. Enkä ole liika lämmittänyt.


      • Ultimateman
        tulipesä kirjoitti:

        Mulla kans ultimaten takka ja asennus oli samankaltainen, eli hieman hankala.

        Miten on tulipesä kestänyt?? Meillä on haljennut 5 alimmaista kierrosta. Enkä ole liika lämmittänyt.

        Joo onhan se haljennut mutta, kuuleman mukaan se ei haittaa niin kauan kun ei paloja irtoa.. ja onhan sielä sisällä joku vahvike verkko, ainakin siltä näytti. Mutta olen ollut muuten tyytyväinen
        Voihan tulipesää yrittää joskus pinnoittaa tulenkestävällä laastilla.


      • tulipesä
        Ultimateman kirjoitti:

        Joo onhan se haljennut mutta, kuuleman mukaan se ei haittaa niin kauan kun ei paloja irtoa.. ja onhan sielä sisällä joku vahvike verkko, ainakin siltä näytti. Mutta olen ollut muuten tyytyväinen
        Voihan tulipesää yrittää joskus pinnoittaa tulenkestävällä laastilla.

        Onko mitään tietoa mitä on aiheuttanut halkeamat??
        Mitäköhän Ultimaten 5v. takuu sanoo asialle? Lupaavatko asialle korvausta?


      • Rosendahl
        tulipesä kirjoitti:

        Onko mitään tietoa mitä on aiheuttanut halkeamat??
        Mitäköhän Ultimaten 5v. takuu sanoo asialle? Lupaavatko asialle korvausta?

        Järkevintä on tehdä hallittu firman alasajo säännöllisin väliajoin. Tällä välttää ylimääräiset ruinaukset. Ihme sakkia kun kerran on takan tilannut ja saanut, niin olisivat tyytyväisiä. Ihan kuin firmojen pitäisi olla jotain hyväntekijöitä, perkele.


    • vaaraa

      Takan hankkimisessa Ultimatelta olisi,eihän
      siihen tehdä kuin tulet.Voi per.....

      • verbatim77

        Kysymys lienee periaatteellinen, mikäli haluaa tukea tuollaista epärehellistä muka "yritys"toimintaa ja ketkuilua siitä vaan kaikki luuserit viemään rahaa ultimatelle, tsiesus miten näitä selkärangattomia tässä maassa riittää, ostakaa itellenne hame samalla.


      • *sähkäri*
        verbatim77 kirjoitti:

        Kysymys lienee periaatteellinen, mikäli haluaa tukea tuollaista epärehellistä muka "yritys"toimintaa ja ketkuilua siitä vaan kaikki luuserit viemään rahaa ultimatelle, tsiesus miten näitä selkärangattomia tässä maassa riittää, ostakaa itellenne hame samalla.

        verbatim77 olet jonkun suuren suomalaisen firman omistaja/johtaja. Tuollaista suoraselkäisyyttä ja lojaaliutta tarvitaan näinä massa irtissanomisien aikoina suomessa.


      • Arska46.08

        Tulisija jonka toiminta perustuu vapaa vetoon , tosin tuulista riippuen, kakoo joskus ja aika useasti jos se on päässyt jäähtymään ,kunnolla.
        Uskoisin itse takan olevan hyvä!


    • hyvin hyvin vihainen

      En suosittele Ultimatemarketin takkoja, minä menin siihen halpaan hintaan, tosin en ole päässyt alkulämmittelyä pitemmälle, koska muurari jonka otin toimittajan listalta, osoittautui puoskariksi,
      takka ei vedä, siinä on niin monta virhettä, että takka on purettava, ja tehtävä uudestaan uusista
      elementeistä. Toimituksesta puuttui yksi elementti jota jouduimme odottelemaan viikon verran,
      ja olen kuullut jälkeen päin, että kaksi kymmenestä on oikein toimitettuja osia.
      Jos on varaa teetä oikealla muurarilla ja oikeista takka-aineista.
      Ultimatemarket ei vastaa muurareiden työstä vaikka se antaakin listan muurareiden nimiä asiakkaille!

      • Itselläni ultimate mökillä ja kotona ja itse olen asentanut. Mökillä alaliitäntä ja toisinaan vetovaikeuksia sytytettäessä, kun ollut kauemmin käyttämättä. Onneksi samaan horminreikään kamiina (samaan hormiin voidaan yhdistää kaksi tulisijaa, jos ne ovat samassa huoneessa), joten veto saadaan sytyttämällä se ensiksi.
        Kotona hormi lähtee päältä ja on kesäpelti=hyvä syttyminen ja vetää vähän liiankin lujaa. Pellillä en viitsi vetoa kuristaa, kun piipusta alkaa tulla näkyvää savua=hiukkaspäästöt. Suuluukut eivät ole tiiviit ja siitä menee ehkä liikaakin palamisilmaa.
        Kotona-mallissa ei ollut lainkaan tuhkaluukkua umpiarina vaan, mutta tein ison loodan ja arinaan poralla paljon reikiä. Päällystin; edestä intialaisella kalkkikiventapaisella verhouskivellä ja sivut valkoisella kaakelilla, saumat valkeat. Kerran päiväs kun polttaa pesällisen, niin näillä ilmoilla 100m2 tupa pysyy lämpimänä.
        Saneerauslaasti ei ole riittävän sitkeää tulisijamuurauksiin (ulkokuori ja verhoukset).
        TYYTYVÄINEN OLEN TUOTTEISIIN ja tietysti omaan työhöni, ottamatta kantaa kauppiaisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe