IBM dumppaa

Vistan desktopeista

IBM:n Open Source-pomo Andreas Pleschek kertoi LinuxForum 2006:ssa että IBM:n ja Mä$än välinen sopimus loppuu lokakuussa tänä vuonna. IBM:n uusiin desktoppeihin ei enää asenneta Vistaa, vaan RedHat.

Vielä ei ole selvillä onko kyseessä maailmanlaajuinen vai ainoastaan P-Eurooppaa koskeva muutos.

http://www.theinquirer.net/?article=30123
http://www.p2pnet.net/story/8125

16

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juubaatuubaa

      Tervetullut ja hyvä valinta IBM:ltä. Tätä lisää... ;)

    • Pentti Kolmonen

      Ei Windowsia kannata käyttää, kuin jos
      -tarvitaan jotain erityisohjelmaa, joka on vain Windowsille
      -pelaamiseen

      Ei Linux-käyttiksiä kannata käyttää, kuin jos
      -ei osaa käyttää Windowsia.
      -maksaa jotain lisenssimaksuja
      -pitää maksaa, että saa uudemman version

      =)

      Siis huom, itselläni käytössä Win98SE. Uudemmissa käyttiksissä nyt ei ole muuta innovatiivista tullut kuin NTFS-tiedostojärjestelmä.

      • IBM-käyttäjä pian

        Taidan sitten valita tuon IBM-tietokoneen,kun siihen ei tule Wintoy-käyttistä,vaan TOIMIVA käyttis!.


      • IBM! IBM! IBM! IBM! IBM! IBM!
        IBM-käyttäjä pian kirjoitti:

        Taidan sitten valita tuon IBM-tietokoneen,kun siihen ei tule Wintoy-käyttistä,vaan TOIMIVA käyttis!.

        Enkä enää muuta ostakaan jos ei joku muu ala myymään koneitaan Linuxilla!

        Ajatelkaas, IBM/GNU/Linux yhdistelmähän alkaa olla kuten Mac/OS X yhdistelmä!


      • vaan IBM työntekijöiden koneet
        IBM-käyttäjä pian kirjoitti:

        Taidan sitten valita tuon IBM-tietokoneen,kun siihen ei tule Wintoy-käyttistä,vaan TOIMIVA käyttis!.

        Kyseessä siis ei uutisen mukaan ole muutakuin IBM:n työntekijöiden koneet joihin Vistaa ei asenneta.

        IBMän kauppaamista koneista ei ole puhuttu vielä mitään, voi olla että niissä myydään Vista mukana.


      • taida myydä
        vaan IBM työntekijöiden koneet kirjoitti:

        Kyseessä siis ei uutisen mukaan ole muutakuin IBM:n työntekijöiden koneet joihin Vistaa ei asenneta.

        IBMän kauppaamista koneista ei ole puhuttu vielä mitään, voi olla että niissä myydään Vista mukana.

        >...voi olla että niissä myydään Vista mukana.

        Ei taida olla ibarilla myynnissä koneita mihin sen voisi asentaa. PC-tuotanto on myyty Lenovolle ja servereihin vistaa ei kukaan uskalla asentaa viiteen vuoteen, ei ainakaan IBM.


      • eikä ihan noinkaan
        vaan IBM työntekijöiden koneet kirjoitti:

        Kyseessä siis ei uutisen mukaan ole muutakuin IBM:n työntekijöiden koneet joihin Vistaa ei asenneta.

        IBMän kauppaamista koneista ei ole puhuttu vielä mitään, voi olla että niissä myydään Vista mukana.

        http://www-03.ibm.com/servers/fi/intellistation/pro/

        Ja niihin saa esiasennettuna joko XPn tai RHn tai ei mitään, mielensä mukaan.

        Näin pitäisi olla muuallakin.


      • oli tarkoitettu

      • otsikot?
        eikä ihan noinkaan kirjoitti:

        http://www-03.ibm.com/servers/fi/intellistation/pro/

        Ja niihin saa esiasennettuna joko XPn tai RHn tai ei mitään, mielensä mukaan.

        Näin pitäisi olla muuallakin.

        Siellähän sanotaan selvästi:
        "IntelliStation Workstations"


      • että niin
        otsikot? kirjoitti:

        Siellähän sanotaan selvästi:
        "IntelliStation Workstations"

        Kyseessä on työasema-PC jota siinä kaupataan.
        Katso vaikka.


      • Luen otsikot kiitos vain.
        otsikot? kirjoitti:

        Siellähän sanotaan selvästi:
        "IntelliStation Workstations"

        Eikö kyseessä ole IBM:n myymä tietokone?
        Mitä siitä otsikosta pitäsi selvitä?


    • varauduttu

      Mitenkähän yritykset ylipäätään on varautuneet siihen että Vistasta ei koskaan tule mitään?

      Ainakin tämänhetkiset kokemukset näyttävät uhkaavan pahoilta.

      • scum_

        Vista vie ja muut tulee vikisemään. taitaa unix-pelleillä jo puntti tutista.
        Ratkaisevan Voiton Aatto tullaan käymään 2007 ensimmäisellä neljänneksellä jolloin linuxit alkavat häviämään kotikäyttäjien koneilta ja järki astuu mukaan peliin, Vista valloittaa kansojen sydämet.
        2007 kesällä tulee Ratkaiseva Voitto jolloin harvalla serverillä enää pyörii unixit tai linuxit, vain sitkeimmät unix-jargoniin ihastuneet ylläpitäjät viitsivät moista roskaa pyörittää.
        Vuoden loppuun mennessä Bill on maksanut ulos KAIKKI *nix-pellet ratkaisevista asemista ja Voitto ON Windowsin. InterNet on Vapaa Saastasta!!!

        amen


      • varjele
        scum_ kirjoitti:

        Vista vie ja muut tulee vikisemään. taitaa unix-pelleillä jo puntti tutista.
        Ratkaisevan Voiton Aatto tullaan käymään 2007 ensimmäisellä neljänneksellä jolloin linuxit alkavat häviämään kotikäyttäjien koneilta ja järki astuu mukaan peliin, Vista valloittaa kansojen sydämet.
        2007 kesällä tulee Ratkaiseva Voitto jolloin harvalla serverillä enää pyörii unixit tai linuxit, vain sitkeimmät unix-jargoniin ihastuneet ylläpitäjät viitsivät moista roskaa pyörittää.
        Vuoden loppuun mennessä Bill on maksanut ulos KAIKKI *nix-pellet ratkaisevista asemista ja Voitto ON Windowsin. InterNet on Vapaa Saastasta!!!

        amen

        ...meitä kaikelta tuolta. :)


      • scum_ kirjoitti:

        Vista vie ja muut tulee vikisemään. taitaa unix-pelleillä jo puntti tutista.
        Ratkaisevan Voiton Aatto tullaan käymään 2007 ensimmäisellä neljänneksellä jolloin linuxit alkavat häviämään kotikäyttäjien koneilta ja järki astuu mukaan peliin, Vista valloittaa kansojen sydämet.
        2007 kesällä tulee Ratkaiseva Voitto jolloin harvalla serverillä enää pyörii unixit tai linuxit, vain sitkeimmät unix-jargoniin ihastuneet ylläpitäjät viitsivät moista roskaa pyörittää.
        Vuoden loppuun mennessä Bill on maksanut ulos KAIKKI *nix-pellet ratkaisevista asemista ja Voitto ON Windowsin. InterNet on Vapaa Saastasta!!!

        amen

        on vuorossa SUURI musta päivä, kun virukset ja madot valtaavat verkon ja sen M$ koneet!

        InterNet on Vapaa Saastasta!!!


    • skym_

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe