tällänen ilmotus löytyy apulasta: Rotu ja sukupuoli: tyttö kissanpentu helsinki
Tiedot: ANNETAAN HYVÄÄN JA HUOLEHTIVAAN KOTIIN 11.1.2006 SYNTYNYT TYTTÖ KISSANPENTU.
HELSINKI,ITÄ-PASILA****
pentu on heti valmis uuteen kotiin,
osaa syödä jo itse,mutta ei ole täysin sisäsiisti.
Yhteystiedot: hakonen maarit 0408343804 (08/3/2006)
Eli joku on antanut eläinrääkkääjä pimu19lle narttukissan pentukoneeksi ja nyt se lahjottaa alaikäsen pennun pois.
pimu19
14
1037
Vastaukset
- Sofia
"Eli joku on antanut eläinrääkkääjä pimu19lle narttukissan pentukoneeksi ja nyt se lahjottaa alaikäsen pennun pois."
MITENNIIN?!?!?
Mistä niin päättelet, että tämä pimu19 olisi joku ihmeen eläinrääkkääjä?! Minusta ainakin vaikuttaa, että hän on ihan ok, haluaa jopa kissanpennulleen hyvän ja huolehtivan kodin! Sitäpaitsi se on ihan juuri luovututiässä, jos on kerta syntynyt 11.1.06! Luovutusikä on kaksi kuukautta.- lisabella
Pentujen luovutusikä on 12 viikkoa eli 3 KUUKAUTTA!!! (Koiranpennuilla se on 8 viikkoa.)Kissanpennun liian aikaisesta luovuttamisesta nyt on vaikka minkälaista haittaa kissan elämälle, niin kuin kaikki kissaihmiset varmasti hyvin tietää..
- korjaus
lisabella kirjoitti:
Pentujen luovutusikä on 12 viikkoa eli 3 KUUKAUTTA!!! (Koiranpennuilla se on 8 viikkoa.)Kissanpennun liian aikaisesta luovuttamisesta nyt on vaikka minkälaista haittaa kissan elämälle, niin kuin kaikki kissaihmiset varmasti hyvin tietää..
7 viikkoa on koiranpennuille sallittu luovutusikä.
- -.-
Koirien luovutusikä on 8 viikkoa ja kissojen 12 viikkoa. Alle 8 viikkoisen kissanpennun luovuttaminen on eläinsuojelurikos ja se nyt ei sinänsä tosiaan menaa muuta kuin sen, että se on minimin minimi luovutusiän suhteen. Kissojen kohdalla minimiä on ajateltu nostaa edes tuohon 10 viikkoon.
Kissa ja koira ovat keskenään hyvin erilaisia lajeja, jotka kehittyvät erilailla ja eritahtiin. Niitä ei siis voi rinnastaa noin suoraan kuin näytät tekevän toisiinsa. Huomaat sen jos oikeasti tutustut molempiin kunnolla.
Eikä suinkaan kaikkia koiria edes luovuteta 8 viikkoisina. Ne ns. kissankokoiset ja pienemmän itseasiassa usein luovutetaan jopa 14 viikon ikäisinä vasta uusiin koteihinsa.. - lisää
-.- kirjoitti:
Koirien luovutusikä on 8 viikkoa ja kissojen 12 viikkoa. Alle 8 viikkoisen kissanpennun luovuttaminen on eläinsuojelurikos ja se nyt ei sinänsä tosiaan menaa muuta kuin sen, että se on minimin minimi luovutusiän suhteen. Kissojen kohdalla minimiä on ajateltu nostaa edes tuohon 10 viikkoon.
Kissa ja koira ovat keskenään hyvin erilaisia lajeja, jotka kehittyvät erilailla ja eritahtiin. Niitä ei siis voi rinnastaa noin suoraan kuin näytät tekevän toisiinsa. Huomaat sen jos oikeasti tutustut molempiin kunnolla.
Eikä suinkaan kaikkia koiria edes luovuteta 8 viikkoisina. Ne ns. kissankokoiset ja pienemmän itseasiassa usein luovutetaan jopa 14 viikon ikäisinä vasta uusiin koteihinsa..Osa koirista luovutetaan 7-viikkoisina kuten suosituksissa mainitaan. Koirat saa luovuttaa siis jo 7 viikon ikäisenä, kissat 12 viikon. Mikään rikos varhaisempi luovutus ei silti ole.
- -.-
lisää kirjoitti:
Osa koirista luovutetaan 7-viikkoisina kuten suosituksissa mainitaan. Koirat saa luovuttaa siis jo 7 viikon ikäisenä, kissat 12 viikon. Mikään rikos varhaisempi luovutus ei silti ole.
Kyllä on, kissojen kohdalla.
- ole?
-.- kirjoitti:
Kyllä on, kissojen kohdalla.
Todista väitteesi.
- Sofia
-.- kirjoitti:
Eikä suinkaan kaikkia koiria edes luovuteta 8 viikkoisina. Ne ns. kissankokoiset ja pienemmän itseasiassa usein luovutetaan jopa 14 viikon ikäisinä vasta uusiin koteihinsa..Jos minulle suuntasit viestisi, niin olen kyllä tutustunut kissoihin kunnolla; minulla on ollut kohta 16 vuotta kissa ja puolisen vuotta sitten on hankittu toinenkin. Ja sitäpaitsi minä olen aina kuullut muilta, että kissojen luovutusikä on vähintään sen 2 kk. Vanhempi kissani tuli meille ollessaan 2 kuukautta vanha, eikä se ole yhtään jälkeenjäänyt.
Ja en ole mitään kissoja ja koiria rinnastanut toisiinsa, koska eihän minulla ole mitään kokemusta koirista. Taisit nyt hieman ylitulkita viestiäni. Niin käy usein, jos esittää viisaampaa kuin oikeasti on.
En siis väitä vastaan siinä luovutusiässä, näin olen vain ymmärtänyt asian olevan. - lisabella
Sofia kirjoitti:
Jos minulle suuntasit viestisi, niin olen kyllä tutustunut kissoihin kunnolla; minulla on ollut kohta 16 vuotta kissa ja puolisen vuotta sitten on hankittu toinenkin. Ja sitäpaitsi minä olen aina kuullut muilta, että kissojen luovutusikä on vähintään sen 2 kk. Vanhempi kissani tuli meille ollessaan 2 kuukautta vanha, eikä se ole yhtään jälkeenjäänyt.
Ja en ole mitään kissoja ja koiria rinnastanut toisiinsa, koska eihän minulla ole mitään kokemusta koirista. Taisit nyt hieman ylitulkita viestiäni. Niin käy usein, jos esittää viisaampaa kuin oikeasti on.
En siis väitä vastaan siinä luovutusiässä, näin olen vain ymmärtänyt asian olevan.Vaikka en vielä kissanomistaja olekaan, niin en oikein jaksa uskoa, että ne luovutusiät olisi ihan turhaan laitettu. Katsokaa vaikka esyjen sivuilta, siellä on isoin kirjaimin, että kissanpentujen luovutusikä on 12 viikkoa ja kyllä minä ainakin luotan enemmän asiantuntijoihin, kuin kuulopuheisiin.
Ja onhan jokainen kissa tietenkin yksilö, toiselle ei tule traumoja aikaisesta vieroittamisesta, kuitenkin on aika paljon surullisia tapauksia.
- 2kissaa
mahdatko tietää että kissan luovutusikä on 12 VIIKKOA??
- gatos
Jos on yhtään lukenut kyseisen nimimerkin juttuja tietää että kyseessä on kaikkea muuta kuin eläinrakas henkilö. Ja on myös väittänyt kollinsa olevan leikattu, siksi kai joku on erehtynyt antamaan kissansa sille. Kissojen luovutusikä on todella 12-viikkoa eli tuo pentuparka ei vielä ole luovutusikäinen.
- Sae
gatos kirjoitti:
Jos on yhtään lukenut kyseisen nimimerkin juttuja tietää että kyseessä on kaikkea muuta kuin eläinrakas henkilö. Ja on myös väittänyt kollinsa olevan leikattu, siksi kai joku on erehtynyt antamaan kissansa sille. Kissojen luovutusikä on todella 12-viikkoa eli tuo pentuparka ei vielä ole luovutusikäinen.
laittaa tuolle ilmoittajalle tekstaria tms suoraan ja valistaa asiasta?
- lemmikkiäni tälle
gatos kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000028&conference=554&posting=22000000015049718 Ihmissuhteetkin omalaatuisia...
- pöllö
Voisiko joku ilmoittaa eläinsuojeluvalvojalle, kun kyseinen henkilö on aikaisemminkin eläimiä nähtävästi kaupustellut ja tahtonut. Joku joka tietää enemmän niin tuossahan olisi yhteystiedot. Itse en tiedä hänen teoistaan paljoakaan, mutta huolestuttaa tuommoinen. Sähköpostiviestikin riittää nimettömänä. Tässä luettelo valvojista:
http://www.sey.fi/valvojat/valvlue2.html
Voisiko joku ilmoittaa, joka tietää enemmän? Vastatkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742647
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492638Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on772336- 231861
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2161811Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681680Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921489Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti201471Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221470Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121450