Uskaltaako Turkkiin?

Ekaa kertaa koneeseen

Hepsis vaan!
Osaako kukaan teistä kertoa,minkälainen tilanne Turkissa on tällähetkellä? Levottomuuksia? Lintuinfluenssa tällähetkellä?? Tarkoituksena lähteä kesäkuussa kahdeksi viikoksi Alanyaan,matkakin on varattu jo. Ja jos jollain kokemuksia kaupungista,vinkkejä kiinnostavista paikoista ja bailumestoista,niin kirjotelkaa niitä tänne.
Kiitos jo etukäteen :)

9

3195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilona

      Rohkeasti vaan Alanyaan. Tosi huonoa tuuria jos juuri omalla lomalla tapahtuu jotain ikävää. Itse olen käynyt siellä v.-98 alkaen ja joka vuosi on jostain asiasta peloteltu etukäteen ja koskaan ei ole mitään ikävää tapahtunut siellä olon aikana.Itsekin olen lähdössä Alanyaan kesäkuun puolivälissä. Matkaa jo kovasti odottaen!
      Alanyassa on paljon mahtavia ravintoloita ja diskoja. Riippuu mitä haluaa syödä, kaikenlaista ruokaa löytyy. Hyviä ruokapaikkoja sataman läheisyydessä ovat mm. Queens Garden (hyvät showt joka ilta), Solen, Kordon ym. Ja keskustan ulkopuolella on hyviä pienempiä ravintoloita. Diskoja löytyy myös joka musamakuun, James Dean, Robin Hood, Bellman, Latin Club. Ja hyviä baareja löytyy myös. Kysele lisää!

      • Ekaa kertaa koneeseen

        Osaatko sanoa mitään järjestetyistä retkistä/vapaa-ajan ohjelmasta? Ystävä suositteli laivamatkaa tippukiviluolastoon,kuulemma hieno kokemus. Turkissa ilmeisesti pärjää englannilla hyvin? Onko siellä halpaa shoppailla? Ovatko esimerkiksi vaatteet/kengät halpoja? Kuulemma keskustassa kalliimpaa,parempi käydä hieman kauenmpana ostoksilla?


      • Ilona
        Ekaa kertaa koneeseen kirjoitti:

        Osaatko sanoa mitään järjestetyistä retkistä/vapaa-ajan ohjelmasta? Ystävä suositteli laivamatkaa tippukiviluolastoon,kuulemma hieno kokemus. Turkissa ilmeisesti pärjää englannilla hyvin? Onko siellä halpaa shoppailla? Ovatko esimerkiksi vaatteet/kengät halpoja? Kuulemma keskustassa kalliimpaa,parempi käydä hieman kauenmpana ostoksilla?

        Jokainen matkatoimisto järjestää omia retkiä. Laivamatkalla nähtävät tippukiviluolat ovat hienot. Kaupungin ulkopuolella, Dimcay -joen lähellä on toiset tippukiviluolat, mielestäni mahtavammat! Hyvä omatoimi retkikohde. Mistä retkistä kukakin on kiinnostunut niin matkaoppaat osaavat neuvoa. Itse olen ollut monta kertaa meriretkillä, laiva seilaa koko päivän merellä, ruuat kuuluu hintaan, joskut juomatkin. Englannilla pärjää hyvin ja suomellakin. Basaareista voi ostaa vaikka mitä, ja tärkeätä on tinkiminen!!! Hinnasta saa heti vähentää ainakin kolmanneksen. Basaarien vaatteet ym ovat kopioita, T-paidat, farkut ym mutta kaikki ovat kestäneet melko kauan mitä itse olen sieltä ostanut. Itse olen ostanut paljon mm. citylenkkareita, paitoja, toppeja, laukkuja, kulta- ja hopeakoruja ym. Ja tosiaankin, kannattaa lähteä vähän satamasta poispäin niin hinnatkin ovat edullisempia. Perjantaisin Alanyan suurella basaarialueella on markkinat ja sieltä saattaa tehdä hyviä löytöjä. Paljon olen taas sulle kertonut, jos haluat tietää jotain lisää, kerron mielelläni. Joko on matka varattu?!


      • Ekaa kertaa koneeseen
        Ilona kirjoitti:

        Jokainen matkatoimisto järjestää omia retkiä. Laivamatkalla nähtävät tippukiviluolat ovat hienot. Kaupungin ulkopuolella, Dimcay -joen lähellä on toiset tippukiviluolat, mielestäni mahtavammat! Hyvä omatoimi retkikohde. Mistä retkistä kukakin on kiinnostunut niin matkaoppaat osaavat neuvoa. Itse olen ollut monta kertaa meriretkillä, laiva seilaa koko päivän merellä, ruuat kuuluu hintaan, joskut juomatkin. Englannilla pärjää hyvin ja suomellakin. Basaareista voi ostaa vaikka mitä, ja tärkeätä on tinkiminen!!! Hinnasta saa heti vähentää ainakin kolmanneksen. Basaarien vaatteet ym ovat kopioita, T-paidat, farkut ym mutta kaikki ovat kestäneet melko kauan mitä itse olen sieltä ostanut. Itse olen ostanut paljon mm. citylenkkareita, paitoja, toppeja, laukkuja, kulta- ja hopeakoruja ym. Ja tosiaankin, kannattaa lähteä vähän satamasta poispäin niin hinnatkin ovat edullisempia. Perjantaisin Alanyan suurella basaarialueella on markkinat ja sieltä saattaa tehdä hyviä löytöjä. Paljon olen taas sulle kertonut, jos haluat tietää jotain lisää, kerron mielelläni. Joko on matka varattu?!

        Juuh,varattuna on ollut jo pitkään! Lomakuumekin vain kasvaa koko ajan :) Itselläni jo pitkään ollut haaveena että pääsis kokeilemaan sukeltamista, saa nähdä mennäänkö siellä kokeilemaan. Niitä luolia varmaankin lähdetään kattomaan. Mitkä on parhaita rantoja Alanyassa? Uimiseen sekä auringon ottamiseen?


      • Ilona
        Ekaa kertaa koneeseen kirjoitti:

        Juuh,varattuna on ollut jo pitkään! Lomakuumekin vain kasvaa koko ajan :) Itselläni jo pitkään ollut haaveena että pääsis kokeilemaan sukeltamista, saa nähdä mennäänkö siellä kokeilemaan. Niitä luolia varmaankin lähdetään kattomaan. Mitkä on parhaita rantoja Alanyassa? Uimiseen sekä auringon ottamiseen?

        Alanyan keskustassa on kaksi rantaa, Kleopatra-ranta ja Itäinen ranta. Kleopatran ranta syvenee aika äkkiä ja aallot saattavat joskus olla aika mahtavat. Itäinen ranta on pitkälle asti aika matalaa ja harvoin on kovin isoja aaltoja. Molemmat rannat ovat hyviä auringonottoon ja uimiseen ja molemmilla rannoilla on hyvät palvelut ja suht samat hinnat. Kaupungin ulkopuolelta löytyy myös rantoja mm.Ulaz, on paikallisten suosiossa. Kaupungissa on myös yksi vesipuisto jos haluaa vesileikkejä, sisäänpääsy vain on aika kallis!


      • Alanyalainen
        Ekaa kertaa koneeseen kirjoitti:

        Juuh,varattuna on ollut jo pitkään! Lomakuumekin vain kasvaa koko ajan :) Itselläni jo pitkään ollut haaveena että pääsis kokeilemaan sukeltamista, saa nähdä mennäänkö siellä kokeilemaan. Niitä luolia varmaankin lähdetään kattomaan. Mitkä on parhaita rantoja Alanyassa? Uimiseen sekä auringon ottamiseen?

        Hei riippuen siita mihin vuodenaikaan olet menossa niin myös katsomisen arvoinen paikka ja myös auringonotto mahdollinen Dimcayilla. Jos olet matkalla kesan kuumaan aikaan niin rannalla on 50c auringossa mutta Dimcaylla on mukavan vıl-poisaa.Olen viettanyt joskus koko kesan Dimcaylle kun halusi ruskettua. Jos kaytössasi on skotteri ajat sinne 20min tai busilla ja sinne on myös nouto.


      • Ekaa kertaa koneeseen
        Alanyalainen kirjoitti:

        Hei riippuen siita mihin vuodenaikaan olet menossa niin myös katsomisen arvoinen paikka ja myös auringonotto mahdollinen Dimcayilla. Jos olet matkalla kesan kuumaan aikaan niin rannalla on 50c auringossa mutta Dimcaylla on mukavan vıl-poisaa.Olen viettanyt joskus koko kesan Dimcaylle kun halusi ruskettua. Jos kaytössasi on skotteri ajat sinne 20min tai busilla ja sinne on myös nouto.

        Olen menossa kesäkuun toisella viikolla. Minkälainen lämpötila siellä yleensä on kesäkuussa?


      • Ilona
        Ekaa kertaa koneeseen kirjoitti:

        Olen menossa kesäkuun toisella viikolla. Minkälainen lämpötila siellä yleensä on kesäkuussa?

        Viime kesänä lähdimme Alanyaan 8.6 ja parina ekana iltana kaverilla oli vähän vilu, mulla ei, topit päällä kyllä oltiin. Mut sit rupes iltaisin ja öisinkin olemaan jo suht kosteeta ja kuumaa. Päivisin oli jo tosi hellettä, ei paljoa vilu tullut!


      • Ekaa kertaa koneeseen
        Ilona kirjoitti:

        Viime kesänä lähdimme Alanyaan 8.6 ja parina ekana iltana kaverilla oli vähän vilu, mulla ei, topit päällä kyllä oltiin. Mut sit rupes iltaisin ja öisinkin olemaan jo suht kosteeta ja kuumaa. Päivisin oli jo tosi hellettä, ei paljoa vilu tullut!

        Hieno homma! Me lähdetään kans 8.6 eli toivottavasti meillekkin riittää lämpöä. Jos sais kunnon rusketuksen hankittua :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe