Leikkauksen jälkeen..

reppanakissa

..me käytiin eilen leikkauksessa neidin kanssa. Ei saatu mitään tötteröö, mutta neuvottiin tekemään suojapuku, ettei pääse haavaa nuolemaan. No minä tein vanhojen pitkisten lahkeesta puvun, jossa jalkojen reiät. Ongelmana onkin, että kissa on aivan apaattinen toi puku päällä. ei juuri suostu liikkumaan mihinkään, kyhjöttää vaan onnettoman näkösenä. Nuolee myös kangasta mahasta, reppana. Joudun viemään sitä laatikollekin, kun ei halua kävellä mihinkään. Syönyt ja juonut se on, ja pissannut.

Kun otin puvun pois, liikkui ihan normaalisti ja oli pirteä, mutta heti se meni sinne haavalle nuoleskelemaan, joten puku takaisin päälle. Onhan se tietysti ihan hyvä, ettei riehu, mutta on toi niin onnettoman näköstä kateltavaa, kun toinen ihan apaattinen..

Miten teillä muilla on mennyt suojapukujen kanssa? Onko kissa tottunut siihen?

19

11272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miu

      Jos kissasi on sisäkissa, haavan nuoleminen ei ole vaarallista. Meidän kissat on oppineet hyvin nopeasti riisumaan kaikenlaiset puvut, ja nuolleet haavaa toisesta leikkauksen jälkeisestä päivästä lähtien.
      Haavan nuoleminen kiihdyttää pintaverenkiertoa haava-alueella ja siten jopa nopeuttaa paranemista. Sisäkissa ei yleensä saa omasta suustaan mitään ihmeempiä tulehduksia haavaan, mutta ekan vuorokauden ajan haava on toki hyvä suojata.
      Seuraa haava-aluetta, tulehduksen merkkejä ovat punoitus, turvotus, kuumotus ja kipu haava-alueella, jos näitä tulee niin hae eläinlääkäriltä antibiootit.
      Jos kissa alkaa purra tikkejä auki, niin silloin tietysti täytyy hankkia kauluri tai siirtyä puvun käyttöön uudelleen.

    • leikkauksen jälkeen

      kyllä meidänkin tyttö ahkerasti parin ensimmäisen päivän aikana yritti nuolla, jopa repiä haavaa. sitten lopetti. luulen että kissasi ei tarvitse suojapukua. luultavasti unohtaa koko haavan parissa päivässä. tarkkaile haavaa päivittäin. kuten edellinen jo sanoi, eipä se nuoleminen vahinkoa yleensä saa aikaan.

      • reppanakissa

        ..juuri että kissa oli saanut innokkaalla puvun repimisellä ja nuolemisella yhden nisistä auki eli verestävältä näyttää. Soitin ell. ja suositteli kauluria. Lähden sellaisen nyt hakemaan, et katotaan miten käy. Pahaa kuitenkin pelkään, että hyväksyy vielä vähemmän sitä kauluria ylleen. Sitten kyllä ollaan ihan naturell, jos ei onnistu. On toki sisäkissana, mutta pelkään, et repii niitä tikinpäitä.


      • Sae
        reppanakissa kirjoitti:

        ..juuri että kissa oli saanut innokkaalla puvun repimisellä ja nuolemisella yhden nisistä auki eli verestävältä näyttää. Soitin ell. ja suositteli kauluria. Lähden sellaisen nyt hakemaan, et katotaan miten käy. Pahaa kuitenkin pelkään, että hyväksyy vielä vähemmän sitä kauluria ylleen. Sitten kyllä ollaan ihan naturell, jos ei onnistu. On toki sisäkissana, mutta pelkään, et repii niitä tikinpäitä.

        on erittäin lyhyt aika kissan elämästä ja kissalle itselleen parhaaksi, vaikkei se sitä ymmärräkään. Paljon huonompi juttu olisi, että haava repeää tai tulehtuu.

        Eläimen omistajan on joskus oltava jämäkkä. On monia sairauksia, joissa hoitoa ei voi keskeyttää vain siksi, kun eläin säälittää. :)


      • niisku
        reppanakissa kirjoitti:

        ..juuri että kissa oli saanut innokkaalla puvun repimisellä ja nuolemisella yhden nisistä auki eli verestävältä näyttää. Soitin ell. ja suositteli kauluria. Lähden sellaisen nyt hakemaan, et katotaan miten käy. Pahaa kuitenkin pelkään, että hyväksyy vielä vähemmän sitä kauluria ylleen. Sitten kyllä ollaan ihan naturell, jos ei onnistu. On toki sisäkissana, mutta pelkään, et repii niitä tikinpäitä.

        on varmasti surkea ainakin aluksi.yleensä tottuu parissa päivässä elämään kaulurin kanssa.ja jos ei, niin, niinkuin edellinen sanoi, on kyseessä lyhyt aika.voithan ottaa kauluria pois aina kun olet kissan kanssa ja kykenet vahtimaan sen tekemisiä.


      • reppanakissa
        niisku kirjoitti:

        on varmasti surkea ainakin aluksi.yleensä tottuu parissa päivässä elämään kaulurin kanssa.ja jos ei, niin, niinkuin edellinen sanoi, on kyseessä lyhyt aika.voithan ottaa kauluria pois aina kun olet kissan kanssa ja kykenet vahtimaan sen tekemisiä.

        Menikin paremmin tuo kaulurin käyttö kun luulinkaan. Kissa nyt parjon virkeämpi kuin suojapuvun kanssa. Liikkuu sillain hassusti "keimaillen", kun kauluri vähän heiluu puolelta toiselle. Eikä tosiaan tarvi pelätä, että kävisi haavalla tai nyt tolla revenneellä nisällä pureskelemassa. Kauhistuttaa vaan jättää se kotiin, jos juuttu johonkin kiinni ton tötsän kanssa.


      • reppanakissa
        Sae kirjoitti:

        on erittäin lyhyt aika kissan elämästä ja kissalle itselleen parhaaksi, vaikkei se sitä ymmärräkään. Paljon huonompi juttu olisi, että haava repeää tai tulehtuu.

        Eläimen omistajan on joskus oltava jämäkkä. On monia sairauksia, joissa hoitoa ei voi keskeyttää vain siksi, kun eläin säälittää. :)

        ..tuo suojapuvun käyttö ei meillä vaan onnistunut, koska kissa teki itselleen hallaa repimällä nisäänsä ja nuolemalla haavaa suojapuvun päältä. Ei myöskään käynyt pissalla tai syönyt juuri mitään puku päällä. Kai se oli sit niin ruma, että tyttö häpesi. :)

        Jos tilanne olisi ollut sama kaulurin kanssa, niin en tiedä mitä oltais tehty. No kauluri toimii nyt kuitenkin paremmin.


      • niisku
        reppanakissa kirjoitti:

        Menikin paremmin tuo kaulurin käyttö kun luulinkaan. Kissa nyt parjon virkeämpi kuin suojapuvun kanssa. Liikkuu sillain hassusti "keimaillen", kun kauluri vähän heiluu puolelta toiselle. Eikä tosiaan tarvi pelätä, että kävisi haavalla tai nyt tolla revenneellä nisällä pureskelemassa. Kauhistuttaa vaan jättää se kotiin, jos juuttu johonkin kiinni ton tötsän kanssa.

        en usko, ettö kisu joutuu kovin suuriin vaikeuksiin kaulurin kanssa.ja oppii nopeasti pelastamaan itse itsensä pulmatilanteista.mie oon nähny kovin monet kaulurikissat:)


      • niisku
        niisku kirjoitti:

        en usko, ettö kisu joutuu kovin suuriin vaikeuksiin kaulurin kanssa.ja oppii nopeasti pelastamaan itse itsensä pulmatilanteista.mie oon nähny kovin monet kaulurikissat:)

        en ole koskaan nähnyt suojapukukissoja! kuullut olen ja käsitys on ollut se, että parempi vaihtoehto kissalle on ollut kauluri?! missä niitä pukuja sitten oikein jaellaan?


      • reppanakissa
        niisku kirjoitti:

        en ole koskaan nähnyt suojapukukissoja! kuullut olen ja käsitys on ollut se, että parempi vaihtoehto kissalle on ollut kauluri?! missä niitä pukuja sitten oikein jaellaan?

        ..mistään saa valmiina (ellei sitten jotain pienen koiran pukua hommaa). Minä tein itse pitkisten lahkeesta. Oli tosi kätsy ja "hieno" mun mielestä muttei ilmeisesti kissan. Tais ruma harmaa väri olla liikaa tälle itseään kissojen miss maailmaksi pitävälle neitokaiselle. :)


      • varma??
        reppanakissa kirjoitti:

        ..juuri että kissa oli saanut innokkaalla puvun repimisellä ja nuolemisella yhden nisistä auki eli verestävältä näyttää. Soitin ell. ja suositteli kauluria. Lähden sellaisen nyt hakemaan, et katotaan miten käy. Pahaa kuitenkin pelkään, että hyväksyy vielä vähemmän sitä kauluria ylleen. Sitten kyllä ollaan ihan naturell, jos ei onnistu. On toki sisäkissana, mutta pelkään, et repii niitä tikinpäitä.

        oletko varma että on tikki auennut? se, että leikkaushaava näyttää veriseltä jonkin ajan kuluttua leikkauksen jälkeen, on normaalia. mutta kokeile nyt sitä kauluria. voihan sitä pitää pätkissä, esim kun syö sen voi ottaa pois...pitäkää vaikka vain silloin kun et itse ole vahtimassa kissaa.


      • reppanakissa
        varma?? kirjoitti:

        oletko varma että on tikki auennut? se, että leikkaushaava näyttää veriseltä jonkin ajan kuluttua leikkauksen jälkeen, on normaalia. mutta kokeile nyt sitä kauluria. voihan sitä pitää pätkissä, esim kun syö sen voi ottaa pois...pitäkää vaikka vain silloin kun et itse ole vahtimassa kissaa.

        ..haava auennut, se näyttää aivan hyvältä. Yksi nisä aukesi, kun puvun reuna meni sen kohdalta ja kisu nuoli ja repi pukua niin ahkerasti, että huomaamatta vahingoitti omaa nisäänsä. Se nuoleminen näytti kyllä ihan pakonomaiselta ja kamalalta.. Koko mahanaluskanges aivan läpimärkä. Rauhottu ainoastaan, kun otti syliin "vauva-asentoon", missä tykkää muutenkin köllötellä ja nukkua.


      • niisku
        reppanakissa kirjoitti:

        ..mistään saa valmiina (ellei sitten jotain pienen koiran pukua hommaa). Minä tein itse pitkisten lahkeesta. Oli tosi kätsy ja "hieno" mun mielestä muttei ilmeisesti kissan. Tais ruma harmaa väri olla liikaa tälle itseään kissojen miss maailmaksi pitävälle neitokaiselle. :)

        kai aattelin, että missä ja kuka ell kehottaa käyttämään pukua, kun en ole koskaan nähnyt. koirilla ollaan kyllä käytetty pukuja ja niillä toimii(isoja koiria, niiden varmaan ois hankalampi kulkeakin tötsä päässä).kyllä kissa neidit on tarkkoja ulkonäöstään:)


      • reppanakissa
        niisku kirjoitti:

        kai aattelin, että missä ja kuka ell kehottaa käyttämään pukua, kun en ole koskaan nähnyt. koirilla ollaan kyllä käytetty pukuja ja niillä toimii(isoja koiria, niiden varmaan ois hankalampi kulkeakin tötsä päässä).kyllä kissa neidit on tarkkoja ulkonäöstään:)

        ..ell. sellanen hoito-ohje missä oli ohjeet tollasen puvun tekoon. Siinä vaan oli neliskulmanen lappu tassunreikineen ja se sidottiin selästä naruilla kiinni. Mää tein mielummin yhtenäisestä "pötköstä", koska toihan olis heti ollu niiten selän narujen kimpussa alta aikayksikön. :)

        Mielummin olisinkin käyttänyt tollasta pukua, joka on mielestäni käytännöllisempi kuin toi tötterö. Mutta meillähän se ei ainakaan toiminut.


      • niisku
        reppanakissa kirjoitti:

        ..ell. sellanen hoito-ohje missä oli ohjeet tollasen puvun tekoon. Siinä vaan oli neliskulmanen lappu tassunreikineen ja se sidottiin selästä naruilla kiinni. Mää tein mielummin yhtenäisestä "pötköstä", koska toihan olis heti ollu niiten selän narujen kimpussa alta aikayksikön. :)

        Mielummin olisinkin käyttänyt tollasta pukua, joka on mielestäni käytännöllisempi kuin toi tötterö. Mutta meillähän se ei ainakaan toiminut.

        meninpä nyt kokeilemaan meidän tytölle sellaista pukua. hää oli päivän ehtinyt mököttämään tötterö päässä, kun sain aikaiseksi. leikkasin neliön vanhasta t-paidasta, isot tassun reiät, joihin vielä halkioita ja 3 kpl naruja selkään.ei ollut kisu kiukkuunen eikä kipeä enää! siskon kissat olivat samalla sterilointi reissulla ja siellä pärjätään paremmin kaulureilla. että näin tällä kertaa :)


    • zoikkeli

      Mulla on eilen steriloitu vihainen kissa kauluri päässä. En ymmärrä miten se voi edes syödä tai juoda? Tuo kaulurin reuna on niin ulottuva....

    • Anonyymi

      Kaksi kissaani steriloitiin tänään.
      n.5min kotiintulosta toinen oli jo seonnut haalareihinsa.🙄🤣

    • Anonyymi

      Osaako se kissa oikeasti syödä sen kaulurin kanssa?? Miten muu elämä? Pystyykö sen kaulurin kanssa elämään normaalielämää?

      Kauanko sitä on joutunut pitämään?

    • Anonyymi

      Leikkauksen jälkeen laitettu tuo kevyt liimateippi. Onko vaarallista, jos pitää sitä kauemmin kuin sen kaksi päivää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe