clomit ja ovulaatio...

Neea

Milloin teillä on ovulaatio clomien jälkeen...? mikä kp olette siis onnistuneet oviksen bingaamaan...?
itse syän clomeja kp 3-7, ja mietin, että monen päivän päästä yleensä tuon clomi kuurin lopettamisen jälkeen ovulaatio tapahtuu... nyt menossa kp 10 ja ainakaan vielä en saanut tikkuun kahta viivaa...
ja kuinkan sitten yleensä menetellään jos ei onnistu tuota ovista bongaamaan...? oletteko soiteleet heti lääkärille, ja onko clomi annosta nostettu...? ja kuinka monta kiertoa olette syönet clomeja ennenkuin olette oviksen löytäneet vai heti eka kierrollako jo...? itselläni menossa ensimmäinen clomi kierto, siks koitan jotain käytännön tietoa asiasta saada... :)
paljon kiitoksia jos joku viitsii vastailla...

5

1213

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Ovulaatio tapahtuu yleensä 13-15 päivä kuukautisten alusta

• Minna

Mä söin samoina kierron päivinä clomeja kuin sinä. Mä onnistuin bongaamaan oviksen vasta kp 16 mutta aloitin hyvissä ajoin tikuttelemaan kuten sinäkin, jos ovulaatio oliskin aikaistunut. ihan hyvä vaan että tikuttelet jo nyt, niin ei ainakaan mene sitten ohi...
      Mulla vielä kyllä varmistettiin lääkärissä verikokeella kierron lopussa oliko ollut ovulaatiota, sitä verikokeesta sen näkee sitten ihan varmasti, vaikka ovistikku olisikin pettänyt...
      mulla olisi ainakin vasta sen verikokeen tuloksen jälkeen edes puhuttu annoksen nostamisesta.

• Tuutikki79

Onko sulla clomikuurin aikana ultralla tarkastettu onko munarakkuloita kehittynyt? On niin ristiriitaista tietoa siitä pitäisikö ultrata vai ei. Mun gynekologi ei ouhunut mitään sellaisesta mutta täällä moni kertoo että on ultrattu. Kun niitä munarakkuloita ei sais kehittyä kolmea enempää... ettei tuli kolmosia enempää lapsia?!?

• minna
        Tuutikki79 kirjoitti:

Onko sulla clomikuurin aikana ultralla tarkastettu onko munarakkuloita kehittynyt? On niin ristiriitaista tietoa siitä pitäisikö ultrata vai ei. Mun gynekologi ei ouhunut mitään sellaisesta mutta täällä moni kertoo että on ultrattu. Kun niitä munarakkuloita ei sais kehittyä kolmea enempää... ettei tuli kolmosia enempää lapsia?!?

ekassa clomifen kierrossa ultrattiin myös kierron aikana ja katsottiin oliko munasoluja kehittymässä. Lääkäri sanoi että jos olisi ollut irtoamassa liian monta munasolua kerralla, niin olisi tullut erittäin voimakas kehoitus olla yrittämättä siinä kierrossa. Mutta eipä siellä ollut kuin yksi irtoamassa.
        Tokassa clomifen kierrossa ei enää ultrattu kun annostus oli kohdallaan, mutta verikoe otettiin molemmissa kierroissa.
        Mun mielestä clomifenista saa täyden hyödyn irti vaan jos sen tehoa seurataan. Mutta mäkin olin sairaalan kautta lapsettomuushoidoissa, joten sain sen kautta koko paketin. Harmi ettei sulla ole tota seurantaa. Mutta toivottavasti bongaat nyt ovulaation kuitenkin ja muistakaa sitten touhuilla siinä ainakin pari kolme päivää niin maksimoitte tärppäyksen :)

• manna

eli ihan samassa tahdissa sun kanssa.
      eka clomikierto, itelläni jo 16kp ja olen tikuttanut kans jo tosi ajoissa, kun en kans tienny millon clomien jälkeen vois ovuloida. vielä en ole ovuloinu =(
      ja veikkaampa etten ovuloi ollenkaan.
      ei mullekaan annettu seuranta ultraa, outoa!
      suoraan kyne määräs tokasta kierrosta 2 tabua clomeja jos mtn ei tapahdu!
      täytyy vissiin ma soittaa sille ja kysyä, et oiskos syytä tarkastaa ettei ole sit montaa rakkulaa irtoamassa!!

on tää turhauttavaa ja vääntöä noiden testien kanssa eikö?
      melkein kun raskaustestiä tekis ja aina nega...huoh...

voimia sullekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe