Olympus 600

Mahadoton

Ostin Olympus Digital 600-kameran ja ihmettelen, et miks ei kuulu videokuvassa ääniä?
Siirsin koneelle, katsoin tv:n kautta ja vaikka mitä, mutta ääniä ei kuulu.
Ja mitä tarkoittaa "P" näytön vasemmassa yläkulmassa?

12

3154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samurai

      kuuluakaan. Äänen nauhoitus ei kuulu ko. kameran ominaisuuksiin. Tuon takia jäi itseltänikin ostamatta, valinta osui mju 700-malliin, jossa videokuvaus toimii äänellisenä.

      • Mahadoton

        Kiitos kaunis!
        Tota, paljon jouduit kärsimään siitä 700-mallista?
        Itse en paljon videoita kuvaile, mitä nyt jotai kännitoilailuita, eli äänien puuttuminen ei suuremmissa määrin haittaa, säikähdin vaa, et kamera on paskana jo ekana päivänä=)
        Oletko muuten tykännyt Olympuksesta?
        Itselläni oli ennen Canonin Ixus ja sillä sai mielestäni hiton teräviä kuvia, vaikka käsi vähän tärisikin.
        Uudessa Olympuksessani joutuu olemaan oikeesti paikallaan, tai sit on vielä asetukset pitkin peetä..


      • Samurai
        Mahadoton kirjoitti:

        Kiitos kaunis!
        Tota, paljon jouduit kärsimään siitä 700-mallista?
        Itse en paljon videoita kuvaile, mitä nyt jotai kännitoilailuita, eli äänien puuttuminen ei suuremmissa määrin haittaa, säikähdin vaa, et kamera on paskana jo ekana päivänä=)
        Oletko muuten tykännyt Olympuksesta?
        Itselläni oli ennen Canonin Ixus ja sillä sai mielestäni hiton teräviä kuvia, vaikka käsi vähän tärisikin.
        Uudessa Olympuksessani joutuu olemaan oikeesti paikallaan, tai sit on vielä asetukset pitkin peetä..

        ei ole vielä tullut, joten ei siis kokemuksia. Tilasin mbnetin hintaseurannan halvimmasta paikasta. Nykyinen kamera Olympus c-360, johon olen ollut täysin tyytyväinen, ainoa "vika" hieman liian suuri koko. Saapa nähdä onko 700 jo liian pieni, jotta siitä saisi kunnon otteen kameran pitämiseksi tukevasti paikallaan tärähdysten estämiseksi, tuo ongelma tuntuu olevan sinullakin.


      • Mahadoton
        Samurai kirjoitti:

        ei ole vielä tullut, joten ei siis kokemuksia. Tilasin mbnetin hintaseurannan halvimmasta paikasta. Nykyinen kamera Olympus c-360, johon olen ollut täysin tyytyväinen, ainoa "vika" hieman liian suuri koko. Saapa nähdä onko 700 jo liian pieni, jotta siitä saisi kunnon otteen kameran pitämiseksi tukevasti paikallaan tärähdysten estämiseksi, tuo ongelma tuntuu olevan sinullakin.

        No itselläni oli aiemmin Canonin Ixus v2, joka oli vain 2Megapixelin palikka, mutta se oli myös ihan hiton pieni, itse asiassa jopa lyhyempi, kuin nykyinen Olympukseni.Mut se antoi kai vain enemmän anteeksi tärinöitä.
        Se tossa Olympuksessa on mielenkiintoista, ettei perinteistä etsintä ole lainkaan, mutta enpä sitä ole aikaisemmissa kameroissanikaan paljon tarvinnut, mitä nyt joskus hämärässä kuvatessa.


      • sakaali
        Mahadoton kirjoitti:

        Kiitos kaunis!
        Tota, paljon jouduit kärsimään siitä 700-mallista?
        Itse en paljon videoita kuvaile, mitä nyt jotai kännitoilailuita, eli äänien puuttuminen ei suuremmissa määrin haittaa, säikähdin vaa, et kamera on paskana jo ekana päivänä=)
        Oletko muuten tykännyt Olympuksesta?
        Itselläni oli ennen Canonin Ixus ja sillä sai mielestäni hiton teräviä kuvia, vaikka käsi vähän tärisikin.
        Uudessa Olympuksessani joutuu olemaan oikeesti paikallaan, tai sit on vielä asetukset pitkin peetä..

        ...jos ei viitsi sen verran ottaa asioista selvää ennen ostoa.


      • Mahadoton
        sakaali kirjoitti:

        ...jos ei viitsi sen verran ottaa asioista selvää ennen ostoa.

        No itse olen kyllä ottanut selvää juuri sen verran, mitä tarvitsen.
        Kuten aiemmin jo kirjoitin, mitään olennaista kamerasta ei puutu.
        Itse kysyn kyllä AINA ostaessani niistä ominaisuuksista, jotka ovat itselleni tärkeitä.
        Tässä tapauksessa ratkaisi resoluutio, ISO-arvot, valikkojen selkeys, kuvan laatu, kameran koko ja ulkonäkö.
        Ja videokuvan äänettömyys ei sinänsä haittaa, koska yleensä käytän videokuvaukseen digivideokameraa, ja ainakin omassa kamerassani (PANASONIC NV-GS500EG-S) on kaikki tarpeellinen siihen hommaan.


    • fotomyyjä

      tosiaan kuten joku maitsi niin videokuvaan ei kuulu tulla ääntä m- 600 mallissa.M-700 ottaa videokuvaa äänellä ja sen yleinen hinta taitaa olla n. 299 €.Perinteistä etsintä ei sinäänsä tarvitse kun näyttö näkyy hämärässä/pimeässä. "P" näytön vasemmassa yläkulmassa= automaattisetukset eli kuvaat silloin automaatilla.

      • €€€

        mikä hemmetin "fotomyyjä" se semmonen on joka sanoo ettei optista etsintä tarvita? olen harrastusmielessä kuvannut 35v, viimeiset 5v digillä, ja täytyy sanoa että (digijärjestelmän) optinen etsin on se ainoa "oikea" etsin.


      • Mahadoton
        €€€ kirjoitti:

        mikä hemmetin "fotomyyjä" se semmonen on joka sanoo ettei optista etsintä tarvita? olen harrastusmielessä kuvannut 35v, viimeiset 5v digillä, ja täytyy sanoa että (digijärjestelmän) optinen etsin on se ainoa "oikea" etsin.

        No kuten sanottu, itse olen tarvinnut "silmäreikää" ehkä 10 kertaa neljän kameran ja muutaman vuoden aikana, eli hyvin tulee toimeen ilmankin, herra "Helvetin kauan kuvannut".
        Fotomyyjä tarkoitti varmaankin sitä, että ko. Olympuksessa valon vahvistus on hieman eri luokkaa, kuin 143 vuotta vanhoissa esim.Hp:n kameroissa.
        Miksiköhän Olympus valmistaa tällaista kameraa, jos siitä puuttuu jokin ominaisuus, jonka takia sitä ei muka voisi käyttää?


      • fotomyyjä
        €€€ kirjoitti:

        mikä hemmetin "fotomyyjä" se semmonen on joka sanoo ettei optista etsintä tarvita? olen harrastusmielessä kuvannut 35v, viimeiset 5v digillä, ja täytyy sanoa että (digijärjestelmän) optinen etsin on se ainoa "oikea" etsin.

        "Perinteistä etsintä ei SINÄÄNSÄ tarvitse kun näyttö näkyy hämärässä/pimeässä". Näin kirjoitin.Eli sitä ei mielestäni välttämättä tarvitse,mutta makunsa kullakin


      • on automaatti

        Ainakin 700 sarjassa on P asetus vakiona. Siellä on myös valittavana lisäksi oikea "Auto" joka tekee kaiken automaatilla eikä pääse itse sähläämään asetuksia pieleen.


    • HTP

      Juuh ei se kuulu miullakaan äänet, vaikka joku sano että pitäs kuulua, mutta oon enempi kuullu sitä että ei pidä kuuluakkaan tässä mallissa. Tuleekos kuviin päiväystä? Nimittäin miulla ei tule vaikka kuinka asetuksista väkrään sellaisen. Tuostakin oon kuullu, että ei pidä tässä kameran mallissa tulla, mutta tuntuu vähän oudolta koko ajatus...elikkä tietääkö kukaan pitäiskö päiväys tulla kuvaan??!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe