Valtra laatua!

sisu diesel

kyllä noissa valtroissa on mun mielestä parhaat moottorit!! kyllä ne sisu dieselillä osaa!! mielipiteitä!

112

37260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persettä repien naurava

      Valtra ja laatu. Kuulittako? haahh haaa.

    • sisu diesel

      voi teitä maajussin moukareita, täällä asiantuntijat puhuu moottoreista, niin te pistätte kuvia revenneistä vanteista..! taitaa olla teillä semmosta toi tietämys, että se on paras mikä on kivan värinen tai jotain..

    • Maanilveilijä

      On tosiaan helvatan yx niittistä porukkaa,noihin kuviin voi sanoa,että "aina roiskuu kun rapataan".
      Mutta mitä moottoreihin tulee niin eikähän pulling-kisat puhu puolestaan.Jos Valtran motti kestää tuollaiset kisat ja on kisassa kuin kisassa keulilla niin tottakai se puhuu Valtran Sisu dieselistä enempi kuin tuhat sanaa. Vastaavaa löytyy
      formuloiden moottoreissa,siellä BMW,Honda,MB moottorit testataan perusteellisesti ja kylläpä ne sarjavalmisteisissa ha-autoissa ovat käsitteitä.

      • sillä

        mitään merkitystä miten tuo "voima" tehdään? Karmeaa kuultavaa Valtran miehiltä kun puhe kääntyy koneiden kulutukseen. Polttoaine laitteet ko moottoreissa ovat kuluneelta keskiajalta.
        Muutenkin tarkka mies kun katselee Valtran ohjaamoa huomio kiintyy esim. sähkölaitteiden katkaisijoihin. Meidän kylällä samoja katkaisijoita saa paikallisesta tarvikeliikkeestä. En vaan ole ennen tajunnut, että ne olisivat kovin korkea laatuisia. Niin ja onhan siellä langan toisessa päässä sähkölaite jonka on tehnyt kaikkien tuntema Iskra. Taas jotku puhuvat "laadusta". Eli yleisesti ottaen kakkosluokan osaa ykkösluokan hinnalla.


      • Uskolla vaikka minne?

        Tätä se just' on, kun Valtra miehet on niin herkkiä.

        Tee joskus visiitti Valtra-huoltoon katsomaan miten siellä Valtroja korjataan. Ihan vikoja löytyy.

        Valtra Teamin koneet ovat jonkin verran erilaisia kuin kaupassa myytävät.
        http://pulling.valtra.com/frameset.htm

        Tuolla budjetilla ja tehtaan tuella voi "harastaa" ja vaihtaa uutta osaa joka kisaan. Eikä se kisaveto montaa sekuntia kestä. Ja pyörät sutii tyhjää. Ei voimansiirto muuten kestäisikään.

        HiTech Transmission
        Speed range 40 - 130 km/h, acceleration 0 – 100 km/h 4 s
        Crower clutch, 4 discs

        Tyres
        Firestone Puller 24.5 - 32

        Dimension and weight
        Wheel base 2,900mm
        Weight 3,500kg
        ___________________________________________

        En oikein ymmärrä mitä tuollaisella kierroskoneella pellolla, metsässä tehdään?
        Tai maantiellä 130 km/h nopeudella?
        Engine
        SisuDiesel 74 ETA Fortius
        Max. engine power, hp/rpm 2 100/6,500
        Max. rpm 6,800
        Max. Torque, Nm/rpm 2,050/3,800
        No. of cylinders 6 / capacity 8,2 litres, 501 cui
        Fuel diesel
        Pump Bosch 7,100 modified
        1 Turbocharger (5-6 bar), Intercooler, Water Injection

        =================================================

        F1-moottoreilla ei ole ollut vuosikymmeniin mitään yhteistä vakioautojen moottoreiden kanssa.

        Vakio moottorit tehdään sarjatyönä. F1-moottorit omissa tehtaissaan käsityönä, yksin kappalein.

        MB ei saanut etuvetoista vaihteistoa Vitossa kestämään. Jokainen etuvetoisen laatikko hajosi alle 100tkm. Vaihtoivat sen takavetoiseksi.


      • Maanilveilijä
        Uskolla vaikka minne? kirjoitti:

        Tätä se just' on, kun Valtra miehet on niin herkkiä.

        Tee joskus visiitti Valtra-huoltoon katsomaan miten siellä Valtroja korjataan. Ihan vikoja löytyy.

        Valtra Teamin koneet ovat jonkin verran erilaisia kuin kaupassa myytävät.
        http://pulling.valtra.com/frameset.htm

        Tuolla budjetilla ja tehtaan tuella voi "harastaa" ja vaihtaa uutta osaa joka kisaan. Eikä se kisaveto montaa sekuntia kestä. Ja pyörät sutii tyhjää. Ei voimansiirto muuten kestäisikään.

        HiTech Transmission
        Speed range 40 - 130 km/h, acceleration 0 – 100 km/h 4 s
        Crower clutch, 4 discs

        Tyres
        Firestone Puller 24.5 - 32

        Dimension and weight
        Wheel base 2,900mm
        Weight 3,500kg
        ___________________________________________

        En oikein ymmärrä mitä tuollaisella kierroskoneella pellolla, metsässä tehdään?
        Tai maantiellä 130 km/h nopeudella?
        Engine
        SisuDiesel 74 ETA Fortius
        Max. engine power, hp/rpm 2 100/6,500
        Max. rpm 6,800
        Max. Torque, Nm/rpm 2,050/3,800
        No. of cylinders 6 / capacity 8,2 litres, 501 cui
        Fuel diesel
        Pump Bosch 7,100 modified
        1 Turbocharger (5-6 bar), Intercooler, Water Injection

        =================================================

        F1-moottoreilla ei ole ollut vuosikymmeniin mitään yhteistä vakioautojen moottoreiden kanssa.

        Vakio moottorit tehdään sarjatyönä. F1-moottorit omissa tehtaissaan käsityönä, yksin kappalein.

        MB ei saanut etuvetoista vaihteistoa Vitossa kestämään. Jokainen etuvetoisen laatikko hajosi alle 100tkm. Vaihtoivat sen takavetoiseksi.

        Mun elämä ei oo Valtrasta kiinni tippaakaan,on just sama kootaanko se Brasiliassa vai Suolahdessa. Huvittavaa keskustelua,oon nauranu täällä partaani kun jotkut yrittää vääntää asian vierestä kun puhe oli nyt kylläkin moottoreista. Ensiksikin Vallulla on traktorimaailman lyhimpiin kuuluva historia,monilla muilla on paljon pidempi. Mutta nämä muutkaan ei silti ole pidemmällä kehityksessä, kyllä noita kuvia näytti pottupellossa muistakin olevan.Ja lisää löytyy kun
        käy esim.IKH:n tarhassa katsomassa juurituotuja romuja, sieltä löytyy muitakin merkkejä paskana.Ja mitä Valtran huoltoon tulee niin,hyvinhän tuo pelaa ainakin täällä Pohojanmaalla.Poijat antaa auliisti neuvoja
        omatoimiselle miehelle ja tilaavat varaosaa jos pyydetään,että kyllä oon nähäny Valtrankin remppaa. Ja mitä tulee F1-motteihin,niin en ole väittänytkään että ko. moottoreita löytyisi sarjavalmisteisista autoista.Tarkoitin sitä että nämä moottorimerkit mitkä ovat F1-sirkuksessa mukana niin heillä on myös aika korkea moottoriteknologia ja -tietämys valmistaa pitkäikäisiä ja käyttövarmoja autonmoottoreita sarjavalmisteisiin autoihin.Ja samaan tähtää myös
        Valtra näihin kisoihin osallistumalla sillä erolla
        että nämä pulling-koneet on enempi käytäntöä lähellä kuin F1:t sarjavalmisteisia autoja. Kun näistä Valluista pudotetaan muutama turbo pois,pudotetaan polttoaineensyöttöä ,heitetään ohjaamo ja maataloustraktorin hydrauliikkareppu selkään ja nokan alle vetävä etuakseli,niin johan
        alkaa muistuttaa sarjavalmisteista Valtraa. Ja mitä noihin katkaisin nippeleihin tulee,mun ei oo tarvinut vaihtaa vielä yhtäkään näihin nykyisiin,joista esim.kooltaan keskimmäinen on pian 20v. vanha. Sehän on etu jos samanlainen nippeli löytyy autotarvikeliikkeestä halvemmalla.
        Lämmityslaitteen moottorin olen sensijaan uusinut 2 kertaa (vallussa 9000tuntia) ja saanut aivan samanlaisen paljon halvemmalla autotarvikeliikkeestä kuin vallun alkuperäisen (on muistaakseni VW:n vastaavan näköinen) ja taas säästin valuuttaa. Että sillai niin. Vallulla ajoa
        on jo pian 46 vuotta takanapäin,mutta motit on kyllä kestäny.


      • Lasit pois
        Maanilveilijä kirjoitti:

        Mun elämä ei oo Valtrasta kiinni tippaakaan,on just sama kootaanko se Brasiliassa vai Suolahdessa. Huvittavaa keskustelua,oon nauranu täällä partaani kun jotkut yrittää vääntää asian vierestä kun puhe oli nyt kylläkin moottoreista. Ensiksikin Vallulla on traktorimaailman lyhimpiin kuuluva historia,monilla muilla on paljon pidempi. Mutta nämä muutkaan ei silti ole pidemmällä kehityksessä, kyllä noita kuvia näytti pottupellossa muistakin olevan.Ja lisää löytyy kun
        käy esim.IKH:n tarhassa katsomassa juurituotuja romuja, sieltä löytyy muitakin merkkejä paskana.Ja mitä Valtran huoltoon tulee niin,hyvinhän tuo pelaa ainakin täällä Pohojanmaalla.Poijat antaa auliisti neuvoja
        omatoimiselle miehelle ja tilaavat varaosaa jos pyydetään,että kyllä oon nähäny Valtrankin remppaa. Ja mitä tulee F1-motteihin,niin en ole väittänytkään että ko. moottoreita löytyisi sarjavalmisteisista autoista.Tarkoitin sitä että nämä moottorimerkit mitkä ovat F1-sirkuksessa mukana niin heillä on myös aika korkea moottoriteknologia ja -tietämys valmistaa pitkäikäisiä ja käyttövarmoja autonmoottoreita sarjavalmisteisiin autoihin.Ja samaan tähtää myös
        Valtra näihin kisoihin osallistumalla sillä erolla
        että nämä pulling-koneet on enempi käytäntöä lähellä kuin F1:t sarjavalmisteisia autoja. Kun näistä Valluista pudotetaan muutama turbo pois,pudotetaan polttoaineensyöttöä ,heitetään ohjaamo ja maataloustraktorin hydrauliikkareppu selkään ja nokan alle vetävä etuakseli,niin johan
        alkaa muistuttaa sarjavalmisteista Valtraa. Ja mitä noihin katkaisin nippeleihin tulee,mun ei oo tarvinut vaihtaa vielä yhtäkään näihin nykyisiin,joista esim.kooltaan keskimmäinen on pian 20v. vanha. Sehän on etu jos samanlainen nippeli löytyy autotarvikeliikkeestä halvemmalla.
        Lämmityslaitteen moottorin olen sensijaan uusinut 2 kertaa (vallussa 9000tuntia) ja saanut aivan samanlaisen paljon halvemmalla autotarvikeliikkeestä kuin vallun alkuperäisen (on muistaakseni VW:n vastaavan näköinen) ja taas säästin valuuttaa. Että sillai niin. Vallulla ajoa
        on jo pian 46 vuotta takanapäin,mutta motit on kyllä kestäny.

        Et sitten tunne yhtään vetokoneita?
        " Kun näistä Valluista pudotetaan muutama turbo pois,pudotetaan polttoaineensyöttöä ..."

        Ei niissä ole kuin yksi turbo!

        http://pulling.valtra.com/frameset.htm

        Technical Data of Valtra Pulling Tractors

        Engine
        SisuDiesel 74 ETA Fortius


        Max. engine power, hp/rpm 2 100/6,500
        Max. rpm 6,800
        Max. Torque, Nm/rpm 2,050/3,800
        No. of cylinders 6 / capacity 8,2 litres, 501 cui
        Fuel diesel
        Pump Bosch 7,100 modified
        1 Turbocharger (5-6 bar), Intercooler, Water Injection
        ---------------
        Tässä se taas nähdään. Valtramiehet "elää uskossa" ei tiedossa. Uskovat kuin pässi sarviinsa?
        ---------------
        " Vallulla ajoa
        on jo pian 46 vuotta takanapäin,mutta motit on kyllä kestäny. "

        Ei ole sattunut yhtään 411CS moottoria. Niissä meni monta vuotta, että saivat syl. putkien alapään tiivisteet kestämään. Syl. putkesta puuttui aluksi "välituki". Se putki antoi periksi ja liike rikkoi O-renkaat.

        Näytä edes yksi Valmet 3-4 sylinterinen kone, jossa ei jokin sauma vuoda öljyä. Et löydä!
        Katso sitten muita merkkejä. Ei vuotoja.

        Tractor pullingissa pärjäisi muutkin tr. tehtaan, jos viitsisivät lähteä moiseen leikkiin mukaan.
        Tuossa on sellainen harrastelijaleima koko lajissa.


      • pirkka valtra
        Uskolla vaikka minne? kirjoitti:

        Tätä se just' on, kun Valtra miehet on niin herkkiä.

        Tee joskus visiitti Valtra-huoltoon katsomaan miten siellä Valtroja korjataan. Ihan vikoja löytyy.

        Valtra Teamin koneet ovat jonkin verran erilaisia kuin kaupassa myytävät.
        http://pulling.valtra.com/frameset.htm

        Tuolla budjetilla ja tehtaan tuella voi "harastaa" ja vaihtaa uutta osaa joka kisaan. Eikä se kisaveto montaa sekuntia kestä. Ja pyörät sutii tyhjää. Ei voimansiirto muuten kestäisikään.

        HiTech Transmission
        Speed range 40 - 130 km/h, acceleration 0 – 100 km/h 4 s
        Crower clutch, 4 discs

        Tyres
        Firestone Puller 24.5 - 32

        Dimension and weight
        Wheel base 2,900mm
        Weight 3,500kg
        ___________________________________________

        En oikein ymmärrä mitä tuollaisella kierroskoneella pellolla, metsässä tehdään?
        Tai maantiellä 130 km/h nopeudella?
        Engine
        SisuDiesel 74 ETA Fortius
        Max. engine power, hp/rpm 2 100/6,500
        Max. rpm 6,800
        Max. Torque, Nm/rpm 2,050/3,800
        No. of cylinders 6 / capacity 8,2 litres, 501 cui
        Fuel diesel
        Pump Bosch 7,100 modified
        1 Turbocharger (5-6 bar), Intercooler, Water Injection

        =================================================

        F1-moottoreilla ei ole ollut vuosikymmeniin mitään yhteistä vakioautojen moottoreiden kanssa.

        Vakio moottorit tehdään sarjatyönä. F1-moottorit omissa tehtaissaan käsityönä, yksin kappalein.

        MB ei saanut etuvetoista vaihteistoa Vitossa kestämään. Jokainen etuvetoisen laatikko hajosi alle 100tkm. Vaihtoivat sen takavetoiseksi.

        Toi Viton vaihdelaatikkojuttu ei ainakaan pidä paikkaansa! Onko muussakaan tarinassa päätä tai häntää. Taitaa olla haisumies. Niistä muuten korjattiin laatikoita oikein urakalla 90-luvulla ja tämän tiedän, kun oli itellä toitsu tuolloin ja kaveri töissä vesijärven autossa samaan aikaan.


    • .-----..

      Kyllä niin, muttakun tuppaa valtion traktoreista tupruttelemaan savua piipusta melko uutenakin. Nykyisillä kaasuöljymoottoreilla ei pitäis tollasta tapahtua, paitsi lastutettuina.

    • taitaa tulla

      ... kaikki ulkomailta, jos en ihan värässä oo niin eikös toi oo ainoastaan kokoonpanotehdas niin valtralla kuin moottoritehtaallakin!
      täs saa vaan ootella milloin noissakin tehtaissa on "lappuluukulla" ovat melkoisen pieniä tehtaita jos vertailee muihin vastaaviin maailmalla.
      ja noista moottoreista ettei ne kyllä puimureissa ainakaan antanut mitään hyvää kuvaa.
      sanoivat jotkut joskus et ne on hirveitä "täristimiä"

      • pultit paikallaan

        Kolme syl. Valmet Sampoissa rikkoo koko puimurin.


      • ...2 Sampoa..
        pultit paikallaan kirjoitti:

        Kolme syl. Valmet Sampoissa rikkoo koko puimurin.

        ..eikä mitään moottoreiden suhteen,tosin 360:ssä ruiskutuspumppu oli PAL:in tekemä ja käynnistyvyys oli huonompi kuin Simms:llä varustetussa.Lisäksi PAL:sta meni tiivisteet aika herkästi ja p-aine juoksi ylivuotoputkesta maahan.Tämä nykyinen 580 pelaa kuin junanvessa,mutta se onkin puintikoneisto tekniikaltaan vastaiskukone eli ei täristä niinkuin 360.Ei mun kone ole vielä hajonnut, tosin 1 kytkin remontti on tehty mutta ei sitten niin mitään muuta kuin taas ensisyksynä pukatahan Sampolla laihoon.


      • claas
        pultit paikallaan kirjoitti:

        Kolme syl. Valmet Sampoissa rikkoo koko puimurin.

        onhan noita kolmepyttysiä valmetin koneita,ja repivät sampon rikki.

        yks tuttu ajo sampo 650 monta vuotta. aina syksyllä enne käynnistystä laski 10 litraa pakkasnesteitä pois öljypohjasta. sitten käyntii ja öljyt vaihtoon. se valmetin märkäputkinen kone vuotaa sylinterinputkista.
        kovaa laatua


      • sisu diesel

        vai lappuluukkulla.. ollaan sitten hiljaa jos ei tiedetä asioista mitään. eiköhän sisu diesel ole maailmankin mittakaavassa melko suuri tehdas kun puhutaan linnavuoren ja brasilian tehtaista. ja jos viellä hieman avarretaan niin maailman kolmanneksi suurin maatalouskoneiden valmistaja Agco osti sisu dieselin muutama vuosi aikaa. eli ei puhuta pikkupuljusta, kun moottoreita valmistuu pelkästään linnavuoresta vuosittain 20 000-25 000!

        vai lappu luukulle, hyvät hyssykät nyt vaikuttaa vitsi palstalta!

        sitten sille toiselle viisaalle joka väitti ettei traktor pullingin ja perus valtran moottoreilla ole mitään yhteistä, itsekin faktoja latelit jossa ilmoitit herlevien valtrassa olevan 74 ETA-moottorin. kysyisiä moottoreita lähtee linnavuoresta kymmeniä viikoittain. ei tietenkään vastaavia mutta perus aihio sama. näin.


      • vaan
        sisu diesel kirjoitti:

        vai lappuluukkulla.. ollaan sitten hiljaa jos ei tiedetä asioista mitään. eiköhän sisu diesel ole maailmankin mittakaavassa melko suuri tehdas kun puhutaan linnavuoren ja brasilian tehtaista. ja jos viellä hieman avarretaan niin maailman kolmanneksi suurin maatalouskoneiden valmistaja Agco osti sisu dieselin muutama vuosi aikaa. eli ei puhuta pikkupuljusta, kun moottoreita valmistuu pelkästään linnavuoresta vuosittain 20 000-25 000!

        vai lappu luukulle, hyvät hyssykät nyt vaikuttaa vitsi palstalta!

        sitten sille toiselle viisaalle joka väitti ettei traktor pullingin ja perus valtran moottoreilla ole mitään yhteistä, itsekin faktoja latelit jossa ilmoitit herlevien valtrassa olevan 74 ETA-moottorin. kysyisiä moottoreita lähtee linnavuoresta kymmeniä viikoittain. ei tietenkään vastaavia mutta perus aihio sama. näin.

        et suomen yksiköt on pieniä!
        ja tosta "lappu luukulle"... eikös nyt upm ole hyvä esimerkki ollut viime aikoina... et milloin kiinaan valtra?


      • sisu diesel
        vaan kirjoitti:

        et suomen yksiköt on pieniä!
        ja tosta "lappu luukulle"... eikös nyt upm ole hyvä esimerkki ollut viime aikoina... et milloin kiinaan valtra?

        on totta että isot suomalaiset yrityksen myydään kinuskeille, mutta tuskin valtraa. vaikka ei sitä tiedä mitä agcon herrat päättää. on suomalainen laatu nyt kuitenkin maailman luokkaa monella alalla mutta sitä harvoin arvostetaan.


      • myity
        sisu diesel kirjoitti:

        on totta että isot suomalaiset yrityksen myydään kinuskeille, mutta tuskin valtraa. vaikka ei sitä tiedä mitä agcon herrat päättää. on suomalainen laatu nyt kuitenkin maailman luokkaa monella alalla mutta sitä harvoin arvostetaan.

        .. accolle! tuskimpa tuonluokan pulju tänne alkaa panostaan.... epäilen!
        ja siitä laadusta nyt voi olla montaa mieltä


      • sisu diesel
        myity kirjoitti:

        .. accolle! tuskimpa tuonluokan pulju tänne alkaa panostaan.... epäilen!
        ja siitä laadusta nyt voi olla montaa mieltä

        niin on hivenen perillä. ja se acco on Agco.


      • Maono
        myity kirjoitti:

        .. accolle! tuskimpa tuonluokan pulju tänne alkaa panostaan.... epäilen!
        ja siitä laadusta nyt voi olla montaa mieltä

        Niinpä vain on panostanu jostain tuossa luin.Ja valtralla oli tämä tehtas tilaus järjestelmä ensimmäisenä oli accon pääjehu ollu otettu systeemistä, nyt ovat muut ruvenneet yrittämään samaa vähitellen.


      • Adam
        myity kirjoitti:

        .. accolle! tuskimpa tuonluokan pulju tänne alkaa panostaan.... epäilen!
        ja siitä laadusta nyt voi olla montaa mieltä

        Käyppäs kattomassa Suolahdessa, sinne rakennetaan tuotekehitykselle uusia tiloja... Vai ei panosteta? Lisäksi Valtralla on Yksi maailman nykyaikaisemmista koeajohuoneista! Käyppä tutustumassa tehtaaseen!!!


      • kattomas
        Adam kirjoitti:

        Käyppäs kattomassa Suolahdessa, sinne rakennetaan tuotekehitykselle uusia tiloja... Vai ei panosteta? Lisäksi Valtralla on Yksi maailman nykyaikaisemmista koeajohuoneista! Käyppä tutustumassa tehtaaseen!!!

        vaikka jontikalla!
        kyllä se melkoisen avuton tehdas on suolahdessa jos vertaat sitä muihin vastaaviin!


      • sisu diesel
        Adam kirjoitti:

        Käyppäs kattomassa Suolahdessa, sinne rakennetaan tuotekehitykselle uusia tiloja... Vai ei panosteta? Lisäksi Valtralla on Yksi maailman nykyaikaisemmista koeajohuoneista! Käyppä tutustumassa tehtaaseen!!!

        linnavuoren moottoritehtaalla rakennetaan koko ajan uutta ja moottorimäärien on laskettu melkein tuplaantuvan parin vuoden sisään. ja uutta väkeä lappaa sisään liukuhihna tahtia.


      • Joopa joo...

        Vaan mistäs "ulkomailta" se tietämys niiden sisun koneiden tekemiseen sitten tulee? Minun tietääkseni Valtra on siinä suhteessa aika harvinainen valmistaja että sillä on oma konetehdas. Kyllähän Valtra on maailman mittakaavassa aika pieni tekijä, mutta mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa?

        Ja kummasti tuntuvat sisun koneet kelpaavan myös sille Agcolle, eli taitaa olla niinpäin, että ulkomailta tullaan tänne ostamaan niitä koneita, eikä toisinpäin.


      • Lue, et luuluu!
        sisu diesel kirjoitti:

        vai lappuluukkulla.. ollaan sitten hiljaa jos ei tiedetä asioista mitään. eiköhän sisu diesel ole maailmankin mittakaavassa melko suuri tehdas kun puhutaan linnavuoren ja brasilian tehtaista. ja jos viellä hieman avarretaan niin maailman kolmanneksi suurin maatalouskoneiden valmistaja Agco osti sisu dieselin muutama vuosi aikaa. eli ei puhuta pikkupuljusta, kun moottoreita valmistuu pelkästään linnavuoresta vuosittain 20 000-25 000!

        vai lappu luukulle, hyvät hyssykät nyt vaikuttaa vitsi palstalta!

        sitten sille toiselle viisaalle joka väitti ettei traktor pullingin ja perus valtran moottoreilla ole mitään yhteistä, itsekin faktoja latelit jossa ilmoitit herlevien valtrassa olevan 74 ETA-moottorin. kysyisiä moottoreita lähtee linnavuoresta kymmeniä viikoittain. ei tietenkään vastaavia mutta perus aihio sama. näin.

        Ensimmäiset brassivalmetit oli MWM:n moottoreilla.
        Tänä päivänä siellä tehdään kahta mallia MWM:n moottoreilla?

        Mistäköhän syystä?
        Hah hah.

        http://www.valtra.com.br/
        ________________

        Mitä tulee vetokisa Valtran koneeseen. Ei varmasti ole kuin ehkä lohko samaa kuin myytävissä koneissa.
        Tai ilmoita missä saa tulla seuraamaan, kun ihan hihnalta otetusta Sisumoottorista otetaan 6500 R/min?
        Varmaan hajoaa. Kyllä on kisakoneen taspainotukset ym. paremmat.


      • Tanskalainen kinkku
        Lue, et luuluu! kirjoitti:

        Ensimmäiset brassivalmetit oli MWM:n moottoreilla.
        Tänä päivänä siellä tehdään kahta mallia MWM:n moottoreilla?

        Mistäköhän syystä?
        Hah hah.

        http://www.valtra.com.br/
        ________________

        Mitä tulee vetokisa Valtran koneeseen. Ei varmasti ole kuin ehkä lohko samaa kuin myytävissä koneissa.
        Tai ilmoita missä saa tulla seuraamaan, kun ihan hihnalta otetusta Sisumoottorista otetaan 6500 R/min?
        Varmaan hajoaa. Kyllä on kisakoneen taspainotukset ym. paremmat.

        Tyhjät tynnyrit pitää kovinta ääntä.... Mutta minkä ihmeen takia kotimma maajussit rutajaa jatkuvasti EU-tukiaista,mutta siitä huolimatta liian monen liiveristä löytyy ulkolainen traktori esim. John Deeree yms ,jolla ei tee yhtikäs mitää,kun ne ei lähde käyntiin....


      • Pari mieleen
        Joopa joo... kirjoitti:

        Vaan mistäs "ulkomailta" se tietämys niiden sisun koneiden tekemiseen sitten tulee? Minun tietääkseni Valtra on siinä suhteessa aika harvinainen valmistaja että sillä on oma konetehdas. Kyllähän Valtra on maailman mittakaavassa aika pieni tekijä, mutta mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa?

        Ja kummasti tuntuvat sisun koneet kelpaavan myös sille Agcolle, eli taitaa olla niinpäin, että ulkomailta tullaan tänne ostamaan niitä koneita, eikä toisinpäin.

        "mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa? "

        John-Deere
        Deutz
        Renault

        Ja Brasiliassa Valran kahdessa mallissa on MWM:n moottori?

        Että turha kisailla?


      • Merkillä on väliä
        Tanskalainen kinkku kirjoitti:

        Tyhjät tynnyrit pitää kovinta ääntä.... Mutta minkä ihmeen takia kotimma maajussit rutajaa jatkuvasti EU-tukiaista,mutta siitä huolimatta liian monen liiveristä löytyy ulkolainen traktori esim. John Deeree yms ,jolla ei tee yhtikäs mitää,kun ne ei lähde käyntiin....

        Vähän sama juttu kuin Finnairilla.
        Ei sielläkään montaa Tupolevia ole.

        Nyt tänne tuli toiselle yhtiölle vanha Tupolev.
        Katotaan kuin kestää.


      • Paalinpyörittäjä
        Joopa joo... kirjoitti:

        Vaan mistäs "ulkomailta" se tietämys niiden sisun koneiden tekemiseen sitten tulee? Minun tietääkseni Valtra on siinä suhteessa aika harvinainen valmistaja että sillä on oma konetehdas. Kyllähän Valtra on maailman mittakaavassa aika pieni tekijä, mutta mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa?

        Ja kummasti tuntuvat sisun koneet kelpaavan myös sille Agcolle, eli taitaa olla niinpäin, että ulkomailta tullaan tänne ostamaan niitä koneita, eikä toisinpäin.

        Sisu ainoita itsekantavia moottoreita, juuri kukaan muu tehdas maailmassa ei tuota rungon osana toimivia moottoreita, se yx syy mix acco osti sisun.


      • Paalinpyörittäjä
        sisu diesel kirjoitti:

        linnavuoren moottoritehtaalla rakennetaan koko ajan uutta ja moottorimäärien on laskettu melkein tuplaantuvan parin vuoden sisään. ja uutta väkeä lappaa sisään liukuhihna tahtia.

        Konekillerissä puhelin sisun tuotekehitysinssin kans ja se sano, että agco anto tietyn määrärahan ja -ajan ja edellyttää, että moottorituotanto tuplataan!
        Väkee ei tule paljoa lisää vissiin vaan 15 toimihenkilöä, kokoonpano tehdään jatkossa roboteilla ja osavalmistusta siirretään aliurakoijille mm turkkiin ja pohjanmaalle!


      • sisu diesel
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Konekillerissä puhelin sisun tuotekehitysinssin kans ja se sano, että agco anto tietyn määrärahan ja -ajan ja edellyttää, että moottorituotanto tuplataan!
        Väkee ei tule paljoa lisää vissiin vaan 15 toimihenkilöä, kokoonpano tehdään jatkossa roboteilla ja osavalmistusta siirretään aliurakoijille mm turkkiin ja pohjanmaalle!

        uutta väkeä kuulemma väh. 100 moottoriasentajaa.


      • T190

        Vai vielä pelkkiä kokoonpanotehtaita! onpa siinä taas pojulla aukko sivistyksessä. kyllä valtraan tehdään edelleeen suurinosa osista suomessa ja myös suolahdessa. ei myynti agcolle ole muuttanut mitenkään osien tekemistä! siellähän tehdään pikkumassikkaankin osat! ja pellet luulee että pelkästään kasataan ulkoa tuoduista ! Tieto lisää tuskaa!


      • san jose
        Lue, et luuluu! kirjoitti:

        Ensimmäiset brassivalmetit oli MWM:n moottoreilla.
        Tänä päivänä siellä tehdään kahta mallia MWM:n moottoreilla?

        Mistäköhän syystä?
        Hah hah.

        http://www.valtra.com.br/
        ________________

        Mitä tulee vetokisa Valtran koneeseen. Ei varmasti ole kuin ehkä lohko samaa kuin myytävissä koneissa.
        Tai ilmoita missä saa tulla seuraamaan, kun ihan hihnalta otetusta Sisumoottorista otetaan 6500 R/min?
        Varmaan hajoaa. Kyllä on kisakoneen taspainotukset ym. paremmat.

        se johtuu pelkästään poliittisista syistä! brasilian lainsäädökset vaaatii että koneiden täytyy olla määrätyn prosentin rajoissa olla brasiliasssa valmistettuja! ja jos siellä tehdään mwm koneita, miksi valtra sinne omaa moottoritehdasta laittais? elämä on joskus monimutkaista!


      • jikow
        Pari mieleen kirjoitti:

        "mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa? "

        John-Deere
        Deutz
        Renault

        Ja Brasiliassa Valran kahdessa mallissa on MWM:n moottori?

        Että turha kisailla?

        "mainitkaa Valtran lisäksi edes yksi traktoritehdas joka tekee itse omat koneensa? "

        Zetor.


      • Huono vertaus
        Merkillä on väliä kirjoitti:

        Vähän sama juttu kuin Finnairilla.
        Ei sielläkään montaa Tupolevia ole.

        Nyt tänne tuli toiselle yhtiölle vanha Tupolev.
        Katotaan kuin kestää.

        Jotenkin mulla on kyllä semmonen käsitys että venäläinen ilmailutekniikka on erittäin kestävää oikein käytettynä ja ennenkaikkea huollettuna. Esimerkiksi Mi-8 helikopteri on kovassa käytössä monissa banaanivaltioissa missä huolto on erittäin huonoa, länsimaiset vastineet on ajat sitten pantu romunkierrätykseen.
        Kulutus sen sijaan on kovaa ja siitä syystä niitä ei länsimaisilla kaupallisilla lentoyhtiöillä juuri olekkaan.


    • sisu diesel

      ja eiköhän taas unohdeta se sähkökytkimistä natiseminen ja jatketa topicin oikeaa aihetta eli keskustelua valtran moottoreista. taitaa nykyajan maajussit olla niin turhan päiväisiä ettei tiedetä tekniikasta mitään, vaikka meneehän se hurjasti eteenpäin koko ajan.

      pakko vielä lisätä öljyvuoto-asiaan sen verran että, sisu diesel tekee päivittäin mm. massikan, styerin, rosenlewin, hesstonin koneita, ja sinun mielestä vain valtrassa on öljyvuotoa. taitaa asia olla niin että kun isi on sanonut että Natikka on paras niin se on sitten perkele paras!

      • Vanhemmat

        Katos kun köyhän on ajettava käytetyillä.
        Kun ne Valmetin /Valtran moottorit vuoti uutena öljyä, ei ne vanhemmiten tiivisty. Vaikka tehdas nyt tekisi "pulloja".

        Eikö pitänyt pysyä otsikossa?
        Ei sotketa isin sanomisia tähän.
        (Hän muuten käski kiertää Val*** koneet kaukaa.)


      • #######
        Vanhemmat kirjoitti:

        Katos kun köyhän on ajettava käytetyillä.
        Kun ne Valmetin /Valtran moottorit vuoti uutena öljyä, ei ne vanhemmiten tiivisty. Vaikka tehdas nyt tekisi "pulloja".

        Eikö pitänyt pysyä otsikossa?
        Ei sotketa isin sanomisia tähän.
        (Hän muuten käski kiertää Val*** koneet kaukaa.)

        Willessä valmetin kone eikä vuoda yhtään!? ajettu 7000h.


      • sisu diesel
        Vanhemmat kirjoitti:

        Katos kun köyhän on ajettava käytetyillä.
        Kun ne Valmetin /Valtran moottorit vuoti uutena öljyä, ei ne vanhemmiten tiivisty. Vaikka tehdas nyt tekisi "pulloja".

        Eikö pitänyt pysyä otsikossa?
        Ei sotketa isin sanomisia tähän.
        (Hän muuten käski kiertää Val*** koneet kaukaa.)

        niin ja varmaan tiedät viisaana jyväjemmarina senkin että köyhä ei voi ostaa huonoa/halpaa, eli siirry valtraan.

        tuskin minkään valmistajan moottorit uutena vuotaa öljyä, kumminkin kaikki kulkee koekäytön kautta. ja joka tekniikan tuotteesa löytyy ns. "maanantai kappaleita", joten eiköhän unohdeta yleistäminen.


    • Maanilveilijä

      ..,niinkuin ne Wärtsilän meridieselit onhan nekin käsitteitä,eli Suomessa kehitettyjä vehkeitä.Tosin sen valmistus lykättiin "talimanniille", kun kotomaiset kintahan jäliet on kallihia suhtees valamistusmääriin.Mutta ei täs tartte hävetä yhtään suomalaista tietotaitoa ja osaamista, vieläkään.

    • per.....

      Ostimme eka alueemme 405 valmetin. Vajaa 3000 h ja kone ihan sököksi. Tehdaskaan ei uskonut tarinaamme, mutta lupasi vaihtokoneen puoleen hintaan. (varmaan tiesi siitä tyyppiviasta). Ostin työkoneiden sopivuuden vuoksi myös sarjan takapotkun käytettynä, mutta vaadin takuita tähän. Sehän vaatimus kannatti, koska senkin kone laukesi. ( oli vain valohoidettu myyntikuntoon)
      Mulla on vielä molemmat traktorit, mutta nelikossa on kolmas kone ja takapotkussa vielä tuo toinen.
      50- sarjassahan on tyyppivikana sylinterien tiivisteet. Korjaussarjoissa ovat tiivisteet paremmat ja jopa kolme tiivistettä hylsyn ympärillä uusissa hylsyissä. Alkuperäiset tiivisteet muuttuivat rääksi ja nesteet valuivat öljyihin.
      Huolestu, jos joudut nestettä lisäämään syyläriin, eikä öljyt hupene....
      Neste menee silloin öljyihin ja kone laukeaa.
      Älyttömän kalliit käyttöajotunnit ovat minun 405:lla. Perrr.. Mutta näitä ei raski vaihtoon antaa, koska on niin pirun kalliit remontit takana, eikä vaihtoarvoa lain!!!!

      • Simo Hurtta

        Aika murheellista tarinaa.Mulla 405-4 etukuormaajassa kiinni,meinasin vaihtaa koko traktorin pois kun moottori oli sellainen vähän (lievästi sanottu) hengetön ja söi paljon.Tuntia oli tuolloin päälle 3000,mutta muuten oli motti timmikunnossa.Mutta kun tykkäsin 405:n näppäryydestä
        ja pienestä koosta niin en sitten vaihtanutkaan pois.Rupesin kyselemään huollosta 3,3l pannua nokalle,no sellainen tehdaskunnostettu löytyi Linnavuoresta ja siitä sitten tehtiin vaihtokauppa.
        Moottori sopi tilaansa,toki töitä piti tehdä mutta
        kumminkin Vallusta tuli aivan toinen peli.Voimaa löytyy eli 75hp.,sitkeyttä tuli lisää ja polttoaineen kulutus väheni.Se on mulla vieläkin
        2-koneena ja tuollakin motilla on kohta 6000tuntia
        takana ilman kirpun kipua,voimansiirtokin on kestänyt kiitettäväksi.Pysyy varmasti yhtä kauan
        kuin minä isäntänä talossa.Muuten se alkup.motti
        laitettiin sellaisenaan erääseen 504:en ja kuulemma isäntä tykkää kuin hullu perunamuusista.
        Ai niin tämä nykyinen motti on sitä uusinta sarjaa
        eli ei samanlainen kuin 604:n turbo.


      • sisu diesel

        mikä on tarkkoitamasi "tyyppivika"??


      • ei mitää

        hyvin toiminut 405


    • vallu

      AGCO alkaa käyttää kaikissa koneissa sisu diseleitä Amerikassa niillä oli joku muu nimi vaan.

      • Fendt hölmö

        Fendissä pysyy Deutz.


      • VTMP
        Fendt hölmö kirjoitti:

        Fendissä pysyy Deutz.

        Fendt kuuluu samaan konserniin Valtran kanssa, kuten myös Massikka! JA FENDTIN NOKALLA RYSKYTTÄÄ KOHTAPUOLIN SISUDIESEL!


      • jussi I
        VTMP kirjoitti:

        Fendt kuuluu samaan konserniin Valtran kanssa, kuten myös Massikka! JA FENDTIN NOKALLA RYSKYTTÄÄ KOHTAPUOLIN SISUDIESEL!

        Ettäkö saksalainen laittaa saksalaiseen
        traktoriin suomalaisen moottorin?


      • Valtraman
        jussi I kirjoitti:

        Ettäkö saksalainen laittaa saksalaiseen
        traktoriin suomalaisen moottorin?

        Eli nythän Fendt 200 -sarja on varustettu Linnavuoren 3,3 litran 3-sylinterisellä common raililla!!!


    • Paalinpyörittäjä

      Minulla viime syksynä valtra 6400n vm2001 ja ajettu 3600 meni kannentiiviste ja remontti makso abaut 700 ekua.
      Hieman harmitti, ku tehdas ei tullu yhtään vastaan, vaikka kyseessä tyyppivika.
      Kaikki pahvisella kannentiivisteellä varustetut rikkunu, ny siä on peltinen.
      865 kestää, ajettu ny 8600, mutta tehoo 30 pollee vähemmän.

      • sisu diesel

        mistä lähtien sisu dieseleissä on ollut pahvinen kannen tiiviste?


      • Paalinpyörittäjä
        sisu diesel kirjoitti:

        mistä lähtien sisu dieseleissä on ollut pahvinen kannen tiiviste?

        se vaihtui peltiseen, eli luultavasti 2001.
        Kaikki tuon aikakauden koneet isommilla ruiskutuspaineilla (320 bar) rikkuvat varmasti, joten syytä olla tarkkana!
        Ennakoiva vaihto ei silti kannata, koska kansi kumminkin laitettava, joten kustannus sama kunhan ei aja yhtään sitten kun paineet karkaa.
        Pahvilla tarkoitin paperista tiivistettä, jossa metallivahvikkeet sylinterien ympäri ja nykyisin se on kokonaan peltinen.


      • duunari

        minusta on perin omituista että täällä kuntta jussit volaa remontejen hintoja verotuksessahan te saatte ne vähentää...


      • Kunttajussi
        duunari kirjoitti:

        minusta on perin omituista että täällä kuntta jussit volaa remontejen hintoja verotuksessahan te saatte ne vähentää...

        Ei kuule kaikki oo kuntta jussia,meison kuule urakoottioota.Mä oon toki kumpaaki.Tääläki meirän kaupungilla on 2 Valamettia,vähältä piti notta se toinen olis voinu olla Setori mutta Vallun myyntimies otti työvoiton.Aiva toki oot oikias notta
        rempat on vähennyskelepoosia mutta ei kyllä naurata
        jos kones pretkahtaa kesken hektisen urakan.


      • Haastaja
        duunari kirjoitti:

        minusta on perin omituista että täällä kuntta jussit volaa remontejen hintoja verotuksessahan te saatte ne vähentää...

        Ei sinunkaan työnantaja anna sinun rikkoa työvälineitä, vaikka hän saakin vähentää ne verotuksessa.
        Köyhän ei kannata ostaa huonoa.


      • Lasit pois
        duunari kirjoitti:

        minusta on perin omituista että täällä kuntta jussit volaa remontejen hintoja verotuksessahan te saatte ne vähentää...

        Net urakat kusee kun Valtrat on remontissa ja on ne jostakin maksettava.
        Jos menee koko kontrahti pakkaselle vaihdetaan parempaan merkkiin.
        Ja niitä onneksi on.
        Ei yrittäjän talous kestä ylimääräisiä remppoja.

        Parempi jättää puolivalmisteet merkkiuskollisille jääräpäille.


      • Näin se menee
        Lasit pois kirjoitti:

        Net urakat kusee kun Valtrat on remontissa ja on ne jostakin maksettava.
        Jos menee koko kontrahti pakkaselle vaihdetaan parempaan merkkiin.
        Ja niitä onneksi on.
        Ei yrittäjän talous kestä ylimääräisiä remppoja.

        Parempi jättää puolivalmisteet merkkiuskollisille jääräpäille.

        Merkkiuskolliset asiakkaat joutuvat kaiken lisäksi maksamaan koneistaan kaikkein kovimman hinnan.


    • Pull pull

      Turvevesuolla ei ole Valtroissa tällaisia "penikkatauteja"ihmettelen miten ne ei maatalousajossa kestä,suolla niitä käskytetään aivan erillailla kuin petotöissä,aamulla urutauki ja sitä sitten lähes 20 tuntia päivässä??
      Kyllä Sisu diesel kestää kun tekee määräaikaishuolot ja jäähdytysjärjestelmässä ehdotonta puhtautta jottei lämmöt nouse liian korkealle ja enenkuin moottorin sammuttaa niin vähintään kolmeminuuttia tyhjäkäyntiä.

      • jarmo y 47

        eikä!!! onko totta että valtran kammet tulee samasta tehtaasta kun zetkankin! no ei ainaskaan oo vikaa ollu!


      • P.Ölvästi
        jarmo y 47 kirjoitti:

        eikä!!! onko totta että valtran kammet tulee samasta tehtaasta kun zetkankin! no ei ainaskaan oo vikaa ollu!

        Sieltä samaisesta maasta taitaa tulla monta muutakin osaa sisun moottoriin (zetorin moottoritehtaan alihankkija). Taitaa linnavuoren moottoritehdas olla lähinnä kokoonpanotehdas...


      • moottoriasentaja
        P.Ölvästi kirjoitti:

        Sieltä samaisesta maasta taitaa tulla monta muutakin osaa sisun moottoriin (zetorin moottoritehtaan alihankkija). Taitaa linnavuoren moottoritehdas olla lähinnä kokoonpanotehdas...

        kokoonpano tehdas..nojoo.. sanos joku tehdas joka ei osta osiaan sieltä mistä niitä halvimmalla sais?
        ei semmottia oikeesti oo. markkinatalous vaikuttaa tälläsiin asioihin, ei olla enään valtiontehdas jossa tehdään koko motti alusta niin että lähdetähän ensin louhiin malmia ja sulatteleen siitä lohkoo.

        kyllä linnavuoressa koneistellaan kaikki suomessa valmistettujen koneitten lohkot ja osa brasseistakin... lisäksi on vielä erilaisten osien kasausta, jota tosiaan on karsittu jonkun verran, kun ei sitä tilaa tehdasalueella liikaa ole.

        Niin ja semmonen tarkennus teille että SisuDiesel nyk. Agco Sisu Power ei ole enään valtran oma moottoritehdas, vaan agcon ainoa oma moottoritehdas.


      • moottoriasentaja kirjoitti:

        kokoonpano tehdas..nojoo.. sanos joku tehdas joka ei osta osiaan sieltä mistä niitä halvimmalla sais?
        ei semmottia oikeesti oo. markkinatalous vaikuttaa tälläsiin asioihin, ei olla enään valtiontehdas jossa tehdään koko motti alusta niin että lähdetähän ensin louhiin malmia ja sulatteleen siitä lohkoo.

        kyllä linnavuoressa koneistellaan kaikki suomessa valmistettujen koneitten lohkot ja osa brasseistakin... lisäksi on vielä erilaisten osien kasausta, jota tosiaan on karsittu jonkun verran, kun ei sitä tilaa tehdasalueella liikaa ole.

        Niin ja semmonen tarkennus teille että SisuDiesel nyk. Agco Sisu Power ei ole enään valtran oma moottoritehdas, vaan agcon ainoa oma moottoritehdas.

        Jaa että 20 000-25 000 moottoria vuodessa.....Perkins 400 000 moottoria vuodessa.

        Pikkutekijä tuo Sisudiesel.


      • täyttyy
        kirjoitti:

        Jaa että 20 000-25 000 moottoria vuodessa.....Perkins 400 000 moottoria vuodessa.

        Pikkutekijä tuo Sisudiesel.

        tuntimittariin 30000 tuntia niin sisu miehet juo täytekakkukahvit ja lähtee takas töihin samalla koneella. mites parkkinsonin kuskit


      • ammuumijauu
        kirjoitti:

        Jaa että 20 000-25 000 moottoria vuodessa.....Perkins 400 000 moottoria vuodessa.

        Pikkutekijä tuo Sisudiesel.

        perkinssipä taitaa tehä niitä koneita muuhunkin käyttöön kuin off-road vehkeisiin....
        Sisu tuotokset ovat 100%:sti off-road laitteisiin tarkoitettuja koneita.
        vähä sama homma jos alkaa vertaa tota perkinssiä vaikka toyotaan... alkaa perkinssin moottorin valmistus määrät näyttämään melko vaatimattomilta. :D

        ja kait se sit o niin et yks Sisun kone vastaa 20 perkinssiä...


      • sisu diesel
        ammuumijauu kirjoitti:

        perkinssipä taitaa tehä niitä koneita muuhunkin käyttöön kuin off-road vehkeisiin....
        Sisu tuotokset ovat 100%:sti off-road laitteisiin tarkoitettuja koneita.
        vähä sama homma jos alkaa vertaa tota perkinssiä vaikka toyotaan... alkaa perkinssin moottorin valmistus määrät näyttämään melko vaatimattomilta. :D

        ja kait se sit o niin et yks Sisun kone vastaa 20 perkinssiä...

        Kävin huollattamassa fergua, tuli puheeksi sisu dieselit, hultomies piti hyvänä koneena, sanoi että luultavasti kaikissa ferguissa olisi sisu diesel, jos vain ehtisivät niitä linnavuoressa riittävästi valmistaa! Keväällä kävin Valtran näyttelyssä, pihassa kävi Fendt, kuullosti ihan valmetilta ja sen konehan siinä oli!


      • no joo
        täyttyy kirjoitti:

        tuntimittariin 30000 tuntia niin sisu miehet juo täytekakkukahvit ja lähtee takas töihin samalla koneella. mites parkkinsonin kuskit

        Jokainen moottorivalmistaja pystyy halutessaan tekemään melkeinpä ikusen moottorin. Koneista tulisi vain turhan kalliita, eikä ikuisen työn tekeminen hyödytä valmistajaa.
        Ja noissa pullinkivehkeiden moottoreissa ei paljon taida muuta vakio osaa olla, kuin ryhmävalu. Kaikki muut osat taitaa olla jotain muuta, kuin sarjatuotantovehkeissä.


      • traktorinsiirtäjä

        vai ei oo valtroissa mitään penikka tauteja . nyt työpaikan t151a valtrassa 1580h mittarissa ja korjausta on riittänyt . vesipumppuja mennyt kaksi eka kesti 1200 tuintia toinen 38tuntia nyt kolmas pumppu kestää minkä kestää . nostolaitteen sylinterit vuoti heti uutena vaihto 500h huollossa . jotosarjoja vaihdettu pari oli sattunut tehtaalla jo vääränlainen johtosarja jossa oli ollut liin vähän johtoja . eipä passannut ilmoitella valtralta vaikka olivat tienneetkin tapahtumasta. kyynärnojan tietokone . hydrayliikka puolelle jotain uutta sähkö hilpettä . jarruventtiiliin uusia venttiili osia. löpömittarin anturi . pääpaine ilmaletku puhkesi kohdasta joka ei edes koske mihinkään . etuakseliston jousituksen venttiileistä toinen uusittu. koneella on aurattu pihoja ja teitä talvella ja kesällä montulla lastauksessa ja soran ajossa .. vasta oli huollossa ja piti olla kaikki vikakoodien viittaamat osat uusittu niin melkeen puolituntia meni kun jo paloi ohjekirjan valo taulussa ...
        valtra tehtaalla kyhätty asiakkaalla valmistettu ..

        onhan valtrassa hyviäkin puolia hytissä oo ylimääräistä tavaraa kun siellä ei oo edes puhelimelle sopivaa säilytys lokeroa .
        sivu ikkunat ei voi unohtua auki "liimataan nykyään tehtaalla kiinni säästää saranoissa".
        vetokoukku valo on joku alitehoinen paska joka ei näytä mitään.
        perävaunun sähkö pistorasia on edelleen siinä hytin poikkiraudassa niin kuin joka on hytin jousituksen kaikkien muiden uudistusten myötä noussut niin ylös että normimittainen ihminen joutuu hiukan kiipeileen jotta yltää johdonlaittaan .
        peilinvarsissa on nivel jotta niitä saapi kääntääahtaassa paikassa . no kääntyy minkä kääntyy ei niitä hyttiä vasten saa kun vara loppuu ja eteenpäin ei sovi kun varsi ottaa joko pakoputkeen ta ilman imuputkeen.

        siinäpä hiukan tyhjänpäivästä nurinaa .

        niin ja myyntimies oli siihen asti oikeen ystävällinen kun alkoi noita häiriöitä oleen nykyään ei enää edes vastaa puhelimeen .


      • teuvo .t
        traktorinsiirtäjä kirjoitti:

        vai ei oo valtroissa mitään penikka tauteja . nyt työpaikan t151a valtrassa 1580h mittarissa ja korjausta on riittänyt . vesipumppuja mennyt kaksi eka kesti 1200 tuintia toinen 38tuntia nyt kolmas pumppu kestää minkä kestää . nostolaitteen sylinterit vuoti heti uutena vaihto 500h huollossa . jotosarjoja vaihdettu pari oli sattunut tehtaalla jo vääränlainen johtosarja jossa oli ollut liin vähän johtoja . eipä passannut ilmoitella valtralta vaikka olivat tienneetkin tapahtumasta. kyynärnojan tietokone . hydrayliikka puolelle jotain uutta sähkö hilpettä . jarruventtiiliin uusia venttiili osia. löpömittarin anturi . pääpaine ilmaletku puhkesi kohdasta joka ei edes koske mihinkään . etuakseliston jousituksen venttiileistä toinen uusittu. koneella on aurattu pihoja ja teitä talvella ja kesällä montulla lastauksessa ja soran ajossa .. vasta oli huollossa ja piti olla kaikki vikakoodien viittaamat osat uusittu niin melkeen puolituntia meni kun jo paloi ohjekirjan valo taulussa ...
        valtra tehtaalla kyhätty asiakkaalla valmistettu ..

        onhan valtrassa hyviäkin puolia hytissä oo ylimääräistä tavaraa kun siellä ei oo edes puhelimelle sopivaa säilytys lokeroa .
        sivu ikkunat ei voi unohtua auki "liimataan nykyään tehtaalla kiinni säästää saranoissa".
        vetokoukku valo on joku alitehoinen paska joka ei näytä mitään.
        perävaunun sähkö pistorasia on edelleen siinä hytin poikkiraudassa niin kuin joka on hytin jousituksen kaikkien muiden uudistusten myötä noussut niin ylös että normimittainen ihminen joutuu hiukan kiipeileen jotta yltää johdonlaittaan .
        peilinvarsissa on nivel jotta niitä saapi kääntääahtaassa paikassa . no kääntyy minkä kääntyy ei niitä hyttiä vasten saa kun vara loppuu ja eteenpäin ei sovi kun varsi ottaa joko pakoputkeen ta ilman imuputkeen.

        siinäpä hiukan tyhjänpäivästä nurinaa .

        niin ja myyntimies oli siihen asti oikeen ystävällinen kun alkoi noita häiriöitä oleen nykyään ei enää edes vastaa puhelimeen .

        valtra t 171 leviää kytkin 200h


    • Zetor Pekka

      Onnistuuko Valmet ehjänä Italiaan? Ottivat kaivurimieheltä Jukka Mutaselta idean ja ajavat Valmetilla (tai monellako mikä sattuu viemään periile) Italiaan. Lähtö oli äsken Suolahdesta.

      Tuleeko selkävikainen kuski jos Valtara pomppii ajaessa kun jänis? Kestääkö vanteet? Miten pyöreät renkaat sattuu olemaan koneessa?

      Mukava kuulla kertooko Valtran edustaja etää tää on toisen miehen idea ja se on kopioitu heille!

      Ajattelin ovatko mahtaneet kysyä edes lupaa kopiointiin?

      • AGM-cdi

        Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta minä kysyn vaan - Zetor Pekka

        olet sä netti riippuvainen, tai kiinni edellisessä suhteessa?
        Entä olet sä nisti? Juotsä liikaa? Keskeytteletkö sä toisin puheita ?
        Nauratko sä omille jutuilles? Haluatko sä aina kännissä laulaa Olen omena?
        Käytätsä hymiöitä? Oletko sä nähnyt Brokeback Mountainin sata kertaa eikä riitä?
        Oletsä hullu? Sairaalloisen mustasukkanen?
        Oletsä Pikkuorava -fani? Onks sulle orvot koirat jotenkin loputtoman tärkeitä?
        Onks sulla kuppa, ebola tai ootsä jotenkin muulla tavalla sekasin?


      • Valtra fani
        AGM-cdi kirjoitti:

        Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta minä kysyn vaan - Zetor Pekka

        olet sä netti riippuvainen, tai kiinni edellisessä suhteessa?
        Entä olet sä nisti? Juotsä liikaa? Keskeytteletkö sä toisin puheita ?
        Nauratko sä omille jutuilles? Haluatko sä aina kännissä laulaa Olen omena?
        Käytätsä hymiöitä? Oletko sä nähnyt Brokeback Mountainin sata kertaa eikä riitä?
        Oletsä hullu? Sairaalloisen mustasukkanen?
        Oletsä Pikkuorava -fani? Onks sulle orvot koirat jotenkin loputtoman tärkeitä?
        Onks sulla kuppa, ebola tai ootsä jotenkin muulla tavalla sekasin?

        Valtran tilanteesta oli uusinta uutta keskiviikon Kauppalehdessä, etusivulta alkaen. Pääjohtaja oli pitänyt lehdistötilaisuutta New Yorkissa ja kertoi, että Valtra on AGCOn keihään kärki. Tehdas järjestelmineen on paras ja muut tehtaat seurailevat samoja linjoja. Uutta oli että nyt kulemma Valtra on Brasiliankin ykkönen, yleensä on ollut kakkonen. Uutta oli myös että Suolahti alkaa tehdä komponentteja kokoonpanotehtaaseen Venäjälle. Eiköhän se taas lisää työpaikkoja.
        Eli hyviä uutisia nyt kun Valmet-Valtra teollisuus täyttää 60 vuotta. Viitsittekö vilkaista kuinka paljon traktoritehtaita on lopettanut kovan kilpailun vuoksi.
        Taitaa olla niin ettei me suomalaiset olla ainakaan muita tyhmempiä näissä traktoriasioissa ja teollisuudessa, onhan siitä paljon muutakin näyttöä.
        Rekkakuski esitteli puhelimella ottamiaan kuvia Ranskasta ison traktoritehtaan isosta varastosta. Toisen tiedon mukaan siellä seisoo sateessa noin 6000 punaista traktoria, taitaisi saada halvalla. Kestääkö tehtailijan talous kun eivät tuon paremmin osaa tuotantoaan suunnitella.


      • Hyvä Valmet!
        Valtra fani kirjoitti:

        Valtran tilanteesta oli uusinta uutta keskiviikon Kauppalehdessä, etusivulta alkaen. Pääjohtaja oli pitänyt lehdistötilaisuutta New Yorkissa ja kertoi, että Valtra on AGCOn keihään kärki. Tehdas järjestelmineen on paras ja muut tehtaat seurailevat samoja linjoja. Uutta oli että nyt kulemma Valtra on Brasiliankin ykkönen, yleensä on ollut kakkonen. Uutta oli myös että Suolahti alkaa tehdä komponentteja kokoonpanotehtaaseen Venäjälle. Eiköhän se taas lisää työpaikkoja.
        Eli hyviä uutisia nyt kun Valmet-Valtra teollisuus täyttää 60 vuotta. Viitsittekö vilkaista kuinka paljon traktoritehtaita on lopettanut kovan kilpailun vuoksi.
        Taitaa olla niin ettei me suomalaiset olla ainakaan muita tyhmempiä näissä traktoriasioissa ja teollisuudessa, onhan siitä paljon muutakin näyttöä.
        Rekkakuski esitteli puhelimella ottamiaan kuvia Ranskasta ison traktoritehtaan isosta varastosta. Toisen tiedon mukaan siellä seisoo sateessa noin 6000 punaista traktoria, taitaisi saada halvalla. Kestääkö tehtailijan talous kun eivät tuon paremmin osaa tuotantoaan suunnitella.

        Juuri tekniikan takia Agco Valmet/Valtran halusi. Jo monen monia vuosia ennen yrityskauppoja ostivat linnavuorelaisia moottoreita isoihin Ferguihin kun Perkinseistä ei enää ollut tosikäyttöön. Ja sekös oli vaikeaa silloisille Hankkijan myyntimiehille kun joutuivat myöntämään että Fergussa on pahan kilpailijan, siis Valmetin kone.

        Vahinko vain että Valmetin jakautuessa jättivät Valmet-nimen paperikonemiehille ja traktoreille jouduttiin mainostamaan uusi nimi Valtra.


    • TS Urakoitsija

      Ajaahan sitä vallullakin paremman puutteessa! kannattaa vaan olla hyvät välit polttoaineen toimittajien kanssa, sitä nimittäin kuluu paljon jos ruvetaan ajamaan 24/7.

    • N 142

      "Ajaahan sitä vallullakin paremman puutteessa! kannattaa vaan olla hyvät välit polttoaineen toimittajien kanssa, sitä nimittäin kuluu paljon jos ruvetaan ajamaan 24/7."

      Millähän tuon perustelet?

      Viime vuonna koneviestin vertailussa neljä nelisylinteristä, deutz, MF, JD ja Valtra. Valtra oli polttoainapihein.

      PS. nyykkaria ei pyynnöistä huolimatta ollu testiin toimitettu, toki polttoaineen kulutus oli vain yksi testattu osa-alue.

    • TS Urakoitsia

      kuka nyt töitä vielä nelisylinterisillä tekee? on varmasti ollut pihi valtra onko omin voimin vielä jaksanut liikkuakin? paljonkohan on sekin testi tulos maksanut valtterille? kyllä eron huomaa aika selvästi mittarilla kun tankka samassa työssä olleita 7,5 litraisia koneita.

      • Hullukin

        saa olla, mutta ei tyhmä? Kumpi olet omastamielestäsi,minun mielestä olet no antaa olla.


    • Velmu mies

      Sisu dieselin moottoria ei voi mitenkään verrata traktori merkkiin, jota valmistetaan, yleensä täytyy verrata eri moottoreiden valmistajia, Esim Sisu Diesel, Deutz, Iveco, Perkins, John Deere, MTZ, Zetor ym.

      Sisu moottoreissa käytetään tänäpäivänäkin Tshekkiläisten tekemää kampiakselia, ei ihme että moottorit kestävät, kun vaan öljyjä ja suodattimia vaihtaa asiallisin välein :)

    • onko sisu dieselissä sitten joku zetkan kampirauta?

    • nyykkymään

      Todennäköisesti tulee samalta pajalta. Tulee sähkönostolaitteetkin nykyään melkein kaikkiin merkkeihin Boschin pajalta.

      • Kallista?

        Mun Vallussa vaihdelaatikkokin on jostain Turkista kotoisin. Heti takuuajan
        jälkeen alkoi synkronointi pettämään,että se siitä kotimaisesta laadusta.
        Tasauspyörästön lukko hajallaan ja löpön kulutus kohtuuttoman korkea.


    • jo0rmapellw

      surkea ostaka hyöryveturi

    • TS Urakoitsija

      kyllähän se moottori onkin kestänyt kun vaan ei söis polttoainetta niin älyttömästi! muuten porsinut joka saumasta. etuperä 3ollut levällään. jakolaatikko 4kertaa. vaihdelaatikko1kerran. jarrut2kertaa. hydraulipumppuja 2kpl. startteja5kpl. etunapojen tiivisteitä 6kpl. kytkimiä2kpl. ja kaikki nämä alle 10 000 tunnin. ja varmaan jäi puolet vielä muistamatta. T170c 05 liikennemalli.

      • Joopajoo

        Ei kyllä muuta voi sanoa kuin että jossakin muussakin on vikaa kuin traktorissa, olettaen ettei ole provo jota kylläkin vahvasti epäilen, vikatiheys on muistamiesi vikojen perusteella 400 tuntia joka on alle öljynvaihtoväli ...kyllä vahvasti vaikuttaa paskapuheelta, sama kun sanoisi henkilöautosta että 100tkm ajettu ja kolmas moottori menossa.


    • gh9p

      TS Urakoitsia kannattaisko vaihtaa alaa tai palkata paremmat kuskit? Eihän kenenkään takalisto kestä tuollaista määrää remonttia? meillä 8000 ja t sarjan valtroja yht 6kpl nevaurakoinnissa ja koneet töissä ympäri vuoden mutta ei ole tuollaisa remonttimääriä vielä ollut..

    • voortrikuski

      Eikös joku Valmet-pomokin joskus kehunut Fordin PowerStar-moottoria.

    • TS Urakoitsija

      Kyllä ovat aivan todellisia remontteja. vaihteisto/ jakolaatikon remontit sattuvat alle 10 kilometrin matkalla. merkkihuollossa eivät huomanneet että voitelu putki oli jäänyt irti laatikon sisässä. ja alkoi tämä kierre siitä että piirturin lukulevyn asentaneet eivät olleet muistaneet kiriä pultteja ja sylki öljyt ulos pimeällä tieajossa polttaen pikavaihteet ja jakolaatikon. luistoa ei tunne ennenkä pakat on ihan loppu. jarrut kuluivat erittäin jyrkissä laskettelurinne ajoissa. pumput tuhoaa sitten se jarrupoly. etuperässä ei kestä lukon tiivisteet. tulee öljyt aina pihalle kartaanin juuresta. ja kyllä ei kestä kenenkään perse tätä remontti määrää. siksipä valtra myyty ja olen nyt toistaiseksi hyvin pärjännyt t sarjan nyykkäreillä.

      • Joopajoo

        Niin että merkkihuollon töppäilyt tekee itse tuotteesta paskan? Niin ja eikös kaikkia henkilöautoa painavempia kuulu ensisijaisesti hidastaa oikealla vaihteella tai sitten valita mäkiurakointiin semmonen vaihteistotyyppi jossa voimansiirto on jossain kohtaa hydraulinen, tyyliin haluttaessa melkein pysähtyy kun nostaa kaasulta. Mä en ole niin tyhmää miestä vielä tavannu joka avautuu kunnei kyntö polkupyörällä suju, samaa voi sanoa tästäkin, kyllä se kone pitää olla tehtävään työhön tarkoituksen mukainen ja turhaa rutkutusta jos ITSE ostaa vääränlaisen.

        Taitaa olla asia loppuunkäsitelty.

        Sen minä sanon niistä huolloista että semmosta ihmistä en ole nähnyt joka työssään ei koskaan olisi paskaa tehnyt.


    • TS Urakoitsija

      AIKA VIISAAS taidat olla mielestäsi joopajoo! samoissa ajoissa on meillä muunkin merkkiset koneet ja ei vastaavia ongelmia ole ollut. ja en ole sanonut missään vaiheessa valtraa paskaksi. aika monta konetta pitäisi omistaa jos joka työhön pitäisi olla omansa. taitaa olla tämä joopajoo vähän niinkuin henkeen ja vereen niitä vallumiehiä. koska ei kestä merkistä minkään näköistä poikki sanaa vaan on heti kuljettajia haukkumassa.ja kyllä varmasti tiedän jo että vaihteellä jarrutetaan alamäessä. lisäksi kärri jarruttaa vedonkautta sekä ilmajarruilla. ammatti urakoinnissa kun harvoin ajellaan vain tasaisilla pelloilla terveisiä.

    • joopajoo

      "taitaa olla tämä joopajoo vähän niinkuin henkeen ja vereen niitä vallumiehiä. koska ei kestä merkistä minkään näköistä poikki sanaa vaan on heti kuljettajia haukkumassa"

      Itse asiassa mulla ei ole mitään traktoria joten en ole minkään merkin miehiä, sinä sen sijaan taidat olla johonkin päin kallellaan Valtrassa kun ei ollut mikään hyvin, ensin vei polttoainetta paljon ja kun se todettiin epätodeksi perustellen Koneviestin testillä alkoi stoori paisumaan oikein kunnolla, oli maksettu testi, voimaakin liian vähän ja kohta oma omistettiin itsekkin Valtra joka olikin aivan paska. Hohhoijaa

      Yhdeltä urakoitsijan rengin kanssa keskustelin niin oli sitä mieltä että nelisylinterinen Valtra olisi riittänyt oikein hyvin urakointiin.
      Mitä siihen polttoaineen kulutukseen tulee niin Valtra tuskin tekee moottoreita joiden kulutus grammaa per kilowattitunti on merkittävästi aikalaisiaan suurempi, sillä nyt vaan ei pärjää tässä maailmassa. Vika löytyy varmimmin peiliin katsomalla.

      Muijan serkulla muuten on tommonen New Holland ja kertoili kuinka voiman ulosotto hajosi pahimpaan mahdolliseen aikaan ja traktori toipilaana useita päiviä, osia ei suomessa jne. Siitä miehestä varmaan saisit juttukaverin.

    • TS Urakoitsija

      aina näitä löytyy jostain asiantuntijoiksi joilla ei ole edes poloisilla mitään konetta! kokemus perustuu vain kuulo puheisiin ja hyvin puolueellisiin testi tuloksiin. vai pärjää sitä 4 koneella. saa tulla kokeilemaan. laitetaan vaikka lavetti ja siihen 20tonninen kaivinkone päälle, miten se tassu pitää mäessä. Ja tottakai olen puolueellinen merkki vaan ei ole mikään näistä keskustelussa olevista.

      • joopajoo

        Se ettei ole omaa traktoria ei tosiaankaan tarkoita sitä ettei ymmärtäisi traktoreitten päälle mitään.

        PS. Olen näitä palstoja sen verran lukenut että osaan haistaa provon kaukaa, sinun tarinasi on kehittynyt juuri sitä rataa etten laske kovin kovaa painoarvoa sinun jutuillesi.


      • joopajoo

        "vai pärjää sitä 4 koneella. saa tulla kokeilemaan. laitetaan vaikka lavetti ja siihen 20tonninen kaivinkone päälle, miten se tassu pitää mäessä"

        Tätä me sen verran voidaan kommentoida että katsoin Valtran koneista tekniset tiedot, tehokkain 4 sylinterinen Direct painaa säiliöt täynnä 5600 kiloa ja tehokkain T-sarjan 6 sylinterinen 6200 kiloa. Elikkä neloskoneisen paino on yli 90% kuusisylinterisen painosta. Noin pienen erotuksen saa kyllä kiinni jos tarve vaatii.


    • sivusta seurannut

      Hyvä pidä pintasi Ts Urakoitsia! näitä riittää aina näitä pellejä, jotka ei ymmärrä todellisuudessa mitään asiasta vaan perustavat puheensa kotimaisiin testituloksiin jotka jokainen ammattimies tietää miten on niiden oikeellisuuden laita. Vähän uskottavampaa tietoa saatta löytyä teidän kaltaisilta urakoitsioilta joilla on useampia merkkejä. saako kysyä paljonko tulee tunteja vuoteen ajettua?

      • joopajoo

        Jännä homma kun käydään vuoropuhelua monta päivää eikä kukaan ota mitään kantaa niin 28 minuuttia sinun kirjoituksesi jälkeen ilmestyy paikalle henkilö joka jauhaa samaa paskaa samalla murteella.

        Oma kehu paras kehu.


      • joopajoo
        joopajoo kirjoitti:

        Jännä homma kun käydään vuoropuhelua monta päivää eikä kukaan ota mitään kantaa niin 28 minuuttia sinun kirjoituksesi jälkeen ilmestyy paikalle henkilö joka jauhaa samaa paskaa samalla murteella.

        Oma kehu paras kehu.

        Korjaan 30 minuuttia


    • TS Urakoisija

      eipä noita tunteja hyvin paljon enää nykyään tule kun enemmän keskittynyt tuolle kaivinkone ja kuormaauto puolelle.kuskit hoitaa nykyään kaikki kaupungin ajot, mutta kyllä siihen omaan ajokkiin tulee kuitenkin vielä 1500 tuntia, sanotaan näin niin ei ainakaan tule liioiteltua, kuitenkin eräs kohta väittää että liioittelen muuten.

    • TS Urakoitsija

      Ei taida joopajoolla olla ihan kaikki muumit laaksossa! saahan sen neloskoneen vaikka painavammaksikin kun kuutosen vaan sitä yleensä tarvitsee vähän vääntöä olla koneessa että olisi jotain mahdollisuuksia päästä mäelle.

      • joopajoo

        Äskön oli tassun pidosta puhe ja nyt sitte vääntö ei riitä, kerros nyt paljonko vääntöö sitä vääntöö olla tarttis? Uudes nelimukises Valtras näyttäis olevan 700Nm 1500rpm kohdalla, jossei sillä pärjää niin vikaa saa taas kerran kattella peilistä.


    • TS Urakoitsija

      Sinä se tykkäät peilailla ihtees! Mistähän lienet löytänyt tuollaisen väännön? Minä löydä kun 650 lisäteholla ja pelkästä moottorista. paljonko on vääntö voimanulosotosta tai takapyöriltä?

    • joopajoo

      http://www.valtra.fi/news/2970.asp


      "paljonko on vääntö voimanulosotosta tai takapyöriltä? "

      Meinaakkos että kun lyödään pari sylinteriä lisää niin voimansiirto(joka tietääkseni on modulaarista kamaa) rouhis enemmän väännöstä, käytä nyt päätäs herra "toimitusjohtaja". Vaikka olis joka malliin omat laatikot niin tuskin nelipyttysen traktorin vaihdelaation hävikki isompi on kuin kuusipyttysen.

    • TS Urakoitsija

      Mitä jää voimansiirron jälkeen tehoksi. minkä verran jää matkalle kun on uusi hieno laatikko keksitty. isompi hävikki varmasti on 6 laatikossa. Ja tuossa ylempää luettuna niin jos vääntöä ei ole tarpeeksi ja vaikka painoa olisikin niin vauhti menee hitaaksi ja sitten sitä rupeaa rengasluistamaan. Valtra painoi valtion vaakalla punnittuna meillä 12600kiloa ja vielä olisi saanut olla painavempi. Ei se vaan mene aina niiden numeroiden ja käytännön kanssa samalailla. Kyllähän sitä pärjäisi valmet 20 jos ei olisi näitä mäkiä ylös ja ales päin koko ajan. ei olla siellä pohojanmaalla.

      • joopajoo

        Niitä on kaks hienoa uutta automaattilaatikkoa(portaaton ja normi), vähän kauemmin suunniteltiin mutta tulikin sitten kaikessa yksinkertaisuudessaan alan fiksuimmat, pitäishän sun se tietää kun sulla se Valtrakin oli, varmaan lähettelivät lehteäkin sulle vai?


      • joopajoo

        Niin ja sen verran pakko puuttua tohon sun "automaatti = hävikkiä" ajatteluun että nykyään on automaatteja joissa ei ole hävikkiä verrattuna käsivalintaiseen, portaattomissa on aina kuitenkin jonkin verran enemmän hävikkiä, toisaalta se voidaan saada kiinni kun pystytään pitämään moottorin kierrosluku optimialueella kaiken aikaa.


    • burt reinols

      kyllon taas pikkupoijjat liikkeellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe