teneriffa

jartza79

ollaan lähössä 21.04 playa de las americaseen. Matka kestäisi 6 päivää. Onko suosittuksia matkabudjettiin. Mitä maksaisi ruuat,mitä tuliaisia kannattaa ostaa ja paljonko esim. drinkit maksaa baareissa. Olisi kiva kuulla myös kokemuksia huoneistohotellista Parque de las Americas.
vuokrataanko auto vai tutustataanko matka toimistojen opastuksella paikkoihin?

31

5221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lo_siento

      Americasin hintatasosta, mutta Puerto de la Cruzissa oli yleistä, että esim. Gin Tonic maksoi 3,50-3,75. Tonicia tuli pieni pullo, josta riitti toiseenkiin paukkuun blandista. Olisiko pelkkä Gin sitten ollut parin euron tietämisstä. No voi sanoa, että kaksi drinkkiä juo (samalla kertaa) kuudella eurolla.

      Pullo-olut oli euro ja 10-20 snt päälle. Paikallisbaarissa (La Lagunan kaupungissa) hinta Dorada 5,5 % -bisselle oli 1 €.

      Ruoan hinta vaihteli. Söin usein aterian, johon kuului alkukeitto tai alkupala, pääruoka ja puoli litraa punkkua sekä kahvi. Hinta vaihteli 12-15 € välillä.

      Jos pidätte mutkaisten teiden ajamisesta satojen metrien korkeudessa (en tosin tiedä minne menette), vuokratkaa auto. La Gomeran saarelle kenties kannattaa mennä matkatoimiston retkellä. Samoin Mascan laaksoon.

      Teidelle vievät tiet taas ovat sen verran hyvässä kunnossa, että vuokra-autollakin voi painella menemään.

      Vastaväitteitä saa esittää, nämä olivat omia fiiliksiäni saaresta.

    • tosi avuton

      noin avuton että et osaa edes itse ostaa tuliaisia kun kyselet mitä kannattaa ostaa? Tiedoksi että Kanarian saaret ovat kaikkea muuta kuin edullinen turistipaikka, helposti 1000-2000 euroa menee ilman autoakin pelkään elämiseen jos ei nyt kokkaile kämpillä itse mitä minä en ainakaan koskaan tee. Olut maksaa jo pelkästää 4-6 euroa eli päivässä helposti saa jo siihen menemään 100 euroa 2 hengellä. Kallis paikka mutta tulet näkemään ja eikä edes kannata lähteä pienellä budjetilla, tulee paska matka.

      • Welho

        Tuosta edeltäjän kirjoituksesta paistaa läpi kokemattomuus kuin päiväaurinko. Vaimon kanssa meillä on kanarian reissuja takana yli 20 ja edellisen postin kirjoittajalla taitaa olla tavoitteena vain disauttaa täällä matkaa suunnittelevien matkaintoa. Tässäpä vastauksia alkuperäisen kysyjän kysymksiin:

        Kanarian saaret ovat verovapaata aluetta, joten elektroniikka on varsin suosittu tuliainen. Mp3 soittimet, kamerat jne ovat edullisia. Kannattaa kysyä oppaalta, mistä liikkeestä on turvallista ostaa. Paljon "feikkikamaa" on myös liikkeellä. Myös kanarialaiset käsityöt ovat suosittu tuliainen. Itse tuon yleensä tuliaisena sikareita. Loistoillallinen viineineen ja alkudrinkkeineen irtoaa noin 25 eurolla per nassu. Kympillä syö pastaa tms. perusruokaa ja juo pari kolme pulloa olutta. Olut maksaa ravintolassa halvimmillaan 99 centtiä / pintti (eli noin puoli litraa). "oletko oikeasti" postin kirjoittaja on tainnut asua viiden tähden hotellissa, kun on saanut 6 euroa uppoamaan oluttuoppiin!

        Ensimmäinen Teneriffanmatkani oli vuonna 94 ja silloin mentiin tosi pienellä budjetillä. Tottahan toki hinnat ovat noilta ajoilta muuttuneet, mutta silloin matka maksoi noin 2000 mk ja käyttörahaa taisi olla 200 mk per päivä. Sillä rahalla huviteltiin ihan täysillä. Tuolloin pasta-annos maksoi noin 25 - 30 mk ja oluen hinta oli samoissa kuin nyt.


      • eri mieltä
        Welho kirjoitti:

        Tuosta edeltäjän kirjoituksesta paistaa läpi kokemattomuus kuin päiväaurinko. Vaimon kanssa meillä on kanarian reissuja takana yli 20 ja edellisen postin kirjoittajalla taitaa olla tavoitteena vain disauttaa täällä matkaa suunnittelevien matkaintoa. Tässäpä vastauksia alkuperäisen kysyjän kysymksiin:

        Kanarian saaret ovat verovapaata aluetta, joten elektroniikka on varsin suosittu tuliainen. Mp3 soittimet, kamerat jne ovat edullisia. Kannattaa kysyä oppaalta, mistä liikkeestä on turvallista ostaa. Paljon "feikkikamaa" on myös liikkeellä. Myös kanarialaiset käsityöt ovat suosittu tuliainen. Itse tuon yleensä tuliaisena sikareita. Loistoillallinen viineineen ja alkudrinkkeineen irtoaa noin 25 eurolla per nassu. Kympillä syö pastaa tms. perusruokaa ja juo pari kolme pulloa olutta. Olut maksaa ravintolassa halvimmillaan 99 centtiä / pintti (eli noin puoli litraa). "oletko oikeasti" postin kirjoittaja on tainnut asua viiden tähden hotellissa, kun on saanut 6 euroa uppoamaan oluttuoppiin!

        Ensimmäinen Teneriffanmatkani oli vuonna 94 ja silloin mentiin tosi pienellä budjetillä. Tottahan toki hinnat ovat noilta ajoilta muuttuneet, mutta silloin matka maksoi noin 2000 mk ja käyttörahaa taisi olla 200 mk per päivä. Sillä rahalla huviteltiin ihan täysillä. Tuolloin pasta-annos maksoi noin 25 - 30 mk ja oluen hinta oli samoissa kuin nyt.

        elektroniikka halpaa kun saa suomesta saman laitteen halvemmalla, kuten kamerat, kiikarit jne. Saa myös varmasti aidon tuotteen jota et välttämättä saa sieltä .Väitän ettet ole käynyt Kanarialla viim. 3 vuoden aikana jos sinulla on tuo käsitys hinnoista.Ja takuu varma ettet saa Kanarialla alle euron olut tuoppia, ei takuulla.
        Kävin joulukuussa viimeksi ja alle 4 euron ei ollut missään saatavalla Gran Kanarialla. Kaupassakin maksaa 0,3 tölkki 2-4 euroa riippuen merkistä. MIksi väität muuta ?


      • ranta pubissakin
        Welho kirjoitti:

        Tuosta edeltäjän kirjoituksesta paistaa läpi kokemattomuus kuin päiväaurinko. Vaimon kanssa meillä on kanarian reissuja takana yli 20 ja edellisen postin kirjoittajalla taitaa olla tavoitteena vain disauttaa täällä matkaa suunnittelevien matkaintoa. Tässäpä vastauksia alkuperäisen kysyjän kysymksiin:

        Kanarian saaret ovat verovapaata aluetta, joten elektroniikka on varsin suosittu tuliainen. Mp3 soittimet, kamerat jne ovat edullisia. Kannattaa kysyä oppaalta, mistä liikkeestä on turvallista ostaa. Paljon "feikkikamaa" on myös liikkeellä. Myös kanarialaiset käsityöt ovat suosittu tuliainen. Itse tuon yleensä tuliaisena sikareita. Loistoillallinen viineineen ja alkudrinkkeineen irtoaa noin 25 eurolla per nassu. Kympillä syö pastaa tms. perusruokaa ja juo pari kolme pulloa olutta. Olut maksaa ravintolassa halvimmillaan 99 centtiä / pintti (eli noin puoli litraa). "oletko oikeasti" postin kirjoittaja on tainnut asua viiden tähden hotellissa, kun on saanut 6 euroa uppoamaan oluttuoppiin!

        Ensimmäinen Teneriffanmatkani oli vuonna 94 ja silloin mentiin tosi pienellä budjetillä. Tottahan toki hinnat ovat noilta ajoilta muuttuneet, mutta silloin matka maksoi noin 2000 mk ja käyttörahaa taisi olla 200 mk per päivä. Sillä rahalla huviteltiin ihan täysillä. Tuolloin pasta-annos maksoi noin 25 - 30 mk ja oluen hinta oli samoissa kuin nyt.

        sillä rantapubissakin maksoi viime keväänä 0,5 tuoppi 4,5 euroa , eli siis ei mikään ravintola vaan enenmmän kahvila. Illalla ruokapaikoissa olut oli 4 euroa ihan joka paikassa. Että olisi ollut alle euron niin älä unta näe.
        Elektroniikka maksaa saman tai jopa enemmän kuin suomessa. Digikameraa ei edes kannata sieltä ostaa jotta toimii suomessa. Ostin viime keväänä Raybanin aurinkolasit, maksoi 180 euroa kun oli pakko ostaa ja suomessa oli näyetikkinassa juuri samat 120 euroa ? se siitä verovapaasta alueesta.


      • minä
        ranta pubissakin kirjoitti:

        sillä rantapubissakin maksoi viime keväänä 0,5 tuoppi 4,5 euroa , eli siis ei mikään ravintola vaan enenmmän kahvila. Illalla ruokapaikoissa olut oli 4 euroa ihan joka paikassa. Että olisi ollut alle euron niin älä unta näe.
        Elektroniikka maksaa saman tai jopa enemmän kuin suomessa. Digikameraa ei edes kannata sieltä ostaa jotta toimii suomessa. Ostin viime keväänä Raybanin aurinkolasit, maksoi 180 euroa kun oli pakko ostaa ja suomessa oli näyetikkinassa juuri samat 120 euroa ? se siitä verovapaasta alueesta.

        ...kyllä me tuolla 4 eurolla vuosi sitten saatiin kaksi olutta...puerto ricossa oltiin.missään ei yksi olut maksanut 4 euroa, liekö sitten osasimme välttää ne kalleimmat paikat.


      • pöllö
        minä kirjoitti:

        ...kyllä me tuolla 4 eurolla vuosi sitten saatiin kaksi olutta...puerto ricossa oltiin.missään ei yksi olut maksanut 4 euroa, liekö sitten osasimme välttää ne kalleimmat paikat.

        juo kaljaa espanjassa. Viini maksaa euron litra joten mä ainakin juon ainoastaan viiniä, varsinkin kun se siellä on todella hyvää. Niin ja kyllä se kalja varmaan maksaa neljä uroa jos juo tuontilitkuja, mutta kun uskaltaa tutustua paikallisiin tuotteisiin niin saa varmasti todella halvalla. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtevät ulkomaille ja syövät vain suomiravintoloissa ja käyvät vain suomitansseissa ja hengaavat vain suomalaisten kanssa allasbaareilla grillaten nahkansa keitetyn ravun väriseksi.


      • löytyy
        pöllö kirjoitti:

        juo kaljaa espanjassa. Viini maksaa euron litra joten mä ainakin juon ainoastaan viiniä, varsinkin kun se siellä on todella hyvää. Niin ja kyllä se kalja varmaan maksaa neljä uroa jos juo tuontilitkuja, mutta kun uskaltaa tutustua paikallisiin tuotteisiin niin saa varmasti todella halvalla. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtevät ulkomaille ja syövät vain suomiravintoloissa ja käyvät vain suomitansseissa ja hengaavat vain suomalaisten kanssa allasbaareilla grillaten nahkansa keitetyn ravun väriseksi.

        halvalla. Crutzissa maksoi litran pullo mitä lie viiniä 49 senttiä ja ihan juotavaa oli=). Jos haluaa elää halvalla, kannattaa ostokset tehdä kylän laitamilla eikä keskustassa. Totta on, että saarilla ei enään ole halpaa, mutta missäpä olisi.

        Pääasia lomalla on kuitenkin aurinko ja rento lomatunnelma.

        Aurinkoista matkaa teille ja naattikaahan :)


      • Welho
        eri mieltä kirjoitti:

        elektroniikka halpaa kun saa suomesta saman laitteen halvemmalla, kuten kamerat, kiikarit jne. Saa myös varmasti aidon tuotteen jota et välttämättä saa sieltä .Väitän ettet ole käynyt Kanarialla viim. 3 vuoden aikana jos sinulla on tuo käsitys hinnoista.Ja takuu varma ettet saa Kanarialla alle euron olut tuoppia, ei takuulla.
        Kävin joulukuussa viimeksi ja alle 4 euron ei ollut missään saatavalla Gran Kanarialla. Kaupassakin maksaa 0,3 tölkki 2-4 euroa riippuen merkistä. MIksi väität muuta ?

        http://www.canaryforum.com/forums/showthread.php?t=226&highlight=cheapest beer

        Tuolla on läjäpäin kanariankävijöiden kokemuksia, ja olutta alle euron hintaan per tuoppi ostaneita vaikka millä mitalla.

        Väitä mitä haluat, Kanarialla on "viimeisen kolmen vuoden aikana" tullut asuttua ja työskenneltyä, joten kyllä kokemusta on. Tuossa elektroniikkatuotteiden hinta-asiassa voit olla oikeassa, en ole enää pariin vuoteen hintavertailuja tehnyt, ehkä ainakin internetistä tilaamalla voi saada vielä halvemmalla.

        Hyviä sikareita saa kuitenkin edullisesti!


      • Welho
        ranta pubissakin kirjoitti:

        sillä rantapubissakin maksoi viime keväänä 0,5 tuoppi 4,5 euroa , eli siis ei mikään ravintola vaan enenmmän kahvila. Illalla ruokapaikoissa olut oli 4 euroa ihan joka paikassa. Että olisi ollut alle euron niin älä unta näe.
        Elektroniikka maksaa saman tai jopa enemmän kuin suomessa. Digikameraa ei edes kannata sieltä ostaa jotta toimii suomessa. Ostin viime keväänä Raybanin aurinkolasit, maksoi 180 euroa kun oli pakko ostaa ja suomessa oli näyetikkinassa juuri samat 120 euroa ? se siitä verovapaasta alueesta.

        Niitä alle 1EUR tuoppipaikkoja on paljon. Katso täältä!

        http://www.canaryforum.com/forums/showthread.php?t=226&highlight=cheapest beer

        Ostit Raybanit 180 eurolla! Etkö ole kuullut tinkimisestä, joka kuuluu kaupantekoperinteeseen Kanarialla samalla tavalla kuin nenä päähän?

        Tyhmästä päästä kärsii myös lompakko.


      • ei ihan niin pöllö
        löytyy kirjoitti:

        halvalla. Crutzissa maksoi litran pullo mitä lie viiniä 49 senttiä ja ihan juotavaa oli=). Jos haluaa elää halvalla, kannattaa ostokset tehdä kylän laitamilla eikä keskustassa. Totta on, että saarilla ei enään ole halpaa, mutta missäpä olisi.

        Pääasia lomalla on kuitenkin aurinko ja rento lomatunnelma.

        Aurinkoista matkaa teille ja naattikaahan :)

        Hei

        Viini ei ainakaanitselleni sovi. Saan yhdestä lasillisesta päänsäryn ja ei ole kivaa lomailla siten..
        Olut on espanjassa hyvää ja jokainen saa itse määritellä miten ja mmitä merkkiä juo. Tropical on aivan ihanaa..
        Juo sa viiniä ja ole tyytyväinen ja muut juokoot oman halunsa mukaan.
        Jos taas altaalla kännä ja palaa , niin se on typeryyttä.
        Itse menen rannalle , enkä päiväsaikaaan auringossa juo. Rannalta pois lähtiessä yhden oluen rantabaarissa, vettä litroittain ja rasvaa hyvin kertoimin. Suomibaarit saa myös mun osalta jäädä käymättä, mutta on paljon ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti osaa sanaakaan muuta kieltä kuin omaa suomeamme, joten...


      • lo_siento
        eri mieltä kirjoitti:

        elektroniikka halpaa kun saa suomesta saman laitteen halvemmalla, kuten kamerat, kiikarit jne. Saa myös varmasti aidon tuotteen jota et välttämättä saa sieltä .Väitän ettet ole käynyt Kanarialla viim. 3 vuoden aikana jos sinulla on tuo käsitys hinnoista.Ja takuu varma ettet saa Kanarialla alle euron olut tuoppia, ei takuulla.
        Kävin joulukuussa viimeksi ja alle 4 euron ei ollut missään saatavalla Gran Kanarialla. Kaupassakin maksaa 0,3 tölkki 2-4 euroa riippuen merkistä. MIksi väität muuta ?

        Itse en saanut menemään "jarraan" enempää kuin 2,30. Hinta vaihteli yleisesti 2-2,30 välillä. Tosin en tiedä, mikä on hintataso Americasissa. Olin Puerto de la Cruzissa, joka on toki myös hyvin pitkälti turistikaupunki. Kenties kuitenkin paikallisen väestön suuri osuus pitää hinnat kohtuullisempana?


      • kameroista
        Welho kirjoitti:

        Tuosta edeltäjän kirjoituksesta paistaa läpi kokemattomuus kuin päiväaurinko. Vaimon kanssa meillä on kanarian reissuja takana yli 20 ja edellisen postin kirjoittajalla taitaa olla tavoitteena vain disauttaa täällä matkaa suunnittelevien matkaintoa. Tässäpä vastauksia alkuperäisen kysyjän kysymksiin:

        Kanarian saaret ovat verovapaata aluetta, joten elektroniikka on varsin suosittu tuliainen. Mp3 soittimet, kamerat jne ovat edullisia. Kannattaa kysyä oppaalta, mistä liikkeestä on turvallista ostaa. Paljon "feikkikamaa" on myös liikkeellä. Myös kanarialaiset käsityöt ovat suosittu tuliainen. Itse tuon yleensä tuliaisena sikareita. Loistoillallinen viineineen ja alkudrinkkeineen irtoaa noin 25 eurolla per nassu. Kympillä syö pastaa tms. perusruokaa ja juo pari kolme pulloa olutta. Olut maksaa ravintolassa halvimmillaan 99 centtiä / pintti (eli noin puoli litraa). "oletko oikeasti" postin kirjoittaja on tainnut asua viiden tähden hotellissa, kun on saanut 6 euroa uppoamaan oluttuoppiin!

        Ensimmäinen Teneriffanmatkani oli vuonna 94 ja silloin mentiin tosi pienellä budjetillä. Tottahan toki hinnat ovat noilta ajoilta muuttuneet, mutta silloin matka maksoi noin 2000 mk ja käyttörahaa taisi olla 200 mk per päivä. Sillä rahalla huviteltiin ihan täysillä. Tuolloin pasta-annos maksoi noin 25 - 30 mk ja oluen hinta oli samoissa kuin nyt.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000905&posting=22000000014743546


      • hyvä linkki
        Welho kirjoitti:

        Niitä alle 1EUR tuoppipaikkoja on paljon. Katso täältä!

        http://www.canaryforum.com/forums/showthread.php?t=226&highlight=cheapest beer

        Ostit Raybanit 180 eurolla! Etkö ole kuullut tinkimisestä, joka kuuluu kaupantekoperinteeseen Kanarialla samalla tavalla kuin nenä päähän?

        Tyhmästä päästä kärsii myös lompakko.

        linkki, sieltähän se selvisi mistä saa oluttuopin alle euron ? ja paskanmarjat.
        Minun lasien lähtöhinta oli 295 euroa eli 3 päivää tingin ja olisin saanut suomesta vielä halvemmalla.


      • kiinni veti
        Welho kirjoitti:

        http://www.canaryforum.com/forums/showthread.php?t=226&highlight=cheapest beer

        Tuolla on läjäpäin kanariankävijöiden kokemuksia, ja olutta alle euron hintaan per tuoppi ostaneita vaikka millä mitalla.

        Väitä mitä haluat, Kanarialla on "viimeisen kolmen vuoden aikana" tullut asuttua ja työskenneltyä, joten kyllä kokemusta on. Tuossa elektroniikkatuotteiden hinta-asiassa voit olla oikeassa, en ole enää pariin vuoteen hintavertailuja tehnyt, ehkä ainakin internetistä tilaamalla voi saada vielä halvemmalla.

        Hyviä sikareita saa kuitenkin edullisesti!

        menen 24.03. Gran Kanarialle. Kerro mihin menen Inglesissä ja ostan tuopin alle euron. Minä otan kuitista skannerin ja skannaa heti tänne kun olen oluen juonut. Jos saan sen alle euron niin jätän sinulle 3 oluen piikin ko ravintolaan, siis maksettu sinun nimiin. Laitappa tulemaan missä se tapahtuu ?


      • Welho
        hyvä linkki kirjoitti:

        linkki, sieltähän se selvisi mistä saa oluttuopin alle euron ? ja paskanmarjat.
        Minun lasien lähtöhinta oli 295 euroa eli 3 päivää tingin ja olisin saanut suomesta vielä halvemmalla.

        Linkki vie foorumille, jonka otsikko on "Bars and Restaurants in Puerto Rico" ja keskustelussa mainitaan toistuvasti mm. Snoopy's, Tiffany's ja Venue.

        Varmaan "kokeneena" kanarian kävijänä tiedät missä ja millä saarella Puerto Rico on?

        No anyways, tässä tuli nyt kuitenkin todistettua alkuperäinen väitteesi täysin vääräksi. Eli se että Kanarialta ei voi saada halvalla kaljaa edes unissaan...

        Ikävää, että aurinklasikauppasi menivät mönkään

        :(


      • Welho
        kiinni veti kirjoitti:

        menen 24.03. Gran Kanarialle. Kerro mihin menen Inglesissä ja ostan tuopin alle euron. Minä otan kuitista skannerin ja skannaa heti tänne kun olen oluen juonut. Jos saan sen alle euron niin jätän sinulle 3 oluen piikin ko ravintolaan, siis maksettu sinun nimiin. Laitappa tulemaan missä se tapahtuu ?

        Heips!

        Alkuperäinen väite kuului, että Kanarialta ei saa halpaa kaljaa. Nyt pyydät, että kerron juuri siitä kylästä johon olet menossa, juuri sen baarin jossa kalja on halvinta!

        Eikös voitaisi tehdä niin, että soitat minulle hotelli Puerto Azuliin, niin neuvon sinulle mistä halpaa kaljaa löytyy. Voidaan jopa mennä ottamaan ne kaljat yhdessä, jos et ole kovin riidanhaluinen kaveri... :)

        Tavoitat minut sähköpostilla osoitteesta [email protected]

        Löydät minut Azulista 28.3. alkaen. Veikkaanpa, että olet siihen mennessä jo itsekin löytänyt hulvattoman halpoja kaljakuppiloita!


      • hakusessa
        lo_siento kirjoitti:

        Itse en saanut menemään "jarraan" enempää kuin 2,30. Hinta vaihteli yleisesti 2-2,30 välillä. Tosin en tiedä, mikä on hintataso Americasissa. Olin Puerto de la Cruzissa, joka on toki myös hyvin pitkälti turistikaupunki. Kenties kuitenkin paikallisen väestön suuri osuus pitää hinnat kohtuullisempana?

        haluan sen alle euron tuopin saada ?


      • otan yhteyttä
        Welho kirjoitti:

        Heips!

        Alkuperäinen väite kuului, että Kanarialta ei saa halpaa kaljaa. Nyt pyydät, että kerron juuri siitä kylästä johon olet menossa, juuri sen baarin jossa kalja on halvinta!

        Eikös voitaisi tehdä niin, että soitat minulle hotelli Puerto Azuliin, niin neuvon sinulle mistä halpaa kaljaa löytyy. Voidaan jopa mennä ottamaan ne kaljat yhdessä, jos et ole kovin riidanhaluinen kaveri... :)

        Tavoitat minut sähköpostilla osoitteesta [email protected]

        Löydät minut Azulista 28.3. alkaen. Veikkaanpa, että olet siihen mennessä jo itsekin löytänyt hulvattoman halpoja kaljakuppiloita!

        sitä väitettyä alla 1 euron tuoppia ei löydy, se on varma asia. On eri juttu 2-2,30 tuoppi, minä haluan sen alla euron, ja sitä ei kyllä löydy.
        Otan yhteyttä ja jos ei alle euron tuoppia löydy niin täältä se sitten luetaan samana päivänä. Edelleen olen sitä mieltä että ei vaan löydy.


      • kaveri lomalla
        Welho kirjoitti:

        Linkki vie foorumille, jonka otsikko on "Bars and Restaurants in Puerto Rico" ja keskustelussa mainitaan toistuvasti mm. Snoopy's, Tiffany's ja Venue.

        Varmaan "kokeneena" kanarian kävijänä tiedät missä ja millä saarella Puerto Rico on?

        No anyways, tässä tuli nyt kuitenkin todistettua alkuperäinen väitteesi täysin vääräksi. Eli se että Kanarialta ei voi saada halvalla kaljaa edes unissaan...

        Ikävää, että aurinklasikauppasi menivät mönkään

        :(

        eilen yhteydessä kun velipoika on siellä lomalla. Tuoppi olutta maksoi ko paikoissa 2,20 -3.45 ja ei kyllä takuulla ole alle 1 euron. Kuka tässä nyt oikein puhuu paskaa ? selitystä vailla ?


      • Welho72
        otan yhteyttä kirjoitti:

        sitä väitettyä alla 1 euron tuoppia ei löydy, se on varma asia. On eri juttu 2-2,30 tuoppi, minä haluan sen alla euron, ja sitä ei kyllä löydy.
        Otan yhteyttä ja jos ei alle euron tuoppia löydy niin täältä se sitten luetaan samana päivänä. Edelleen olen sitä mieltä että ei vaan löydy.

        Sehän on kaksi ihan eri asiaa, että onko niitä alle euron tuoppeja ja että löydätkö SINÄ niitä! Eli vaikka et löytäisi, niin se ei todista etteikö niitä ole.

        Lopetan tämän keskustelun nyt tähän. Toivotaan, että löydät halpaa olutta Inglesistä. Jos et löydä, niin Puerto Ricon Commercial Centeristä halpaa olutta löytää puoliväkisin! Mainostavat standitauluissa pubien ulkopuolella tyyliin "Get your 99c Pint here!"


    • eläkeläisen

      kulut lomamatkoilla viimeisen neljän vuoden ajalta keskimäärin 100 €/päivä.

      Samantekevää, onko paikkana kallis Madeira tai "halpa" Kanaria.

      Olutta ei yhtään, ruokailukin osin omatoimista...

      Revi siitä.

      • justiinsa

        äyn itse syömässä iltaisin ulkona ja aamiainen itsetehtynä, joskus valmiiseen..

        Juon ja syön mitä haluan ja siihen ei viikossa menen maktkassasta kuin 150 -200 €/viikko.
        Revippä siitä!!!!


      • joskus itse
        justiinsa kirjoitti:

        äyn itse syömässä iltaisin ulkona ja aamiainen itsetehtynä, joskus valmiiseen..

        Juon ja syön mitä haluan ja siihen ei viikossa menen maktkassasta kuin 150 -200 €/viikko.
        Revippä siitä!!!!

        kotona, mitä meni rahaa matkan aikana ja laske siitä.

        Sitähän me olemme ihmetelleet monesti, mutta sitten pidettiin tarkka kirjanpito. Siitä kyllä ilmeni, että senttiäkään ei ole varastettu. Kaikki ihan itse käytetty....


      • outoa

        saa kulumaan noin paljon päivässä ? et vain sekoita mummon sataseen kun et edes juo mitään ?
        Mihin se 100 euroa sitten menee ?


      • halpaa on
        justiinsa kirjoitti:

        äyn itse syömässä iltaisin ulkona ja aamiainen itsetehtynä, joskus valmiiseen..

        Juon ja syön mitä haluan ja siihen ei viikossa menen maktkassasta kuin 150 -200 €/viikko.
        Revippä siitä!!!!

        ajan kaikki matkat ja lomakohteet taxilla, syön 3 kertaa päivässä ravintolassa ja viiniä ja rannalla olutta palaa koko ajan.Vuokraan autoa ja kanootin joka päivä. Silti menee viikossa 3 euroa yhteensä, revi siitä ?


      • minustakin oli
        outoa kirjoitti:

        saa kulumaan noin paljon päivässä ? et vain sekoita mummon sataseen kun et edes juo mitään ?
        Mihin se 100 euroa sitten menee ?

        mutta kirjanpitoni sen kertoi.

        Kahden viikon matka Madeiralle vuosi sitten, kulut kotiovelta kotiovelle 1180 €.
        Siis ei aivan 100 € vaan 85 €/päivä... Sorry

        Siitä matkanjärjestäjän retket 200 €.
        Tuliaiset lasten lapsille 80 €.
        Vain kolme ruokailua ravintolassa, mutta ruokailuun meni melkoisesti, sillä tarvikkeet maksoivat aika paljon kaupungissa.
        Mainitsen vielä selitykseksi, että harrastuksena on kalaruokien tekeminen ja kokeilu, siihen Madeira oli mitä upein paikka, valikoimaa melkein rajattomasti.

        Muuten ruokailuun kuului oleellisena osana viini ja jälkiruoka likööri/konjakki.

        Pitäisi heittää Excel'iin tuo lista, olisi helpompi jakaa.

        Vaikka bussit ja taksit olivatkin halpoja, niin niihin kului kokonaisuudessaan yllättävän paljon.

        Olemme ehkä hieman poikkeuksellisia etelänmatkaajia, sillä rannalla ja kankkusessa ei mennyt yhtään päivää. Kulkeminenkin maksaa...


      • eipä kannata
        minustakin oli kirjoitti:

        mutta kirjanpitoni sen kertoi.

        Kahden viikon matka Madeiralle vuosi sitten, kulut kotiovelta kotiovelle 1180 €.
        Siis ei aivan 100 € vaan 85 €/päivä... Sorry

        Siitä matkanjärjestäjän retket 200 €.
        Tuliaiset lasten lapsille 80 €.
        Vain kolme ruokailua ravintolassa, mutta ruokailuun meni melkoisesti, sillä tarvikkeet maksoivat aika paljon kaupungissa.
        Mainitsen vielä selitykseksi, että harrastuksena on kalaruokien tekeminen ja kokeilu, siihen Madeira oli mitä upein paikka, valikoimaa melkein rajattomasti.

        Muuten ruokailuun kuului oleellisena osana viini ja jälkiruoka likööri/konjakki.

        Pitäisi heittää Excel'iin tuo lista, olisi helpompi jakaa.

        Vaikka bussit ja taksit olivatkin halpoja, niin niihin kului kokonaisuudessaan yllättävän paljon.

        Olemme ehkä hieman poikkeuksellisia etelänmatkaajia, sillä rannalla ja kankkusessa ei mennyt yhtään päivää. Kulkeminenkin maksaa...

        mennyt rahaa retkiin, 200 euroa ? eihän siinä jää elämiseen sitten mitään jos tuolla budjetilla ja 2 viikkoa ? mutta köyhän pitää olla nuuka, näinhän se on.


      • Eläkeläisenä...
        eipä kannata kirjoitti:

        mennyt rahaa retkiin, 200 euroa ? eihän siinä jää elämiseen sitten mitään jos tuolla budjetilla ja 2 viikkoa ? mutta köyhän pitää olla nuuka, näinhän se on.

        On se vaan hassua, miten nopeasti se aika kuluu.
        Eipä sitä nuorena maksanut lisäeläkkeitä, kun meinas että eihän sitä vanhene aikoihin.


    • Welho72

      Kyllä auto kannattaa ehdottomasti vuokrata. Itse varaan auton aina etukäteen internetistä lentoasemalle odottamaan. En käytä edes lentokenttäkuljetuksia. Ekalla matkalla on tietysti hyvä ottaa lentokenttäkuljetukset, mutta kun tuntee maisemat, on oma auto näppärä ja nopea, ja hotelliinmenomatkalla voi poiketa supermarketissa ostamassa oluet ja aamiaistarvikkeet yms.

      Auton vuokraaminen on todella halpaa, halvimmillaan noin 20 euroa päivä, kun ottaa auton 7 päiväksi!

    • jane

      onko kukaan ostanut lisäviikon aurinkomatkoilla? Saako sen ostaa perillä kohteessa? Täytyykö silloin mahdollisesti vaihta hotellia taikka huonetta?
      onko elektroniikka siellä oikeasti halvempaa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe