kertokaahan mihin suuntaan sen männässä olevan nuolen pitääkään osoittaa... kiitos.
männän asennussuunta
17
20201
Vastaukset
- Mummo lumessa
Yleensä
- Kra
......Että mäntä asennetaan oikein. Yleensä mäntä ei ole symmetrinen vaan se männäntapin reikä on epäkeskeisesti männässä. Jos laitat väärinperin sen paikalleen, niin on lyhytikäinen moottori tiedossa. Ja jos on 4-tahtarista kyse, niin melkein yhtä tärkeä juttu on miten sijoitat ne männänrenkaiden liitokset. Korjausohjekirjasta selviää yleensä molemmat seikat.
Jos kyseessä 2-tahtari, niin väärin asennettu mäntä luultavasti kilahtaa heti ekalla käynnistyksellä josko edes käynnistyy.
Ja kokoonpanossahan käytät tietenkin erityistä "kasausöljyä"! - tärkee..
Kra kirjoitti:
......Että mäntä asennetaan oikein. Yleensä mäntä ei ole symmetrinen vaan se männäntapin reikä on epäkeskeisesti männässä. Jos laitat väärinperin sen paikalleen, niin on lyhytikäinen moottori tiedossa. Ja jos on 4-tahtarista kyse, niin melkein yhtä tärkeä juttu on miten sijoitat ne männänrenkaiden liitokset. Korjausohjekirjasta selviää yleensä molemmat seikat.
Jos kyseessä 2-tahtari, niin väärin asennettu mäntä luultavasti kilahtaa heti ekalla käynnistyksellä josko edes käynnistyy.
Ja kokoonpanossahan käytät tietenkin erityistä "kasausöljyä"!Ei tuu nyt mieleen 4-tahtisen männän merkinnät, mutta sen muistan 100 % varmasti, että 2-t männän nuoli osoittaa aina pakoaukkoon päin.
Kannattais katsoa, mitä merkintöjä vanhoissä männissä on, eli putsata se männnän pää ennen purkua. Helpottaa hommaa, eikä tartte turhia tuskailla..
Ja noista männänrenkaista tulee mieleen, että nekin voi asentaa väärinpäin, niin 4, kuin joskus 2-tahtisessakin. Jos männänrekaissa on jotain merkintöjä, niin ne tulee aina ylöspäin.
2-tahtisesta tulee tosiaan valmista kauraa samantien, jos mäntä on väärinpäin. Renkaiden päät osuu huuhteluaukkojen kohdalle ja ne menee poikki samantien, rikkoen männän ja sylinterin.
Mitä muuten on erityinen kasausöljy, mielestäni ihan tavallinen moottoriöljy soveltuu kasausvaiheessa liukastusaineeksi. - tärkeää..
tärkee.. kirjoitti:
Ei tuu nyt mieleen 4-tahtisen männän merkinnät, mutta sen muistan 100 % varmasti, että 2-t männän nuoli osoittaa aina pakoaukkoon päin.
Kannattais katsoa, mitä merkintöjä vanhoissä männissä on, eli putsata se männnän pää ennen purkua. Helpottaa hommaa, eikä tartte turhia tuskailla..
Ja noista männänrenkaista tulee mieleen, että nekin voi asentaa väärinpäin, niin 4, kuin joskus 2-tahtisessakin. Jos männänrekaissa on jotain merkintöjä, niin ne tulee aina ylöspäin.
2-tahtisesta tulee tosiaan valmista kauraa samantien, jos mäntä on väärinpäin. Renkaiden päät osuu huuhteluaukkojen kohdalle ja ne menee poikki samantien, rikkoen männän ja sylinterin.
Mitä muuten on erityinen kasausöljy, mielestäni ihan tavallinen moottoriöljy soveltuu kasausvaiheessa liukastusaineeksi.Ja nelarin männänrenkaiden liitoskohdat täytyy vaan olla jokainen eri puolella mäntää, ei siinä muuten mitään ihmeellistä ole.
- Kra
tärkee.. kirjoitti:
Ei tuu nyt mieleen 4-tahtisen männän merkinnät, mutta sen muistan 100 % varmasti, että 2-t männän nuoli osoittaa aina pakoaukkoon päin.
Kannattais katsoa, mitä merkintöjä vanhoissä männissä on, eli putsata se männnän pää ennen purkua. Helpottaa hommaa, eikä tartte turhia tuskailla..
Ja noista männänrenkaista tulee mieleen, että nekin voi asentaa väärinpäin, niin 4, kuin joskus 2-tahtisessakin. Jos männänrekaissa on jotain merkintöjä, niin ne tulee aina ylöspäin.
2-tahtisesta tulee tosiaan valmista kauraa samantien, jos mäntä on väärinpäin. Renkaiden päät osuu huuhteluaukkojen kohdalle ja ne menee poikki samantien, rikkoen männän ja sylinterin.
Mitä muuten on erityinen kasausöljy, mielestäni ihan tavallinen moottoriöljy soveltuu kasausvaiheessa liukastusaineeksi........Mitä muuten on erityinen kasausöljy, mielestäni ihan tavallinen moottoriöljy soveltuu kasausvaiheessa liukastusaineeksi.........
Ite oon sekoittanut puolet moottoriöljyä ja puolet STP öljyn lisäainetta keskenään. Idea on siinä, että ekalla käynnistyksellä ennenkuin moottorin oma voitelu alkaa toimimaan kunnolla ei pääsis "raudat" ottamaan toisiinsa kiinni.
Edellä kuvailtu sekoitus on sellaista lähestulkoon siirapin näköistä ja oloista tavaraa.
Mutta ei se pelkkä öjlykään ihan huono valinta ole.
Pahinta jälkeä syntyy jos kasaa koneen kuivana, voipi ekat savut jäädä samalla viimeisiksi. - onneton käsi
tärkee.. kirjoitti:
Ei tuu nyt mieleen 4-tahtisen männän merkinnät, mutta sen muistan 100 % varmasti, että 2-t männän nuoli osoittaa aina pakoaukkoon päin.
Kannattais katsoa, mitä merkintöjä vanhoissä männissä on, eli putsata se männnän pää ennen purkua. Helpottaa hommaa, eikä tartte turhia tuskailla..
Ja noista männänrenkaista tulee mieleen, että nekin voi asentaa väärinpäin, niin 4, kuin joskus 2-tahtisessakin. Jos männänrekaissa on jotain merkintöjä, niin ne tulee aina ylöspäin.
2-tahtisesta tulee tosiaan valmista kauraa samantien, jos mäntä on väärinpäin. Renkaiden päät osuu huuhteluaukkojen kohdalle ja ne menee poikki samantien, rikkoen männän ja sylinterin.
Mitä muuten on erityinen kasausöljy, mielestäni ihan tavallinen moottoriöljy soveltuu kasausvaiheessa liukastusaineeksi.näinpä itekin muistelin, kun vaan on 20v aikaa kun viimeksi mopojen kanssa peuhannut. oli nähkääs tämä ostamani peli rengasvammanen ja purku vaiheessa totesin että mäntä oli asennettu niin että nuoli oli poispäin pakoaukosta. ei se vanha muisti vielä ihan kokonaan ole sammaloitunut, ehkä ne renkaat nyt sitte kestää jos tän saa ehjänä kasattua.
- Peugeot_xps
Mulla on 70cc airsal ja täs joku päivä ku katoin sitä niin huomasin mänän olevan väärinpäin mutta on silti toiminut aika hyvin vaikka epämäätäisiä ääniä on kuulunut
- Bruutus11v
tässä oli siis männän onttopuoli ylöspäin, eikö niin.. mutte se onki pösö.
- Sivulle
Mahtanu hiukan sätkiä menemään............
- Anonyymi
Ite huomasin jälestäpäin asennuskuvaa kattoessani laittaneeni minarelli am6 männän väärinpäin. pelasi normaalisti ja otti 5kmh enemmän nopeutta kuin alkuperäisellä joka näytti kuin uudelta. Ajoin n. 7tkm sillä männällä ennen kun möin eteenpäin. Luultavasti ei vaikutta siinä koneessa männän suunta mitenkään.
- Anonyymi
Nuoli ylöspäin. Vaikka se sylinterin paikalleen laitto voi tuntua sitten vaikealta niin kyllä se menee kun lämmittää sen ensin auringossa.
- Anonyymi
Väärin. Pakoaukkoon päin
- Anonyymi
Nuoli pakoaukkoon päin eli alas
- Anonyymi
Nuoli kohti maapallon keskipistettä. Ja hanaa.
- Anonyymi
Pakoaukkoon päin
- Anonyymi
Nelareissakin aina nuoli eteenpäin. Koskee myös autoja. Hyvänä nyrkkissäntönä on että männäntappi tulee painepuolelle. Se ei ole keskeisesti männässä vähänkään nykyaikaisissa moottoreissa. Painepuoli on pyörimissuunnan vastainen puoli.
Puhtaassa voiteluhäiriössä kiinnileikkausjäljet tulevat painepuolelle. - Anonyymi
Kiertosuuntaan pitää nuolen osoittaa 2-T koneessa. sieltä tulee myös pakoaukko vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966949- 482619
- 1872189
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101503Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1351494- 741150
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,351091Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241077Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171075Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44981