Yrittäjäksi media-alalle?
Joka vuosi noin 600 uutta opiskelijaa aloittaa medianomi-opinnot. Pätkätyöt ja projektit työllistävät, mutta vakituiset työpaikat ovat harvinaisia. Miten pärjätä työpaikkakilpailussa? Helpottaako medianomin työllistymistä oman ammattitaidon myyminen yrityksen kautta?
Tampereen Ammattikorkeakoulun viestinnän osaston opiskelija Anu Vihma toivoo mielipiteitä media-alan yrittäjyydestä omaan lopputyöhönsä. Kirjottaja tulee väittämään, että yrittäminen on hyvä vaihtoehto eikä ollenkaan niin vaikeaa, kuin yleinen mielipide antaa ymmärtää. Oletko samaa mieltä? Kerro oma media-alan yrittäjätarinasi lyhyesti tai pitkästi ohessa olevien kysymysten avulla. Ilmoita, haluatko esiintyä omalla nimellä tai nimimerkillä.
Kysymykset:
1. Miten Sinusta tuli media-alan yrittäjä?
2. Minkälaista koulutusta olisit tarvinnut ryhtyessäsi yrittäjäksi?
3. Mitä ominaisuuksia media-alan yrittäjällä tulee olla?
4. Oliko oma käsityksesi yrittäjyydestä realistinen? Jos ei, missä erehdyit?
5. Oletko verkostoitunut muiden media-alalla toimivien yritysten kanssa? Miten?
6. Mikä yrittäjänä olossa on palkitsevaa ja parasta?
7. Mikä yrittäjänä olossa on stressaavaa ja turhauttavaa?
8. Kuvaile tyypillinen media-alan yrittäjä.
9. Minkälainen yrittäjä tulee pärjäämään tihentyvässä kilpailussa?
10. Minkälaisena näet media-alan yrittäjän markkinat vuonna 2010?
JOS ET OLE MEDIA-ALALLA YRITÄJÄNÄ:
1. Aiotko ryhtyä yrittäjäksi? Haaveiletko omasta tuotantoyhtiöstä?
2. Minkälaista koulutusta tarvitset yrittäjyyteen?
3. Minkälainen tyyppi pärjää yrittäjänä media-alalla?
4. Millaisena näet yrittäjän elämän?
5. Eroaako se freelancerin elämästä?
6. Mitkä ovat mielikuvasi tällä hetkellä työllistymismahdollisuuksista?
7. Näetkö yrittäjyyden vaihtoehtona työttömyydelle?
Tallenna vastaukset rtf –muodossa, ja lähetä vastaukset sähköpostilla osoitteeseen [email protected]
Lopputyötä ohjaa TAMK:n viestinnän laitoksen yliopettaja Kai Salonen. Opponenttina on tuottaja Mika Ritalahti.
yrittäjäksi media-alalle
5
1088
Vastaukset
- rittärittääää jäää
hahahha hahahhaha hahahahahaaa hahhahahaha
- haluatte kuulla
olin piene painon omistaja ja tomari Helsinkin Vallialaassa vielä 19990 -luvun alussa. ASIAKKAISTA OLI KUITENKKIN AIKA HYVCIN,. Vann laman jälkeen kaki muutui,
sain ensimäisen aivoinfraatin 1996.
En saanut kuitenkaan uuitta kouluiiistsaaaa,a
Nyt on sit loma. - paino se oli
haluatte kuulla kirjoitti:
olin piene painon omistaja ja tomari Helsinkin Vallialaassa vielä 19990 -luvun alussa. ASIAKKAISTA OLI KUITENKKIN AIKA HYVCIN,. Vann laman jälkeen kaki muutui,
Nyt on sit loma.mä painatin pikkupainoissa vallilassa joskus 80-luvulla.
Yks paino oli sellanen parin miehen yritys... tais olla pari yksvärikonetta.. tai oisko toinen ollu jopa kaksvärinen.
Sori.. oon pahoillani. Pikkupainoja kaatu aikalailla just 90 luvulla. Kun kaikki alkoi mennä päin v-ttua. Ja menee yhäkin tällä graafisella alalla. - tunneta
haluatte kuulla kirjoitti:
Nyt on sit loma.vaan asiaa puhuit. Terveenä ollaan ja velkoja maksellaan.
- mediaonperseestä
Jos haluaa tehdä ennätyksen Guinnesin kirjaan nopeasta konkurssista niin ehdottomasti media-alan yritys pystyyn etenkin täällä Suomessa.
Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384