vauva uimahallissa

_ste

Hoksasin ihan liian myöhään vauvauintimahdollisuuden ja jonot on pitkiä... mulla on 6kk ikäinen vauva ja haluttas kovasti kokeilla uimisjuttuja, mutta voinko viedä vauvan ihan omin päin uimahalliin? en ole koskaan nähnyt niin pieniä uimahallissa muulloin kuin vauvauinnissa.

19

14302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man

      vauvauinnissa altaan lämpö on yleensä korkeampi

      • yteyttä

        Moi Ota yteyttä simsalabim koulun eli www.simsalabim.fi jos muitan oikein sielä täytät kaavakkeen niin ne otta ytryttä et kyl voi vielä mennä vauvauinti mut ei vissi sukelta:(


      • vaan
        yteyttä kirjoitti:

        Moi Ota yteyttä simsalabim koulun eli www.simsalabim.fi jos muitan oikein sielä täytät kaavakkeen niin ne otta ytryttä et kyl voi vielä mennä vauvauinti mut ei vissi sukelta:(

        en millään viiti lähteä 800km:n päähän vauvauintiin.


    • mä vaan

      Ei kannata viedä alle vuoden ikäistä vauvaa uimaan muulloin kuin vauvauinteihin. Silloin on nimittäin altaat putsattu ja desinfioitu juuri kyseisiä uinteja varten ja muulloin taas olosuhteet ovat tyystin toiset eli ei soveliaat pienelle vauvalle. Ja yleensäkin vauvauinnit ovat aamusta juuri sen takia, että altaat ovat silloin puhtaimmillaan!

    • miisa

      Mä olin eilen mun 6 kk:n ikäisen vauvan kaa uimahallissa, eipä siellä paljon muita vauvoja näkynyt, kun ei ollut varsinaisesta vauvauinnista kyse. Valvoja tuli sit sanomaan, ettei kannattaisi noin pienen kanssa tulla muuten kuin vauvauinteihin. Mä kyllä ihmettelin sille, et miksen mä sais mun vauvan kanssa tulla sinne, kun olen ihan maksava asiakas kuten muutkin. Se vaan jotain pöpöistä höpisi. No, mä kyllä aion mennä jatkossakin mun vauvan kans "uimaan".

      • höppänä

        mulle ei tulisi mieleenkään viedä mun vauvaa muuten uimahalliin kuin vauvauinteihin. Sitä vartenhan niitä erikseen järjestetään, että silloim juuri vauvoja varten on olosuhteet parhaimmillaan! Altaat ovat lämpimämpiä ja vesi puhdistettua.


      • .....

        Taitaa valvoja välittää lapses terveydestä enemmän kuin sinä ite!


      • Pienen pojan äiti

        Oletko miisa ikinä miettinyt, kuinka hemmetin paljon niitä pöpöjä on oikeasti niissä altaissa, joissa huonosti peseytyneet ihmiset uivat? Ei kovin suositeltavaa...


      • Miisa
        ..... kirjoitti:

        Taitaa valvoja välittää lapses terveydestä enemmän kuin sinä ite!

        ottanut nokkiini!! Mutta sen valvojan tyyli kummiskin oli niin epäasiallinen, etten kyllä sen puheista välittänyt sit yhtään!
        Ja uimassa meinaan vauvani kanssa käydä jatkossakin, ei niihin "pöpöihin" ole muutkaan vauvat kuolleet!! Lapsen terveys kun ei todellakaan ole uimahallissa käydessä mitenkään uhattuna, kyllähän sinne on niin paljon klooria isketty niihin altaisiin...


      • tasokasvain
        ..... kirjoitti:

        Taitaa valvoja välittää lapses terveydestä enemmän kuin sinä ite!

        menee arvostelee toisen välittämistä!!!
        eiköhän toi yli varovaisuus kaikessa pure viel takasin...kyl ne otsonoidut altaa on aivan riittävän 'puhtaita'..ehkei semmoselle, joka haluaa uuden pikkusen allergikon, mut muille kyl.. pidät vaan huolen omista kersoistas pikkuäpärä.


    • ...

      Siis ei altaita puhdisteta vauvvoja varten vaan altaat puhdistaa koko ajan itse itseää(altaan reunoilla olevat kaivot)Että uikaa ihan rauhassa uimahalleissa muutenkin kuin vauvauineissa,itse olen käynyt itekseen tyttöni kanssa halleissa uimassa!
      Mutta myös aamu aikaan on paljon vähemmän populaa ja siten on mukavampi uida.Ihani uintikertoja teille.

      T:Uintivalmenja Oulusta.

    • Pienen pojan äiti

      Alle vuoden ikäistä ei suositella vietäväksi uimahalliin paitsi vauvauintiin, vesi on niin täynnä pöpöjä, ettei kannata. Ja vesi on myös normaalisti aika kylmää noin pienelle.

      • Pariton Isä

        ..on luultavasti suurin syy allergioihin. En tarkoita nyt pelkästään uimahallin pöpökammoa, vaan ihan kaikkialla olevaa järjetöntä ylireagointia.

        Minä aloin käydä tyttöni kanssa uimassa vähän ennen kuin tyttö täytti vuoden. Aluksi vaan hetken polskuteltiin, mutta nyt tytön ollessa puolitoista hänestä on tullut varsinainen vesipeto. Osaa sukellella ja kahlailla ja vaikka mitä. Vesiliukumäki on myös aivan huippu.


      • meikä
        Pariton Isä kirjoitti:

        ..on luultavasti suurin syy allergioihin. En tarkoita nyt pelkästään uimahallin pöpökammoa, vaan ihan kaikkialla olevaa järjetöntä ylireagointia.

        Minä aloin käydä tyttöni kanssa uimassa vähän ennen kuin tyttö täytti vuoden. Aluksi vaan hetken polskuteltiin, mutta nyt tytön ollessa puolitoista hänestä on tullut varsinainen vesipeto. Osaa sukellella ja kahlailla ja vaikka mitä. Vesiliukumäki on myös aivan huippu.

        pidetäänhän vauvoja lattiallakin, ja kenenkäs lattiat ovat steriilejä? ei ole ihme että nykysten sairastellaan ja ollaan allergisia ku pelätään pöpöjä ja pidetään ipanat pumpulitäytteisissä vaunuissa. Uimahalliin vaan jos siltä tuntuu.


      • Uimahallibakteeri
        Pariton Isä kirjoitti:

        ..on luultavasti suurin syy allergioihin. En tarkoita nyt pelkästään uimahallin pöpökammoa, vaan ihan kaikkialla olevaa järjetöntä ylireagointia.

        Minä aloin käydä tyttöni kanssa uimassa vähän ennen kuin tyttö täytti vuoden. Aluksi vaan hetken polskuteltiin, mutta nyt tytön ollessa puolitoista hänestä on tullut varsinainen vesipeto. Osaa sukellella ja kahlailla ja vaikka mitä. Vesiliukumäki on myös aivan huippu.

        Kiva kuulla!

        En myöskään ymmärrä tätä ylihysteeristä uutta kansaa ketkä kauhistelevat likaa tai pöpöjä. Minäkin 25-v, käyn säännöllisesti uimassa pienen 3kk ikäisen tyttöni kanssa, ja niin kivaa on meillä molemmilla. Saan hymyjä kokoajan, eikä meillä pöpjä pelätä! Siitä seuraa myös helppo elämä ilman allergioita tai sairauksia! :D WOHOO!


    • 8kk

      ikäsen tytön kans menin uimaan ja hyvin meni. Vähän aikaa läträystä ja lämmin suihku yhdes ja elämyspäivä tehty. Kivaa oli kummallakin.

    • mussi

      Juuri tänään kävin 6 -kuisen poikani kanssa uimahallissa (ekaa kertaa). Edes "kylmä" vesi ei poikaa haitannut, hyvin viihtyi ja polski.
      Mennessämme uimahallin kassahenkilö näytti paperin jonka mukaan alle 1-vuotiasta ei kannattaisi viedä uimaan, koska vedessä on nitraatteja (ihmisten ihosta) jota vauvan maksa ei pysty käsittelemään, koska maksa ei vielä toimi. Henkilö kyllä sanoi että kukaan ei ole tuon takia pois lähtenyt. Enkä lähtenyt minäkään.

    • Uimahallibakteeri

      Huhhuh, mitä hölmöjä ja sivistymättömiä ihmisiä täällä on jotka kauhistelevat uimahallin bakteereja! Tottakai voitte mennä uimaan vauvojenne kanssa! Niin minäkin teen ja kaikki monet ystäväni myös!

      Minä olen koko elämäni "asunut" uimahallissa. Pienenstä vauvasta 2kk asti on äitini vienyt uimaan uimahalleihin (myös itse uimari), useasti kuukaudessa, saunottu ja polskittu. Siitä uimatreeneihin ja kilpauintia. IKINÄ en ole saanut mitään pöpjä, syyliä, allergioita tai muitakaan vaivoja. Olen valehtelematta tervein ihminen ketä tiedän.

      Tapiolan uimahallissa näkee pikkuvauvoja kokoajan, ja siellä jutellaan ja keskutellaan vauva-aiheisia asioita. Useimmat eivät ole käyneet vauvauinnissa ollenkaan.

      Ja te, jotka luulette tietävänne uimahallien vedenvaihdosta, kysykääpä huviksenne omasta uimahallistanne. Töissä uimahallissa olleena, tiedän, että niitä vesiä ei todellakaan vaihdeta päivittäin!! :D hah!

      Uimaan vaan, bakteerien keskelle, ja ollaan terveempiä!

    • Anonyymi

      Uimahallien ja kylpylöiden allasvesistä ei mitata nitraattipitoisuutta, ellei altaassa järjestetä vauvauintia.

      Allasvesiasetuksessa määrätään, että vauvauintialtaista nitraattipitoisuus tulee mitata. Vauva voi niellä painoonsa nähden runsaasti allasvettä, jolloin vauvan verenkiertoon pääsevä nitraatti voi haitata vauvan hapensaantia. Tämän johdosta vauvauintialtaan nitraattipitoisuuden mittaaminen on otettu mukaan allasvesiasetukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe