Paljonko saatte säästöön kuukaudessa?
Itse saan säästettyä keskimäärin noin 2000 euroa/kk. Tosin työnantaja järjestää työsuhdeaunnot yms, joten niistä ei tarvitse maksaa...
Paljonko saatte säästöön kuukaudessa?
16
7060
Vastaukset
- suusta suuhun
en yhtään pankki ja verottaja vievät lähes kaiken loput menevät, ruokaan.
- Säästäjä iänikuinen
Pystyn siirtämään kuukaudessa sijoitusrahastoihin ja kasvutilille 800-1000 euron verran. Palkkani ei ole niin ihmeellinen, mutta olen pihi ja asumiskustannukset ovat pienet.
- Käteisostaja
2500 euron bruttotuloista jää yksineläjältä säästöön 600 - 800. Avain onneen on halpa asuminen. Täällä kaukana Helsingistä asuntoneliö maksaa noin tonnin.
- Tuhlari!?
Pienestä työttömyyseläkkeestä ei paljon säästellä!
Menoista riippuen rahaa jää käyttämättä noin 1000 - 1500E/kk. Ei aina.
Yhteen sattuvat hankinnat ja pörssi pudottivat lokakuussa yhden viikon aikana saldoa noin 14000E.
Toisaalta säästömme voi kasvaa vuorokauden aikana 2000 - 3000E.
Työttömyyseläkeläinen ei voi säästää.
Rahaa jää käyttämättä tai sitten ei!
Esimerkiksi kuukauden kuluttua menemme Espanjan asunnollemme. Lennot on maksettu jo aiemmin.
Meillä ei kulu edes vaimon eläkkeen vertaa, noin 700E/kk. Siitä jää puolet minun työttömyyseläkkeeni.
Ei ole mitään säästösuunnitelmaa!- siis hyvin pyyhkii
Onneksi teillä menee hyvin! Aina ei ruikuteta ja joku saakin rahaa ihan työpanoksensa vastineeksi,kunnolla.Hyvä tuo säästäminen ja sijoitus.
- Hoikka?
Kaksi aikuista henkilöä. 350E/kk??
Minulla on jonkinlainen käsitys Espanjan kustannustasosta myös mantereen puolella.
11E/vrk tuntuu aika niukalta. Oletteko dieetillä?
Ravintoloissa eikä katukahviloissa voi tuolla budjetilla rällätä.
Ruuan kanssakin tekee tiukkaa eikä maksakirroosiokaan pääse yllättämään.
Onkos teillä puutarhaviljelyä tai pientila sisämaassa?
Ainakin poikkeaa rutkasti tyypillisen etelässä kävijän budjetista!
Tosin kirjoituksessasi on muutenkin vahva provosoiva sävy!
Hirmuista palkkaa olet ainakin nauttinut kun pienestä eläkkeestäsi jää noin paljon käyttämättä tuolla "huolettomalla" elämänasentella! - Tuhlari!?
Hoikka? kirjoitti:
Kaksi aikuista henkilöä. 350E/kk??
Minulla on jonkinlainen käsitys Espanjan kustannustasosta myös mantereen puolella.
11E/vrk tuntuu aika niukalta. Oletteko dieetillä?
Ravintoloissa eikä katukahviloissa voi tuolla budjetilla rällätä.
Ruuan kanssakin tekee tiukkaa eikä maksakirroosiokaan pääse yllättämään.
Onkos teillä puutarhaviljelyä tai pientila sisämaassa?
Ainakin poikkeaa rutkasti tyypillisen etelässä kävijän budjetista!
Tosin kirjoituksessasi on muutenkin vahva provosoiva sävy!
Hirmuista palkkaa olet ainakin nauttinut kun pienestä eläkkeestäsi jää noin paljon käyttämättä tuolla "huolettomalla" elämänasentella!Ei ole provo. Täyttä totta!
Ei ole viljelmiä emmekä asu sisämaassa vaan kaupungissa, rannassa.
Totta on ettemme välitä ravintoloissa istumisesta.
3:n kk:n reisulla saatamme käydä khdesti syömässä ulkona. Menoilta ja lähtöpäivä.
Niistäkin selviää 10 - 15E:lla/kerta.
Hedelmät, vihannekset ja juurekset ostan kerran viikossa markkinoilta.
Kalat pummin läheisestä kalasatamasta.
Aterioiden sisältö vaihtelee. Teen yleensä keittoja tai uuniruokia 2 - 3 päivää varten.
Alkoholiin menee rahaa yhtä paljon kuin ruokaan mutta eihän terveys kestäisi jatkuvaa juopottelua. Vatsa ei kestä plutta eikä viiniä, vahinko!
0,7 vodka- gini- tai whiskypullon saa 3 - 5:llä eurolla.
Budjettiin sopii halun mukaan katukahviloissa pysähtelyä, ei jatkuvaa istumista.
Emme oikeasti koe säästävämme. Tässä elämäntilanteessa tapamme vain ovat tälläiset.
Muuhun matkailuun sitten "tuhlaammekin"._
- hupidi skiio
Kovat on tulot sulla, sama säästöön kuin monen bruttopalkka, ja enemmänkin. Jos tosi.
Helppoahan se silloin on. - Perheellinen
Miniminä olen pyrkinyt pitämään hieman reilua 300 euroa, mikä menee säännöllisiin kohteisiin. (Lainan lyhennys päälle)
Kun yhden palkalla nelihenkinen perhe elää, niin ei siinä ihan hirveästi jää säästöön, eikä kyllä ole niin motivaatiotakaan sniidaamiseen. - Noppa
Meillä on kovin vaihtelevat tulot kuukaudesta toiseen.
Viime vuonna ollessani äitiyslomalla meillä jäi 1100 euron lainanlyhennyksen lisäksi säästöön ehkä noin 1500 euroa kuussa. Nyt kun olen töissä ja mies on hoitovapaalla niin ehkä noin 1000 euroa enemmän. Silloin kun olemme molemmat töissä, niin meillä jää lainanlyhennyksen lisäksi noin 4000 euroa kuussa säästöön riippuen vähän siitä paljonko teen töitä. Tavoitteena olisi tulevaisuudessa vähentää työntekoa, lisätä vapaa-aikaa ja pienentää palkkapussia, mutta nykyisessä työpaikassa se ei valitettavasti onnistu, joten edessä on uuden työpaikan etsintä. 90 viikkotyötuntia ei pidemmän päälle kiinnosta...- Utelias
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta mitä teet työksesi?
Ei muuten, mutta 90 viikko tuntia on aika, anteeksi varsin paljon...
Esimerkiksi jos olisitte viitenä päivänä viikossa töissä olisitte joka päivä töissä 18 tuntia. Toki osan töistä voi tehdä viikon loppunakin (lauantaina ja sunnuntaina),mutta silti 90 viikko tuntia on mielestäni paljon; -Ainakin perheelliselle.(..)
- Tyttö
Opiskelija ja joka kuukausi säästöön 20e.. ei hurjasti,mutta kun kuukausi tulot ovat 400, joista maksetaan laskut, vuokra jne. Niin aika hyvin minusta silti..Pahanpäivän varaksi.
- opiskelija, joka
ei kitise ja ruikuta.
Hienoa, että pystyt säästämään. Noista pienistä säästöistä kertyy vielä iso raha. Olet hieno esimerkki kelle tahansa. - BASBARTUU
On kyllä hieno suoritus opiskelijalta, tosiaan...
- JustMe
Minua kiinnostaa, minkälainen on asumismuotosi? Jos 400€ tulot riittävät vuokranmaksuun sun muuhun niin vuokran täytyy olla minimaalinen.
- säästin
57000€ kun en ostanut sitä mersua mitä olin ajatellut....tässä kuussa saatan säästää vielä enemmän...jopa 76500€ jollen osta sitä audia mitä olen ajatellut...Q7....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan382915Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272824- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111236
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13782