Matkani henkisyyteen

onnellinen_

Matkani henkisyyteen - hyvä artikkeli,
jossa on onnellinen loppu:
http://www.vaino.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=51

7

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän eri

mieltä. Ei ollut hyvä artikkeli. Ainakaan tälle palstalle. Miksi te kristityt ette voi hyväksyä sitä, että joillakin muilla on eri näkemys kuin teillä? Miksi aina pitää syöttää propagandaa joka paikkaan?

Harva buddahalainen tai muista itämaisista uskonnoista ja filosofioista kiinnostunut haluaa tehdä mitään "lähetystyötä" kristittyjen palstoilla. Ja miksi haluaisikaan? Jokaista "ideologiaa" on kunnioitettava. Se on jokaisen oma asia.

Käsitykseni kristinuskosta on periaatteessa myönteinen, mutta tämä viestisi sai sitä taas piirun verran negatiivisemman puolelle. Mitä enemmän saarnaatte muille oppejanne,sitä enemmän teitä vastustetaan.

Miksi te kristityt aina haluatte pilata kaiken kivan? Kuten tämän palstan.

• kiittäjä

Kiitos Sinulle kun postitit tämän artikkelin tälle palstalle! Olen jo vuosia ollut sekaantunut mm. astronomiaan, larppaukseen, aktivistiryhmiin sekä orientalismiin. Olen ollut hyvin onneton ja miettinyt viime aikoina elämäni suuntaa ja tarkoitusta. Turhaan olen istunut astronomi-istunnoissa ja lukenut Viveka chudamania sekä Samkhyakarikaa. Minun olisi pitänyt aiemmin huomata, että olen halveksinut kristinuskoa aivan turhaan ja sulkenut Jeesuksen elämästäni, siten aiheuttaen oman tuskani.

Mutta kiitos Sinulle, että sain lukea jonkun ihmisen elämäntarinan, johon pystyin samaistumaan ja sitä kautta heijastelemaan omaa tietäni ja vääriä ratkaisujani. Olen myös itse harrastanut meediotaatiota jo vuosia ja kokenut kielteisenä siinä annetut käskyt kieltää aivan luonnollisilta tuntuvat inhimillis-luonnolliset taipumukset, kuten seksuaalisuus, jota siis olen turhaan meedittationin opetusten mukaisesti yrittänyt tukahduttaa. Kuinka paljon kärsimystä tällainen tukahdutus on minun sielulleni ja hengelleni aiheuttanutkaan!

Mutta nyt tiedän että maailmaan on annettu Jumalan toimesta Hänen kallisarvoinen poikansa, jonka veri on pessyt minut kaikesta väärästä, jotta voisin ikuisesti olla hänen kanssaan taivaassa. Kuinka selkeää ja ymmärrettävää sekä yksinkertaista! Turhaan olen yrittänyt sisäistää Nagarjunan monimutkaista ja kaiken kieltävää oppia, joka siis kieltää esim. sellaiset aivan luonnolliset asiat kuten lapsen hymy, anteeksianto, vaimon kanssa rakastelu, ja niin e. tiedäthän mistä puhun?

Mutta nyt kaikki on sovitettu eikä minun koskaan enää tarvitse lukea sellaisia valhehenkiä kuten Shankara, Vacaspati Mishra ja Ishvarakrishna.
      KIITOS VIELÄ KERRAN ja siunausta!

• Ja.

Ja aloita meditaatio. Meediopuuhat ovat ahterista. Meditaatio on vain menetelmä tyhjentää mieli, se ei ole mikään oppi missä käsketään että ei sinun hässimän pidä.

;)

• kovin pitkälle

zen-buddhalaisessa meditaatioisssa päässyt, jos puhut tunteiden "tukahduttamisesta ja kieltämisestä". Ei siitä ole kysymys ollenkaan. Nuo ovat kristillisiä termejä, ne eivät edes sovellu buddhalaisuuteen. Keskustelu jonkun pätevän zen-opettajan kanssa voisi tehdä sinulle terää.

Mutta onnea valitsemallasi tiellä. Älä kuitenkaan levitä väärää tietoa muita opeista.

• muurahaiskeko

No jos joku löytää rauhan kristinukosta, hyvä niin. Kannattanee vain muistaa, että mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle jne...Pari mielenkiintoista kohtaa, tosin:

"Mutta vaikka halujen sammuttaminen kuulosti periaatteessa hienolta, mielen ja ruumiin luontaisten reaktioiden kieltäminen tuntui luonnottomalta. Fyysisen maailman "tyhjyyden" kokeminen, joka oli yksi henkistymisen merkki, oli minusta pikemminkin turruttavaa ja masentavaa. Jos olisin meditoinut määrätietoisemmin, olisin ehkä oppinutkin tukahduttamaan tuntemukseni ja reaktioni. Mutta onko inhimillistä olla täysin vailla tuntemuksia ja ottaa kaikki ajatukset, kokemukset ja tunteet vastaan reagoimatta niihin mitenkään?"

Niin, siis käsitykseni mukaan meditaatio tähtää kuitenkin tunteiden ja ajatusten YMMÄRTÄMISEEN, ei tukahduttamiseen. Ajatuksia nousee kuitenkin koko ajan mielessä ihan itsestään, joten kuinka luonnollista on takertua niihin? Eivätkö satunnaiset ajatukset tällöin orjuuta sitä ihmistä, joka seuraa niitä ilman tietoisuutta siitä, mistä on kyse? Ajatukset kuitenkin vaikuttavat tietoisiin ajattelumalleihin, ja sitä kautta sanoihin ja tekoihin. Kuinka paljon ihminen itse asiassa ITSE päättää siitä mihin suuntaan itseään muokkaa?

• \O/

Tutustua siihen, mitä kritisoi. Tässä tapauksessa tarkoitan buddhalaisuutta.

Kristityt voisivat postata juttunsa muualle.

• antaeus.

Sivut eivät vakuuta. Olen hylännyt jo aikoja sitten kristilliset uskomukset koska ne ovat niin typeriä ja mustavalkoisia. Olen kasvanut vain niistä ulos tiedon ja ymmärryksen kehittyessä.
      Sivut toistavat noita samoja selityksiä jotka on sataan kertaan kuultu ja luettu sekä hyvästä syystä hylätty.Ei kerrassaan mitään uutta.
      Minä olen tehnyt matkaani henkisyyteen jo 13 vuotta ja olen erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe