Ritu

Onko Ritu -nimi mielestänne liian lempinimimäinen tai ns. lemmikkieläimen nimi? Itse pidän nimestä kovin.
7918
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Riitu ja Ritu on Ritvan lemppareita, mutta voisihan se olla ihan oikeakin nimi.

Äänestä
  • on lemppari Ritvasta, Riitu ois ihan kätsy nimi.
    Kalle Päätalon vaimohan oli Riitu,niissä Päätalo-filmeissä.

Äänestä

• Ritu kirjoitti:

on lemppari Ritvasta, Riitu ois ihan kätsy nimi.
    Kalle Päätalon vaimohan oli Riitu,niissä Päätalo-filmeissä.

Tomera vanhankansan nainen, jolla oli aina piippu hampaissa. Riitu on muunnos Riitasta, joka tulee taas Margarita nimestä. Tästä nimestä on lukemattomia eri muunnoksia.

Ritu taas on lempinimi Ritvasta. Ritva on hyvin kaunis suomalainen luontoaiheinen naisen nimi. Se tarkoittaa riippakoivun oksaa. Luultavasti Ritva-nimi on saatu Ilmari Kiannon runosta Rantakoivulleni. Iki-Kianto runoili:

Rantakoivu, ritvakoivu
    tuuletarten tuutima
    vienon illan vilvehessä
    oi, kuin olet kaunis sa!
    ....
    Riemun ritva, kaihon katve
    kauniimpi kuin mikään muu.
    ....
    Muu se täällä maailmassa
    murtuu, jäähtyy, unhoittuu
    vaan ei murru muistoistani
    kotirannan koivupuu!

Osaisiko joku arvoisista palstalaisista tämän kauniin runon ulkoa? Itse en muista kaikkea. Joka tapauksessa Ritva on kaunis kansallisromanttinen suomalainen etunimi, jonka soisi tulevan uudestaan muotiin!

Äänestä

• Liisa-Maria kirjoitti:

Tomera vanhankansan nainen, jolla oli aina piippu hampaissa. Riitu on muunnos Riitasta, joka tulee taas Margarita nimestä. Tästä nimestä on lukemattomia eri muunnoksia.

Ritu taas on lempinimi Ritvasta. Ritva on hyvin kaunis suomalainen luontoaiheinen naisen nimi. Se tarkoittaa riippakoivun oksaa. Luultavasti Ritva-nimi on saatu Ilmari Kiannon runosta Rantakoivulleni. Iki-Kianto runoili:

Rantakoivu, ritvakoivu
    tuuletarten tuutima
    vienon illan vilvehessä
    oi, kuin olet kaunis sa!
    ....
    Riemun ritva, kaihon katve
    kauniimpi kuin mikään muu.
    ....
    Muu se täällä maailmassa
    murtuu, jäähtyy, unhoittuu
    vaan ei murru muistoistani
    kotirannan koivupuu!

Osaisiko joku arvoisista palstalaisista tämän kauniin runon ulkoa? Itse en muista kaikkea. Joka tapauksessa Ritva on kaunis kansallisromanttinen suomalainen etunimi, jonka soisi tulevan uudestaan muotiin!

Ajattelin laittaa itse omalle lapselle, jos sattuu olemaan tyttö, niin Riitu. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olen suunnitellut joko Ruska Alviina tai Alviina Gabriela

Äänestä

• lapselle kirjoitti:

Ajattelin laittaa itse omalle lapselle, jos sattuu olemaan tyttö, niin Riitu. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olen suunnitellut joko Ruska Alviina tai Alviina Gabriela

Ritu on ihan yhtä hyvä nimi kuin Ritakin. Minua ei ainakaan haittaa, vaikka onkin lempinimen kuuloinen. Miksi laittaa jotakin samantapaista nimeä, jos kuitenkin aikoo kutsua lasta Ritu-nimellä? Hyvä nimi, sanon minä.

Äänestä

• lapselle kirjoitti:

Minulla on poika, jolla on nimi Päätalon kirjasta! Tosin se oli sattumaa, en edes tiennyt ennen nimenvalintaa, että kirjassa on samanniminen henkilö. Täältä palstaltahan minäkin vinkin sain:) Laita Ritu vaan, jos itse nimestä pidät. Se on kiva nimi, niinkuin on Riitukin :D

Äänestä

Onko ritu pojan nimi

Äänestä

Kommentoi aloitusta

kertokaapa kirjoitti:

Onko Ritu -nimi mielestänne liian lempinimimäinen tai ns. lemmikkieläimen nimi? Itse pidän nimestä kovin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu