Ritu

kertokaapa

Onko Ritu -nimi mielestänne liian lempinimimäinen tai ns. lemmikkieläimen nimi? Itse pidän nimestä kovin.

7

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *ö*

      Riitu ja Ritu on Ritvan lemppareita, mutta voisihan se olla ihan oikeakin nimi.

      • Ritu

        on lemppari Ritvasta, Riitu ois ihan kätsy nimi.
        Kalle Päätalon vaimohan oli Riitu,niissä Päätalo-filmeissä.


      • Liisa-Maria
        Ritu kirjoitti:

        on lemppari Ritvasta, Riitu ois ihan kätsy nimi.
        Kalle Päätalon vaimohan oli Riitu,niissä Päätalo-filmeissä.

        Tomera vanhankansan nainen, jolla oli aina piippu hampaissa. Riitu on muunnos Riitasta, joka tulee taas Margarita nimestä. Tästä nimestä on lukemattomia eri muunnoksia.

        Ritu taas on lempinimi Ritvasta. Ritva on hyvin kaunis suomalainen luontoaiheinen naisen nimi. Se tarkoittaa riippakoivun oksaa. Luultavasti Ritva-nimi on saatu Ilmari Kiannon runosta Rantakoivulleni. Iki-Kianto runoili:

        Rantakoivu, ritvakoivu
        tuuletarten tuutima
        vienon illan vilvehessä
        oi, kuin olet kaunis sa!
        ....
        Riemun ritva, kaihon katve
        kauniimpi kuin mikään muu.
        ....
        Muu se täällä maailmassa
        murtuu, jäähtyy, unhoittuu
        vaan ei murru muistoistani
        kotirannan koivupuu!

        Osaisiko joku arvoisista palstalaisista tämän kauniin runon ulkoa? Itse en muista kaikkea. Joka tapauksessa Ritva on kaunis kansallisromanttinen suomalainen etunimi, jonka soisi tulevan uudestaan muotiin!


      • lapselle
        Liisa-Maria kirjoitti:

        Tomera vanhankansan nainen, jolla oli aina piippu hampaissa. Riitu on muunnos Riitasta, joka tulee taas Margarita nimestä. Tästä nimestä on lukemattomia eri muunnoksia.

        Ritu taas on lempinimi Ritvasta. Ritva on hyvin kaunis suomalainen luontoaiheinen naisen nimi. Se tarkoittaa riippakoivun oksaa. Luultavasti Ritva-nimi on saatu Ilmari Kiannon runosta Rantakoivulleni. Iki-Kianto runoili:

        Rantakoivu, ritvakoivu
        tuuletarten tuutima
        vienon illan vilvehessä
        oi, kuin olet kaunis sa!
        ....
        Riemun ritva, kaihon katve
        kauniimpi kuin mikään muu.
        ....
        Muu se täällä maailmassa
        murtuu, jäähtyy, unhoittuu
        vaan ei murru muistoistani
        kotirannan koivupuu!

        Osaisiko joku arvoisista palstalaisista tämän kauniin runon ulkoa? Itse en muista kaikkea. Joka tapauksessa Ritva on kaunis kansallisromanttinen suomalainen etunimi, jonka soisi tulevan uudestaan muotiin!

        Ajattelin laittaa itse omalle lapselle, jos sattuu olemaan tyttö, niin Riitu. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olen suunnitellut joko Ruska Alviina tai Alviina Gabriela


      • Täti
        lapselle kirjoitti:

        Ajattelin laittaa itse omalle lapselle, jos sattuu olemaan tyttö, niin Riitu. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olen suunnitellut joko Ruska Alviina tai Alviina Gabriela

        Ritu on ihan yhtä hyvä nimi kuin Ritakin. Minua ei ainakaan haittaa, vaikka onkin lempinimen kuuloinen. Miksi laittaa jotakin samantapaista nimeä, jos kuitenkin aikoo kutsua lasta Ritu-nimellä? Hyvä nimi, sanon minä.


      • Meikku
        lapselle kirjoitti:

        Ajattelin laittaa itse omalle lapselle, jos sattuu olemaan tyttö, niin Riitu. Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olen suunnitellut joko Ruska Alviina tai Alviina Gabriela

        Minulla on poika, jolla on nimi Päätalon kirjasta! Tosin se oli sattumaa, en edes tiennyt ennen nimenvalintaa, että kirjassa on samanniminen henkilö. Täältä palstaltahan minäkin vinkin sain:) Laita Ritu vaan, jos itse nimestä pidät. Se on kiva nimi, niinkuin on Riitukin :D


    • Anonyymi

      Onko ritu pojan nimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe