Mitenkä tämä nyt on, kun kuulee hirveän ristiriitaisia mielipiteitä siitä onko Britannia kallis vai ei. Eli olen opiskelija, mistä voi arvata rahatilanteeni :), ja nyt haluaisin kuulla, että onko tuo saari nyt oikeasti kauhean kallis. Lennot nyt on halpoja, mutta noin muuten.
Kallistako?
8
1264
Vastaukset
- siellä
melko halvallakin, riippuu omista haluista ja tottumuksista... omilla valinnoilla voi vaikuttaa aika paljon kustannuksiin: syötkö aina ulkona, ostatko valmisruokia vai kokkailetko itse jne metrolippu on mielestäni käsittämättömän kallis ja oli itselleni ainakin "pakollinen" meno joka kuukausi (voit tosin ostaa halvemman bussilipun ja körötellä ainoastaan busseilla jos haluat, kestää tosin matkustaminen kauemmin). mutta onhan se totta, että on siellä aika kallista... (mutta myös palkat parempia suomen palkkoihin verrattuna)
- jossu
lontoo - kuten muutkin suurkaupungit - on kyllä tosiaan kallis, karkaeasti voi todeta että eurot = punnat, eli hintataso n. 1,5 -kertainen. mutta kyllä halvemmallakin selviää, kun valkkaa asuinympäristönsä, kulkuneuvonsa jne. kokkaa itse - osa elintarvikkeista ei nimittäin ole noin kalliita. ja muualla pikkukaupungeissa/kylissä elo on onnellisesti halvempaa.
- ax-Lontoolainen
Lontoo on kallis mutta muu britannia ei niin hirveästi poikkea Suomesta.
Yleisesti ottaen ruoka kaupasta ostettuna on halvempaa ja valikoimat parempia kuin suomessa. Alkoholi myös kaupassa halvempaa. Tupakka 2x kalliimpaa kuin suomessa.
Pubit ovat kohtuuhintaisia ja valikoimat hyviä kun taas klubittaminen on kallista puuhaa.
Metro lippu lontoossa maksoi pari vuotta sitten 1-2 zonella n.4£ eli kallista puuhaa. Bussilla pääsee 1£ eli huomattavasti halvempaa ja kymmenen päivän bussilippikun oli halpa. Bussilla liikkuessa näkee tietysti maisemia varsinkin doubledeckerin toisesta kerroksesta mutta paikkojen hahmottaminen varsinkin pimeällä voi olla hankalaa jos ei tarkkaan tiedä missä jää pois.- lippuhintoihin...
nykyaan metrolippu 1-2 zonelle maksaa £4,90. Paivan busilippu £3,50. Yksi bussimatka £1,50 ja yksittainen metromatka huimat £3,00
- mun mielestäni
kun osaa mennä oikeisiin paikkoihin, itse yllätyin paljonkin lontoon hintatasosta. hostellit halpoja, monet liikkeet myös paljon halvempia kuin suomessa. vältä ökykalliin näköisiä liikkeitä niin selviät :)
- pliis
Eli nyt sitten vinkkejä edullisista/mukavista shoppailukohteista eka kertaa Lontooseen menevälle!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kaikki muukin mahd.info kaupungista on tervetullutta, esim.edullisista majoituspaikoista lähtien(= voitko suositella jotakin) !
- ullamaija
No, tästähän olen Lontoossa käyneiden kanssa väitellyt jo vuosikausia ;). Riippuu todella ihmisestä ja niin valtavassa kaupungissa, jossa on kaikkea, saa myös rahaa menemään niin paljon kuin ikinä viitsii pistää menemään.
Mutta itse en pidä Lontoota kalliina. Viimeksi joulukuussa olin Lontossa ja totesin taas kerran, että varatut rahat riitti ja ylikin jäi. Mutta se on todella niin kiinni ihmisen mieltymyksistä ja siitä missä haluaa käydä, syödä ja juoda. Mutta omilla tottumuksillani ei tule sen kalliimmaksi kuin Helsingissä käynti. Ja syön ja juon joka kerta Lontoossa käydessäni hyvin - nuukailemaan en reissuun lähde. - Kokemuksesta.
Hintakirjo on laaja. Teetkö itse ruokaa vai syötkö ulkona. Jos syöt, niin lounaspuffan hinta moninkertasuu illaksi. Tuoppi pubissa ei ole kallis, mutta drikki yökerhossa on riistohintainen. Kuten joku sanoikin, bussi on metroa halvempi. Kahvikuppi Mäkkärissä maksaa murto-osan trendikahvilan hinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3652128- 571578
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1531170Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771139Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67929- 86905
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.31865Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-112840Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks11837K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8816