Minulla on 1.5 vuotias "noutajapohjainen" narttukoira. Se osaa seurata yms. mitä siihen tottelevaisuuteen nyt kuuluukaan (mm. istu maahan paikka tänne). Tahtoisin opettaa sille saman tempun mitä Uuno Turhapuron koira teki elokuvassa...eli veti peiton isäntänsä päälle. En vain keksi miten aloittaisin opettamisen. (sänkyyn se osaa hypätä:))
Miten opetan
2
257
Vastaukset
No, minä kyllä opetin koiran kiskomaan peiton pois nukkujan päältä. Koirani tietää, mikä on naksutin, joten käytin sitä hyväkseni. Naksautin, kun koira lähestyi sängyn tyynypäätyä ja naksua luonnollisesti seurasi itse palkka eli meidän tapauksessa nami kehuilla, kumpikaan kun ei tehoa yksinään. Pikkuhiljaa vaadin koiralta
vähän lähempänä olemista,
sitten peiton koskemista kuonolla,
sitten suuhun ottaminen kunnolla,
sitten vetämistä pois sängyltä,
sitten vetämistä kohti sängyn vastakkaista päätyä, ei minua kohti,
sitten kun peitto on lähes kokonaan lattialla, irtipäästäminen ja
lopuksi koira makuulle peiton päälle.
Onnistuisikohan tuo takaperin. Aluksi kannattaa harjoitella ilman henkilöä sängyssä tai jonkun "tylsän" avustajan kanssa, voipa nukkujaa esittää nukke tai pehmolelukin. Naksutin on liki pakollinen tuollaisissa tempuissa: nopeuttaa opettamista ja helpottaa oikeiden liikeratojen oppimista.- koiris
Kiitos vinkistä. koirani on niin ahne, että varmaan tuo makupala ja ääni yhdistettynä tehoaa. Kyllä se sieppää pehmolelujakin, joten luulen että peittokin kelpaa:)
Olin kovin "ylpeä" itsestäni kun sain sen ahneen otuksen oppimaan istumaan ruokakupin ääressä ja varttumaan sanoja "ole hyvä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406