valtran reuhka

korjailija...

mikähän on kun nostolaite ei nosta kuin pakkonoston katkaisijasta eli siitä mistä vetokoukku kun laukaistaan ni pitää nosstaa sit että se lukittuu,vika ilmeni yks kaks tosin ajoin matka ajoa noin 50 km ja sit linkosin noin 20 km eli oisko mahdollista et öljyt ois lämmenyt liikaa ja vaahtoutuneet mut toisaalta kun pakko kytkimestä sit nostaa eli jos sammuttaa traktorin ja kuittaa keinukytkimellä nostolaitteen niin ei nosta...taitaa olla reuhka mikä reuhka toi valmet niin tää on 6400 sit ja sähkönostolaite ennen ei kyl oo tehny tota.

11

6192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-320s

      LAUSE :D !!

    • Fendt hölmö

      Onko sulla varmasti nostolaitteen säädöt oikein ettei se ac rajota nostokorkeutta.

      • korjailija...

        kaikki ja kokeilu vaikka mitä,välillä piti painaa traktorin alta lohkosta karaa suoraan et nosti nostolaitteen ylös,oiskohan magneettiventtiilissä vika,pitää vähän syventyä aamulla tohon paremmin.


    • sulakkeet ja seuraavaksi kokeile varmasti toimivalla uudella keinukatkaisijalla,
      missä muuten linkosit onko mahdollista että olisi joku johto irronnut koneen alta.

      • Paalinpyörittäjä

        Autocontrol kytkin hajalla se on kulutustavaraa, oon kerran vaihtanu 3700 ajettuun 6400een, mutta kollegalla samanlaisessa jo neljäs menossa!
        Jos nostolaitejousitus on päällä asennossa, niin koukku ei lukitu! Itte hyödynnän lyhyissä siirroissa sitä ominaisuutta, niin ei tartte kiskoo lukitusvipua aina.


      • Anonyymi
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Autocontrol kytkin hajalla se on kulutustavaraa, oon kerran vaihtanu 3700 ajettuun 6400een, mutta kollegalla samanlaisessa jo neljäs menossa!
        Jos nostolaitejousitus on päällä asennossa, niin koukku ei lukitu! Itte hyödynnän lyhyissä siirroissa sitä ominaisuutta, niin ei tartte kiskoo lukitusvipua aina.

        Sen voin kokemuksesta sanoa,että Valtran nostolaite on todella haavoittuvainen,ei uskois Suomessa tehty,ja varaosat maksaa maltaita.
        Asentoanturi,nostokynkät ja poikittaisakeli aivan järetömissä hinnoissa..
        Jotku kehuu käyttövarma kampe,sitä se ei todellakaan ole.
        Täytynee harkita merkin vaihtoa todella.
        Valtralta osat maksaa aivan järjetömästi,eikä hinnoissa muka ole "löysää".


    • arii

      valroissaa oo vika koodausta? vois palk´jon valasta asiaa et missä vika

      • korjailija...

        kun vähän viitsi etsiä,elikkä vetovarsien yläpuolella olevat nostokynkät ja niiden poikkiakseli jossa on boorit niin siihen akseliin tulee tunnistin anturi kopin altapäin se on se anturi joka antaa käskyn nostolaitteen asennosta jos tämä akseli jossa kynkät on kiinni, pääty ruuvit irtoavat tai löyhtyvät niin akseli pääsee liikkumaan päiksekkäin toisin sanoen sivusuunnassa ja saattaa vioittaa näin tämän anturin.


      • Fercu
        korjailija... kirjoitti:

        kun vähän viitsi etsiä,elikkä vetovarsien yläpuolella olevat nostokynkät ja niiden poikkiakseli jossa on boorit niin siihen akseliin tulee tunnistin anturi kopin altapäin se on se anturi joka antaa käskyn nostolaitteen asennosta jos tämä akseli jossa kynkät on kiinni, pääty ruuvit irtoavat tai löyhtyvät niin akseli pääsee liikkumaan päiksekkäin toisin sanoen sivusuunnassa ja saattaa vioittaa näin tämän anturin.

        Mulla on mf samallaane vika, laskoo muttei nosta muutaku keltasista napiista. pitääpä tarkistaa samat anturit. samat firman sähköt niis mun mielestä o?==?


      • Fiatagri
        korjailija... kirjoitti:

        kun vähän viitsi etsiä,elikkä vetovarsien yläpuolella olevat nostokynkät ja niiden poikkiakseli jossa on boorit niin siihen akseliin tulee tunnistin anturi kopin altapäin se on se anturi joka antaa käskyn nostolaitteen asennosta jos tämä akseli jossa kynkät on kiinni, pääty ruuvit irtoavat tai löyhtyvät niin akseli pääsee liikkumaan päiksekkäin toisin sanoen sivusuunnassa ja saattaa vioittaa näin tämän anturin.

        Valtra 6400 näytää olevan se asentoanturi tosi ikävä vaihdettava huonossa paikassa,ja hyvin häiriöaltis näytää olevan jos vähänkin kynkät päsevat liikuun sivusuunnassa niin heti menee asentoanturi kieroon.Ja näinolle se estää nostolaiteen toimivuuden...


    • kaikkea sattuu

      Mielen kiintoista, oma kohtainen kokemus vaikka päin vastainen, jäi kyntäessä aurat ylös veto varret ylä asentoon eikä millään alas, mielen kiintoista ottaa aurat irti. muistaakseni vika sähkö johdoissa pitkän etsinnän jälkeen, että semmoinen tapaus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe