Aikoinaan tuli opiskeltua latinaa. Mitä jäi mieleen... eipä sitten just mitään. Paitsi tuo lausahdus; nimi on enne.
Voi ollakin... Onhan meillä Pouta, Kasvi,jne. Onko teillä nimi ollut enteellinen?
Entäs etunimet? Jos jonkun nimi on Maija, niin oletatteko hänen olevan "tavallinen Maija" Entäs Taavi, Lola, Diana, Paavo =)
Nomen est omen?
15
1067
Vastaukset
- Mark
Just nyt Radio Suomessa puhutaan lintuinfluenssasta. Yksi asiantuntijoista on Juhani Lokki.
Tiedän lisää esimerkkejä kotiseudultani Kaakkois-Suomesta... Enso-Gutzeitin ympäristöpäällikkö (nyt jo eläkkeellä) on nimeltään Vettenranta. Rohkenen mainita hänet tässä yhteydessä; nimihän on mitä osuvin.
Etunimien perusteella en tee mitään päätelmiä... no joo, jos lapsen nimi on Alexandra Möttönen niin mielestäni hänen vanhempiensa tyylitaju on pettänyt.- maalu
Joskus muinoin olin kirjastossa töissä: Herra Kirves tuli ja lainasi metsäkirjallisuutta, herra Tontti asemakaavoituksesta ja Luuri puhelintekniikkaa...
Metkaa näissä nimissä, että kaikki ovat aika harvinaisia. Minä en ainakaan Tonttia ja Luuria ollut kuullut aikaisemmin.
Tiedän, että erään muuttofirman ihmisillä on nimi Orava.
Joskus tv:ssä oli eläinlääkäri Ilves...
Kerran minulle kerrottiin, kuinka jonkun kotimaisen jalkapallo/jääkiekkojoukkueen kaikkien miesten nimi kuvasi jotakin puuta: Koivu, mänty, kuusi, leppä, tammi...
- Huolestunna
Tirlittan ei hyvä enne, jos kiipeät muurille.
Ruotsissa ei sinun kannata myöskään kiivetä katolle. "Tirlittan satt på taket. Tilittan trilla ner..."- kuulut
saman enteen..:(
- Loistava.polku
Isäni oli merikapteeni Aalto. Ja yhdessä firmassa on talousjohtaja Kukkaro.
- sounder*
...mitä olen kuullut on gynekologi Reva
- Sanni Savolainen
On olemassa hammasteknikko Nyrhinen ;) Hyvä ettei hammaslääkäri ;)
Koulussa opettaja kertoi vitsin Stig Framåt-nimisestä miehestä. Mikä lienee ollut miehiään tämä sitten, en muista enää.
Ja onhan tämä Miina Kenttäkin tuttu juttu?- sounder*
on toimittaja alias Ilkka Uotila. Mainio tyyppi, vanhoja yleläisiä
- nyyh
sounder* kirjoitti:
on toimittaja alias Ilkka Uotila. Mainio tyyppi, vanhoja yleläisiä
Hän on poistunut paremmille eetteriaalloille.
- olen
nyyh kirjoitti:
Hän on poistunut paremmille eetteriaalloille.
pahoillani..
- bluepoem
Tähtitieteilijä ; Leena Tähtinen
Oma sukunimeni ei ole enne,,toivon niin.
etunimeni voisi olla mutta kun ei ole ;(
Ps:
Olis muuten kiva jos olis jompikumpi nimi ; NERO - Sanni Savolainen
Kuvitelkaapas, jos nimi ei sovi kantajalleen. Jos Unelma onkin ihan jotain muuta kuin unelma ;) Tai Ohukainen onkin paksukainen...
Entäs jos toinen esittelee itsensä Känniseksi ja toinen Kankkuseksi...- jiisa
tunnenpa yhen etunimeltään Kunto, esiteltyään itsensä saapi kyl jos jonkinnäköistä heittoa!
- anoyyyy
hauska vanha tarina:
Kauppinen niminen mies muutti Kuopion kulmille ja ihmetteli kun kaikki kutsuivat häntä Kaappiseksi.Aikansa kuunneltuaan hän muutti nimensä sitten Kaappiseksi.Tämän jälkeen savolaiset ryhtyivät kutsumaan häntä Kuappiseksi.
Ja todennäköisesti alunperin Kauppinen päätyi tämän jälkeen sitten pehmustettuun kuappiin.
toinen vanha tarina nimestä:
Mummo meinasi saada syytteen viranomaiseen kohdistuneesta henkisestä väkivallasta kun oli unohtanut muuttoilmoituksessa nimestään iin pisteet.näin Miina Riipisestä oli tullut kaunokirjoituksella hienosti kirjoitettuna tullut Muna Rupinen.
Hyvää weekendiä :) - (.)Y(.)
anoyyyy kirjoitti:
hauska vanha tarina:
Kauppinen niminen mies muutti Kuopion kulmille ja ihmetteli kun kaikki kutsuivat häntä Kaappiseksi.Aikansa kuunneltuaan hän muutti nimensä sitten Kaappiseksi.Tämän jälkeen savolaiset ryhtyivät kutsumaan häntä Kuappiseksi.
Ja todennäköisesti alunperin Kauppinen päätyi tämän jälkeen sitten pehmustettuun kuappiin.
toinen vanha tarina nimestä:
Mummo meinasi saada syytteen viranomaiseen kohdistuneesta henkisestä väkivallasta kun oli unohtanut muuttoilmoituksessa nimestään iin pisteet.näin Miina Riipisestä oli tullut kaunokirjoituksella hienosti kirjoitettuna tullut Muna Rupinen.
Hyvää weekendiä :)Hauskojen savolaisjuttujen kertojallekin.. :))
Miina parka, eipä ollu helppoo hänelläkään.. :DDDDD
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939