Olen mahdollisesti ostamassa tämän mopon ja toivosin että joku avulias ( Jolla todellakin on tämä mopo! ) vastaisi seuraaviin kysymyksiin:
1. Mitä eroa on Myllymäen Fude enduro- tieliikenteeseen ja Kone- glansin 50gy mopoilla, muutakuin hinta?
2. Onko toiminut hyvin?
3. Kuulin jostain, että runko olisi katkennut, onko tämä totta?
4. Riittääkö teho kuljettamaan mopoa, vaikka siinä on massaa melko paljon?
5. Onko kauhean painava, vaikka nostaa jostain ojasta?
Kinroad xt50gy
42
17060
Vastaukset
- ma_ke
1. myllymäen ja kone-glans:sin enduro mopoilla ei ole muuta eroa hinnan lisäksi, kuin se että myllymäki on pistänyt sivumuoveihin tarrat, jotka peittävät "kinroad" merkit
2. toistaiseksi hyvin. minulla ei tosin ole vielä ehtinyt noita kilometrejä paljon kertyä, mutta oman gy50 melko täydellisesti läpikäyneenä uskon sen hyvin kestävän.
3. itse en ole mistään kuullut gy50 rungon pettäneen. itse painan noin 150 kg ,ja olen ajellut omalla gy50 myös veljenpoika kyydissä, joka painaa noin 30 kg. ja hyvin on kestänyt sen rynkytyksen.
4. tehot kyllä riittää, vaikka gy50 painaakin... olikos se nyt 105 kg, tai jotain sinne päin. suosittelisin kuitenkin isompaa takaratasta.
2 kw moottori ei ole gy50 mikään tykki, vaan neutraalin varma menijä, joka sopii paremmin maantielle kuin montulle... halpoja ja hiljaisija kilometrejä.
5. painosta sanoisin ,että itse en viitsisi turhanpäiten nostella sitä ojista. etupääkin painaa niin per_____sti. ei siis ripuliranteille.
mutta ajaessahan ei sitä painoa edes huomaa.- tyttö15v
mulla on kinroadin enduro gy50 :D menin sen kans perseellee tos alku keväästä ja en millää meinannu saada nostettuu ylös :D (oon vast 15v) mut se on kyl ihan hyvä mopo kylkin en tykkäile kun kulkee vaan 50km/h, aion virittää.
Mietin myös minkä vitun takia kaikki aina mollaa tota? koulussakin kaikki nauraa mun mopolle.
- jokuvaan
1. Ei mitään teknistä eroa
2. En tiä
3. On totta
4. En tiedä
5. Reilu sata kiloako se ny paino? Jos oli ton verran niin ei sitä mielikseen nostele ilmaan mutta kyllähän nyt tommosen aina pystyyn saa.- Aspi
Miksi kaikki haukkuvat tätä mopoa vaikka heillä ei itsellään edes ole sitä? Niin, ja kai tässä täytyy alkaa treenaamaan, että jaksaa sitten käsitellä tuota mopoa jos tulee sellainen ostetttua! =) Painaako kauheasti toisiin enduroihin verrattuna?
- ma_ke
Aspi kirjoitti:
Miksi kaikki haukkuvat tätä mopoa vaikka heillä ei itsellään edes ole sitä? Niin, ja kai tässä täytyy alkaa treenaamaan, että jaksaa sitten käsitellä tuota mopoa jos tulee sellainen ostetttua! =) Painaako kauheasti toisiin enduroihin verrattuna?
voipi sanoa, että ne jotka haukkuvat gy50, niin heistä 100 % ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta koko pyörästä. ihan jo siksi, että koko mopoahan ei ole ollut suomessakaan kuin jotain 4 - 5 kk
paino eroa gy50, ja länsi mopojen välillä ei ole paljon, vain noin 5 - 15 kg gy50 hyväksi.
osta ihmeessä, olen varma että et tule pettymään.
gy50 on vain muutamia kohti jotka kannattaa tarkastaa enne ajoa, jotta moposi toimisi sitten jatkossakin. - juppe
Aspi kirjoitti:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/38070/cat/3544
ehkä ton takii sitä haukutaa
eli on toi rungon katkeeminen totta - toyotaman
juppe kirjoitti:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/38070/cat/3544
ehkä ton takii sitä haukutaa
eli on toi rungon katkeeminen tottaHienoa make sinä osaat puhua oikeista asioista. Täällä porukka lähestulkoon vertailee gy50 johonkin Derbiin. Ja etsii gy:n huonoja puolia. Onhan aina joka mopossa huonot ja hyvät puolensa, mutta tarviiko sitä olla heti ennakkoluuloinen uutta "outoa" mopomerkkiä kohtaan ja etsiä heti ne huonot puolet? Minä olen itse ainakin erittäin tyytyväinen gy50:een. Joskin ylämäkeen 4-vaihteella ei jaksa oikein vääntää. Johtuu varmaankin välityksistä tai sitten vaan on koneen "alkukankeutta" kun en ole sisään ajanut vielä.. Takaratas on 58 hampainen eturatasta en ole vielä katsonut. Onko muilla näin iso tuo takaratas? Tää mopo on kyllä ihan omiaan pitkille maantie ajamisille. Tasaista ja hiljaista kyytiä ja jaksaa vetää hyvin. Ylämäkeen se on vain pieni ongelma. Hyviä ajamisia muille kinroadin omistajille!
- ma_ke
toyotaman kirjoitti:
Hienoa make sinä osaat puhua oikeista asioista. Täällä porukka lähestulkoon vertailee gy50 johonkin Derbiin. Ja etsii gy:n huonoja puolia. Onhan aina joka mopossa huonot ja hyvät puolensa, mutta tarviiko sitä olla heti ennakkoluuloinen uutta "outoa" mopomerkkiä kohtaan ja etsiä heti ne huonot puolet? Minä olen itse ainakin erittäin tyytyväinen gy50:een. Joskin ylämäkeen 4-vaihteella ei jaksa oikein vääntää. Johtuu varmaankin välityksistä tai sitten vaan on koneen "alkukankeutta" kun en ole sisään ajanut vielä.. Takaratas on 58 hampainen eturatasta en ole vielä katsonut. Onko muilla näin iso tuo takaratas? Tää mopo on kyllä ihan omiaan pitkille maantie ajamisille. Tasaista ja hiljaista kyytiä ja jaksaa vetää hyvin. Ylämäkeen se on vain pieni ongelma. Hyviä ajamisia muille kinroadin omistajille!
mistä olet ostanut oman gy50. ja toinen kysymys, mistä olet saanut mopoosi 58 piikkisen takarattaan. minulla on vakioratas 46 eli aivan liian pieni. eli 4 vaihde on niin pitkä nyt, että sillä ei periaatteessa ole mitään käyttöä.
- Nimetön
ma_ke kirjoitti:
mistä olet ostanut oman gy50. ja toinen kysymys, mistä olet saanut mopoosi 58 piikkisen takarattaan. minulla on vakioratas 46 eli aivan liian pieni. eli 4 vaihde on niin pitkä nyt, että sillä ei periaatteessa ole mitään käyttöä.
No mulla on ollut se 58 hampainen siinä kiinni alusta lähtien. On ollut aina. Kone-glanssilta ostin tämän mopon ja aika reilu välittäjä on kiinni takana :D Ihmettelen itse suuresti kun sinulla on noin pieni tuo takavälittäjä. Kuinka sinulla jaksaa ylämäkeen mennä? Minun pitää yleensä 3 vaihteelle tiputtaa vaihde kun ei meinaa vetää. Mutta voihan olla että minulla on iso takavälittäjä, mutta etuvälittäjä on taas pari hammasta isompi kuin sinulla. Ja siitä voi johtua tuo ettei mulla jaksa ylämäkeen mennä, jos etuvälittäjä on iso. Pitää tarkistaa tällä viikolla etuvälittäjän hammasluku ja vertailla vaikka sinun kanssasi niitä välitys-suhteita. Kuinka iso kaasutin sinulla siinä on? Minulla on ilmeisesti 17mm Deni. (aika outo merkki)
- ............
Nimetön kirjoitti:
No mulla on ollut se 58 hampainen siinä kiinni alusta lähtien. On ollut aina. Kone-glanssilta ostin tämän mopon ja aika reilu välittäjä on kiinni takana :D Ihmettelen itse suuresti kun sinulla on noin pieni tuo takavälittäjä. Kuinka sinulla jaksaa ylämäkeen mennä? Minun pitää yleensä 3 vaihteelle tiputtaa vaihde kun ei meinaa vetää. Mutta voihan olla että minulla on iso takavälittäjä, mutta etuvälittäjä on taas pari hammasta isompi kuin sinulla. Ja siitä voi johtua tuo ettei mulla jaksa ylämäkeen mennä, jos etuvälittäjä on iso. Pitää tarkistaa tällä viikolla etuvälittäjän hammasluku ja vertailla vaikka sinun kanssasi niitä välitys-suhteita. Kuinka iso kaasutin sinulla siinä on? Minulla on ilmeisesti 17mm Deni. (aika outo merkki)
Millon sä sen ostit.
- ma_ke
............ kirjoitti:
Millon sä sen ostit.
tilasin joskus syys / lokakuussa 2005. ja mopon sain itselleni joulukuun eka päivä. mulla on muuten semmoiset välitykset, kuin 14 / 46
eli aivan toivottoman pitkät.
nyt olis tarkotus lähtee ens perjantaina mopo-sport:tiin ostamaan hieman sopivampia rattaita, jos vain löytyy. - ............
Nimetön kirjoitti:
Mä kyl tarkotin tota kyl tolle nimettömälle. Ite sai ton 1.12.
- Kiki
............ kirjoitti:
Mä kyl tarkotin tota kyl tolle nimettömälle. Ite sai ton 1.12.
Kolla skolpa yk lopsaaw mblp jk sertypoo klooh.
- ............
1. Tuskin muuta kuin hinta ja fudes rumempi etumaski.
2. Hyvin on toiminut. Ainoo mikä on menny rikki on toi rattilukko(ei tarvinnu paljoo vääntää).
3. Kyl jollakin oli katkennu runko mut oli se kans hyppiny sil jonkun verran.
4. Riittää se hyvin kuljettamaan. Ja on helppoa ja halpaa virittää.
5. Kyl ton ny hyvin jaksaa nostaa jos ei todellakaan oo mikään rimpula. - ............
Tietääks joku onks täs pakoputkes kuristuksii?
- ma_ke
on nimittäin testattu 180 kg painolla. ja kyllähän minkä vaan saa rikki, kun vaan rikkomalla rikkoo.
ja toisekseen ton kuvan gy50 ei mene edes takuuseen, viritysten takia.
mä kyllä tulen kesän mittaan kertomaan tällä palstalla miten on oma gy50 kestänyt. - Aspi
ma_ke kirjoitti:
on nimittäin testattu 180 kg painolla. ja kyllähän minkä vaan saa rikki, kun vaan rikkomalla rikkoo.
ja toisekseen ton kuvan gy50 ei mene edes takuuseen, viritysten takia.
mä kyllä tulen kesän mittaan kertomaan tällä palstalla miten on oma gy50 kestänyt.Niin kyllä kai se hajoo sen takuun aikana jos hajoo. Eli menee takuusta läpi luulisin.
- Aspi
Kai se kestää ihan normaalia sudittelua ja p- ringin pyörittämistä, kumin polttoa yms?
- ma_ke
jo pelkästään powerfiltter katsotaan mopon virittämiseks. viet tuon mopon takuuhuoltoon tuossa kunnossa, niin ei varmasti takuu korvaa.
ja toisekseen , noita kuvia kattellessa huomaa monesta kohtaa, että se on ollut todella kovalla käytöllä. ihan jo että pakokaasujen kierrätysjärjestelmä on purettu lisätehojen toivossa, ja pakoputken suoja kromeja on karsittu, ihan vain rankemman ulkonäön toivossa... naurettavaa.
ja kaiken kukuraksi myös takapakkari on poistettu.
mitähän kaikkea tolle gy50 onkaa tehty, jotka ei näy noissa kuvissa.
tommosen pommin kun vie takuuhuoltoon, niin varmasti se tulee linkona takaisin.
NOHHH, jokainenhan pamlaa tyylillään. mutta jos haluatte että moponne takuu ei raukea, niin en suosittelis mopojenne virittämistä ja turhia purkamisia, ainakaan takuun aikana. - ............
Kyl se ny hyvin kestää tollasen ja rajummankin käytön.
- ma_ke
ma_ke kirjoitti:
jo pelkästään powerfiltter katsotaan mopon virittämiseks. viet tuon mopon takuuhuoltoon tuossa kunnossa, niin ei varmasti takuu korvaa.
ja toisekseen , noita kuvia kattellessa huomaa monesta kohtaa, että se on ollut todella kovalla käytöllä. ihan jo että pakokaasujen kierrätysjärjestelmä on purettu lisätehojen toivossa, ja pakoputken suoja kromeja on karsittu, ihan vain rankemman ulkonäön toivossa... naurettavaa.
ja kaiken kukuraksi myös takapakkari on poistettu.
mitähän kaikkea tolle gy50 onkaa tehty, jotka ei näy noissa kuvissa.
tommosen pommin kun vie takuuhuoltoon, niin varmasti se tulee linkona takaisin.
NOHHH, jokainenhan pamlaa tyylillään. mutta jos haluatte että moponne takuu ei raukea, niin en suosittelis mopojenne virittämistä ja turhia purkamisia, ainakaan takuun aikana.Jokos olet kerennyt nelosvaihteelle?
- ma_ke
............ kirjoitti:
Kyl se ny hyvin kestää tollasen ja rajummankin käytön.
mä uskoisin, että toikin tapaus on kahden asian yhtälö. mopo on maanantai yksilö, ja toisekseen uskon kyseisen mopon oleen kovalla käytöllä.
se että tätä mopoa haukutaan tällä palstalla, ei tee siitä se parempaa tai paskempaa kuin mitä se on. jos nyt luetaan näitä mopo palstoja taakse päin, niin löytyy niitä melko ihmeellisiä vikoja laatumerkeistäkin, ja ei niihinkään takerruta pitkäksi aikaa. tää vaan kertoo siitäkin, että ollaa kateellisia niille, jotka ovat saaneet hienon ja näyttävän mopon alle tonnilla.
ja toisekseen, onko ? kovinkaan oikeudenmukaista vertailla ladaa ja mersua toisiinsa.
kyllähän vikoja löytyy, kun vaan etimällä ettii.
ja kukapa sitä ladalla ajeliskaan, jos olis mersuun varaa.
PS: ja tiedoksi muutamalle tän palstan kusipäälle, että empä, ole ehtinyt paljon testailla 4 vaihdetta kun on ollut oma mopo koko talven lämpimässä tallissa köllimässä, ja odottelemassa tulevaa kevättä. - ............
ma_ke kirjoitti:
mä uskoisin, että toikin tapaus on kahden asian yhtälö. mopo on maanantai yksilö, ja toisekseen uskon kyseisen mopon oleen kovalla käytöllä.
se että tätä mopoa haukutaan tällä palstalla, ei tee siitä se parempaa tai paskempaa kuin mitä se on. jos nyt luetaan näitä mopo palstoja taakse päin, niin löytyy niitä melko ihmeellisiä vikoja laatumerkeistäkin, ja ei niihinkään takerruta pitkäksi aikaa. tää vaan kertoo siitäkin, että ollaa kateellisia niille, jotka ovat saaneet hienon ja näyttävän mopon alle tonnilla.
ja toisekseen, onko ? kovinkaan oikeudenmukaista vertailla ladaa ja mersua toisiinsa.
kyllähän vikoja löytyy, kun vaan etimällä ettii.
ja kukapa sitä ladalla ajeliskaan, jos olis mersuun varaa.
PS: ja tiedoksi muutamalle tän palstan kusipäälle, että empä, ole ehtinyt paljon testailla 4 vaihdetta kun on ollut oma mopo koko talven lämpimässä tallissa köllimässä, ja odottelemassa tulevaa kevättä.Kone-glanssin sivuil on tullu taas uusii paljon parempii kuvii gy50:stä.
- kinroad
............ kirjoitti:
Kone-glanssin sivuil on tullu taas uusii paljon parempii kuvii gy50:stä.
Kumpi on parempi kinroad custom vai se enduro mopo??? Aattelin ostaa jommankumman ku on niin halpoja...
- ............
kinroad kirjoitti:
Kumpi on parempi kinroad custom vai se enduro mopo??? Aattelin ostaa jommankumman ku on niin halpoja...
Mä olisin tän enduron kannal. Ite oon ollu tosi tyytyväinen tähä et osta pois.
- zenox
............ kirjoitti:
täällä foorumilla keskustellaan mopoista esim kinroadista tule www.mopo.tk tai http://www.createforum.com/phpbb/?mforum=mopomoto
- kinroadista 2 kertaa runko ...
............ kirjoitti:
mulla on menny kinroadista siis endurosta kahesti runko poikki että se siitä rungon kestävyydestä.
- huoh
Kyselisin vaa et ku otin moposta rajottimen pois nii etuvalot lakkas toimimasta ja ainoastaan pitkät toimii..
Ja sit minkälaisii rattaita suosittelette kyseiseen mopoon? Tällä hetkelle edessä 14 ja takaa 46 mitkä olis hyvät? - Nathare
Älä ikinä osta kinroadia. Kaveril oli sellane ja siin oli koko aja vikaa.
- Vilze15vee
Käykö toi mopo hyvin maantieajoon, jos ajan sillä vaan kouluun ja pyörin kaupungissa enkä aja missään metässä muutenkaan.?
- gy50
Vilze15vee kirjoitti:
Käykö toi mopo hyvin maantieajoon, jos ajan sillä vaan kouluun ja pyörin kaupungissa enkä aja missään metässä muutenkaan.?
Kyl sillä itsekin oon ajellut kouluun ja ympäri keskustaa ei oo mitää ongelmia ilmennyt!
- Viltsu19
Aspi on siis jo päättänyt ajaa Kinroadin ojaa kun tuommoisia kyselee :D
- ajaja kinroad
osta pois! itselläni on juuri tuo mopo ja kyllä kestää ja jos joku sanoo muuta niin älä usko nimittäin ne ei ole ajanut tuolla eikä tiedä paskaakaan siitä mutta kannattaa tarkistaa onko suutin liian pieni nimittäin minulla oli
3:ruonko on katkennut minulla mutta sen saa hitsauksella kuntoon ja kyllä kestää
5:painava ei ole ja pitäin jaksaa nostaa ojasta nuorempikin lapsi - kokemusta on
1. Mitä eroa on Myllymäen Fude enduro- tieliikenteeseen ja Kone- glansin 50gy mopoilla,
muutakuin hinta?
= Ei melkeinpä mitään (samoja paskoja ne kaikki on)
2. Onko toiminut hyvin?
=jos kasaat uudestaan rungon ja vähän laittelet niin toimii
3. Kuulin jostain, että runko olisi katkennut, onko tämä totta?
= ON!!! Mulla on katkennut runko jo kolmesta kohtaa.
4. Riittääkö teho kuljettamaan mopoa, vaikka siinä on massaa melko paljon?
=otat rajottimen pois niin kyllä jotenkuten
5. Onko kauhean painava, vaikka nostaa jostain ojasta?
=jos voimaa löytyy niin ei ole painava.
Mulla on vuoden kokemus kinroadista. - kinkkiksen omistaja
1. ei mitää. nimi vaan.
2.mulla on toiminut ihan mahtavasti. pelkästää eturenkaa sis.kimu puhkes 2000km kohall.
3.ei ole totta. siinä on kevarin runko ja se kestää.
4.riittää hyvin kuljettaman. menee 60km/hm vakiona jo.
5.105kg painaa. ku mulla kaatu nii kyllä sen sai nostettuu hyvin ku sai kohan mist saa kiinni. eikä tarvi mikää voimakass oll et sen saa ylös....
te, jotka ete tiedä mitään kinroadista, älkää puhuko siitä sitten.- xdxdxdxdxdajsk
Huvat äänet siitä ainakin kuuluu :D
Jos ajaa normaalisti (koulumatkat yms.) niin kannattaa ostaa, koska on niin halpa ja hyvin toimiva.
- kinku omistaja
1. en tie.
2. minulla on toiminut 5000km hyvin, peläkstään etukumi on puhjennut...
ja bensaa pitäny laittaa vaa lisää....
3.en ole ite kuullut, että olisi katkennut. on se mahdollista, jos joku menee tekemää sill jotai.....
4. riittää hyvin, minun on vakio ja siinä olin minä, kaverini, ja matkatavarat pääl, ja painoo oli noin 160kg ja 2 vaihteella menin JYRKKÄÄ mäkee ylös... eli riittää teho
5.no se painaa 105 kiloo, mull on kerra ollu se ojass mut on iha helppo nostaa
kannattaa ostaa - xt50gt
se on ihan hyvä se kinroad kun sillä ajaa mutta kaikki mun kaverit sanoo sitä huonoks.
- semmonen poju
itel on vasta 3000km ja bensahana rikki tankki rikki ja kattet syöpynyt bensasta... että näin ja sit on viel puhdin uupuminen, en paina kun 100kg ja kinukka ei kule kun just ja just 40... missä vika?
- Oppade
Itselläni seisoskelee vielä tämän talaven paikallaan autotallis; saatu käytettynä, vaivaset 1000 kilsaa ajettu, plus mitä oon rälläilly kylällä. Etujarru vikana, ei muuta ongelmaa ja hyvinhän toi puskee eteenpäin eikä vaihteidenkaan kanssa ongelmia, samaku ajas mankilla :DD Suosittelen koulureissuihin etc. Mutta en mihinkää ylimenevään rälläykseen... Retuja nuo jotka niin tekee.
- tietoinen
ei ole eroja paitsi paino on toiminut ainakin minulla ei todellakaan katkea ku on todella hyvin vahvistettu runko jo valmiiksi ja jaksaa kyllä kone vääntää mutta kannattaa välit vaihtaa heti ja jaksaa kyllä ojasta nostaa koska paino on alhaalla
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849