Mistä saattoi johtua? urokselta tuli parin päivän ajan ja sitten taas ei mitään. Pissasi ihan normaalisti, ehkä hieman "harvemmin" kuin yleensä. Ell epäili suurentunutta eturauhasta mutta tuskin se sitä oli kun nyt on taas kaikki ok..
Ruskeaa pissaa?
7
4570
Vastaukset
- FAU
saattaa olla siitä eturauhasesta kyse.
Monet eturauhasvaivaiset urokset reagoivat esim. juoksuisiin narttuihin niin, että tulee vaivoja, jotka sitten "paranevat", kun juoksun hajut häviävät.- Nimetön
oli siskon narttukoira käymässä silloin... Narttu ei ollut juoksussa mutta oma uros on yleensäkkin aika kova narttujen perään, olivat ne juoksussa tai ei. Silloinkin muistan että sillä aivan kuola valui kun oli niin tohinassa. Eikö eturauhasvaivat ole vanhojen koirien juttu vai onko nuorilla? oma koira 4-v.
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
oli siskon narttukoira käymässä silloin... Narttu ei ollut juoksussa mutta oma uros on yleensäkkin aika kova narttujen perään, olivat ne juoksussa tai ei. Silloinkin muistan että sillä aivan kuola valui kun oli niin tohinassa. Eikö eturauhasvaivat ole vanhojen koirien juttu vai onko nuorilla? oma koira 4-v.
Siis minä edelleen :)
- FAU
Nimetön kirjoitti:
Siis minä edelleen :)
oli syy just se narttu, joka sai pojalla hormonit hyrräämään.
Kyllä se eturauhanen voi nuoremmillakin uroksilla oireilla aivan hyvin.
Vanhemmiten oireet yleensä pahenee ja
jos ei ole näyttely/jalostus uros, niin vaivasta pääsee kertahitolla kun leikkauttaa uroksen.
- sama vaiva..
Kävin leikkauttamassa juuri eturauhasvaivojen takia oman urokseni..Ruskeaa pissiä kun alkoi olla kokoajan ja eläinlääkäri suositteli leikkausta..Sanoi lohduttavasti että ei tää vaarallista ole mut kyllä hän joutui lopettamaan viime viikolla yhden vanhemman uroksen juuri pahasti tulehtuneen eturauhasen takia...Et silleen..
- minä
Harmin paikka.. koirallani kyllä on jo jälkeläisiä mutta en haluaisi sitä leikkauttaa jos vielä joskus tulisi astutuksia.. :( mutta ehkä sitten jos jatkossa tämä sama jatkuu, pitää seurata tilannetta! tottakai leikkaus jos se vain on koiran parhaaksi ja tarve vaatii..
- sinä
minä kirjoitti:
Harmin paikka.. koirallani kyllä on jo jälkeläisiä mutta en haluaisi sitä leikkauttaa jos vielä joskus tulisi astutuksia.. :( mutta ehkä sitten jos jatkossa tämä sama jatkuu, pitää seurata tilannetta! tottakai leikkaus jos se vain on koiran parhaaksi ja tarve vaatii..
ottaa siementä talteen eli pakastespermaa ja sit pallukat pois. Näin takaat jatkuvuuden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212266
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242153Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13968Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15754Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32679