Mitä mieltä olette Lucia-nimestä? Mies heitti sen ilmaan jo pari vuotta sitten esikoisen kohdalla. Silloin tyrmäsin sen, tuntui liian erikoiselta ja tuli väistämättä mieleen Lucia-neito. :)
Mutta kun sitä on tarpeeksi kauan pyöritellyt niin se kuulostaa kivalta. Nyt tulevalle vauvalle mietitään nimeä.
Millaisia ajatuksia nimi herättää?
Lucia??
18
3849
Vastaukset
- pidän
Lucia on kaunis nimi. Tarkoittaa valoa.
- en pidä
nimi "näyttää" kauniilta kirjoitettuna, mutta lausuttuna: lusia, siis istua vankilassa...
- Liisa-Maria
Nimi lausutaan lusiia eikä lusia niin kuin joku täällä väitti.
- niinku lausuja haluaa
eli se lucia voi vääntyä yhtä hyvin muotoon: luussia, luusia, lusiia, lusia, lussia.... ei mitenkään kauniilta kuulostavia.
ja kuka alkaa korjailemaan, että "hei, mun nimi sitten lausutaan..."
eiköhän olisi parasta antaa semmoinen nimi, mistä ei epäselvyyttä tuu... - mariiiia
niinku lausuja haluaa kirjoitti:
eli se lucia voi vääntyä yhtä hyvin muotoon: luussia, luusia, lusiia, lusia, lussia.... ei mitenkään kauniilta kuulostavia.
ja kuka alkaa korjailemaan, että "hei, mun nimi sitten lausutaan..."
eiköhän olisi parasta antaa semmoinen nimi, mistä ei epäselvyyttä tuu...aiotteko todella laittaa tyttärellenne nimeksi Lucia? itsestäni se tuntuu kyllä oudolle ja kaukaa haetulta!! mittikää vielä, kalnterissa on paljon kauniita, oikeita suomalaisia tyttöjen nimiä!!
- on oikea
mariiiia kirjoitti:
aiotteko todella laittaa tyttärellenne nimeksi Lucia? itsestäni se tuntuu kyllä oudolle ja kaukaa haetulta!! mittikää vielä, kalnterissa on paljon kauniita, oikeita suomalaisia tyttöjen nimiä!!
nimi. Ja minusta Lucia on tosi kaunis nimi. Onnea hyvälle valinnalle!
- Enna.....
Ei. Älkää edes harkitko. Tulee mieleen kuva vanhemmista, jotka sipsuttavat hienojen lastenvaunujen perässä muotivaatteissa ja keskustlevat milloin pikkuLUCIAN voisi ilmoittaa mallikurssille...
- Liisa-Maria
ei Lucia nimessä ole mielestäni mitään hienostelevaa. Hyvä kristillinen nimi Lucia on. Mutta jos haluaa suosia suomalaista, voi Lucian sijaan panna Lucian suomalaisen vastineen Seijan. Seija on tällä hetkellä kai vähän vanhanaikainen, mutta odottaa uutta tulemistaan.
- Aaaaalina
Kiitos mielipiteistä, arvelinkin että taitaa tulla sekä puolesta että vastaan.
Minustakin se on tosi kaunis nimi nyt kun olen sitä jonkin aikaa miettinyt, mutta alussa kuulosti jotenkin liian oudolta. Siksi mietinkin että kuulostaako se ulkopuolisten mielestä ihan kamalalta.. He kun eivät varmaan ole sitä mielessään pyöritelleet. ;)
Nimi on harkinnassa. Tosin vauvakin syntyy vasta syksyllä että on aikaa vielä miettiä :) - Suvimaria87
Heips, tuli tuosta Luciasta heti mieleen Illusia, joka on myös nätti nimi :)
- mimosamimi
valotar vai. illuusiooni allusinaatio...oisko lapseni illusionini vai elämäni valo?mhhhhhhhhhhh
- valoa elämään
...entä Livia?
- valoa joo
Livia menisi kakkosnimenä, mutta jos valoa halutaan mielestäni Auri ja Aurora parempia. Toivoin itse aikanaan tyttölasta jolle olisin antanut nimen Auri, sain pojan joka oli varsinainen hymypoika päivänsäde ;-)
- lucia=ei
En antais
- serranon perhe s.fani
Suosittu nimi mm. espanjank. maissa
- NimiTäti
Lucia Serafina/ Josefina/ Adalmina/ Wilhelmina nimiehdotuksiani. Lucia on ihan ok nimi!
- Anonyymi00017UUSI
Jos sukunimenä Kallinen niin toimii hyvin 👌
- Anonyymi00018UUSI
Lusija = vanki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011175
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40880Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37874- 102868
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s58589- 34586
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r60583- 52526