Lucia??

Aaaaalina

Mitä mieltä olette Lucia-nimestä? Mies heitti sen ilmaan jo pari vuotta sitten esikoisen kohdalla. Silloin tyrmäsin sen, tuntui liian erikoiselta ja tuli väistämättä mieleen Lucia-neito. :)
Mutta kun sitä on tarpeeksi kauan pyöritellyt niin se kuulostaa kivalta. Nyt tulevalle vauvalle mietitään nimeä.

Millaisia ajatuksia nimi herättää?

18

3849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidän

Lucia on kaunis nimi. Tarkoittaa valoa.

• en pidä

nimi "näyttää" kauniilta kirjoitettuna, mutta lausuttuna: lusia, siis istua vankilassa...

• Liisa-Maria

Nimi lausutaan lusiia eikä lusia niin kuin joku täällä väitti.

• niinku lausuja haluaa

eli se lucia voi vääntyä yhtä hyvin muotoon: luussia, luusia, lusiia, lusia, lussia.... ei mitenkään kauniilta kuulostavia.

ja kuka alkaa korjailemaan, että "hei, mun nimi sitten lausutaan..."

eiköhän olisi parasta antaa semmoinen nimi, mistä ei epäselvyyttä tuu...

• mariiiia
        niinku lausuja haluaa kirjoitti:

eli se lucia voi vääntyä yhtä hyvin muotoon: luussia, luusia, lusiia, lusia, lussia.... ei mitenkään kauniilta kuulostavia.

ja kuka alkaa korjailemaan, että "hei, mun nimi sitten lausutaan..."

eiköhän olisi parasta antaa semmoinen nimi, mistä ei epäselvyyttä tuu...

aiotteko todella laittaa tyttärellenne nimeksi Lucia? itsestäni se tuntuu kyllä oudolle ja kaukaa haetulta!! mittikää vielä, kalnterissa on paljon kauniita, oikeita suomalaisia tyttöjen nimiä!!

• on oikea
        mariiiia kirjoitti:

aiotteko todella laittaa tyttärellenne nimeksi Lucia? itsestäni se tuntuu kyllä oudolle ja kaukaa haetulta!! mittikää vielä, kalnterissa on paljon kauniita, oikeita suomalaisia tyttöjen nimiä!!

nimi. Ja minusta Lucia on tosi kaunis nimi. Onnea hyvälle valinnalle!

• Enna.....

Ei. Älkää edes harkitko. Tulee mieleen kuva vanhemmista, jotka sipsuttavat hienojen lastenvaunujen perässä muotivaatteissa ja keskustlevat milloin pikkuLUCIAN voisi ilmoittaa mallikurssille...

• Liisa-Maria

ei Lucia nimessä ole mielestäni mitään hienostelevaa. Hyvä kristillinen nimi Lucia on. Mutta jos haluaa suosia suomalaista, voi Lucian sijaan panna Lucian suomalaisen vastineen Seijan. Seija on tällä hetkellä kai vähän vanhanaikainen, mutta odottaa uutta tulemistaan.

• Aaaaalina

Kiitos mielipiteistä, arvelinkin että taitaa tulla sekä puolesta että vastaan.

Minustakin se on tosi kaunis nimi nyt kun olen sitä jonkin aikaa miettinyt, mutta alussa kuulosti jotenkin liian oudolta. Siksi mietinkin että kuulostaako se ulkopuolisten mielestä ihan kamalalta.. He kun eivät varmaan ole sitä mielessään pyöritelleet. ;)

Nimi on harkinnassa. Tosin vauvakin syntyy vasta syksyllä että on aikaa vielä miettiä :)

• Suvimaria87

Heips, tuli tuosta Luciasta heti mieleen Illusia, joka on myös nätti nimi :)

• mimosamimi

valotar vai. illuusiooni allusinaatio...oisko lapseni illusionini vai elämäni valo?mhhhhhhhhhhh

• valoa elämään

...entä Livia?

• valoa joo

Livia menisi kakkosnimenä, mutta jos valoa halutaan mielestäni Auri ja Aurora parempia. Toivoin itse aikanaan tyttölasta jolle olisin antanut nimen Auri, sain pojan joka oli varsinainen hymypoika päivänsäde ;-)

• lucia=ei

En antais

• serranon perhe s.fani

Suosittu nimi mm. espanjank. maissa

• NimiTäti

Lucia Serafina/ Josefina/ Adalmina/ Wilhelmina nimiehdotuksiani. Lucia on ihan ok nimi!

• Anonyymi00017
      UUSI

Jos sukunimenä Kallinen niin toimii hyvin 👌

• Anonyymi00018
      UUSI

Lusija = vanki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      101
      1175
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      40
      880
    3. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      37
      874
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      868
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      698
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      44
      697
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      58
      589
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      586
    9. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      60
      583
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      52
      526
    Aihe