Kanadassa matkailua

sinnaliinaa

Hei!
Olen lähdössä Kanadaan ensi syksynä vuodeksi vaihtoon. Vaihtoni loppuu virallisesti huhti- ja toukokuun vaihteessa, jonka jälkeen jään maahan vielä kuukaudeksi tai kahdeksi (rahojen riittävyys, viisumi vaikuttaa) matkailemaan. Torontoon olen menossa.
Erityisen kiinnostunut olen junamatkoista Kanadassa esim. Toronto-Vancouver, Montreal ym. kiinnostavat. Edmonton tai Calgarykin voisivat olla paikkoja, joissa voisin käydä. Olisiko jollain kertoa edes jotain Kanadan junamatkoista.
Olen käynyt. www.viarail.ca- sivuilla, mutta sieltä on ollut vaikeutta löytää esimerkiksi hintoja/minkä laatuisia eri matkustuluokat ovat.

Olisiko kannattavaa lentää esim. Vancouveriin ja junailla takaisin? Kaikki ideat otetaan vastaan.

Muutenkin Kanadassa/Toronton läheisyydessä olleet kertokaa kokemuksistanne ja elämisestä Kanadassa.

Missä erityisesti kannattaisi käydä vuoden aikana?

2

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torontoon

      Kaikki riippuu paljon sulla on aikaa ja rahasta.
      Toronto-Vancouver on 2,5 paivan juna matka ja maksaa melkein $3000. Onhan se sellainen once in a lifetime matka, mutta kallis. Parempi on lentaa lansirannikolle. Suosittelen Vancouveria ja Rocky mountains. Edmontonissa olen kaynnyt mutta se oli melkoinen tuppukyla. Calgary on parempi. Taalla Toronton lahella kannattaa ehdottomasti kayda Niagara Putouksilla. Junalla voi sitten kayda Montrealissa ja Ottawassa.
      Itarannikko Nova Scotia on suosittu turistikohta ja sinne menoa kannattaa myos ajatella.

      Voit loytaa niita junamatka hintoja kylla viarail-sivuilta. Laita vaan mika tahansa lahto- ja paluupaiva siihen etusivulle niin hinnat tulee kylla esille
      http://www.viarail.ca/en_index.html

      Eri matkustusluokkia voit verrata taalta:
      http://www.viarail.ca/classes/en_serv_abor.html

      sielta vasemmasta laidasta loydat eri luokat.

      Tervetuloa Torontoon, viihdyt varmasti.

    • lannenhunttari

      osaa nakematta,eli british-colombiaa.
      lannessa on kaikki hienot asiat-- vuoret -meri - ikimetsat,,jne.
      itse torontossa asuneena,sanoisin ,ei voi verrata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe