Hei,
Olemme miehen kanssa ostamassa patjoja, ja valinta tuntuu törkeän hankalalta! Kaikki suht.laadukkaat (?) patjat tuntuvat ihan samoilta - silti hintaeroa voi olla tonnikin. Tällä hetkellä ollaan kallistumassa kahteen 80*200 vyöhykejaettuun pussijousitettuun joustinpatjaan ja yhteiseen petariin. Wonderlandilta löytyisi tuollainen paketti latex petarilla, hintaa noin 1600 euroa. Ja sotkasta samanlainen familonin tekemä, hintaa 1000 euroa... Huoh. Saako rahalla tässä tapauksessa oikeasti laatua? Jotenkin se Wonderland tuntuu "enemmän luksukselta", mutta onkohan vaan psykosomaattista?
Lisäksi kävimme testaamassa Maskussa Familonin uuden futurex(?) petarin, joka muotoutuu nukkujan mukaan. Olisikohan se oikeasti hyvä valinta? Pelottaa vaan, että miten nopeasti tuo oikeasti mukautuu kääntyillessä...
Joustinpatjat - kallis aina hyvä?
17
39406
Vastaukset
- Topi
Tuossa taannoin Kuningaskuluttassa vertailtiin runkopatjoja. Tässä linkki tuohon testiin:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179- mutta usein
Kallis ei aina ole hyvä, mutta hyvä on ikävä kyllä aina kallis.
Niinkuin monen muunkin tavaran kohdalla. - Vihdoin
Iso kiitos tuosta linkistä, onkin jo etsitty!
Tällainen muuten löytyi tuossa etsiessä:
http://www.ekornes.fi/svane/pdf/best_i_test_fi.pdf
- UM:)
mökille jenkkisängyn halvalla. On pehmeä, mutta sopii minulle kuin tehtynä. Saas nähdä, kauanko kestää, mutta raskiipa sitten nopeammin vaihtaakin. Ei kyllä minun kukkarolle sopisi nuo yli 1000 euron kapistukset.
- hästens
näköjään olin v 1993 ostanut hästensin erikoiskokoisen 105x210 maksoi muistaaksen 7000mk muutama vuosi sitten tyttö pomppi sängyssä,useamman kerran kuin ei kerinny perään ,pohja rimat rupesivat taipumaan tässä vuosien saatossa.soitin hästensille helsinkiin tammikuussa kaveri sanoi et tulee käymään Jkl 20,1 ja käy vilaiseen sängyn,viipyi viisi minuuttia sanoi et noin 1kk menee kuin uusi sänky tuodaan.vanhassa sängyssä oli leima milloin oli tehty erikoismittainen siitä toimitusaika pitkä,olen loppuiäkseni turvattu hyvällä sängyllä takuu 25v.
- sijauspatja
hästens kirjoitti:
näköjään olin v 1993 ostanut hästensin erikoiskokoisen 105x210 maksoi muistaaksen 7000mk muutama vuosi sitten tyttö pomppi sängyssä,useamman kerran kuin ei kerinny perään ,pohja rimat rupesivat taipumaan tässä vuosien saatossa.soitin hästensille helsinkiin tammikuussa kaveri sanoi et tulee käymään Jkl 20,1 ja käy vilaiseen sängyn,viipyi viisi minuuttia sanoi et noin 1kk menee kuin uusi sänky tuodaan.vanhassa sängyssä oli leima milloin oli tehty erikoismittainen siitä toimitusaika pitkä,olen loppuiäkseni turvattu hyvällä sängyllä takuu 25v.
Kuinka usein nim. hästens on vaihtanut sijauspatjaa kun sänky on vm-93.Kävin itse katsomassa hästenssin säkyjä ja kysyin esim tuosta sijauspatjan pesusta niin sanoivat ettei pestä vaan vaihdetaan 5v välein.Hästenssin hintatasolla sijauspatjahan maksaa melkein yhtä paljon kun moni uus sänkykin!
- hästens
sijauspatja kirjoitti:
Kuinka usein nim. hästens on vaihtanut sijauspatjaa kun sänky on vm-93.Kävin itse katsomassa hästenssin säkyjä ja kysyin esim tuosta sijauspatjan pesusta niin sanoivat ettei pestä vaan vaihdetaan 5v välein.Hästenssin hintatasolla sijauspatjahan maksaa melkein yhtä paljon kun moni uus sänkykin!
kerran olen pesulassa pesettänyt sijauspatjan pikkasen kutistu,olen ajatellu et vois uuttakin petaria ruveta kyseleen, onhan tuo menny entinenkin.petari kyllä ei lähellekkään niin paljon hästensillä maksa, kuin hyvä sänky toisella valmistajalla.
- KKK
Kuningaskuluttajassa oli muutama kuukausi sitten vertailtu joustinpatjoja. Löytyisiköhän se vielä jostain netistä... Siinä parhaat pisteet sai muistaakseni toiseksi halvin patja, halvin tuli toiseksi ja kalliit jäi kauas taakse...
Että semmoista. Yritä löytää se testi. Oli mielestäni aika luotettavan oloinen. - hyväpatja
Moro Ostin tossa Jensenin runkopatjat 2x90cm,
petarit 2x7cm ja kintut molempiin yht noin 1900€
noin vuosi sitten ei ole ollut valittamista.Katselin myös Hästenssejä ja totesin ne kusetukseksi kun oleellista eroa ei ollut kuin hinta.Tsekkailin myös kauan vaihtoehtoja ja tunnen myös tuon kuluttajalehden kommentit jne...päädyin kumminkin Jensseniin.En halunnut halpista joka väsyy heti käytössä enkä maksaa mistään hevosen jouhista millä ei ole mitään tekemistä enää sängyissä jne.
Niin tämä on siis Jensen Royal ja ostettu Stemmasta.Nämä ovat myös 4:stä kovuudesta toiseksi pehmein joita menee 90% myytävistä sängyistä- hästens
kuinka paljon painat eiks ne kovuudet pitäisi olla painoon suhteutettuna et jos eukko painaa vähemmän se tarvis pehmeempää patjaa jne.ostajien painon keskiarvoon kuuluvia sänkyjä tietysti menee eniten,hästensillä ainakin selvät rajat.
- hyväpatja
hästens kirjoitti:
kuinka paljon painat eiks ne kovuudet pitäisi olla painoon suhteutettuna et jos eukko painaa vähemmän se tarvis pehmeempää patjaa jne.ostajien painon keskiarvoon kuuluvia sänkyjä tietysti menee eniten,hästensillä ainakin selvät rajat.
noin 80 kg on itellä painoo ja muijalla about 60 ja samat kovuudet molemmis runkopatjois,koemakasin runkopatjat
ja toi tuntus parhaalta kovuudelta ja niin kuulemma 90% muidenkin mielestä eli oiskohan tässä patjavouhotuksessa paljon mukana mutu ja hölynpöly juttua kun niin tieteellisesti koitetaan "yksilöidä" patjojakin. - hästens
hyväpatja kirjoitti:
noin 80 kg on itellä painoo ja muijalla about 60 ja samat kovuudet molemmis runkopatjois,koemakasin runkopatjat
ja toi tuntus parhaalta kovuudelta ja niin kuulemma 90% muidenkin mielestä eli oiskohan tässä patjavouhotuksessa paljon mukana mutu ja hölynpöly juttua kun niin tieteellisesti koitetaan "yksilöidä" patjojakin.painan n 90kg vaakassa en ole kyllä käyny kk siin ,minulla sängyn kovuus on tukeva,ei ainakaan pohjaa kovin helposti,voi siinä olla sitäkin jos 90 kg kaveri nukkuu ns pehmeässä "hästensissä runkopatjassa", löystyy patja helpommin ja antaa periksi.tyttö piti aikanaan minun sänkyä trampoliinina tais löystyä siitä minun sänky.
- kauniita unia
Tilattiin Sotkasta kotimaiset Piscina jenkki
sängyt 1.100e hintaan ,sitten käytössä nähdään
oliko hyvä ostos ? Tosi vaikeaa on ostaa
sänkyjä, niitä on niin valtavasti malleja ja
todella pienillä eroilla.päädyttiin kotimaisiin
eli suosittiin tällä kertaa Suomalaista työtä. - patjamestari
Käykääpä tutustumassa Hästensin sivuille niin löytyy tietoa hyvistä sängyistä. http://www.hastens.com/
Kannattaa myös huomioida pitkä takuu ja luonnonmateriaalien ylivertaiset ominaisuudet kun hankkii Hästens-sängyn. Itsellä ollut Hästensin sänky kohta vuoden ja ei voisi kuvitellakaan enää nukkuvansa muulla patjalla. Tietysti jos jostakin saisi samat materiaalit ja takuun halvemmalla niin...mutta hyvästä olin valmis maksamaan vähän enemmän.
Jos katsoin oikein niin Hästens voitti myös kuningas kuluttajan testin, vaikka lähtökohdat testiin olikin "halpa yhtä hyvä" tyyliin.
...onhan se Hästens kuitenkin aina HÄSTENS :-)- bussijouset
Ostin mielestäni mukamas hyvät kaksoisjousitetut (pussijouset) patjat. Ei mennyt montaa viikkoa kun jouset oli ihan lytyssä. Välillä meinaa pudota sängystä ja sitten ne on kuopalla monesta kohtaa.
- hästensbed
bussijouset kirjoitti:
Ostin mielestäni mukamas hyvät kaksoisjousitetut (pussijouset) patjat. Ei mennyt montaa viikkoa kun jouset oli ihan lytyssä. Välillä meinaa pudota sängystä ja sitten ne on kuopalla monesta kohtaa.
meillä on useamman vuoden vanha hästens eikä ole jouset mutkalla :) sen siitä saa kun pihistää!
- Patja
"Jos katsoin oikein niin Hästens voitti myös kuningas kuluttajan testin, vaikka lähtökohdat testiin olikin "halpa yhtä hyvä" tyyliin."
Ei se Hastens voittanut, oli kärkipisteillä mutta noin 3x kalliinpana kuin muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834