Tietääkö kukaan saako sairaseläkkeellä oleva tienata yhtään ,jos pystyy voinniltaan ?
Eläkkeeni on niin pieni ,ettei riitä elämiseen ja sossu ei auta,kun on perikunnalla omaisuutta,mutta eivät suostu muuttamaan rahaksi,ja siitäkin on vain kuluja.
Joudun elämään lainavaroilla välillä ja nekin olisi joskus maksettava.
SAIRASELÄKELÄINEN
27
8004
Vastaukset
- osa-aikaeläkeläinen
Jos olet täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä, voit ansaita enintään 40 % ennen eläkkeelle siirtymistä olleesta bruttopalkasta ilman että se vaikuttaa eläkkeen määrään. Jos olet määräaikaisella eläkkeellä kannattaa tarkoin harkita meneekö työhön koska se voi vaikuttaa jatkopäätökseen. Työhönmenosta on sinun aina ilmoitettava eläkelaitokselle.
- rikkaat säätää
Pääomatuloja saa olla miten paljon tahansa koska rikkaat säätää lait
sen palkan josta eläkkeesi on määräytynyt ja maksettavan eläkkeesi erotuksen verran voit huoleti ansaita - otin asiasta selvää verottajalta mieheni sairaseläkkeelle jäänin jälkee (v.2000) ja tietääkseni käytäntöön ei ole tullut muutosta sen jälkeen.
- Vastauksen
Omalta eläkevakuutus yhtiöltäsi.
Yleensä tienata saa 38% eläkkeen brutto määrästä. - Hki.
..löytyy myös nuo tiedot, mitä kaipaat.
mietin esim. asuntotukea, on myös mahdollista
saada jos tulot ovat pienet, vaikka on omistus-asunto..??
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf?Open- työkyvyttömät
Mitäs kumman työkyvyttömiä oikein olette, kun puhutte töihin menosta,työkyvyttömät on työkyvyttömiä,itse en ainakaan menisi,koska kun kuulevat jotta olette töissä,pyytävät tarkistus tietoja ja arvioivat uudelleen työkykynne.
Varsinainen eläke eriasia silloin saa tienata jos tarvis.
Yksi työkyvytön. - siraat
työkyvyttömät kirjoitti:
Mitäs kumman työkyvyttömiä oikein olette, kun puhutte töihin menosta,työkyvyttömät on työkyvyttömiä,itse en ainakaan menisi,koska kun kuulevat jotta olette töissä,pyytävät tarkistus tietoja ja arvioivat uudelleen työkykynne.
Yksi työkyvytön.sairas eläkkeestä puhuttiin,mutta eikös se kanssa voi katketa jos ei ole sairas,silloin pystyy töihin.
- Hki.
työkyvyttömät kirjoitti:
Yksi työkyvytön...en ole puhunut töihin menosta sanaakaan.
Annoin linkin mistä asian voi lukea.
Ja mun puolesta jokainen tehkön, kuten parhaaksi näkee,..
sen tiedän että huonosti palkattua työtä ei kannata
ottaa, koska verotus nousee paljon, mutta jos oman
mielenkiinnon takia tekee työtä niin tehköt. - vuodessa.
siraat kirjoitti:
sairas eläkkeestä puhuttiin,mutta eikös se kanssa voi katketa jos ei ole sairas,silloin pystyy töihin.
Tiedän kun käyn kerran viikossa töissä.En tulisi muuten toimeen sairaseläkkeelläni.Ei Kela puutu tällaisiin tuloihin.Kysy Kelasta paljonko saat tienata ettet menetä eläkettä.Niin minä tein.Olen ollut jo monta vuotta pienessä työssä että elän.
- erityö
siraat kirjoitti:
sairas eläkkeestä puhuttiin,mutta eikös se kanssa voi katketa jos ei ole sairas,silloin pystyy töihin.
Voihan sairaskin pystyä muuhun työhön kuin siihen josta on eläkkeelle joutunut. Ja näin tulisi ollakkin koska kohta ei ole muuten minkään työn tekijöitä.
- Työskentelevä sairaseläkelä...
työkyvyttömät kirjoitti:
Yksi työkyvytön.Itse olen ollut yli 10 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.Viimeiset kolme vuotta olen työskennellyt tuon sallitun määrän.Enempää en pystyisi ja olen kiitollinen tästäkin vähästä.
Työskentelen kahdesta syystä.
Ensinnäkin siksi, etten syrjäydy.Alkoi tosiaan tuntua siltä, että seinät kaatuvat niskaan.
Toisekseen siksi, että tuleva vanhuuseläkkeeni tulee olemaan tosi pieni, ja aion säästää/sijoittaa vanhuuteni varalle.
Lääkkeet maksavat, kaikki maksaa..
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tämä on fiksua päättäjiltä, että saa työskennellä.Vaikka noinkin vähäisestä työskentelystä kipeytyy enemmän kuin kotona olosta, antavat työkaverit paljon.Jos elinikä lyhenee Burana-annoksen tuplaamisesta, niin siitä vaan.Työskentelen niin kauan tätä minimäärää kuin voin.Ehkä kuukauden, ehkä 10 vuotta.Onneksi tuota aikajanaa ei tarvitse miettiä.Tsemppiä sairaseläkeläiset!
- on niin että
Kanssa työläisten mielestä, jos olet sairaseläkkeellä se tarkoittaa; täysin liikunta kyytöntä ja / tai aivohalvausta.
Ainakin eläkkeesi pitää olla reilusti alle toimeentulotuen rajan. Kokemusta on.- Pirre*
tarkoitat, sitäkö että sairaseläkkeellä olevat ovat silloin vasta sairaita kun ovat liikuntakyvyttömiä, vai mitä?
- ohmi
Eläke nimellä sairauseläke ole olemassakaan.
Osittain tai kokonaan työkykynsä menettäneet saavat työkyvyttömyys eläkettä joka on voimassa toistaiseksi aina 65v:n asti ellei lääkärin toimesta toisin todeta.
Nykyään jopa suositellaan vamman laadusta riippuen,että vointinsa mukaan osallistuisi jos mahdollista.Jonkin asteisiin työtehtäviin aivan oman kuntonsa ylläpitämiseksi tai jopa parantamiseksi. - latoo
Sairaseläkeläinen voi tienata 40 tai 60% eläkkeestä. Pääomatulot ei pitäisi vaikuttaa tähän, vai vaikuttaako ja millon?
- herrat säätää lait
latoo kirjoitti:
Sairaseläkeläinen voi tienata 40 tai 60% eläkkeestä. Pääomatulot ei pitäisi vaikuttaa tähän, vai vaikuttaako ja millon?
Ei pääomatuloilla ole mitään määrää koska hyvätuloiset ovat säätäneet lait ei muuta kuin pörssi tai kiinteistökauppoja tekemään minullakin on kateellisia pilvin pimein kun on vuokralaisia joista kertyy mukavat taskurahat.
Lait ovat rikkaita varten. - mäo77
herrat säätää lait kirjoitti:
Ei pääomatuloilla ole mitään määrää koska hyvätuloiset ovat säätäneet lait ei muuta kuin pörssi tai kiinteistökauppoja tekemään minullakin on kateellisia pilvin pimein kun on vuokralaisia joista kertyy mukavat taskurahat.
Lait ovat rikkaita varten.Siis onko näin että pääomatulot ei vaikuta, entä esim. mahdollisten pörssiosakkeiden omistus, vaikuttavatko ne esim. eläkkeensaajan asumistukeen tai työkyvyttömyyseläkkeen määrään, pankkitalletuksissahan on muistaakseni 2000 € raja jonka jälkeen alkaa leikkuri syömään ainakin asumistuesta, siis ilmeisesti korkotuoton osalta
- pjnlmn
Kyllä sairaseläkeläinenkin voi työtä tehdä jos kunto sallii.Tarvitsee vain eterasta tiedon paljonko maks.
voi tienata kk. tietysti jos vakituisesti tekee työtä niin silloinhan eläke voi päättyä. Kysele eterasta!- pjnlmn
Vielä tuosta työkyvyttömyys ja työ.Työkyvyttömyyseläke tarkoittaa työeläkettä ja henkilö on sairauden tai vamman takia estynyt tekemään vakituista työtä.se ei tarkoita sitä,että
ei vois yrittää kuntoonsa nähnen tehdä työtä josta
saa väliaikaista tuloa pienen eläkkeensä lisäksi.
olen itse välillä ollut päivän tai kaksi työssä mutta verohan on 41% ainakin minulla.mutta silti se kannattaa jo mielenterveydenkin vuoksi. - hekepässi
pjnlmn kirjoitti:
Vielä tuosta työkyvyttömyys ja työ.Työkyvyttömyyseläke tarkoittaa työeläkettä ja henkilö on sairauden tai vamman takia estynyt tekemään vakituista työtä.se ei tarkoita sitä,että
olen itse välillä ollut päivän tai kaksi työssä mutta verohan on 41% ainakin minulla.mutta silti se kannattaa jo mielenterveydenkin vuoksi.Ai vero 41%? Nyt taidat höpsiä tai sitten tienaat ihan rutosti.
siis olihan mullakin kerran veroprosentti 60% johtuen siitä etten vienyt töihin verokorttiani.
Mutta sain sitten runsaat veronpalautukset...... - hekepössi
pjnlmn kirjoitti:
olen itse välillä ollut päivän tai kaksi työssä mutta verohan on 41% ainakin minulla.mutta silti se kannattaa jo mielenterveydenkin vuoksi.niinsiis, tarkistuta tuo veroprosenttisi. paitsi että viestistä on jo useampi aika, joten varmaan olet jo itsekin huomannut tuon :)
- hekepössy
pjnlmn kirjoitti:
olen itse välillä ollut päivän tai kaksi työssä mutta verohan on 41% ainakin minulla.mutta silti se kannattaa jo mielenterveydenkin vuoksi.niin, minä tienaan about 500e/kk ja olen säätänyt veroprosenttini 22 prosenttiin, ja saan luultavasti veronpalautusta...
- 12+8
minun työkyvyttömyyseläke päätöksessä oli jo valmiiksi laskettu paljonko saa tienata kuukaudessa.
Jos ylittää sen lasketun summan kuukautta kohti on vaara että menettää eläkkeensä.
Mutta kyllä saa tienata.- rwgtr
Näin on ja se on tosiaan nimeltään työkyvyttömyyseläke , sairaseläkettä ei ole olemassa.
Siis sairasta ei koskaan ole ollut, suomalaiset oppii......
- ryhdistäydy-toimi-
Minkä ikänen olet, mikä sinua vaivaa,
kuinka niin perikunta ei muuta perintöä rahaksi,
TIESITKÖ,
jos yksiki perillinen vaatii parinnönjakoa niin perintö ON jaettava,
SE ON LAKI, eikä siihen ole kenelläkää nokakoputtamista,
saat VARMASTI sinulle kuuluvan osuutesi
vaikka kuinka joku perillisistä pistää hanttiin,
taidat narrata meitä,
olet varmasti asiasta tietonen,
jäikö kuolinpesään ollenkaa jaettavaa se onki sitte eri asia jos ei ole mitä jakaisi
tai mistä saisi rahaa,
jos näin on niin olet täysin varaton,
sossun on pakko sua rahottaa,
jos jäi metsää, niin se on pakko myydä jos sinä haluat,
ei voi kukaan eikä suku estää myyntiä,- jkjkljdkfjksj
Eiköhän asia ole näinä 10 vuotena jo ratkennut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723