Puustelli

Pettynyt

Pustellin keittiökalusteet on ollut muutaman vuoden,ja ongelmia on alkanut esiintyä. Ensinnäkin standardi mittaiset keittiökoneet ei sovi kaapistoon , uudet astiankuivausritilät ei mahdu paikoilleen, astiankuivauskaapiston seinälevyt paisuu koska vesi pääsee lastulevyyn, on pian uusittava koko kaapisto, kaappien ja ovien vetimet on uusittava. Massatuotannossa näköjään laatu jää sivuseikaksi
Muutenkin olen erittäin tyytymätön puustellin toimintaan.
Edelliset keittiökalusteet oli yksityisen puusepän tekemät, ne oli 20 vuotta vanhat, muuten vielä hyvät, mutta kaivattiin keittöön uudistusta.

24

14009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puustellia harkitseva

Olemme hankkimassa Puustelli-keittiötä ja haluaisinkin kysyä
      - miksi olette vaihtamassa keittiökoneita jo nyt, minkä merkkisiä ne olivat
      - miten astiankuivausritilät pitää vaihtaa muutaman vuoden päästä, mikä niissä vikana
      - mikä ovimateriaali teillä on
      - mitkä vetimet?
      Mikä keittiö olisi laadultaan varma?

• kyseessä

Selkeästi pelkkä provo tuo ensimmäinen kirjoitus, juurikin noiden esittämiesi kysymysten perusteella. Eli ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä netissä lukee :)

• isay
        kyseessä kirjoitti:

Selkeästi pelkkä provo tuo ensimmäinen kirjoitus, juurikin noiden esittämiesi kysymysten perusteella. Eli ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä netissä lukee :)

Hehän olivat vaihtaneet keittiön kaapit, eivät koko keittiötä. Joten ei voida kysyä, miksi he ovat vaihtamassa koneita JO nyt vaan pikemminkin miksi VASTA nyt.

• keittiöammattilainen
        isay kirjoitti:

Hehän olivat vaihtaneet keittiön kaapit, eivät koko keittiötä. Joten ei voida kysyä, miksi he ovat vaihtamassa koneita JO nyt vaan pikemminkin miksi VASTA nyt.

no kun puustelli perkele tekee ovet eroismitoilla EI YLEISILLÄ standardimitoilla
        niin kuin lähes kaikki muut keittiövalmistajat
        että ne saa sitten muutaman vuoden päästä myydä uudet ovet sikahintaan en todellakan suosittele puustelli sen voi kokemuksesta sanoa olen niitä asentanut n. 30 keittiötä ei laadultaa sen parempia ole kuin muut nimi vaan maksaa ja hienot katalookit asennuksesta veloitetaa sikahinta asiakkaalta mutta asentaja ei saa paskaakan siitä mitä muut firmat maksaa ja sitten kun asentajat vaihtuu kokoajan niin kyllä laatu kärsii kun asennetaan paskahinnalla

• Oikein!
        keittiöammattilainen kirjoitti:

no kun puustelli perkele tekee ovet eroismitoilla EI YLEISILLÄ standardimitoilla
        niin kuin lähes kaikki muut keittiövalmistajat
        että ne saa sitten muutaman vuoden päästä myydä uudet ovet sikahintaan en todellakan suosittele puustelli sen voi kokemuksesta sanoa olen niitä asentanut n. 30 keittiötä ei laadultaa sen parempia ole kuin muut nimi vaan maksaa ja hienot katalookit asennuksesta veloitetaa sikahinta asiakkaalta mutta asentaja ei saa paskaakan siitä mitä muut firmat maksaa ja sitten kun asentajat vaihtuu kokoajan niin kyllä laatu kärsii kun asennetaan paskahinnalla

Kaikki muut oikein, mutta alalla ei mitään oikeaa standardia ole.

• tiiitaa
        Oikein! kirjoitti:

Ei ole standardia? Onko siis sattumaa, että kaikkien valmistajien ovet ovat X95 leveitä? Sattumalta kaikki ovet ovat millilleen saman korkuisia? Sattumaa, että tasosyvyys on kaikkialla 600 mm? Sattuipa sekin, että kalustekorkeus on 850 mm tai 900 mm. Kiva että kaikki jääkaapit, hellat, apk:t ym ovat villejä. No eikai. nehän ovat kaikki saman kokoisia?

• Pettynyt
        Oikein! kirjoitti:

Tarkempia tietoja:
        -Puustelli toimitti silloin Siemenssin astianpesukoneita, korjaus olisi tullut kalliimmaksi kuin uusi.
        -astiankuivausritilöistä irtos pinnoite, tuli ruoste näkyviin.
        -ovimateriaali MDF.
        -Vetimet on maalatut nyt maali lohkeilee. Myyjä suositteli tällaisia, mikä oli virhe valinta, olikohan näissä ehkä parempi kate.
        Ota ihmeessä tarjous muualtakin, nimestä ei kannata maksaa.

• tyhmäkloppi
        kyseessä kirjoitti:

vai oletko PUUSTELLIN nuori kloppi myyjä provikka palkalla mummoja huijaamassa osamaksulla ostamisen helppous no vuosikorko 26%

• Oikein!
        tiiitaa kirjoitti:

Ei ole standardia? Onko siis sattumaa, että kaikkien valmistajien ovet ovat X95 leveitä? Sattumalta kaikki ovet ovat millilleen saman korkuisia? Sattumaa, että tasosyvyys on kaikkialla 600 mm? Sattuipa sekin, että kalustekorkeus on 850 mm tai 900 mm. Kiva että kaikki jääkaapit, hellat, apk:t ym ovat villejä. No eikai. nehän ovat kaikki saman kokoisia?

Tutkipa, niin huomaat, että korkean seinäkaapin
        korkeus vaihtelee tuoteryhmästä riippuen 920-990-1020 mm ja oven leveyskin kyllä voi vaihdella.Kiinnitäpä huomiota myös yläkaappien syvyyteen. Hauska on tietää ja oppia.

• tai osta ekotorilta

kodinkoneet mitkä mahtuvat kaappiisi

• Dick Steel

Puustellilla on 10 vuoden takuu. Miksi ette vaihdata viallisia osia takuuseen? Tuttavilla meni 8v vanhasta peilikaapista saranat, muutaman viikon selvittelyjen jälkeen (samaa saranaa ei enää tuotu maahan) uudet tulivat tilalle.

• 10vuotta on pitkä takuuaika

itse olen ollut Puustelliin tyytyväinen niin laatuun kuin asiakaspalveluunkin

• Paljon pidempi takuu
        10vuotta on pitkä takuuaika kirjoitti:

itse olen ollut Puustelliin tyytyväinen niin laatuun kuin asiakaspalveluunkin

On muillakin samanlainen takuu ja joillakin paljon pidempi takuu. Se siitä.

• Mielipiteensä kullakin
        Paljon pidempi takuu kirjoitti:

On muillakin samanlainen takuu ja joillakin paljon pidempi takuu. Se siitä.

Topi-keittiöllä, Ala Cartella, Petralla, Domuksella esim takuu 2-5v.
        Kenellä näistä yleisimmillä on yli 10v sanoppas se?

Minä olen useammam kerran kilpailluttanut näitä firmoja eli tietoa on...

• selvää...
        Mielipiteensä kullakin kirjoitti:

...mitä takuu kattaa. Ei saranoiden ja laatikkomekanismien 10 vuoden takuulla ole paljoa merkitystä.

• On mustaa valkoisella ja si...
        selvää... kirjoitti:

...mitä takuu kattaa. Ei saranoiden ja laatikkomekanismien 10 vuoden takuulla ole paljoa merkitystä.

Mitäpä tätä enään jauhamaan...

• Paljon pidempi

Tutkipa markkinoita. Kyllä vaan muilla on ja paljon pidempiäkin.Hanki tietoa vielä lisää. Jos yrittää kilpailuttaa, kannattaa tutkia. Eihän siitä kilpailuttamisesta taida olla hyötyä, jos ei tutustu sisältöihin.

• Takuu
        selvää... kirjoitti:

Lukekaa puustellin takuuehdot, saranoilole ja mekanismeille 10 v takuu, mitä hyötyä tästä on jos muut osat kaipaisivat korjausta. On omakohtaisia kokemuksia asiaan, ei Puustelli ottanut mitään kantaa puhuessani takuukorjauksesta.

• immu
        Paljon pidempi kirjoitti:

Tutkipa markkinoita. Kyllä vaan muilla on ja paljon pidempiäkin.Hanki tietoa vielä lisää. Jos yrittää kilpailuttaa, kannattaa tutkia. Eihän siitä kilpailuttamisesta taida olla hyötyä, jos ei tutustu sisältöihin.

Esim. Aka-Kalusteella Kellokoskella takuu on 12 vuotta.
        Itse otimme tänä talvena kalusteemme sieltä, koska kaupanteko oli rehdimpää. Vaihtoehtoina olivat myös Novart ja Puustelli, jonka suuntaan vaaka olikin alussa kallellaan. Teimme itse keittiösuunnittelun, ja piirsin projektiokuvan neuvottelujen pohjaksi. L-muotoisen keittiömme kaapistomitta on n. 7m. Näiden perusteella pyysimme tarjoukset ko. valmistajilta, siinä vaiheessa myös Keittiökalustetukkukin oli mukana.
        Vaatimukset kaikelle tarjouksille olivat samansisältöiset, mm. leveät itsestäänsulkeutuvat laatikostot ja värilliset rungot. Käydessämme tarjousneuvotteluissa oli Puustellilla valmiina muita vain hieman korkeampi hinta, mutta neuvottelupöydässä kävi ilmi ettei heidän tarjouksensa sisältö täyttänytkään näitä ehtoja. Toki ne osat ovat heilläkin saatavana, mutta hinta nousisi korkeammaksi. Siinä sitten väänsimme kättä ja hinta milloin nousi, milloin laski yrittäessämme sorvata sitä vertailukelpoiseksi muiden tarjousten kanssa. Välillä myyjä kävi suorittamassa laskutoimituksia ja neuvottelemassa toisen myyjän kanssa takahuoneessa, ja tuli takaisin piirtämään uusia ehdotuksia paperille. Koko neuvotteluaikana emme päässeet selvyyteen edes hinnanmuodostuksen periaatteista. "Naamakuvan" hän toki piirsi katsottavaksi, mutta sitä ei saanut kuulemma mukaan. Siinä vaiheessa alkoivat käämit lämmetä, ja myyjä vastahakoisesti suostui antamaan kopion kuvasta mukaan. Samalla hän kaivoi "takataskustaan" 500:n euron lahjasetelin sanoen: "tämän olen säästänyt vain teille, ja saatte sen kunhan päätätte nyt heti".
        Kävimme myös Kellokoskella neuvottelemassa omasta tarjouksestamme, siellä olimme myyjän kanssa päätteen äärellä. Kaikki muutokset hintaan olivat koko ajan avoimesti näkyvillä, joten tiesimme, mistä hinta koostuisi. Saimme naamakuvat ja perspektiot mitoituspiirustuksineen mukaan samantien, joten siinä vaiheessa hankintapaikka oli jo selvä. Sovitun ajan (5pv) kuluttua osat olivat noudettavissa, ja kaikki tilattu todellakin oli mukana. Vaikka kalusteet olivatkin itse koottavia, niin homma sujui meiltä ilman ongelmia, ja ennenkaikkea säästyi rahaakin. Novart ja Keittiökalustetukku jäivät pois vain siksi, ettei heidän mallistossaan ollut erityisesti meidän silmäämme sopivaa ovimallia. Lyhyesti sanoen, Puustellin toiminta oli pettymys.

• puustellinkeittiön omaava j...

ei ongelmia ole ollut

• kaupanteko
        immu kirjoitti:

Esim. Aka-Kalusteella Kellokoskella takuu on 12 vuotta.
        Itse otimme tänä talvena kalusteemme sieltä, koska kaupanteko oli rehdimpää. Vaihtoehtoina olivat myös Novart ja Puustelli, jonka suuntaan vaaka olikin alussa kallellaan. Teimme itse keittiösuunnittelun, ja piirsin projektiokuvan neuvottelujen pohjaksi. L-muotoisen keittiömme kaapistomitta on n. 7m. Näiden perusteella pyysimme tarjoukset ko. valmistajilta, siinä vaiheessa myös Keittiökalustetukkukin oli mukana.
        Vaatimukset kaikelle tarjouksille olivat samansisältöiset, mm. leveät itsestäänsulkeutuvat laatikostot ja värilliset rungot. Käydessämme tarjousneuvotteluissa oli Puustellilla valmiina muita vain hieman korkeampi hinta, mutta neuvottelupöydässä kävi ilmi ettei heidän tarjouksensa sisältö täyttänytkään näitä ehtoja. Toki ne osat ovat heilläkin saatavana, mutta hinta nousisi korkeammaksi. Siinä sitten väänsimme kättä ja hinta milloin nousi, milloin laski yrittäessämme sorvata sitä vertailukelpoiseksi muiden tarjousten kanssa. Välillä myyjä kävi suorittamassa laskutoimituksia ja neuvottelemassa toisen myyjän kanssa takahuoneessa, ja tuli takaisin piirtämään uusia ehdotuksia paperille. Koko neuvotteluaikana emme päässeet selvyyteen edes hinnanmuodostuksen periaatteista. "Naamakuvan" hän toki piirsi katsottavaksi, mutta sitä ei saanut kuulemma mukaan. Siinä vaiheessa alkoivat käämit lämmetä, ja myyjä vastahakoisesti suostui antamaan kopion kuvasta mukaan. Samalla hän kaivoi "takataskustaan" 500:n euron lahjasetelin sanoen: "tämän olen säästänyt vain teille, ja saatte sen kunhan päätätte nyt heti".
        Kävimme myös Kellokoskella neuvottelemassa omasta tarjouksestamme, siellä olimme myyjän kanssa päätteen äärellä. Kaikki muutokset hintaan olivat koko ajan avoimesti näkyvillä, joten tiesimme, mistä hinta koostuisi. Saimme naamakuvat ja perspektiot mitoituspiirustuksineen mukaan samantien, joten siinä vaiheessa hankintapaikka oli jo selvä. Sovitun ajan (5pv) kuluttua osat olivat noudettavissa, ja kaikki tilattu todellakin oli mukana. Vaikka kalusteet olivatkin itse koottavia, niin homma sujui meiltä ilman ongelmia, ja ennenkaikkea säästyi rahaakin. Novart ja Keittiökalustetukku jäivät pois vain siksi, ettei heidän mallistossaan ollut erityisesti meidän silmäämme sopivaa ovimallia. Lyhyesti sanoen, Puustellin toiminta oli pettymys.

Näyttää olevan Puustellin kaupanteko koko Suomessa samantyylistä, ensin tehdään tarjouksia, ja neuvotellaan hinnasta, kauppias on soittelevinaan jonnekkin ja tekee uuden tarjouksen ja painottaaa, että tämä on erikoistarjous, sitten kaupan pitäis päättää heti muuten se raukeaa. Mutta lukekaa kauppasopimus tarjous on oltava voimassa kuukauden.Jos teette vastatarjouksen luvatkaa puolet Puustellin tarjouksesta.

• aika sentään
        kaupanteko kirjoitti:

Näyttää olevan Puustellin kaupanteko koko Suomessa samantyylistä, ensin tehdään tarjouksia, ja neuvotellaan hinnasta, kauppias on soittelevinaan jonnekkin ja tekee uuden tarjouksen ja painottaaa, että tämä on erikoistarjous, sitten kaupan pitäis päättää heti muuten se raukeaa. Mutta lukekaa kauppasopimus tarjous on oltava voimassa kuukauden.Jos teette vastatarjouksen luvatkaa puolet Puustellin tarjouksesta.

Tutustukaapa Erätukku Oy:n markkinointiin ja myyntityyliin. Siellä on just tätä; nopeille "erikoisetuja" sun muuta hauskaa.

Ja miksikö otin tämän esille: siellä on ihan sama suku kummankin firman taustalla.
        (Ja Kastellistakin näitä löytyy)

• tyyne
        aika sentään kirjoitti:

Tutustukaapa Erätukku Oy:n markkinointiin ja myyntityyliin. Siellä on just tätä; nopeille "erikoisetuja" sun muuta hauskaa.

Ja miksikö otin tämän esille: siellä on ihan sama suku kummankin firman taustalla.
        (Ja Kastellistakin näitä löytyy)

Meillä puustellin keittiö ja khh:kaapistot.Olen ollut todella tyytyväinen ja laatu on hyvää.Otimme koko paketin aina altaita ja roskaämpäreitä myöden,mitään vikaa i ole ollut.Keittiö nyt 6 vuotta vanha.

• sdtera

Joo osta puustellia jos haluat tukea ja sponsoroida lestadiolaista elämäntapaa. Firman omistaa lestadiolaiset ja joka ikisestä keittiönsaranasta menee rahaa niihin taskuihin. Ei siinä mitään pahaa, mutta en itse edes periaatteessa tue tuota porukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3277
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1112
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1062
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      978
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      890
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe