hiiva suussa?

???

tietääkö kukaan, mitä oireita hiiva suussa aiheuttaa?

29

92854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yäkkist

      Lääkärikirjan mukaan hiiva suussa (=sammas) on mukamas hyvin harvinainen aikuisella. Itse sain kuitenkin tämän käytettyäni lyhyen ajan sisällä kolme antibioottikuuria. Alapäässäkin on krooninen hiiva joka ei tokene enää millään.

      Mutta asiaan. Minulla oireina on säännöllisesti noin 3 - 4 vrk välein kielen keskikohtaan ilmestyvä valkea läntti. Ennen tämän ilmaantumista suussa alkaa tuntua tahmaiselta ja kaikki maistuu pahalle, myös hammastahna. Hankaan hammasharjalla aina läntin pois, uittaen harjaa välillä suuhuuhteessa tai Corsodyne-nimisessä lääkkeessä joka oikeasti on tarkoitettu suun huuhteluun silloin kun ei voi harjata hampaitaan. En tiedä saako sitä reseptittä. Itse sain sitä erään hammasoperaation jälkeen.

      Väittävät että vissyvedellä, puolukoita syömällä tai sitruunamehulla saisi sammaksen pois. En minä vaan ole saanut, en ainakaan pysyvästi.

      Enkä ole syönyt sokeria kahteen kuukauteen, enkä vehnää...

      • -ed-

        Kyseessä on Corsodyl, ja saa sitä reseptittäkin. Kuulema sitä ei saa käyttää lähekkäin hammastahnan kanssa. Itse olenkin raastanut sen ja harjan kanssa kieltä keskellä päivää.

        Se tappaa bakteereita, sieniä, hiivoja ja viruksia, sanoo netti.


      • ???

        minulla on kielen takaosa valkoisen töhnän peitossa, eikä siitä eroon pääseminen ole helppoa. aina alkaa yökötyttään kesken operaation.

        minulla on alapään hiivaan tarkoitettuja suun kautta otettavia tabletteja, auttavatkohan nämä saman tien myös suunhiivaan?

        pitää huomenna koittaa heti näitä vissyvesikikkoja.


      • Yäkkist
        ??? kirjoitti:

        minulla on kielen takaosa valkoisen töhnän peitossa, eikä siitä eroon pääseminen ole helppoa. aina alkaa yökötyttään kesken operaation.

        minulla on alapään hiivaan tarkoitettuja suun kautta otettavia tabletteja, auttavatkohan nämä saman tien myös suunhiivaan?

        pitää huomenna koittaa heti näitä vissyvesikikkoja.

        Periaatteessa suun kautta otettavan hiivasienilääkkeen pitäisi kai tappaa hiiva ylä- ja alapäästä ja varmaan koko kropasta.

        Jos ei ole onnistunut samaan kehoonsa jotain täysin vastustuskykyistä hiivakantaa, kuten itselläni epäilen näiden antibioottikuurien jälkeen käyneen.


      • Ilkka76

        Tyttöystäväni suu meni valkoiseksi, kun suudeltiin ja minulla on valkoinen kieli. Lääkäri sanoi tänään 9.5.2007. että ei ole hiivaa suussa ja voi suudella suu auki,mutta aikaisemmin kun suutelimme,niin tyttöystäväni sai valkoisen kielen ja pahanmakuisen suun.Ei ikinä näitä ja minulla ollut suuhiivaa varmasti,vaikka lääkäri sanoi tänään,että ei ole hiivaa ylhäällä eikä alhaalla.

        Alapää menee heti punaiseksi kun lopettaa voiteen
        käytön.tyttöystävä haluaa sänkyyn ja odottaa sitä.

        auta ken lienetkin??


      • ilkka76

        Hei. Käytän mainitsemaasi lääkettä, koska se on
        oikeasti auttanut minua. Harjaan ensin sammaksen
        pois ja sitten purskutan ainetta suussa.Ei ole seu
        raavana aamuna paljon mitään sammasta suussa.
        Lääke on reseptivapaata.

        Alapäässä on kanssa krooninen hiiva.En syö sokeria enkä vehnää,enkä mausteita käytä. Voiko banaania syödä yhden kappaleen 2 tai 3 päivässä? tiedätkö?
        Eräs ihminen sanoi,että tummaan riisiä ja 1 peruna päivässä ja Uotisen maalaisruisleipä 1 pala päiväss. Kauraleipää ruisjuureen tehtynä voi syödä paljon jo sitten. Puolukkaa en ole kokeillut.
        Aika hapanhan se on. Sitruunaa en voi syödä
        mielinmäärin kun on greippi allergia.veri hyytyy
        ja meinaan mennä tajuttomaksi.Muutoin söisin sitruunaa vaikka miten paljon.

        Ruokavalioni on riisi,perunoita joskus syön, kalaa, kanaa(grillattu broileri hyvä),tomsku,
        salaatit,vähän tuorekurkkua,se lisää sammasta.
        on hapan. Valkosipuli kuulemma antaa voimaa.
        en ole muistanutkaan ostaa niitä.Tein ennen niitä
        paljon. nekin kyllä hapattaa jonkun verran.Antavat
        kuitenkin voimaa,kun ei saa vitamiineja tarpeeksi.

        Alapään hiiva on ikävä, koska joutuu olemaan tarkka hygienian suhteen kun käy vessassa, jos hikoilee kesällä housuihin paljon,on shortsit pestävä aina välillä 3 kertaa viikossakin.

        Lakanat täytyy pestä, jollei käytä pitkiä housuja
        alla,ja lämminhän tuhoaa hiivaa. Saunasta hiiva
        ei tykkää ollenkaan. Oma hiivani tuli, kun käytin
        Remeron ja Risperdal nimisiä lääkkeitä ja maito menikin jo 3 kuukaudessa ja leivän sieto.

        Ei hyvä asia. Nyt 4 vuotta jo tätä helvettiä.

        t. Ilkka poloinen


      • Kandidoosi

        Kandidoosi, hiivasienen aiheuttama infektio limakalvoilla ja iholla, ilmenee ensisijaisesti suun tulehduksena, joka on jatkuvaa tai ajoittaista. Sen vaikeusaste vaihtelee yksilöllisesti. Lievimmillään se aiheuttaa suupielten rikkonaisuutta, punoitusta ja arkuutta. Koko suu voi olla arka niin, että hapanta syödessä tuntuu kirvelyä. Kielellä ja poskien limakalvoilla voi olla valkeita tai harmaita hiivapeitteitä. Tulehdus voi levitä ruokatorveen ja tuntua nielemisvaikeutena ja/tai niellessä kipuna keskellä rintaa, joskus palan jäämisenä ruokatorveen. Se voi ulottua suolistoon ja tuottaa vatsakipua, ilmavaivoja ja ripulia. Käsien iholle voi ilmaantua punoittavaa ja vetistävää hiivaihottumaa, ja kynnet voivat paksuta ja tummeta tai syöpyä. Joskus tartunta leviää kasvojen iholle. Naispotilaat voivat saada kutiavan ja vuotoa aiheuttavan hiivatulehduksen sukupuolielinten limakalvoille.
        Hiivatauti pahenee tai ilmaantuu usein antibioottikuurien, ”kortisonihoitojen”ja yleistilaa heikentävien sairauksien aikana. Sen tiukka kurissapito on hyvin tärkeää, koska se pitkään jatkuessaan saattaa aiheuttaa suun tai ruokatorven limakalvon syövän. Syöpä on ilmaantunut kuudelle yli 25-vuotiaista potilaistamme (10 %).

        Suutulehduksen ilmaantuessa on suun paikallinen lääkehoito aloitettava heti. Siinä käytetään samanaikaisesti kahta lääkettä 4:sti päivässä aterioiden jälkeen ja illalla, kun suu on ensin huuhdottu vedellä. Ensin otetaan suuhun nystatiiniliuosta (Mycostatin®) 1-2 ml pitäen liuos suussa usean minuutin ajan samalla auttaen kielellä sen leviämistä joka puolelle suuhun. Sitten otetaan suuhun amfoterisiini-B (Fungizone®) imeskelytabletti, antaen sen purematta hitaasti liueta suussa. Molemmat lääkkeet tulevat lopulta niellyiksi. Pienille lapsille annetaan vain nystatiiniliuosta esim. pipetillä, jos tablettien imeskely ei onnistu. Näitä lääkityksiä jatketaan tauotta 4-6 viikon ajan, ainakin vielä viikon ajan tulehduksen täysin parannuttua (tämä on hoitoannostelu).
        Tämän jälkeen siirrytään ehkäisyannosteluun seuraten ensiksi pysyykö suu terveenä 3 viikon lääketauon ajan. Jos pysyy, otetaan sitten jompaakumpaa e.m. lääkkeistä samoin annosteltuna viikon ajan, ja jatkossa vuorotellaan 3 viikon taukoa ja viikon lääkitystä. Jos suu ei pysy terveenä 3 viikon tauon ajan, vuorotellaan lääke- ja väliviikkoja. Jos tämäkään ei pidä suuta kunnossa, voidaan nystatiiniliuosta käyttää jatkuvasti ja Fungizone-tabletteja 1-2 viikkona neljästä. Nystatiiniliuoksen ehkäisyannostelussa voidaan siirtyä 3 päiväannokseen lisäten kerta-annos 3 ml:aan.
        Jos suu tulehtuu ehkäisyannostelun aikana, on palattava 4-6 viikon hoitoannosteluun, jonka jälkeen siirrytään runsaampaan ehkäisyannosteluun pitäen ensin viikon tauko, sitten 2 viikon lääkekausi ja 2 viikon tauko jne.
        Jos suu ei näin menetellen ala pysyä kunnossa, on otettava suun hoidosta vastaavaan lääkäriin (yleensä keskussairaalan suusairauksien poliklinikkaan) yhteys sienikannan lääkeherkkyys-määrityksen tekemiseksi, ja sen mukaisen hoidon saamiseksi. Jokaisen potilaan tulee tarkistuttaa suunsa keskussairaalan suusairauksien poliklinikassa ainakin kerran vuodessa.


      • pois tartunta kiits!
        Kandidoosi kirjoitti:

        Kandidoosi, hiivasienen aiheuttama infektio limakalvoilla ja iholla, ilmenee ensisijaisesti suun tulehduksena, joka on jatkuvaa tai ajoittaista. Sen vaikeusaste vaihtelee yksilöllisesti. Lievimmillään se aiheuttaa suupielten rikkonaisuutta, punoitusta ja arkuutta. Koko suu voi olla arka niin, että hapanta syödessä tuntuu kirvelyä. Kielellä ja poskien limakalvoilla voi olla valkeita tai harmaita hiivapeitteitä. Tulehdus voi levitä ruokatorveen ja tuntua nielemisvaikeutena ja/tai niellessä kipuna keskellä rintaa, joskus palan jäämisenä ruokatorveen. Se voi ulottua suolistoon ja tuottaa vatsakipua, ilmavaivoja ja ripulia. Käsien iholle voi ilmaantua punoittavaa ja vetistävää hiivaihottumaa, ja kynnet voivat paksuta ja tummeta tai syöpyä. Joskus tartunta leviää kasvojen iholle. Naispotilaat voivat saada kutiavan ja vuotoa aiheuttavan hiivatulehduksen sukupuolielinten limakalvoille.
        Hiivatauti pahenee tai ilmaantuu usein antibioottikuurien, ”kortisonihoitojen”ja yleistilaa heikentävien sairauksien aikana. Sen tiukka kurissapito on hyvin tärkeää, koska se pitkään jatkuessaan saattaa aiheuttaa suun tai ruokatorven limakalvon syövän. Syöpä on ilmaantunut kuudelle yli 25-vuotiaista potilaistamme (10 %).

        Suutulehduksen ilmaantuessa on suun paikallinen lääkehoito aloitettava heti. Siinä käytetään samanaikaisesti kahta lääkettä 4:sti päivässä aterioiden jälkeen ja illalla, kun suu on ensin huuhdottu vedellä. Ensin otetaan suuhun nystatiiniliuosta (Mycostatin®) 1-2 ml pitäen liuos suussa usean minuutin ajan samalla auttaen kielellä sen leviämistä joka puolelle suuhun. Sitten otetaan suuhun amfoterisiini-B (Fungizone®) imeskelytabletti, antaen sen purematta hitaasti liueta suussa. Molemmat lääkkeet tulevat lopulta niellyiksi. Pienille lapsille annetaan vain nystatiiniliuosta esim. pipetillä, jos tablettien imeskely ei onnistu. Näitä lääkityksiä jatketaan tauotta 4-6 viikon ajan, ainakin vielä viikon ajan tulehduksen täysin parannuttua (tämä on hoitoannostelu).
        Tämän jälkeen siirrytään ehkäisyannosteluun seuraten ensiksi pysyykö suu terveenä 3 viikon lääketauon ajan. Jos pysyy, otetaan sitten jompaakumpaa e.m. lääkkeistä samoin annosteltuna viikon ajan, ja jatkossa vuorotellaan 3 viikon taukoa ja viikon lääkitystä. Jos suu ei pysy terveenä 3 viikon tauon ajan, vuorotellaan lääke- ja väliviikkoja. Jos tämäkään ei pidä suuta kunnossa, voidaan nystatiiniliuosta käyttää jatkuvasti ja Fungizone-tabletteja 1-2 viikkona neljästä. Nystatiiniliuoksen ehkäisyannostelussa voidaan siirtyä 3 päiväannokseen lisäten kerta-annos 3 ml:aan.
        Jos suu tulehtuu ehkäisyannostelun aikana, on palattava 4-6 viikon hoitoannosteluun, jonka jälkeen siirrytään runsaampaan ehkäisyannosteluun pitäen ensin viikon tauko, sitten 2 viikon lääkekausi ja 2 viikon tauko jne.
        Jos suu ei näin menetellen ala pysyä kunnossa, on otettava suun hoidosta vastaavaan lääkäriin (yleensä keskussairaalan suusairauksien poliklinikkaan) yhteys sienikannan lääkeherkkyys-määrityksen tekemiseksi, ja sen mukaisen hoidon saamiseksi. Jokaisen potilaan tulee tarkistuttaa suunsa keskussairaalan suusairauksien poliklinikassa ainakin kerran vuodessa.

        voiko kyseisen hiivasienen aiheuttaman infektion saada suuseksin välityksellä tai suutelemalla? kun itselläni on ollut kieli todella kipeä ja kielessä on valkoisia länttejä niinpä aloin ottaa asiasta selvää kun ei tunnu kivalta enää. vinkkejä tämän hiiva tulehduksen pois saamiseksi otetaan vastaan.


      • Kuperkeikka74

        2,5 vuotiaalla pojallani on ollut sammasta kielessä. Olen googlannut aikaisemmin haittavaikutuksia, mitään löytämättä. En sitten osannut hakea oikeilla termeillä. Sitruunaa olen käyttänyt, mutta pojan vastustuksen vuoksi en ole saanut sammasta pois. Mutta jos kaikki maistuu pahalta, niin se voisi olla syy miksi syö todella huonosti, elää melkein pelkällä maidolla! Itselleni etsiskelen apua ruusufinniin.


      • jou6
        Kandidoosi kirjoitti:

        Kandidoosi, hiivasienen aiheuttama infektio limakalvoilla ja iholla, ilmenee ensisijaisesti suun tulehduksena, joka on jatkuvaa tai ajoittaista. Sen vaikeusaste vaihtelee yksilöllisesti. Lievimmillään se aiheuttaa suupielten rikkonaisuutta, punoitusta ja arkuutta. Koko suu voi olla arka niin, että hapanta syödessä tuntuu kirvelyä. Kielellä ja poskien limakalvoilla voi olla valkeita tai harmaita hiivapeitteitä. Tulehdus voi levitä ruokatorveen ja tuntua nielemisvaikeutena ja/tai niellessä kipuna keskellä rintaa, joskus palan jäämisenä ruokatorveen. Se voi ulottua suolistoon ja tuottaa vatsakipua, ilmavaivoja ja ripulia. Käsien iholle voi ilmaantua punoittavaa ja vetistävää hiivaihottumaa, ja kynnet voivat paksuta ja tummeta tai syöpyä. Joskus tartunta leviää kasvojen iholle. Naispotilaat voivat saada kutiavan ja vuotoa aiheuttavan hiivatulehduksen sukupuolielinten limakalvoille.
        Hiivatauti pahenee tai ilmaantuu usein antibioottikuurien, ”kortisonihoitojen”ja yleistilaa heikentävien sairauksien aikana. Sen tiukka kurissapito on hyvin tärkeää, koska se pitkään jatkuessaan saattaa aiheuttaa suun tai ruokatorven limakalvon syövän. Syöpä on ilmaantunut kuudelle yli 25-vuotiaista potilaistamme (10 %).

        Suutulehduksen ilmaantuessa on suun paikallinen lääkehoito aloitettava heti. Siinä käytetään samanaikaisesti kahta lääkettä 4:sti päivässä aterioiden jälkeen ja illalla, kun suu on ensin huuhdottu vedellä. Ensin otetaan suuhun nystatiiniliuosta (Mycostatin®) 1-2 ml pitäen liuos suussa usean minuutin ajan samalla auttaen kielellä sen leviämistä joka puolelle suuhun. Sitten otetaan suuhun amfoterisiini-B (Fungizone®) imeskelytabletti, antaen sen purematta hitaasti liueta suussa. Molemmat lääkkeet tulevat lopulta niellyiksi. Pienille lapsille annetaan vain nystatiiniliuosta esim. pipetillä, jos tablettien imeskely ei onnistu. Näitä lääkityksiä jatketaan tauotta 4-6 viikon ajan, ainakin vielä viikon ajan tulehduksen täysin parannuttua (tämä on hoitoannostelu).
        Tämän jälkeen siirrytään ehkäisyannosteluun seuraten ensiksi pysyykö suu terveenä 3 viikon lääketauon ajan. Jos pysyy, otetaan sitten jompaakumpaa e.m. lääkkeistä samoin annosteltuna viikon ajan, ja jatkossa vuorotellaan 3 viikon taukoa ja viikon lääkitystä. Jos suu ei pysy terveenä 3 viikon tauon ajan, vuorotellaan lääke- ja väliviikkoja. Jos tämäkään ei pidä suuta kunnossa, voidaan nystatiiniliuosta käyttää jatkuvasti ja Fungizone-tabletteja 1-2 viikkona neljästä. Nystatiiniliuoksen ehkäisyannostelussa voidaan siirtyä 3 päiväannokseen lisäten kerta-annos 3 ml:aan.
        Jos suu tulehtuu ehkäisyannostelun aikana, on palattava 4-6 viikon hoitoannosteluun, jonka jälkeen siirrytään runsaampaan ehkäisyannosteluun pitäen ensin viikon tauko, sitten 2 viikon lääkekausi ja 2 viikon tauko jne.
        Jos suu ei näin menetellen ala pysyä kunnossa, on otettava suun hoidosta vastaavaan lääkäriin (yleensä keskussairaalan suusairauksien poliklinikkaan) yhteys sienikannan lääkeherkkyys-määrityksen tekemiseksi, ja sen mukaisen hoidon saamiseksi. Jokaisen potilaan tulee tarkistuttaa suunsa keskussairaalan suusairauksien poliklinikassa ainakin kerran vuodessa.

        eikös tuo ole aika dramaattista? itselläni sammas suusta on lähteny ihan yhdellä fluconazol tabletilla antibioottihoidon jälkeen


    • alkaa nousta

      tietenkin..:)

    • Ilkka76

      Tyttöystäväni suu meni valkoiseksi, kun suudeltiin ja minulla on valkoinen kieli. Lääkäri sanoi tänään 9.5.2007. että ei ole hiivaa suussa ja voi suudella suu auki,mutta aikaisemmin kun suutelimme,niin tyttöystäväni sai valkoisen kielen ja pahanmakuisen suun.Ei ikinä näitä ja minulla ollut suuhiivaa varmasti,vaikka lääkäri sanoi tänään,että ei ole hiivaa ylhäällä eikä alhaalla.

      Alapää menee heti punaiseksi kun lopettaa voiteen
      käytön.tyttöystävä haluaa sänkyyn ja odottaa sitä.

      auta ken lienetkin??

    • tietämätönn

      Kun mulla on tätä sammasta ollut jo 3-4 päivää ja olen tällä ajalla juonut päivässä 2-3 vichy lasillista ja puolukoitakin olen syöny pari desiä. Kuinka nopeasti nämä kotikonstit ovat teillä auttaneet, että pitäisikö vielä jatkaa vai mennä lääkärille että saan lääkkeet.

      • tyhmäkö?

        eikö kieli voi olla muistakin syistä valkea?


      • ainako sammasta?

        sammasta ollut kielessä jo noin 8 vuotta, kieli ihan valkoisena töfnästä, ei ole auttanut puolukat ei sitruunat, ei fungiconet eikä mitkään.

        Alkuperäinen kysymys oli ihan hyvä että onko tuosta terveydellistä haittaa? Poiskaan en tunnu sitä saavan.


      • 47
        ainako sammasta? kirjoitti:

        sammasta ollut kielessä jo noin 8 vuotta, kieli ihan valkoisena töfnästä, ei ole auttanut puolukat ei sitruunat, ei fungiconet eikä mitkään.

        Alkuperäinen kysymys oli ihan hyvä että onko tuosta terveydellistä haittaa? Poiskaan en tunnu sitä saavan.

        olen huuhtonut suuta 1% kristalli suola lioksella se on livittänyt kipua
        huuhtelu pari ketaa päivässä


    • KIELIMIES

      MIKSI EDES YRITTÄÄ KOTIKONSTEIN KUN APTEEKISTA HAKEE 10 EURON HINTAISEN FUNGIZONE TABLETTI PAKETIN.PAKETISSA 60 KPL IMESKELY TABLETTEJA YHDEN IMESKELY KESTÄÄ NOIN PUOLI TUNTIA JA VIELÄ HYVÄN MAKUISIA APPELSIINILLE MAISTUVIA. ALAPÄÄN HIIVA LÄÄKKEET EIVÄT AUTA KUN NE NIELAISTAAN JA TÄSSÄ IMESKELYTABLETISSA SE IMEYTYY SUORAAN KIELEN.KUN OLIN EKAN TABLETIN IMESKELLYT KIELI OLI TÄYSIN VIRHEETÖN TOKI KUURI PITÄÄ IMESKELLÄ LOPPUUN ELI 15 PÄIVÄÄ KUN 4 IMESKELLÄÄN PÄIVÄSSÄ ELI 60 TABLETTIA.JA SUDELLA JA VAIKKA VÄHÄN NUOLAISTA PIMPPAAKIN VOI EI TARTU LÄHDENKIN TÄSTÄ NUOLESKELEMAAN MORO

      • apteekissa kävin

        tarvii reseptin tohon fungizoneen


      • MINÄPIENI757

    • Hiivatti

      Minulla on ollut sammasta/hiivaa suussa muutamia kertoja tämän vuoden aikana ja tajusin juuri että saan tuon aina sen jälkeen kun syön rennie kuurin. Eli, otan siis rennietä liikahappoisuuteen ja ilmeisesti sen liuetessa suussa se "neutraloi" suunkin sellaiseen kuntoon että hiiva pääsee valloilleen.

      Joskus tuo rennie on pakko kuitenkin ottaa mutta pärjään aika hyvin maitohappobakteereillakin. Jos suussa kuitenkin alkaa olla noita kipeitä kohtia niinsitten oikein kunnon annokset vitamiineja naamaan, etenkin b:tä, mutta myös d ja sinkki pitää olla mukana ja sitten syödään rutkasti raakaa valkosipulia. Valkosipuli polttelee tulehtuneissa kohdissa mutta sillä on selkeä parantava vaikutus - suosittelen!

    • sienimies2444

      olen jätkä ja minulla on angiinan takia antibioottikuuri ja hiiva suussa ja alapäässä. Apteekista sain sellaista geeliä reseptillä tuohon suuhun.

    • Mara

      Minulla parani suun hiiva RUOKASOODALLA! Todellakin. Laita suuhun n. puoli teelusikallista ruokasoodaa 3 kertaa päivässä, mieluiten ruokailun jälkeen ja purskuttele. Anna vaikuttaa suussa ainakin viisi minuuttia kerrallaan jonka jälkeen voit sylkeä ylimääräiset soodat pois suusta. Tarvittaessa voit huuhdella vielä vedellä.
      Ohjeen löysin englanninkielisiltä sivuilta. Kärsin hiivasta pitkään ennen kuin onneksi löysin tämän toimivan konstin.
      Kirjoitelkaa jos kokeilette tätä toimiko se teillä vai ei. Ruokasoodaa pidetään tehokkaimpana hiivan tappajana mitä tiedetään maan päällä olevan. Uskomatonta mutta totta!

      • änkyrävänkyrä

        *aatanan pahaa oli, mutta se pahin töhnä lähti heti! Kiitti vinkistä.


    • Puusta_pudonnut

      Suun alueen ongelmissa voi turvautua myös hammaslääkärin apuun. Hammaslääkärille kuuluu myös suun pehmytosien ongelmat, ei pelkät hampaat! Olisi parempi saada oikea diagnoosi. Varmaan terveyskeskuslääkärikin osaa hoitaa suun ongelmia. Kummaltakin saa asiallisen lääkereseptin mukaansa. Eikä tarvitse sietää suomikaksneljän pää edellä puusta pudonneiden härövastauksia.

      • Pasuuna

        Terveyskeskuslääkäri ei ymmärtänyt asiasta yhtään mitään...kokemusta on


      • ihmetyttää
        Pasuuna kirjoitti:

        Terveyskeskuslääkäri ei ymmärtänyt asiasta yhtään mitään...kokemusta on

        näin oli kontulassakin..väheksytään oireitani:(


    • kyllästynyt

      Ja kokemusta tk lääkäreistä täälläkin, ei mitään apua...

      • 231

        Olen käynyt neljästi terveyskeskuksessa ja lääkärissä. Milloin tullut diagnoosiksi sammas, milloin ei. Outoa että ne eivät voi tunnistaa oireita...


    • dottore

      Olen hammaslääkäri, ja olen itsekin kärsinyt kielen sammaksesta eli vaaleasta peitteisyydestä. Sen suurin syy on suun liiallinen hiivakasvusto, joka taas johtuu elimistön ph tasapainon muutoksiata liian happamaksi ja se taas johtuu elintavoista ja ennenkaikkea ruokavaliosta. Nopein ja paras keino hoitaa suun sammasta paikallisesti tosiaankin on ruokasoodaharjaus. Laitat vain ruokasoodaa hiukan kosteaan hammasharjaan ja harjaat sillä kieltäsi, myös taka-osasta, vaikka se yökkäyttääkin. Voit myös purskutella ruokasoodaliuoksella. Ruokasooda on halpaa ja turvallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe