Olen wicca

HappyWitchTeiniBitch

Onks tääl muita wiccoja kuin mä? Rakastan metsää, noituutta, paholaisia, vamppyyrejä, noitia, piemyttä, mustia vaatteita ja wicca on mulle oikea uskonto... Tosi tyhmää, ettei sillä ole oikean uskonnon asemaa Suomessa!
Mä ainakin aijon mennä sen puoelsta mielenosoitukseen, jos sellainen joskus jäjestetään...... :))

Kertokaa tänne kaikkea mahdollista wiccaudesta.

20

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calantha

      Onhan tämä trolli, onhan? :P

      • Pihlaja

        Nimimerkistä päätellen kyllä. ;)


      • Raven

        Onko sinulla jotain FluffyBunnyja vastaan ;-D


      • Happy Witch

        Ei ole trolli.

        Jos tuosta nimimerkistä niin päättelitte, niin se on vaan mun ja mun frendejen yks vitsi.. Nekin on wiccoi, aivan kuten mä.


      • Calantha
        Happy Witch kirjoitti:

        Ei ole trolli.

        Jos tuosta nimimerkistä niin päättelitte, niin se on vaan mun ja mun frendejen yks vitsi.. Nekin on wiccoi, aivan kuten mä.

        ...selventää, mitä tekemistä paholaisilla, vampyyreillä ja mustilla vaatteilla on noituuden kanssa?

        Vähän kuin sanoisi "Hei mä oon wicca, joten tykkään virkkaamisesta, superpalloista ja hennatatuoinneista." Miten liittyy? :)


      • Calantha
        Calantha kirjoitti:

        ...selventää, mitä tekemistä paholaisilla, vampyyreillä ja mustilla vaatteilla on noituuden kanssa?

        Vähän kuin sanoisi "Hei mä oon wicca, joten tykkään virkkaamisesta, superpalloista ja hennatatuoinneista." Miten liittyy? :)

        Siis mitä tekemistä noilla on WICCAN kanssa. Erehdyksissäni kirjoitin tuohon sanan "noituus", vaikka nämä kaksi asiaahan eivät ole synonyymejä keskenään. Huolimattomuusvirhe, pahoittelen. :)


      • Happy Witch
        Calantha kirjoitti:

        ...selventää, mitä tekemistä paholaisilla, vampyyreillä ja mustilla vaatteilla on noituuden kanssa?

        Vähän kuin sanoisi "Hei mä oon wicca, joten tykkään virkkaamisesta, superpalloista ja hennatatuoinneista." Miten liittyy? :)

        Ei ehkä mitenkään, mutta halusin vain sanoa. On kummallista, jos se jotain vaivaa niin kauheasti. Huoh.

        Eli olet sitä mieltä, etten saa sanoa esim. "harrastan golfia ja kuuntelen Janne Tulkkia", koska musiikki ei liity golffiin mitenkään. Enkä siis enää koskaan taida sanoa, että "pidän kissoista, mutta koiratkin ovat kivoja", koska koirat eivät liity kissoihin millään tavalla. En myöskään voi sanoa, että "olipas tulista ruokaa, joten taidan juoda vettä päälle", koska tuo juominen ei vaan liity mihinkään.

        Sitä paitsi saa muutkin olla wiccoja kuin vain sinä.
        Ärsyttää, jos sanoo oleansa wicca, niin heti joku "enemmän" wicca tulöee sanomaan, että "sä et varmasti oo oikee wiicca, vaan muoti-wicca!!"


      • Happy Witch
        Happy Witch kirjoitti:

        Ei ehkä mitenkään, mutta halusin vain sanoa. On kummallista, jos se jotain vaivaa niin kauheasti. Huoh.

        Eli olet sitä mieltä, etten saa sanoa esim. "harrastan golfia ja kuuntelen Janne Tulkkia", koska musiikki ei liity golffiin mitenkään. Enkä siis enää koskaan taida sanoa, että "pidän kissoista, mutta koiratkin ovat kivoja", koska koirat eivät liity kissoihin millään tavalla. En myöskään voi sanoa, että "olipas tulista ruokaa, joten taidan juoda vettä päälle", koska tuo juominen ei vaan liity mihinkään.

        Sitä paitsi saa muutkin olla wiccoja kuin vain sinä.
        Ärsyttää, jos sanoo oleansa wicca, niin heti joku "enemmän" wicca tulöee sanomaan, että "sä et varmasti oo oikee wiicca, vaan muoti-wicca!!"

        Unohdin kysyä edeliesessä, mutta miks kaiken aina pitåä liittyä johonkin??????????????????

        En siis saa käyyttää mustia vaatteita, pitää metsästä, noidista, vampuureistä ym. mitä ekassa viestissä mainitsein, koska olen wicca, eikä nuo liity siihen mitenkään.

        Kysymys: Saanko juoda maitoa, vaikka olen wicca? Kun käsittääkseni maito ei liity wiccaan mitenkään, joten mietityttää vain. En taida koskaan kkertoa kenellekkään, että juon maitoa, koxska se tekee minusta epäaidon wiccan. Eihän wicca voi juoda maitoa, saati pitää vamppyyreistä!!!!!


      • Pihlaja
        Happy Witch kirjoitti:

        Unohdin kysyä edeliesessä, mutta miks kaiken aina pitåä liittyä johonkin??????????????????

        En siis saa käyyttää mustia vaatteita, pitää metsästä, noidista, vampuureistä ym. mitä ekassa viestissä mainitsein, koska olen wicca, eikä nuo liity siihen mitenkään.

        Kysymys: Saanko juoda maitoa, vaikka olen wicca? Kun käsittääkseni maito ei liity wiccaan mitenkään, joten mietityttää vain. En taida koskaan kkertoa kenellekkään, että juon maitoa, koxska se tekee minusta epäaidon wiccan. Eihän wicca voi juoda maitoa, saati pitää vamppyyreistä!!!!!

        Kun luettelet asioita tuohon tapaan ja päätät lauseen sanomalla, että wicca on sinulle oikea uskonto, luot väkisinkin mielikuvan siitä, että pidät itseäsi wiccana, KOSKA pidät vampyyreistä ja vaatteista ja mitä niitä oli. JOS olisit tarkoittanut asian niin, olisi ihan aiheellista ihmetellä, mitä tekemistä niillä on wiccan kanssa. Mutta koska ET tarkoittanut sitä, niin asian pitäisi olla tällä selvä. :)


      • Calantha
        Pihlaja kirjoitti:

        Kun luettelet asioita tuohon tapaan ja päätät lauseen sanomalla, että wicca on sinulle oikea uskonto, luot väkisinkin mielikuvan siitä, että pidät itseäsi wiccana, KOSKA pidät vampyyreistä ja vaatteista ja mitä niitä oli. JOS olisit tarkoittanut asian niin, olisi ihan aiheellista ihmetellä, mitä tekemistä niillä on wiccan kanssa. Mutta koska ET tarkoittanut sitä, niin asian pitäisi olla tällä selvä. :)

        Tätäpä juuri ajoin takaa. Ei siinä mitään, mikäli kerran halusit vain esitellä itsesi ja siksi luettelit pitämiäsi asioita.

        Minä olen wicca ja pidän valokuvaamisesta, koivupuista ja pitkillä automatkoilla radion kanssa kilpaa laulamisesta. Noin. :)

        Kysyisin vielä, kuinka koet paholaisten ja vampyyrien korreloivan uskosi kanssa Jumalattareen ja Jumalaan? Eivätkö lainkaan riitele keskenään? Ihan uteliaisuuskysymys. :)


      • Pihlaja
        Calantha kirjoitti:

        Tätäpä juuri ajoin takaa. Ei siinä mitään, mikäli kerran halusit vain esitellä itsesi ja siksi luettelit pitämiäsi asioita.

        Minä olen wicca ja pidän valokuvaamisesta, koivupuista ja pitkillä automatkoilla radion kanssa kilpaa laulamisesta. Noin. :)

        Kysyisin vielä, kuinka koet paholaisten ja vampyyrien korreloivan uskosi kanssa Jumalattareen ja Jumalaan? Eivätkö lainkaan riitele keskenään? Ihan uteliaisuuskysymys. :)

        ...pidän vampyyreista, muuten. Lestat saisi purra mua koska tahansa. ;)


      • Vilja
        Calantha kirjoitti:

        Tätäpä juuri ajoin takaa. Ei siinä mitään, mikäli kerran halusit vain esitellä itsesi ja siksi luettelit pitämiäsi asioita.

        Minä olen wicca ja pidän valokuvaamisesta, koivupuista ja pitkillä automatkoilla radion kanssa kilpaa laulamisesta. Noin. :)

        Kysyisin vielä, kuinka koet paholaisten ja vampyyrien korreloivan uskosi kanssa Jumalattareen ja Jumalaan? Eivätkö lainkaan riitele keskenään? Ihan uteliaisuuskysymys. :)

        >Kysyisin vielä, kuinka koet paholaisten ja vampyyrien korreloivan uskosi kanssa Jumalattareen ja Jumalaan? Eivätkö lainkaan riitele keskenään? Ihan uteliaisuuskysymys. :)

        Minä ainakin pidän fiktiohahmoista, vaikken niihin uskokkaan. Kuten vampyyreita, Harry Potterista, yms. Silti erotan ne todellisuudesta. Wicca ja magia ei ole samaa, mitä saduissa.. Mutta senhän me kaikki varmasti tiedämmekin.


      • Calantha
        Vilja kirjoitti:

        >Kysyisin vielä, kuinka koet paholaisten ja vampyyrien korreloivan uskosi kanssa Jumalattareen ja Jumalaan? Eivätkö lainkaan riitele keskenään? Ihan uteliaisuuskysymys. :)

        Minä ainakin pidän fiktiohahmoista, vaikken niihin uskokkaan. Kuten vampyyreita, Harry Potterista, yms. Silti erotan ne todellisuudesta. Wicca ja magia ei ole samaa, mitä saduissa.. Mutta senhän me kaikki varmasti tiedämmekin.

        Mutta alkuperäisessä tekstissä oli listattu nuo tyyliin "paholaisia, vampyyrejä, noitia..." joka antoi ymmärtää näiden kuuluvan samaan kastiin. Oletin aloittajan siis pitävän vampyyrejä ja paholaisia samalla tavalla todellisina kuin noitia. Siksi uteliaisuuteni heräsikin, erityisesti tuon paholaisjutun kohdalla. Wiccaanhan ei kuulu käsitys persoonallisesta pahasta, joten tuntuu vähän erikoiselta ilmoittaa pitävänsä juuri sellaisista.

        Kunhan tuumailin...


      • Kenties...
        Calantha kirjoitti:

        Mutta alkuperäisessä tekstissä oli listattu nuo tyyliin "paholaisia, vampyyrejä, noitia..." joka antoi ymmärtää näiden kuuluvan samaan kastiin. Oletin aloittajan siis pitävän vampyyrejä ja paholaisia samalla tavalla todellisina kuin noitia. Siksi uteliaisuuteni heräsikin, erityisesti tuon paholaisjutun kohdalla. Wiccaanhan ei kuulu käsitys persoonallisesta pahasta, joten tuntuu vähän erikoiselta ilmoittaa pitävänsä juuri sellaisista.

        Kunhan tuumailin...

        No mä en oikeen osaa sanoa... Kun en kuulu mihinkään "viralliseen" uskoon, mut en sitte tiedä et mikä on se "oikea". Uskon magiaan, ja itsekin on tullut tälläisiä asioita todistettua/harjoitettua. Ja luonto kiehtoo mua, pystyn tuntemaan sen syvän rakkaudenn kukkiin, lintuihin... Luontoon yleensäkin. Enkä tarkota sitä vaan silleen et tykkään luonnosta, vaan... Silleen oikeesti, kunnioitan ja rakastan luontoa jotenkin syvästi, ja siit tulee semmonen tunne.. Et en oikeen tiiä.


    • Minäwicca

      Harrastan Wiccaa, ja pidän sitä omana henkilökohtaisena uskontonani. Piste. "Noituus" on mielestäni väärä sana wiccaa kuvaamaan. Magia siihen liittyy olennaisesti, mutta taikasauvat ja noidanpadat eivät.

    • jhgbfvfbd

      Haha. Vitun trolli! :D

    • Todellinen wicca ei rakasta Paholaisia, vampyyrejä tai pimeyden olioita. Olet sitä vastaan mitä wiccalaisuus on. Unohda Pimeys tai Wiccalaisuus. Sori olen tosi wiccalainen joten en saisi arvostella kiinostuksia mutta näin se vaan on...

    • Myrika-

      Hahahhaa, don´t feed the troll! :D

    • miehäsevaa

      Wicca on minusta näitä "uuden ajan" fanikultteja johon liittyy nuorta porukkaa.
      Ei tarvi pelätä ku ei oo pappeja tuomitsemassa ja roviolle viemässä.
      On typerää että kaveriporukan mukana mennään sellaiseen asiaan, jota ei välttämättä todella tunne omakseen.
      Kun tarpeaksi hoetaan, niin valheestakin tulee totta. Ohi menevää juttua.
      Todella läpinäkyvää: "mun paras kaverikin on".
      Kuulostaa siltä, kuin tuo wiccailija olisi luonteeltaan kaksonen; tuli-ilma elementti kumminkin, tai sitten innostunut sonni!

    • Wiccalainen

      Kerron nyt oman mielipiteen keskustelusta ja sen sisällöstä.

      Et ole kovinkaan vakuuttava tuon kirjoitelmasi mukaan ainakaan. Oletko edes ollut wicca vuoden ajan? Jos et ole, ei edes kannata yrittää magiaa harjoittaa. Oletko opiskellut wiccaa tarpeeksi kauan? Koskaan ei tiedä liikaa.

      miehäsevaa// Ei aina kuules wiccat ole teinejä, jotka ottavat wiccan uskonnokseen vain lyhyen "muodin" ajaksi.

      En tajua, miksi jotkut ottavat uskonnon pelkän "muodin" takia. Uskonto on asia, joka pitää ottaa tosiaan. Eikä varsinkaan wicca ole helpoin uskonto toteuttaa. Tie on pitkä ja kivinen wiccalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2539
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2254
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      59
      2248
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1752
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe