Osaisiko joku neuvoa miten tyttökissalta(15 -vuotias) tyhjennetään anaalirauhaset. Olen kuullut sen voisi tehdä kotonakin?
Anaalirauhasten tyhjennys kissalta?
5
10660
Vastaukset
- Nimimerkki
Harva sen itse saa tehtyä !!! Oikeesti. Monesti neuvot ovat vain kirjoista luettuja, mutta käytäntö on toinen. Kissa rimpuilee, siihen saattaa sattua, rauhaserite voi olla paksuuntunutta, eikä tule painalluksen vaikutuksesta ulos. Kannattaa viedä kissa eläinlääkäriin niin saat ainakin diagnoosin, ja rauhaset huuhdellaan puhtaaksi, jos tarve. Ja eläinlääkäri voi näyttää kädestä pitäen millaisin ottein anaalirauhasia voi yrittää itse pumpata tyhjäksi.
- tukevasti
lonkkien alapuolelta noin kolmen sentin päästä ja puserra niin kovasti kuin jaksat. Sen jälkeen kun tilanne on rauhoittunut pidätä itsekkin henkeä puoli tuntia. Kaikki on sen jölkeen hyvin.
- Sae
Eli vartin verran lämmintä (ei kuumaa!) vettä takapuoleen. Hajusta huomaa sitten, jos homma on onnistunut.
Kannattaa pyytää eläinlääkäri neuvomaan oikea ote ensimmäisellä kerralla. Kissaan voi tehdä kipeää, jos puristaa väärin.
Anaalirauhasongelmia kannattaa ennaltaehkäistä. Kissallakaan ei ole kiva olo, kun rauhaset ovat jatkuvasti täynnä.- Rousku
Miten voi ennaltaehkäistä? Meidän poikakissalla pylly aina välillä haisee, ja välillä ei. Ne kai tyhjentyy ulostamisen yhteydessä..? Mutta silloin, kun ovat täynnä, haju on melkoinen. Jos jotain siis voi tehdä ettei noin käy, kerro ihmeessä, ei viitsisi aina ravata lekurilla! =)
- rauhasti
Rousku kirjoitti:
Miten voi ennaltaehkäistä? Meidän poikakissalla pylly aina välillä haisee, ja välillä ei. Ne kai tyhjentyy ulostamisen yhteydessä..? Mutta silloin, kun ovat täynnä, haju on melkoinen. Jos jotain siis voi tehdä ettei noin käy, kerro ihmeessä, ei viitsisi aina ravata lekurilla! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2674819Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813267- 402945
- 472543
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971398PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 701007
- 102956