Osaisiko joku neuvoa miten tyttökissalta(15 -vuotias) tyhjennetään anaalirauhaset. Olen kuullut sen voisi tehdä kotonakin?
Anaalirauhasten tyhjennys kissalta?
5
10416
Vastaukset
- Nimimerkki
Harva sen itse saa tehtyä !!! Oikeesti. Monesti neuvot ovat vain kirjoista luettuja, mutta käytäntö on toinen. Kissa rimpuilee, siihen saattaa sattua, rauhaserite voi olla paksuuntunutta, eikä tule painalluksen vaikutuksesta ulos. Kannattaa viedä kissa eläinlääkäriin niin saat ainakin diagnoosin, ja rauhaset huuhdellaan puhtaaksi, jos tarve. Ja eläinlääkäri voi näyttää kädestä pitäen millaisin ottein anaalirauhasia voi yrittää itse pumpata tyhjäksi.
- tukevasti
lonkkien alapuolelta noin kolmen sentin päästä ja puserra niin kovasti kuin jaksat. Sen jälkeen kun tilanne on rauhoittunut pidätä itsekkin henkeä puoli tuntia. Kaikki on sen jölkeen hyvin.
- Sae
Eli vartin verran lämmintä (ei kuumaa!) vettä takapuoleen. Hajusta huomaa sitten, jos homma on onnistunut.
Kannattaa pyytää eläinlääkäri neuvomaan oikea ote ensimmäisellä kerralla. Kissaan voi tehdä kipeää, jos puristaa väärin.
Anaalirauhasongelmia kannattaa ennaltaehkäistä. Kissallakaan ei ole kiva olo, kun rauhaset ovat jatkuvasti täynnä.- Rousku
Miten voi ennaltaehkäistä? Meidän poikakissalla pylly aina välillä haisee, ja välillä ei. Ne kai tyhjentyy ulostamisen yhteydessä..? Mutta silloin, kun ovat täynnä, haju on melkoinen. Jos jotain siis voi tehdä ettei noin käy, kerro ihmeessä, ei viitsisi aina ravata lekurilla! =)
- rauhasti
Rousku kirjoitti:
Miten voi ennaltaehkäistä? Meidän poikakissalla pylly aina välillä haisee, ja välillä ei. Ne kai tyhjentyy ulostamisen yhteydessä..? Mutta silloin, kun ovat täynnä, haju on melkoinen. Jos jotain siis voi tehdä ettei noin käy, kerro ihmeessä, ei viitsisi aina ravata lekurilla! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796