Minkä merkkiset markkinoilla olevista kuntohiihtäjien hengittävistä alusasuista ovat parhaat hien siirto ja muilta ominaisuuksiltaan.
Itsellä on käytössä vanha Craftin alusasu setti joka kyllä toimii mutta onko markkinoilla muita varteen otettavia vaihtoehtoja alkaa nääs Crafti hajota.
Hiihtäjän alusasut
13
13361
Vastaukset
- jts
craft..haglöfs..halti..ite käytän haltin alusasuja..oon todennu hyviksi!mitään halpatuoteasuja ei kannata ostaa!!noista kolmesta kannattaa valita..mikä sitte sattuu itellee!
- Jonsu
Itse käytän vaihdellen erilaisia säästä riippuen. Löytyy Haltin Active Dry kerrasto, Rukka thermoalusasu, Craft pro alusasu (korkea kaulus), Swixin villakerrasto, Finnsvalan extreme-kerrasto ja fleece väliasu. Noista sitten sopiva kombinaatio hiihtopuvun alle (Futuren Windy pro). Toki löytyy myös kasa juoksutrikoita, juoksupaitoja jne. Niitäkin voi käyttää lämpimillä keleillä. Kaikki ovat kestäneet käyttöä, enkä ole löytänyt noista inhokkia - jokaiselle on paikkansa.
- Keimo
Jonsu kirjoitti:
Itse käytän vaihdellen erilaisia säästä riippuen. Löytyy Haltin Active Dry kerrasto, Rukka thermoalusasu, Craft pro alusasu (korkea kaulus), Swixin villakerrasto, Finnsvalan extreme-kerrasto ja fleece väliasu. Noista sitten sopiva kombinaatio hiihtopuvun alle (Futuren Windy pro). Toki löytyy myös kasa juoksutrikoita, juoksupaitoja jne. Niitäkin voi käyttää lämpimillä keleillä. Kaikki ovat kestäneet käyttöä, enkä ole löytänyt noista inhokkia - jokaiselle on paikkansa.
Craftin alusasut ovat erittäin hyviä halvemmassa hintaluokassa, uudet Haltit (ActiveDryt)ovat olleet positiivinen yllätys (kalliita ovat). Haglöfs on myös hyvä (ja kallis). Rukkaa kannattaa välttää, ainakin aikaisemmat Thermstat-mallit venyvät housuista sellaisiksi että vyötärön löytää kainaloista.Paidat pitää muotonsa vähän paremmin.
- kolmet kalsarit ja paidat
Keimo kirjoitti:
Craftin alusasut ovat erittäin hyviä halvemmassa hintaluokassa, uudet Haltit (ActiveDryt)ovat olleet positiivinen yllätys (kalliita ovat). Haglöfs on myös hyvä (ja kallis). Rukkaa kannattaa välttää, ainakin aikaisemmat Thermstat-mallit venyvät housuista sellaisiksi että vyötärön löytää kainaloista.Paidat pitää muotonsa vähän paremmin.
Nuo mainitsemasi ongelmat ei ainakaan RVP Techicaa vaivaa. Todella istuva alusasu ja hengittävä. Ensimmäinen alusasu-yhdistelmä on neljtätä talvea käytössä ja hyvin pelaa.
Jos moittimista pitää etsiä, korkea kaulus näistä puuttuu. Tosin mulla ei ole mitenkään arka kaula, eikä ole tarvinnut sairastella flunssaa vuosiin. - Keimo
kolmet kalsarit ja paidat kirjoitti:
Nuo mainitsemasi ongelmat ei ainakaan RVP Techicaa vaivaa. Todella istuva alusasu ja hengittävä. Ensimmäinen alusasu-yhdistelmä on neljtätä talvea käytössä ja hyvin pelaa.
Jos moittimista pitää etsiä, korkea kaulus näistä puuttuu. Tosin mulla ei ole mitenkään arka kaula, eikä ole tarvinnut sairastella flunssaa vuosiin.En tiedä mitä Rukka asusteita nuo omani ovat mutta en ikinä enää osta Rukan alusasuja. Käytössä ne on tosin olleet varmaan 5-6 vuotta ja kestävät muuten ihan hyvin mutta kuosiansa ne eivät säilytä kuten Craft.
- hiihto
Kiitos paljon hyvistä vinkeistä , entäpä miten on itse kuntoilijan hiihtoasujen laita .Itsellä on ollut vanha Future hiihtoasu jo todella kauan käytössä ja ei ole juuri moitteen sijaa,hengittää ja pitää hyvin tuulen vai onko muut merkit ajaneet Futuren ohi, hinnassa ,hengittävyydessä tai muissa ominaisuuksissa vai onko Future johtava merkki vielä markkinoilla?
- jts
pari kolme vuotta olen pitänyt joko halti tai löfler vindstoppereita..kestää pesua vallan vietävästi..varsinkii toi löfleri..ei ole syytä vaihtaa muuhun hyvään merkkiin!!ne on mahottoman hyvin "istuvia"..ainakii meikäläiselle..korkea laatu!!
- hiihtomies 40
mulla on kaikki asut FUTUREN. kalsarikerrasto on tuulen pitävä. on muuten tosi hyvä.päälikerros on FUTUREN KOLI. olen itse tykänny näistä vermeistä..
ps. hieno ilma, kävin 30 hiihtämässä, huippu pito huippu luisto. - sano mummo...
vaan
- Sanna
ilman minäkin hiihdän tai sitten ihan tavalliset stringit. En ole tiennytkään, että alkkaritkin pitäis olla jotain hiihtomerkkiä:o
Ihan hyvin on hiihto sujunut, kun laittaa muuta vaatetta tarpeeksi päälle, ettei tule kylmä.
- Janne
..paljon on alkkareita kokeiltu ainakin kymmeneltä hiihtoalusasuvalmistajalta ja ylivoimaiseksi itselleni ja omalle iholleni mukavuudeltaan, ominaisuudeltaan ja kulutus- ja pesukestävyydeltään olen viime vuosina huomannut Halti active dry-alusasun. Vieläpä jos raaskii ostaa windstopper-version sekä housuista, että paidasta, niin kyllä on oikeesti hyvät.
Kertoo jotain myös se, että ne on melkein joka kaupasta myyty loppuun...
terv. Janne- keskisuomi
aivan samaa mieltä, ite hikoilen todella paljonsiihen on kaikki muut tuntuu märältä paitsi halti, halti on onnistunut tekemään loistavan tuotteen winstopper activ juttu on todella toimiva suosittelen !
- laatua
parasta laatua halutessasi etsi käsiisi Odlon kerrasto! Ovat kalliita (kuten muutkin laatumerkit), mutta omien kokemusteni (käytössä ollut odlon lisäksi haglöfsiä, craftia, rukkaa...) ehdottomasti parhaita!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713