Volta imuri ei sovellu

Viikkosiivooja

eteisten imurointiin. Näin sanottiin minulle huollosta. Se nimittäin menee tukkoon tavallisen perheen eteisen imuroinnista. Ostakaamme siis toinen imuri eteistä varten.

20

19422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois..

Olet sitte ilmeisesti imeskellyt kosteaa likaa, ehkäpä lunta / vettäkin..? Sellasta pölypussillista koti-imuria ei ole, jolla näin voisi / saisi tehdä..

• alkuper.

no sehän tässä onkin hauskinta, että pihallamme ei ole edes hiekkaa vaan sepeli ja kaikenlisäksi imurointi meillä tapahtuu aamulla, jolloin ei ole epäilystäkään siitä etteikö eteinen olisi kuiva. Ja mitenkä selität sen, että kaikki edelliset imurit on toimineet ihan hyvin? Snepä takia otinkin vanhan imurini kaapista ja käytän nyt sitä. Volta lensi kaaressa ulos tästä huushollista eikä toista enää tule! Onko sulla 2 imuria kotona jos omistat Voltan vai oliko minulla siis vain maanantaikappale? Tuskin oli, koska huoltokin oli sitä mieltä ettei eteisiä saa imuroida.

• make
        alkuper. kirjoitti:

no sehän tässä onkin hauskinta, että pihallamme ei ole edes hiekkaa vaan sepeli ja kaikenlisäksi imurointi meillä tapahtuu aamulla, jolloin ei ole epäilystäkään siitä etteikö eteinen olisi kuiva. Ja mitenkä selität sen, että kaikki edelliset imurit on toimineet ihan hyvin? Snepä takia otinkin vanhan imurini kaapista ja käytän nyt sitä. Volta lensi kaaressa ulos tästä huushollista eikä toista enää tule! Onko sulla 2 imuria kotona jos omistat Voltan vai oliko minulla siis vain maanantaikappale? Tuskin oli, koska huoltokin oli sitä mieltä ettei eteisiä saa imuroida.

Siis mikä imuriin oikein tuli? Mikäli imurissa oli takuuta jäljellä ja imurissa oli käytetty alkuperäisiä pölypusseja, on valmistaja korvausvelvollinen. Lisäksi imurissa on moottorinsuojasuodatin, joka estää pölyn pääsyn moottoriin pussin hajotessa.

Mikähän malli muuten mahtoi olla kyseessä, sillä olin jossain vaiheessa eräässä myymälässä siivoojana, ja siellä käytössä oli ihan tavallinen Voltan koti-imuri, sillä imuroitiin 200m2 joka toinen päivä, mukaanlukien kosteat sisääntuloaulan matot, eikä koskaan ollut mitään ongelmia kunhan muisti vaihtaa pölypussin silloin tällöin.

Mutta tosiaan, jos imuriin on päässyt vettä tai kosteaa likaa niin ilman muuta takuu raukeaa. Varsinkin auton imuroinnissa menee helposti vettä imuriin talven jäljiltä. Siksipä ainakin auton imurointiin kannattaa ostaa kirpparilta muutaman euron kakkosimuri.

• juttuja
        alkuper. kirjoitti:

Huoltomiehen höpötystä. Ei volta ole sen huonompi, tai parempi kuin mikään muukaan koti-imuri. Voltastakin löytyy sisältä ihan sama moottori, kuin muistakin imureista ja pussit on myös ihan vastaavia kuin muissa merkeissä.

• alkuper
        make kirjoitti:

Siis mikä imuriin oikein tuli? Mikäli imurissa oli takuuta jäljellä ja imurissa oli käytetty alkuperäisiä pölypusseja, on valmistaja korvausvelvollinen. Lisäksi imurissa on moottorinsuojasuodatin, joka estää pölyn pääsyn moottoriin pussin hajotessa.

Mikähän malli muuten mahtoi olla kyseessä, sillä olin jossain vaiheessa eräässä myymälässä siivoojana, ja siellä käytössä oli ihan tavallinen Voltan koti-imuri, sillä imuroitiin 200m2 joka toinen päivä, mukaanlukien kosteat sisääntuloaulan matot, eikä koskaan ollut mitään ongelmia kunhan muisti vaihtaa pölypussin silloin tällöin.

Mutta tosiaan, jos imuriin on päässyt vettä tai kosteaa likaa niin ilman muuta takuu raukeaa. Varsinkin auton imuroinnissa menee helposti vettä imuriin talven jäljiltä. Siksipä ainakin auton imurointiin kannattaa ostaa kirpparilta muutaman euron kakkosimuri.

sillä tietenkään mitään märkää imuroinut. Juurihan tuossa kerroin miten meillä siivotaan.
        Imuri vaan lopetti imun ja huusi koko ajan vaihtamaan pussia. Sillä pystyi imuroimaan kerran, korkeintaan pari tämän meidän 100 neliön lukaalin jonka jälkeen piti vaihtaa pussi. Kun pussi vaihdettiin, sillä imuroitiin taas ehkä kerran. Pussi ei siis ollut missään vaiheessa täynnä.
        Imuri vietiin huoltoon jossa väitettiin että sillä on imuroitu märkää. Tällöin huoltomies myös sanoi, ettei sillä saa imuroida eteistä. Minä vielä varmistin, että eihän se ole edes märkä tila, ei edes kostea, koska se on kuiva aamuisin. Hän kuitenkin sitä mieltä, ettei kannata imuroida eteistä. Jokainen sen tietää että imuri hajoaa jos märkää imuroimutta ekan kerran minulle sanotaan, ettei sillä voi imuroida eteistä! Laitteen siis piti olla kunnossa vaan kuinkas kävikään: heti seuraavana aamuna kun aloin imuroida, n. 3 minuutin kuluttua taas sama homma. Turha väittää, että märkää olisi imuroitu. Toisin sanoen, Volta on täysi paska! Laitteen mallia en muista, mutta punainen oli, S-Bag pusseja piti ostaa isolla rahalla ja maksoi alessa 149 euroa. Laitteessa oli takuu vielä voimassa kun sen lennätin pihalle, mutta meidän huushollissa ei pidetä sellasta mikä ei toimi.

• make
        alkuper kirjoitti:

sillä tietenkään mitään märkää imuroinut. Juurihan tuossa kerroin miten meillä siivotaan.
        Imuri vaan lopetti imun ja huusi koko ajan vaihtamaan pussia. Sillä pystyi imuroimaan kerran, korkeintaan pari tämän meidän 100 neliön lukaalin jonka jälkeen piti vaihtaa pussi. Kun pussi vaihdettiin, sillä imuroitiin taas ehkä kerran. Pussi ei siis ollut missään vaiheessa täynnä.
        Imuri vietiin huoltoon jossa väitettiin että sillä on imuroitu märkää. Tällöin huoltomies myös sanoi, ettei sillä saa imuroida eteistä. Minä vielä varmistin, että eihän se ole edes märkä tila, ei edes kostea, koska se on kuiva aamuisin. Hän kuitenkin sitä mieltä, ettei kannata imuroida eteistä. Jokainen sen tietää että imuri hajoaa jos märkää imuroimutta ekan kerran minulle sanotaan, ettei sillä voi imuroida eteistä! Laitteen siis piti olla kunnossa vaan kuinkas kävikään: heti seuraavana aamuna kun aloin imuroida, n. 3 minuutin kuluttua taas sama homma. Turha väittää, että märkää olisi imuroitu. Toisin sanoen, Volta on täysi paska! Laitteen mallia en muista, mutta punainen oli, S-Bag pusseja piti ostaa isolla rahalla ja maksoi alessa 149 euroa. Laitteessa oli takuu vielä voimassa kun sen lennätin pihalle, mutta meidän huushollissa ei pidetä sellasta mikä ei toimi.

Niin jos se oli Volta Bolido-imuri, niin kyllä mullekin syttyy se pölypussin vaihdon merkkivalo vaikka pussi olisi vielä puolillaan, mutta en siitä välitä vaan imuroin niin kauan kuin imee tehokkaasti. Pölypussin jälkeen on muuten se pieni suodatin ennen moottoria, joka tukkeutuu helposti, joten sekin saa merkkivalon näyttämään punaista, ellei sitä puhdista. Kokeilitko muuten niitä kuitukankaisia S-bag pölypusseja (Long Performance) ne voi imuroida aivan täyteen imutehon kärsimättä, paperiset tukkeutuvatkin helpommin. Toisekseen jos imurisi oli Bolido, niin se pussihan ei vedä kuin sen reilu 2 litraa sitä tavaraa, joten tottakai se täyttyykin nopeammin.

Jos et enää käytä Voltaa, niin älä sitten osta Electroluxin tai Aeg:n imureitakaan sillä ovat saman valmistajan.

Tiesitkö muuten, että Volta Bolido on Suomen suosituin pölynimuri=)

• alkup.
        make kirjoitti:

Niin jos se oli Volta Bolido-imuri, niin kyllä mullekin syttyy se pölypussin vaihdon merkkivalo vaikka pussi olisi vielä puolillaan, mutta en siitä välitä vaan imuroin niin kauan kuin imee tehokkaasti. Pölypussin jälkeen on muuten se pieni suodatin ennen moottoria, joka tukkeutuu helposti, joten sekin saa merkkivalon näyttämään punaista, ellei sitä puhdista. Kokeilitko muuten niitä kuitukankaisia S-bag pölypusseja (Long Performance) ne voi imuroida aivan täyteen imutehon kärsimättä, paperiset tukkeutuvatkin helpommin. Toisekseen jos imurisi oli Bolido, niin se pussihan ei vedä kuin sen reilu 2 litraa sitä tavaraa, joten tottakai se täyttyykin nopeammin.

Jos et enää käytä Voltaa, niin älä sitten osta Electroluxin tai Aeg:n imureitakaan sillä ovat saman valmistajan.

Tiesitkö muuten, että Volta Bolido on Suomen suosituin pölynimuri=)

tiennyt että on suosituin. Bolido se kyllä oli. Ilmeisesti minulla sitten oli maanantaikappale. Yhtäkaikki, sain siitä tarpeekseni. Hyvä tietää noista merkeistä.
        Yleensäkin tapanani on lukea käyttöohjeet ja imuria olen käyttänyt niin kuin pitääkin. Mun mielestä 1-2 imurointikertaa ei ole kohtuullinen pussin tai suodattimen vaihtoväli.Ja välillä ei saanut edes yhtä kertaa loppuun. Aikaisemmat vanhatkin imurit toimivat paremmin. No, kohta muutetaan uuteen taloon ja siellä on keskuspölynimuri. Niin ja autoa meillä ei koti-imurilla putsata.

• nyt ees

oo aprillipäivä. Kyllä meillä ainakin imuroidaan eteinen ja muut huoneet Voltalla.

• tax

Olisit satsannut kerralla laatuun ja ostanut Mielen. Ja se Mielen imurin moottori ei ainakaan tule samalta tehtaalta kuin Voltat ja muut!

• alkup.
        tax kirjoitti:

Olisit satsannut kerralla laatuun ja ostanut Mielen. Ja se Mielen imurin moottori ei ainakaan tule samalta tehtaalta kuin Voltat ja muut!

sen Voltan ostinkin. Mulla on Globaltekin Renaissance ollut koko ajan, mutta halusin pienemmän imurin ja tyhmyyksissäni ostin Voltan.

• käytössä
        tax kirjoitti:

Meillä ei Mielen imurin muoviosat (kansi, lattiasuulake, suulakkeen pidike) ole kestäneet normaalia käyttöä. Kansikin vaihdettiin pari kertaa takuuseen. Muuten on kyllä toiminut ihan hyvin.

• hoituu

Kirby on laite jolla voi siivota eteisenkin.

• ei enää voltaa

volta on surkein imuri mitä meillä on ollut

• niinkö tai näinkö

Nykyisin Voltat on E-luxin halpamerkki ja niin ollen suurimmaksi osaksi imuteholtaan Dysonin tasoa eli n. 280W tai vähän alle.

• Myös ammatti siivooj

Itselläni on ollut volta maksimus 4 vuotta ja olen ikionnellinen siitä, eikä ole mennty ainakaan näin kotisiivouksessa tukkoon eikä muitakaan haittoja.

• Markku

Minulla ja tyttärilläni on kaikilla neljällä Volta Maximus. Muuten imurit ovat toimineet hyvin paitsi suulakkeet. Imuri tarrautuu parkettiin kun imukuppi. Pitää varresta antaa lisää ilmaa tai pienentää imutehoa niin pieneksi ettei sivuimu enää ole paras mahdollinen. Jatkuva säätäminen raivostuttaa.Minulla on myös toisen merkkinen hyvä imuri jossa tätä ikävää ominaisuutta ei ole.Siinä imutehokkuus ja imurin liukuminen lattiapinnoilla pysyy erinomaisena.

Ystävällisesti Markku

• Teillä on varmaankin olleet tosissaan maanantai versiot Voltasta. Meillä sanoi Volta Bolido just sopimuksen irti. Sillä kylläkin imuroitiin 10 vuotta ja tulipa välillä imuroitua vettäkin ja kone toimi moitteettomasti. Muksut tiputti sen välli portailta, kun ei imuroinnin lomassa "jaksaneet" siirtää sitä. Mutta imuri toimi mitä moitteettomimmin ja nyt olen hukassa haluaisin samanlaisen uuden ja HETI.

• 9XyZ

Minulla oli pieni näppärä Volta- imuri noin 15 v. ja vasta nyt se lopetti imemisen. Tähän saakka se on toiminut erittäin hyvin ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Minulla on myös lähes käyttämätön Dyson imuri; Dyson dB, DC 29 exclusive, takuu 5-vuotta. En pidä siitä; se on painava ja sitä on mattoja imuroidessa vaikea liikutella, koska sen imuteho on niin voimakas, että se tarttuu mattoon kiinni eikä liiku ollenkaan. En ole vielä keksinyt onko siinä imutehon säädintä missään niin kuin muissa imureissa yleensä on. Jos joku tietää miten Dyson imurin imutehoa saa pienennettyä, niin voisitteko ystävällisesti kertoa siitä minulle. Olisin siitä hyvin kiitollinen. Minulla on nyt uusi pieni kompakti VOLTA imuri, mutta en ole vielä käyttänyt sitä, mutta uskon, että se on yhtä hyvä ja tehokas kuin edellinenkin Voltani.

• KunnonVolta

"Se nimittäin menee tukkoon tavallisen perheen eteisen imuroinnista. "
      Tuon on pakko olla tsoukki, tai jonkun kilpailevan merkin herjausjuttu, niitä täällä riittää.
      Oma Voltani on ostettu -70/-80 lukujen vaihteessa ja toimii oikein hyvin. Imutehoa riittää, eikä mitenkään mene "tukkoon". Tietysti pölypussi vaihdetaan, kun se on aivan täynnä. En ole vajaata pussia koskaan vaihtanut ja hyvin imee. Viime vuosituhannen puolella meillä oli kaksi kissaakin, koira ja lapset (2kpl) olivat vielä silloin kotona asuvia, että imuroitavaa riitti.
      Kolme vuotta sitten innostuin ostamaan ladattavalla akulla toimivan varsi-imurin. Kohta huomasin, että siinä sitä on heikkotehoinen, huono ja epäkäytännöllinen laite. Siinä ei ole pölypussia, mutta se säiliö on niin pieni, että käytännössä se on paras tyhjentää joka käyttökerran jälkeen. Ja niissä suulakeosan harjoissa riittää puhdistettavaa. Ladatakin on paras jokaisen käytön jälkeen. Nuo kaikki teettää niin paljon työtä, että en enään pariin vuoteen ole laitetta edes käyttänyt. Oli kyllä aivan typerä hankinta.
      Mutta Voltan kun otan siivouskomerosta, niin se ei petä ja työ sujuu joutuin ja kevyesti. Imuroin aina samassa järjestyksessä, eli ensin makuuhuoneet, sitten olkkari, keittiö ja lopuksi eteinen. Eihän se ole sen kummempi kuin muutkaan huoneet. Kaikissa on mattoja lattialla. Isoin tietysti olkkarissa. Järjestys on tuo ilmeisesti siksi, että siivouskomero on eteisessä, joten kun se on viimeisenä, niin siellä imurin voi sitten nostaa suoraan komeroon, työn valmistuttua.

• Anonyymi

mulla on volta ja ikää 20 vuotta ja toimii hyvin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe