pikkukaupunkeja ja maisemia

fisulainen

Oon suunnitellu interrailille lähtöä tässä parin vuoden sisällä. Osaako joku suositella jotain käymisen arvoista paikkaa? Se voi olla vaikka kaunis maisema, antiikin ajalta hyvin säilyneitä raunioita, upea linna, poikkeuksellisen kaunis pikkukylä, huippu nykytaiteen museo... Mitä vain erikoista ja mielellään pienelle budjetille sopivaa. :)

7

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä löytyy

      kauniita maisemia, hyvää ruokaa, taidetta ja raunioita.

      Lainaa vaikka kirjastosta kirjoja ja lueskele, sitten on helpompi suunnitella reittiä.

      Arles, Avignon, Nimes, Orange, Aix-En-Provence ja kaikki pikkukylät ja kaupungit niiden lähistöllä voisivat olla sinun mieleen.

      Lourmarin esimerkiksi on aivan lumoava pikku kaupunki.

      Ja kun on kyllästynyt vanhoihin kaupunkeihin , niin voi hiippasta vaikka Rivieeralle.

      Katsele valmiiksi missä hostellit ja halvat pansionet sijaitsee ja siitä se alkaa kehittyä matka...

    • ...

      Itse en ole käynyt, mutta kuulemma kaunis paikka.

      • ...

        siis varmasti kaunista aluetta!


      • breizh

        Minä olen käynyt. On kaunis paikka.

        Junalla liikkuessa tosin jää hienot rannikkoalueet näkemättä...


    • mina

      Jos olet kesällä liikkeellä, niin vältä merenranta paikkoja, vaikka kauniita ovatkin. Siellä on nimittäin muutama muukin liikkeellä ja majoitusta on vaikea saada ja hinnat ovat korkeammalla.Kesäkuun alku tai syyskuu ovat jo ihan erilaisia. Lämpöä riittää, mutta turisteja on vähemmän.

      Jos linnoja haluat nähdä, niin Loiren laakso on niitä täynnä. Siellä on myös vanhoja kauniita kyliä, maukasta ruokaa ja hyvää viiniä (Vouvray, Mont Louis, Chinon).Linnoista voisi mainita Villandry, Azay les Rideau, Ussé, Chinon, Angers, Langeais, Amboise, Clos Lucé (Leonardo da Vincin linna), Chambord, Cheverny, Blois.....monella on omat nettisivunsa.Tours'n kaupunki on myös näkemisen arvoinen keskiaikaisine taloineen ja antiikki-,herkku- tai kukkatoreineen.

      Poikkeuksellisen kaunis pikkukylä on Sarlat Perigordissa.Siellä syö myös hyvin.Bordeaux'n viinialueet ja lähikylät (Saint-Emilion, Paullac...jne).Alsace ja Bourgundin alue ovat myös kauniita.

      Ranskassa on mielettömän upeita paikkoja.

    • Kalju Unski

      Mene Normandiaan ja varsinkin sitten Bretagneen. Esimerkiksi Mont Sant Michelin luostarisaari (lähin isompi kaupunki taitaa olla hieno St Malo) on yksi Euroopan erikoisimpia ihmeellisyyksiä.

      Bretagnessa on merta (kanaalin rannalla huikea jopa yli 12 metrin nousu- ja laskuvesi!), maaseutua, kulttuuria ja vanhaa kaupunkiperinnettä (esim. Vannes ja Quimper) ja jopa kiinnostavia muinaisjäännöksiä eli menhirejä Bretagnen niemen etelärannikolla.

      B&B -majoitusta ja edullisia hostelleja voit katsella netistä etukäteen, kyllä niitäkin löytyy riittämiin.

      Junamatkailija pääsee Bretagnessa kivasti kaupungista toiseen raiteita pitkin ja esimerkiksi Pariisista maakunnan pääkaupunkiin Rennesiin taitaa matkustaa nopeammin kuin Helsingistä Jyväskylään. Rennesissä on muuten hyvä taidemuseo.

      Elokuussa Ranskassa kaikki mahdolliset lomakohteet on täynnä. Matkusta mieluummin kesäkuussa tai heinäkuun alupuolella. Hyvää matkaa, jos neuvoon tartut. Mutta käy ensin kirjastossa ja netissä lukemassa kaikki mahdollinen, niin tiedät paremmin miten valtiset. Bretagnesta on aika hyvin opaskirjoja saatavilla.

      • mina

        Viime kesäisestä kokemuksesta tiedän että jos haluaa viehättävään b&b-paikkaan Bretagnessa ja kesällä, on syytä varata nyt heti.Me saimme vain jonkun tylsän halpaketjun hotellihuoneen ja se vei puolet matkan nautinnosta pois.

        Ketjuhotelleihin pääsee helpommin, mutta kaikki merenrantapaikat ovat ainakin heinä- ja elokuun täynnä, aika varmasti myös kesä- ja syyskuun. Siis varatkaa ajoissa, varsinkin kaikki parhaimmat b&b-majoitukset varataan ensimmäisenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe