Nimen polttaminen paperilla

velvetiti

Onkohan kukaan kuullut mitä tarkoittaa nimen kirjoittaminen paperiin ja sitten nimen polttaminen ja heittäminen vesiastiaan? Oletetaan että aikeena ei ole tuottaa kenellekään pahaa vaan puhdistusta. Oletteko kuulleet?

5

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hare

No jos on kyseessä magia niin silloinhan asia todellakin riippuu täysin siitä mitä kulloinkin aiotaan. Voi olla vaikka rakkausloitsu;) tai miksei puhdituminenkin. Riippuu kuka tekee ja mitä (t)aikoo:)

• Saag Paneer

Mistä tuon kuulit? Jännä juttu että olin unohtanut tuonkin, mutta muistui mieleeni mummoni taiat, nyt kun kerroit.

Kyseessä on ikivanha vala: tee puumerkkisi paperille ja polta paperi. Sitoudut hengelläsi sopimukseen jonka teit so. lupaat ystävällesi henkesi kautta olla juoruamatta ystäväsi kömmähdyksestä muille. Kirjoitat nimesi paperiin (henki, minuus) poltat paperin (tuli), nimesi muuttuu savuksi (ilma) ja heität tuhkan vesilasiin (vesi). Kolminkertainen "lukko". Mikäli rikot valasi, kuolet.

• velvetiti

Halusin vain tarkistaa, ettei se tuota poltettavaa nimeä kantavalle henkilölle kuolemaa tms. minkään vanhan legendan mukaan ja vahvistusta sille, että tärkeintä on aikeet.
        Juoruilun kuolemanpelko voi estää. ;)

• AROSUSI-09

polttamalla ainakin vapautuu tehokkaasti kasvaneista tunnesiteistä.Pahaa siinäkään ei ole tarkoitus tehdä,vain "polttaa sillat takanaan" ja puhdistua menneestä.

• harmaavaris

Tuo on niin yleisluontoinen tapaus, että kyse voi olla mistä vain. Ensimmäisenä mieleen tulee puhdistus tai menneestä luopuminen, soutusei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe